- Milyen TV-t vegyek?
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Vezetékes FEJhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
ph Sokak számára teheti vonzóvá az Apple TV-t, hogy lehet rajta Commodore 64, NES vagy PlayStation 1 játékokat futtatni.
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
-
Ismét elhalasztották a Life by You korai kiadásának megjelenését
gp Jövő hónapban indult volna az early access, jelenleg azonban nem tudni hogy mikor debütál a játék.
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csakb
őstag
válasz Zozzer888 #13603 üzenetére
Az elsővel nem tudom, hogy mi a bajod. Az ájfonos gyereknek atoméles a haja, főleg a RAW. Kérdés, hogy a haját akartad-e élesnek. A JPG nem tudom, miért ilyen szutyok. A másodikon szerintem bemozdult a kiccsávó az 1/50-ed alatt. A bal karja biztosan, a többi felületén nehéz megállapítani.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz marcias #13882 üzenetére
Fullfrémen a konvencionális normál látószöget adja az 50 mm, APS-C-n meg rövid telének felel meg. De ezt te is tudod ellenőrizni a 18-55-ösöddel. Azt is, hogy a 30, vagy 35 mm jó-e neked. Legközelebb, amikor fotózni mész, ragaszd le a zoomgyűrűt az adott gyútávnál.
Canon APS-C-n a 30 mm látószöge közel azonos a FF 50-nel.Videózáshoz +1 a 40 STM-re. Meg amúgy is.
(#13879) *Ropi*: A tükör csattogása biztos feledteti a nyenyerét.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz marcias #13882 üzenetére
Bocs, lejárt a szerkesztési idő.
Nem csak az egyes típusok hullámzó minőségűek, de az egyes példányok is az adott típusból. Egyébként nem rég volt itt téma, hogy milyen fixet érdemes venni, és a Sigma 1.4/30-at nem nagyon komálta valaki (szerk.: akkor Ropi volt az ). A tesztek alapján a sarkokon mindig lágy.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz marcias #13897 üzenetére
Régi, manuális, M42-es fixekre gondoltam. Pl. a Helios 44-2-re, amit pár ezer forintért be tudsz szerezni. Kell még alá egy szintén pár ezer forintos adapter, és lesz egy remek, fényerős, manuális obid. Vigyázni kell vele, mert fertőző lehet a dolog, és úgy jársz, mint Fattyú kolléga.
-
csakb
őstag
válasz marcias #13950 üzenetére
Eddig nem egy normális fixet akartál venni?
Ez egy elég gyenge, filmes utazózoom. 55 mm-ig a kitobid simán veri képminőségben, tele állásban meg le kell rekeszelni vagy f/10-ig, hogy elfogadhatóan éles képet adjon. Ha olcsó tele kell, akkor inkább egy használt Canon 55-250-re tedd félre ennek az árát.
-
csakb
őstag
válasz *Ropi* #13970 üzenetére
Lehet, hogy én vagyok a tufa, de ezen állítások közül egy sem magyarázza azt, hogy f/1.4-es fényerő miért csak 50 mm-es obiknál van. Szerintem annyi a magyarázat, hogy a nagylátószögűeknél teljesen felesleges a brutális fényerő. Főleg ha ez olyan, vagy rosszabb minőséget jelentene, mint egy f/1.4-es 50-esnél nyitott rekeszen.
"Az 50 mm látószöge van a legközelebb az emberi szeméhez, ezt a legkönnyebb optikailag leképezni."
Ezt meg egyáltalán nem értem.
-
csakb
őstag
válasz kiskornel #13976 üzenetére
Köszi, így bővebben kifejtve már értem.
Nyilván minél rövidebb a gyútáv, és minél nagyobb a fényerő, annál bonyolultabb dizájn kell a jó leképezéshez. Gondolom, ezért van, hogy régebben nem voltak annyira fényerősek a nagylátók, papíron azért igen nehéz egy ennyire összetett optikát megtervezni. Számítógéppel egyszerűbb a dolog, de aztán ott vannak a speckó üveganyagok, és a bonyolult felületek, amiket ki is kell csiszolni. A végén lesz egy batár nagy, nehéz és rohadt drága obi az egészből.
(#13972) fattyu: Igazad van. Árfekvésben egyik sem a konzumer kategória.
-
csakb
őstag
válasz marcias #13980 üzenetére
Annyit tudsz tenni, hogy nagyra nyitod a pénztárcád, ha ez tényleg annyira fontos neked. 1.4/24 még van, alatta ha jól látom, inkább az f/2.8 dívik, a Sigma 1.8/20-at (fél kiló, 82 mm-es szűrőméret, kéne a francnak) leszámítva.
Az EF 1.8/28 szerintem rémesen szoft f/2.8-ig. Szóval ha éles képet akarsz, akkor úgyis rekeszelned kell. Akkor meg minek az f/1.8?
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz Dictator^ #14052 üzenetére
Ha hosszú íveket akarsz, akkor ne bulbozz, mert csak a zajt fogod gyűjteni. Sok-sok 30 mp-es expó kell, és utólag összekombinálod őket. Itt egy jó leírás: [link].
Én úgy szoktam, hogy M-ben 30 sec-re tekerem, gyors sorozat módot állítok be, vezetékes távkioldón rögzítem a gombot, majd elmegyek vacsorázni. A sötétkép-levonást mindenképp ki kell kapcsolni ilyenkor, különben szaggatottak lesznek az ívek.
-
csakb
őstag
válasz Zozzer888 #14070 üzenetére
Ha csak egy hosszú expót csinálsz, akkor igen, kapcsold be. Ha több rövidebbet, és utólag adod össze, akkor mindenképp kapcsold ki, mert szaggatottak lesznek az ívek.
(#14069) Dictator^: A 30 sec környéke viszonylag rövid a Tejúthoz, ezért érdemes minél tágabbra venni a rekeszt, és minél nagyobbra az ISO-t. Lehet kicsi az ISO, de akkor utólag kell felhúzni az intenzitást. Ekkor azért nő majd a zaj. Ha meg nagy az ISO, akkor meg azért. A csillagos égboltot fotózni szívás.
Még egy opció, hogy ekkor is több expót készítesz, esetleg dark frame-eket is, ahogy kiskornel írta, és megpróbálod pl. a DeepSkyStacker-rel összekombinálni a képeket. Ez a progi ki tudja vonni a darkokat, és össze tudja igazítani a képeket, hogy a csillagok ugyanoda essenek. Példák: [link].
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz Dictator^ #14074 üzenetére
Ez a kép 15 sec expóval, ISO3200-on, 18-55 IS kitobival, 18 mm-en, f/3.5-ön készült 7D-vel: [link]. (Nem az én fotóm, hanem egy kedves ismerősömé.) Erre számíthatsz, ha várostól távol vagy, és nem rondítja el a fényszennyezés az égi hátteret. Persze nem így esik ki a gépből, RAW-ban kell lőni, és utómunkázni kell kicsit.
Kísérletezz többfajta expóval és ISO-val.
A dark frame (sötétkép) az, amit találtál. A váz automatikusan megcsinálja, ha bekapcsolod a hosszú záridős zajcsökkentést, de nem feltétlenül olyan jól, mintha magad csinálnád. A sötétképet felrakott obisapkával, ugyanazon az ISO-n, ugyanolyan expóval kell lőni, mint a rendes képet. Lehetőleg rögtön a rendes expó után, hogy a szenzor hőmérséklete hasonló legyen. Egyébként télen, hidegben lényegesen kisebb a szenzor sötétzaja, mint nyáron, csak sajnos a téli Tejút sokkal halványabb, mint a nyári csillagképeken átívelő darabja.
A fenti kép a nyári Tejútról készült.(#14073) Zozzer888: Nem tudom, én csak akkor kapcsolom ki, ha csillagívezek sokszor 30 sec-kel, és fontos, hogy az expók között ne legyen szünet.
-
csakb
őstag
válasz --Disztroj-- #14160 üzenetére
Szia!
Az 5D MkIII és az 1DX tud.
-
csakb
őstag
válasz --Disztroj-- #14165 üzenetére
A Pentax K-5 tudja. A K-30 is. Közel sem milliós kategória egyik sem.
Videóra persze jobb egy Canon, legfeljebb majd PP-zve multiexpózol.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs