- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali médialejátszót?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Hisense LCD és LED TV-k
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #13949 üzenetére
...Akkor alkalmazza a bicajos trükköt. Rárakja a saját zárát. Megvárja míg a gazdája a motorért megy, majd észreveszi a nem odavaló zárat. Persze a tulaj elszalad erővágóért, addig nyitva van a motort, esetlegesen benne a kulcs, így tolvaj emberünk kinyitja a zárat és megy dolgára a frissen szerzett prédával.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tuningeren1 #14030 üzenetére
150k-ból max. levegős 50-est érdemes venni. Piaggio TPH, Gilera Stalker az én favoritom, más a Yamaha BW'S-t és Neo's-t is ajánlja, ezekkel nem nyúlsz nagyon mellé.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz dave93 #14045 üzenetére
Rosszul tudod, apám jó 25 évvel ezelőtt Jawa Babettával 60km-t ment ~40-45km/h-s sebességgel megállás nélkül. Később Simson SR50-el ~70km/h folyamatos tempó jó 45km-en keresztül országúton. Ezeket a motorokat csak a menetszél hűtötte, egyiknek sem volt ventilátoros hűtése, ahhoz a mai gépek már sok mindenben lekörözték őket, sőt japán konténeres AF34-es Győr-Bp. távot nyélgázon jó 60km/h-val tette meg, tehát nem kell lenézni, 60km-t bármelyik 50-es levegős megtesz, max. néha visszaengedi a gázt hogy ne nyelezze állandóan. 150k-ért normális vizest nem kap, csak kereskedő által kiglancolt vackokat, amibe jól beletenyerel majd az új tulaj, tehát én egyértelműen nem ajánlom.
ui.: A 180-as Runnerel kapcsolatban van egy elég rossz gyanúm, haverom gépe is ugyan így kezdte, neki a szerelő szétszedte és kiderült hogy már minimum 3* volt fúrva a henger, a főtengelyből darabok törtek le, azután Karsaianál (aki ismeri, tudja mekkora szaki) hónolni akarták, de az sem ment, szóval olaszból rendelt eredeti henger, dugó, főtengely, ahhoz még SKF csapágyak, tömítések, stb. a végösszeg nem volt kevés. Bár lehet csak a karbit kéne kitisztogatni, de végül is ha csak annyi baja lenne az előző tulaj szerintem már megcsinálta volna.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14054 üzenetére
Azért nem tudom 100%-osan a storyt, bár szerintem nem kúrták át, max., ő vett sz@rt. Az enyémet is Karsai (yamahakarsai.hu) nézi most át, elvileg jövőhétre kész lesz, amúgy nagyon ért hozzá, sőt több generáció csinálja, mert Karsai bácsi apja is csinálta (papámnak még dugót gyártottak a TZ4K-ba a 60-as években) már és most a fia kezdi átvenni az üzletet. Szóval én megbízom benne, biztosan jó munkát csinál, nem hiába van sok melója, persze meg is kéri az árát, elég drágán dolgoznak de garanciát is adnak a dolgokra.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14056 üzenetére
...Lejárt az időlimit...
A TCR Runner - KRM, Képes Robogó Magazin - (http://www.scootermagazin.hu/olvaso.php?subaction=showfull&id=1113315305&archive=&start_from=&ucat=12&#hir) - bocs, a linkelés se megy valamiért.
#14055 dave93: Nem kell elájulni én sem értek hozzá. Ahogy a szerelőm mondta anno egy 96-os Jog felett görnyedve: "Minden csak üres pofázás, míg meg nem bontjuk a blokkot, addig mi is csak tippelgetünk". Levegős gépek azért nem mennek rosszul, persze ne a 180-assal hasonlítsd össze, de azért mi már mentünk két személlyel egy gyári Yamaha Neo's-al 70km/h-t nyelezve, szóval 60km egyhuzamban egy jó állapotú levegősnek meg se kottyan, bár nekem 20-30 km után már fáj a hátsóm a sok üléstől.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz PLaci58 #14061 üzenetére
Hozzá kell szokni .
#14062 r-chee: Az enyém 92-93km/h-t írt ki enyhe szembe szélben, majd letesztelem hogy valós-e, mivel még a kipufogóban benne van a fojtás . A tiéd hogy indul meg, illetve milyen fordulatról, mert az enyém (vizes PureJet) 4 ezertől szedi a lábát, egészen 8,5 ezerig, utána csak lassan tol a fordulatszámmérő .
#14064 runner 125: Áh, nem lepődnék meg ha egy-egy komolyabb gépet megfogna .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14069 üzenetére
Benne van még a fojtás? A DT-nek elvileg 3500-ról indulnia kellene, szóval az 5000 neked nem magas egy picit? Jövőhéten hozom haza a motort, akkor lehet rakatok bele más kuplungrugókat, hogy alacsonyabbról fogjon, mert én a 4000-et magasnak érzem, és ha poros/kavicsos úton indulok le, lazán elkapar és ez így nem kóser.
#14070 runner 125: Egész rendesen mehet, ezért is gondolom hogy egy kb. 100kg-os gépet elég rendesen mozgat, szóval tényleg csak pályára alkalmas. Ekkora teljesítményt pedig csak nitro-s robogókkal érnek el.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ma hazahoztam a motort, szépen-komótosan 50-60km/h-val jöttem 16km-t. De nem vagyok teljesen elégedett, indulásnál egy kis gázt kell húzni, eddig nem kellett (elvileg később változni fog, viszont mikor először rákérdeztem, akkor csak ennyit nyögött: "...hát most kell..."), viszont jobban megy, jobban gyorsul. Pénzben nagyon sokat kért el a szerelésért, hát nem hiába szerviz, csak a munkadíj egy 20-as volt és még anyagköltségről meg mindenféle helységről nem is beszéltünk. Viszont mindent átnéztek és még azt is kicserélték amit nem kellett volna, szóval most van egy megbízható, de jóval több mint 300k-ba kerülő motorom ami 2 liter/100km-ből megvan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14097 üzenetére
Nem tudom miért nem kezded kuplungrugókkal a kísérletezgetést, ha azt akarod hogy alacsonyabb fordulatról húzzon !? Bár ott valami nincs rendben, a karbisok 3500-tól indulnak meg, a befecskendezősök meg 4000-től, szóval az 5000 már túl sok, ott valami el van kopva vagy csere érett, de azért a rugókkal megpróbálnám kikísérletezni a dolgot .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14102 üzenetére
Elvileg lehet kapni a gyáritól gyengébbet is, néz körül ez ügyben, mivel a legtöbb webshopban tényleg csak gyári és attól erősebb van. A másik lehetőség pedig hogy a kuplungod már el van kopva, így magasabb fordulaton tud nyitni. A vizes karbis tuti hogy 3500-tól nyit, elvileg a levegősnek is akkor kelne nyitnia, ahogy látható, Stage 6 Pro-val és 5.7g-s görgőkkel is 3000 körül már indulna a gépes. Én még nem szedtem le soha, a szerelő srác átnézte az enyémet, azt mondta hogy a kipufogóban még benne van a fojtás, de kiszedni nem tudja, szóval ennyi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #14111 üzenetére
Azt nem tudom mennyi kophat. Az enyémben valós 14550km van (ha jól emlékszem) és kezd egy kis morajlás jönni a variátor felől (ha 20-30km/h-ról visszaengedem a gázt akkor hallani), a szerelő azt mondta hogy 30 ezer km-ig ne nyúljak bele!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Végre tudtam fordulni egyet, 12km-t motoroztam .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mocsanisi #14146 üzenetére
Én sohasem kapcsoltam fel a lámpát az előző motorjaimon, csak ezen meg automatikusan felkapcsolódik. Bár a zsaruk sohasem szóltak míg nem égett, nem érdekli őket. Bár egyértelmű előnye hogy hamarabb észrevesznek ha világít a lámpád.
#14147 Brogyi: Nekem is tetszik, bár az elején még nem jött be, de bátran bele merek menni egy kanyarba 60-70km/h-val, és első fékkel operálok végig.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz GabN73 #14196 üzenetére
Hát hogyne, csak úgy beleereszted a bozótba! Te azokat nem csipázod akik crossbukóban rádőlve, a tizenéves korosztály becses tagjaiként és ügyes kis szervdonorként, kamikaze vizsga megszerzése után tolják neki, valahogy így: krrrrrrrrrrnyííííííííííííííííííííííííííííááááá-áhhhhhhrggggggggg-nyrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-rrííííííííííííííííííííííííííííááááá-ágggggrfffffffffff-rrrrrrrrrrrr-rrrrrrrrrrrrríííííííííííííííí-ííííííííáááááááááááááíí-ííííííííííííí...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz GabN73 #14203 üzenetére
Hidd el vannak normálisabbak is, a tizenéveseknek meg mindenre arcuk van, szóval ezt hanyagoljuk, mert van akinek a telefon is "menőzni kell", ekkor én mélyebbre tolom az E52-met a zsebemben, mikor más ultrahipermobillal járkál. Szóval a tizenéves kölykök bringával, PC-vel, Motorral és minden mással felvágnak, ilyen az a korosztály. Motorok terén pedig amit írtál az sajnos nagy részben igaz, de én ismerek pár 25-30 év körüli illetőt akinek azért van kismotorja (robogója) és munkába jár vele.
A Simsonokkal semmi bajom, imádnék egy gyári S51e-t és egy Swalbe-t, de sajnos akkor kezdtem megutálni mikor csak utángyártott alkatrészek voltak hozzá, és mindig eltörtek/elállítódtak (illetve a megszakító elállítódott és a szerelőknél többet volt mint itthon), ilyen téren egy tuning Simson már bőven halott téma, sőt a futóműve és a váza eléggé hajlana. Akkor inkább Mz, amit imádtam és kicsit bánom hogy megváltam tőle.
A robogókra visszatérve, írtál olyasmit hogy WC-n ülő póz, hát én elterpeszkedve szoktam ülni a robogón, szinte kinyújtott lábakkal, és sokkal kényelmesebb mint egy nagymotoron, sőt a lábam se fázik, és a vízhűtő pont a kezemre tolja a meleg levegőt, tehát reggel még a kezem se fagy meg. Ahogy r-chee írta, sokkal praktikusabb, szóval ezeket had ne részletezzem. Persze fiatalabb koromban és is másképp gondolkodtam mint most.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Dehogy, használtan lenne jó kifogni egyet (600k-t egy T-max-ért adnék, de egy 50-esért nem), csak félek a furfangos első futóműtől és a kis kerekektől, amúgy nagyon tetszik azóta, mióta 2008-ban ráültem egy motorkiállításon. Árban használtan is horror, több kerül mint fater NRG-je, tehát lehet egy jó állapotú ET2-est kellene megcélozni, bár az annyira nem tetszik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sajnos 125-öst nem szeretnék, vagy 250-500cc maxi robogó (T-max, Nexus, Burgonya, Madinson, stb.), olyan szép ki fotelszerű kétkerekű paripát, amivel nyugodtan lehet túrázgatni, és mellé egy 50-es amire csak kötelezőt fizetsz, meg néha a szerviz, de nem kell kétévente műszakira vinni, meg inden szír-szarra. Szóval a Vespa lehet hogy egy ideig csak álom marad, de majd meglátjuk a fránya anyagiakat hogy jönnek össze idővel. Neked sok sikert a Ducati Monster S4R-hez, természetesen Termignoni rendszerrel hogy ódákat zengjen a füledbe a száraz kuplung jellegzetes hangjával, persze csak is az olasz Riviérán, ahol nyugodtan paskolhatod oda neki egy késő esti órában.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kéne valami szép nyitott pufó az NRG-re, mert ez nagyon visszafogja. Ki mit ajánl?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #14253 üzenetére
Nekem majdnem 20k volt anno az Etz-re !
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz máyköl #14264 üzenetére
Akkor felejtsd el minél gyorsabban, ha nem akarsz vele szívni eleget. Ahogy Gergello kolléga írta, én Jawa Babetta 210-est vettem ennyiért és az se volt tökéletes, a karburátorát egy szerelő se tudta tökéletesen beállítani (de azért egy 5 ezrest elkért a "munkáért"), folyt a benzin orrán-száján, és 40km/h-nál bedadogott és megtorpant, attól többet pedig imával sem ment. Igen, vannak 40k körül, de gondolj bele, én a Babcsit 35k-ért adtam el, akkor milyen Dio-t vagy Jog-ot kapsz 40k-ért? Arra szerintem még a vételárát rá kell költeni hogy alaposan rendbe legyen rakva. De ha konkrét véleményemet kérdezed, akkor egy tirisztoros Simsont vegyél (megszakítósat ne, nekem állandóan elállítódott és a szerelők csak baromkodtak vele), és lassan-lassan szépen felújíttatod, mert az alkatrészek olcsóak hozzá, és itt szintén vigyázni kell az utángyártott cuccokkal, mert nem bírnak sokat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #14269 üzenetére
Az a vicc az egészben hogy az a szerelő ilyen mopedekkel foglakozik, neki is van otthon pár, szóval elvileg tudnia kellett volna, az érem másik oldala hogy minden nap reggel a kocsmában kezdi a napot, és ennek már megvan az eredménye, így a fia segített neki mert az ő keze már eléggé remeg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ismerősöm Aprilia SR (Sport Pro - Pigi)-e gyorsításkor kattogó, koszoló hangot ad. A variátorból jön a zaj, erős hangja van, rázza az egész motort 40 és 60 között, nagy sebességnél és gáz elengedésére megtorpan. Most 16e km van benne, mitől lehet ez? A szerelő szerint végáttétel és variátor kell neki, de 30k alatt nincs meg. Lehet meg kellene bontani és belenézni a dolgokba, de előbb jó lenne valami tipp a srácnak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #14275 üzenetére
ui.: Valamit elfelejtettem... Tehát sztenderen gázadás után visszaengedve koszoló hangot ad, azután kis sebességen (25-30km/h) recseg, gyorsítva, folyamatosan kattog és erősödik, gyorsul az intenzitása. 50km/h fölött már a szélzaj elnyomja, de 70km/h-tól többet nem bír menni. A motor elvileg teljesen gyári, km valós, szervizkönyv van. Az a gond hogy ha most lepasszolja a szerviznek, akkor lehet hogy kicserélik azt is ami nem hibás, tehát végáttételt és a variátort, plusz a munkaórát elnézve (15e + 20e + 10e)!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Topiccsendőr #14282 üzenetére
Persze, értem én, de valahogy próbálom megfogalmazni a problémát. Szervizben már többször tapasztaltam hogy olyat is kicseréltek amit nem kellene, mivel nincs forgalom, nincs bevétel, így kicsit megduplázzák a munkát és több pénzt kérnek el (szervízdíj + alkatrész ára).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14313 üzenetére
Hoppá, ezt láttam már, nem rossz a kicsike, én ezért 300k-ért tuti nem adnám oda. Bár neked tényleg elég messze lesz és biztos hogy neki sürgős az eladás, szóval egy adag szerencsét kívánok az üzlethez.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14324 üzenetére
Láttam, 3-as bömöst néztél utoljára. Az én nagy kedvencem egy gyári E39 lenne, de itthon kevés km-t futottat lehetetlen találni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #14331 üzenetére
Én úgy vagyok ezzel a témával hogy a 8 éves Suzuki WagonR-t addig hajtom míg szét nem rohad, előnye hogy újonnan vettük, most 63 ezer km van benne, legalább nem tekergették vissza. Szóval ha ez majd megadja magát akkor veszek egy normálisabbat, lehetőleg 520d-t, csak külföldről. Mondjuk a karcosat még meg lehet próbálni, egy polír kell neki és elvileg rendesen eltünteti.
#14332 r-chee: A levegős NRG a hengerben van lefojtva, míg a vizesek nem. Két lehetőséged van: 1. átalakítod a gyári hengert. 2. veszel rá egy normális 70-es vashengert és szépen bejáratod, utána eléggé fog tépni.
ui.: Úgy néz ki hogy az NRG most tökéletes lett. Gáz nélkül indul, elég jól húz, persze olyan 30-tól 70-ig mint ha seggbe rúgták volna, utána csak vánszorog, de 80km/h-t még hozza 7500-as fordulaton is. Bár most mikor mentem vele, 6000-es fordulaton 48-km/h-t tudtam vele elérni, 7000-es fordulton feltol 70km/h-ig, szóval érdekes dolog ez. Perszue gyorsulásnál egyre megy hogy 7000-es fordulaton gyorsítok, vagy 8000-esen, csak a hang más, a variátor utána vissza dolgozza a fordulatot és 8000-et alig éri el, ahhoz fel kel venni a hosszúrtávfutó effektust és keresni kell egy hosszú egyenest. Lehet megérdemelne egy Malossi Multivar-t.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest