- Hobby elektronika
- TCL LCD és LED TV-k
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Friss játéktrióhoz készült az új GeForce driver
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Friss játéktrióhoz készült az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.99-es eszközillesztő hibajavításokban is bővelkedik.
-
Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
ma Ez a piac pedig India. Volt, amíg az Oppo be nem dobta az F27 Pro+-t.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57250 üzenetére
A karbitisztításon kívül mindent meg tudsz csinálni te is. Most az a baj, hogy a szervizekben csúcsidő van, tele vannak munkával, nem tudják gyorsan vállalni. Legalábbis mi így vagyunk.
Ha szivacsbetétes a légszűrő simán kimoshatod mosogatószeres vízzel, és ha kiszáradt mehet vissza. Ha nem szivacsbetétes, akkor meg cserélni kell. A váltóolajnak van a blokk alján egy leeresztò csavarja, ott leengeded az olajat, utána tedd vissza a csavart de ne tépd meg, csak húzd meg közepes erővel. Ha szivárog nem erősen megtépni kell, hanem a réz alátétet cserélni, ezt akár eleve megteheted rutinból.
.utána betöltöd az előírt olajat az előírt mennyisegben és kész.
A láncot szedd szét a patent szemnél, az első lánckereket általában zéger, vagy egy kis, csavarokkal rögzített lemez fogja, azt nem nehéz cserélni,
A hátsóptoblémásabb mert ki kell venni a kereket, de onnan már nem nehéz, konkrét leírást nem tudok adni, mert nem tudom azon hogy van rögzítve a hátsó lánckerék.
Az a fontos, hogy a szerszámok pont olyanok legyenek, amilyen az adott csavarhoz tökéletesen passzol, hogy ne barmolódjon szét.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57394 üzenetére
A xado tényleg jó. Kipróbáltuk, érzékelhető és mérhető eredménye is van. Egy négyütemű váltós motoron próbáltuk. Elve viszonylag rövid idő alatt elcsendesedtek a mechanikus zajok, majd pár ezer kilométer után szétszedtük a motort. A hengerfalon egy vékony áttetsző réteg alakult ki, üvegszerű lett. Először azt hittűk, hogy fényesre kopott, de furat mikrométerrel megmérve teljesenrendben voltak a méretek, sőtt hordósság helyett azon a részen ahol "öblösebbre" dzokott kopni a henger, még egy picit kisebb is volt a furatátmerő, mint a felső holtpont közelében.
Kocsiban is próbáltuk, azt nem szedtük szét, de a zajcsökkenés ott is egyértelmű.
Mi kenőzsírból is adalékos xado-t használunk.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57400 üzenetére
Elméletileg a léncba bele szokták ütni a számát (420,428.520,stb...) az a szám kell neked, és hogy hány szemű a lánc, ezek alapján tudsz venni. Ha nincs beütve a szám, akkor itt egy leírás,vhogy tudod megállapítani http://quadalkatreszek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=11
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57402 üzenetére
Az olajbeköpős dolog biztos nem emiatt van. Az olajfogyasztàst az adalék csak 4 üteműeknél csökkenti, ahol normál esetben nincs vagy csak minimális. Ott a kopások "regenerálásával" csökkenti azokat a hézagokat ahol a kopott motor megeszi az olajat.
Kétütemünél, mivel a motoron kersztülszívott keverék keni amit kell, nem számít, hogy raktál bele xadot vagy sem, ugyanannyi olaj kell neki, biztos nem emiatt sok neki. Inkább azt ellenőrizd,hogy a pumpat vezérlő bovden ngem szorul-e, mert az szokott olyan gondot okozni, hogy a pumpa teljesen "nyitott" állapotban ragad.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57409 üzenetére
Lehet kivenni persze, valószínüleg kell is, mert nem biztos hogy pont akkorát kapsz amekkora kell. Ehhez van szerszám, de az olcsók általában gyorsan tönremennek. Simán flexxel is lecsiszolgatod annak a csapnak a fejét ahol szét akarod szedni.
Egyébként lehet, hogy a derbiben és az rs-ben is ugyanolyan blokk van, pl minarelli am6 és akkor tulajdonképpen mehet az apriliához való láncszett.
Elöl szélesebb gumi ugyanazon a felnin más viselkedést eredményezhet, mert laposabb lesz a gumi íve. Ha nincs valami különleges oka a szélesebbnek, én maradnék a gyári méretnél.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57407 üzenetére
Nincs most energiám végigmagyarázni, hogyan keni a keverék a kétüteműt. A lényeg, a motor kopásától független, hogy mennyi olaj csapódik ki a benzin levegő keverékből, és jut el az égéstérbe. Semmi összefüggés nincs.
Az olajzást vagy balfaszságból állították el, vagy bejáratás miatt akartak több olajat adni, vagy más oka van.
Amikor alapjáraton gázt húzol ésbeköpi a gyertyát az nem azert van mert a pumpa hirtelen plusz benzint ad. Akkor a motor még azt a benzint szívja a karbiból, amit alapjáraton adalékolt a pumpa.
Az olajpumpát ne úgy képzeld el, hogy spricceli az olajat, Nagyon kevés olajat adagol, néha megjenik egy csepp a cső végén, ennyi.
A gyertyakép nem sokat mond mert túl új a gyertya. Annyi látszik, hogy talán picit olajos az elektroda, de sok következtetést nem lehet levonni.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57427 üzenetére
Biztos, hogy nem emiatt van. Ami olaj feljut az égéstérbe, az a benzin levegő keverékkel jut fel. Ha a benzin levegő keverékben sok az olaj beköpi a gyertyát, ha pont jó nem köpi be. Ez a karburátorban eldől, ahol a pumpa által adagolt olaj összekeveredik a benzinnel. Hogy utána milyen kopottak az alkatrészek nem oszt nem szoroz.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57434 üzenetére
Akár véletlen iS lehet, vagy más dolog változott amit nem tudunk, te pedig nem gondolsz rá hogy összefüggés lehet.
Egy dolgot tudnék elképzelni ami a xado-t összefüggésbe hozza a beköpéssel, ha az adalék megváltoztattamondjuk az olaj viszkozitását, és emiatt u.gyanolyan beállításnál többet adagol a pumpa, vagy az olaj égesi tulajdonságát változtatta meg és nem ég el úgy a hidegebb gyertyán, vagy ilyesmi. De biztos nem a kopttság. Max a pumpa kopottságán javított és így nőtt a korábbihoz képest az adagolt mennyiség, de semmiképp nem a motor újszerűvé változása az ok.[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57440 üzenetére
Azt a burkolatot ne szedd le. Az azért van, mert az tereli a ventilátor levegőjét a henger köré. Ha leveszed a le egőt kifújja a semmibe és nem kap hűtést a motor.
Az úgy jól ki van találva, nem tudsz rajta javítani és nem is kell, úgy tökéletes. A megfelelő keverék beállítása a legfontosabb a hőháztartás szempontjából. Ha az rendben van, akkor nem lesz semmi gond a hűtéssel.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Jogos kérdés. Azon a hengeren amit mi próbáltunk, kifényesedett a henger, üvegszerű lett, amire először azt hittük kopás, de a mérések szerint nem volt kopott a henger, sőtt..
Közelről megnézve látszott, hogy nem olyan mint amikor a kopástól fényesedik, hanem olyan volt,mint ha lelakkozták volna.Elméletileg a hónolás kéne az olajfilmcmegtartására, de valahogy mégis jól működött ezzel a fényes felülettel, a dugattyún sem látszott fokozott kopás emiatt. De egy kopott motornál, már úgysem sok hónolás maradt a hengeren, szóval ettől rosszabb biztos nem lesz.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57452 üzenetére
Egy ötvenes motorról van szó, ezen nem áramlik keresztül olyan sok gáz, hogy hatalmas keresztmetszetű kipufogó kelljen. Gondolj bele, hogy egy 100 lovas 1.6-os autónak mekkora kipufogója van, pedig azon nagyságrendekkel több gáz áramlik át.
Jó az a fojtás úgy, tényleg csk hangosabb lesz a gép, ha kiveszed.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Pete55555 #57677 üzenetére
Amióta itt van, tényleg élvezhetetlen a topik, de nem miatta, hanem a kibaszottul okos megmondóemberektől, akiknek majd' szét csattan a feje a sok észtől, de az okoskodáson, kioktatáson, gúnyolódáson kívül nem sokat tesznek hozzá a témához. Ludsimon kommentjeinek kétharmada a kekec faszságokra adott válasz, ha a nagyfejüek meg tudnák állni, hogy a semmit nem érő, önfényező okoskodást ontsák magukból, sokkal tisztább lenne a topic, fele ennyi komment nem születne, ami meg igen annak értelme is lenne.
De nem lehet megállni okoskodás nélkül mert az kell az egónak.
Ez a pár hét faszán eszembe juttatta, hogy sok év kommenteles után miért szoktam le a ph-ról, és úgy általában az internetes kommentfelületekről. Egy ideje minden felületet elöntenek az egóhuszárok, akik a saját kis csőkátásukon keresztül látott világképet nyomják erőből, zéró empátiával, nem kommunkikálni járnak a netre, hanem harcolni, mindenkit lenyomni aki máskent közelít valamihez.
A topicot át lehetne nevezni "Nagyrobogósok megmondják a kisrobogósoknak a frankót, meg hogy miért hülyék"-re...www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57710 üzenetére
A tapadási felülettől függ. Én saját készítésű tablet tartóhoz vettem tépőzárat (csak tekercsben tudtam rendelni, úgyhogy van 50 méter
) Asszem két centi szélest vettem, abból két tízcentis csík úgy odatapasztotta a tabletet, hogy első leszedéskor féltem, hogy széttörik a burkolata. Tehát ha legalább 5x5 centis felületen tapad akkor lehet jó, vannak is tépőzáras kamerarögzítők. De ha csak kis felületű a tartó akkor azért sem jó, mert van egy kis rugalmasság a kötésben, és kis felületnel, ha le nem is esik a kamera de rezeghet, és élvezhetetlen lesz a kép.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57717 üzenetére
A tartónak nincs gyárilag vvalami öntapadó felülete? Egyáltalán sisakra való tartó az? Ha csak csupasz műanyag nem ragasztós gyárilag, akkor tehetsz egy próbát tépőzárral, ha nem válik be még oda tudod ragasztani. Csak tesztelésnél valami madzaggal kösd a sisak szíjához a kamerát, hogy ha leesne, ne hagyd el.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57719 üzenetére
A tépőzárat nem emléxem hol rendeltem, velcro márkájú, nagyon szuperül tapad a ragasztós felülete is, viszont minimum 50 méteres tekercset kellettrendelni a szőrös és a horgas szalagból is, szóval egy kamera miatt nem erdemes rendelni. Ha nem zavar, hogy fehér, és eljössz érte, akkor adok belőle.
Van kétoldalas ragasztó,a legegyszerűbb a mezei postai, de az gyenge ide. A 3m biztos gyárt ilyet, meg még egy rakás cég.
Elsőre ezt dobta a google http://www.hsrshop.hu/ketoldalas-ragasztoszalagok/
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57766 üzenetére
Azért ne szaladjon el veled a ló, nem kell ilyen stílusban válaszolgatni, pláne hogy akik korábban túltolták, azok visszavettek, és normális építő jellegű, kjonstruktív kommenteket kapsz. Úgyhogy most ne te kezdj el provokálni, meg beszólogatni,, legyen már végre normális diskurzus a topicban. És rád is érvényes, ha valamivel nagyon nem értesz egyet, nem kell csak a vita, meg saját igazad áterőltetéséért válszolni. Lépj tovább és kész, nincs szükség öncélú kakaskodásra.
Ami a fékezést illeti.. Ez a 90-10 százalék lehet hogy igaz egy sportmotorra, ahol a fékek mérete is tükrözi ezt, de az a sajátos súlyelosztás miatt van.
Egy robogón más a helyzet eleve a motor és egyéb nehéz elemek a hátsó tengely felé visiszik a súlypontot, plusz te is szinte a hátsó tengely felett ülsz, egyenes testtartásban ezért a hátsóó keréken komoly tapadás van fékezéskor is, úgyhogy sokkal több szerepe van a hátsó féknek.
Ha nem vagy biztos az út tapadásában, inkább a hátsó féket használd, ha az megcsúszik könnyebb megfogni, mint az első kerék blokkolását mikor megszűnik az oldalvezető erő, és a motor eleje egy pillanat alatt kimegy valamerre.
Száraz úton is csak óvatosan próbálgasd a csúszáshatárt, nagyon nagyot lehet taknyolni, én húsz éve egy túlfékezett első kerék miatt törtem össze magam, észnél kell lenni.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
DigitXT #57787 üzenetére
Most is elfér több vélemény, nagyrobogósoké is. Ha neked (is) a köcsög nagyrobogós jött le a hozzászólásomból akkor nem sikerült megérteni a lényeget. Nem a nagyrobogós volt a fő atribútuma azoknak akikről írtam, az csak egy járulékos tulajdonság, hogy történetesen nagyrobogósok is.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Something_ #57840 üzenetére
Valami, a topic témájához akár csak lazán is kapcsolódó mondanivalód is van, vagy csak ludsimonnak beszólogatni jöttél? Mert erre a kekeckedésre kurvára nincs szükség, és baromi unalmas, hogy több mint egy hónapja ezzel van szétb.aszva a topic.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Bogyó bá' #57881 üzenetére
A tuningszett árának negyedéből megvan a nagyobb jogsi, csak az ilyenkor sosem hangzik el, hogy egy jó állapotú rendszámos nagyobb motor nagyságrendekkel többe kerül mint a tuningolt robesz, és a fenntartása is egy léptékkel drágább. De mint írta hobbiról lenne szó, hobbiban meg kár a racionalitast keresni, nyilván aki százezreket költ horgászfelszerelésre, sosem fog annyi halat fogni, ami visszahozza a felszerelés, az engedély, utazás, stb árát. De nem is azért csinálják.
A robogótuning ugyanilyen. Persze többet fog fogyasztani (aránytalanul többet), rövidebb lesz az élettartama, stb, de van egy olyan "fílingje" egy ilyen felpöckölt kis verdának amit egy 4 ütemű 125-ös sosem fog nyújtani még ha papíron erősebb is. (és szerintem egy 4t 125-ösnél unalmasabb jármű nem létezik. Na jó talán a tiéd, meg az új ktm 125-ösök kivetelek, de amúgy tényleg csak arra jók, jogy a-ból b-be eljuss olcsón)
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Bogyó bá' #57914 üzenetére
Nem kell megszűnni a topicban, nem azért írtam. Semmi baj nem volt azzal amit írtál, csak hozzátettem a véleményem.
Amúgy most látom, hogy a linken nagyobb gépről volt szó, nem ötvenesről, bár erre ugyanúgy igaz_szerintem_ hogy hobbi, és nem kell racionális döntésként kezelni.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
De egyszer valakinek túl kell lepni a dolgon, és ráhagyni a másikra, mert sosem lesz vége. Jóideig nem szóltam bele a cirkuszba, mert reméltem hogy előbb-utóbb valaki megunja és elhal a dolog. De már vagy 1000 hozzászólás óta ez megy, szemmel láthatóan senki nem tud meggyőzni senkit a saját igazáról, ugyanazok a körök mennek újra és újra. Egyszer valaki legyen már okosabb és ignorálja akivel szemmel látjatóan nem tud közös hangot találni. Baromi frusztráló hogy feljövök a fórumra mutatja, hogy 60 új hozzászólás van, és annak a nagy része ugyanaz az iszapbírkózás ami már vagy két hónapja megy.
www.simson4t.hu
-
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57964 üzenetére
Igen előre derbi, hátra aprilia.
Ha előre két foggal nagyobbat teszel, a hátsón nem kell változtatni, így is lényegesen hosszabb lesz az áttétel, talán túlzottan is. Ha jól emlékszem azt írtad, hogy a blokk valami versenyre hangolt darab. Ebből gondolom, hogy alul elég erőtlen, ha túl hosszú a végáttétel erőlködhet kisebb sebességnél. De ha a 13-as is kevés, tegyél 14-est ha befér, az első lánckereket könnyebb és olcsóbb változtstni mint a hátsót.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57965 üzenetére
Pofás. Szerintem mielőtt pénzt adsz ki plusz alkatrészekre, próbáld ki azzal amit hozzá adtak, valószínüleg nem véletlenül ezeket csomagolták mellé. Ha nem jó, akkor még mindig ráérsz másikat venni.
Túl nagy alazásra ne számíts, a kipu kb 20% telesítmény növekedést hoz, ha minden jól van behangolva. A motor érezhetően fürgébb lesz és élvezetesebb lesz menni vele, de nem te leszel az utak császára. A 125-ös még így is 4-5 lóerő előnyben lesz, amit kicsit kompenzál a tömeg, de még így is szerencse kell, hogy megfogd. 50-60-ig. utána lemaradsz.
De összességében egy élénk fürge kis gép lesz, jó hanggal.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57971 üzenetére
Szerintem a hátsóhoz ne nyúlj, az első lánckeréknél egy fog is nagy változást tud hozni, kettő meg pláne.
Ha nem muszáj minden alkatrészt megvenned egyben, akkor először csak a13-as első lánckereket vedd meg, és próbáld ki, hogy milyen lett a jelenlegi hátsó lánckerékkel. Ha jó, akkor maradhat a jelenlegi fogszám hátul, és valszeg a lánc egy szemmel hosszabb kell. Ha nem változott eleget akkor vagy előre kell egy foggal kég nagyobb, vagy hátra egyel _kisebb_. Ugyanis ha hátul nagyobbát raksz az rövidíti az áttételt.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57976 üzenetére
Képzeld el hogy elöl és hátul is 20 fogú lánckerék van. Itt, ha egyet fordul a blokk kimenő tengelye, akkor egyet fordul a hatsó kerék is. Ha elöl meghagyod a huszast, és hatra teszel egy negyvenest, akkor a blokk kimenő tengelyének egy fordulatára felet fordul a kerék, vagy mashogy kifejezve az első lánckeréknek kettőt kell fordulni, hogy a hátsó kerék egyet forduljon. Azaz a 20/40-es áttételnél ugyanabban a fokozatban kétszeres motorfordulatnál megy ugyanannyit a gép, tehát lassabb de nyomatékosabb lett (hiszen a hátsó keréken az áttételváltozástól a nyomaték duplázódott.)
Ez azt jelenti, hogy az első és hátsó lánckerék fogszáma minél közelebb esik egymáshoz, annál kisebb lesz a kettő közti fordulatszámkülönbség, és minél távolabb esik annál nagyobb lesz.
Tehát ha azt akarod hogy kisebb főtengelyfordulat mellett érje el ugyanazt a sebességet, akkor a fogszámokat közelíteni kell. Ezt lehet az első növelésével, vagy a hátsó csökkentésével. Az elsőt egyszerűbb növelni, pláne ha próbálgatni kell, mert az olcsóbb, meg egszerűbb a cseréje.
A 11 fog extrém kicsi, olyat még nem is láttam, igazából a 12-es is ritka. Szerintem elöl 13-assal jó lesz, a házsóhoz nem kell nyúlni.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
hori-zoli #57999 üzenetére
Lehet, hogy nem bír jobban felpörögni a motor, mert 75kmh-nál elfogy az ereje (a légellenálás és surlódás ott eszik meg pont annyi teljesítményt, amit a motor lead). Meg lehet próbálni hézagolással összébb tolni a tárcsákát, vagy ellenőrizni, hogy nem szorul-e meg a varió, vagy a hátsó tárcsa abban az állásban.
De ha kíjjebb megy a szíj, az nagyobb áttételjt jelent, amihez nagyobb sebesség is tartozik, amit viszont bírnia kell teljesítménnyel a motornak.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #58021 üzenetére
Ha melegen ráhúzod a szivatót, és fuldoklik, az nem egy természetellenes dolog. Az legalább latszik hogy nem túl szegény, mert akkor a szivatótól javvulna nem romlana. És a szegénykeverék a veszélyes, ha túl dús abból nagy baj nem lesz, max nem megy annyira a gép mint mehetne, de legalább nem sül meg.
Amíg nincs pontosan belőve a gep, túl nagy túrákat ne menj egyszerre, és nagyon figyelj gyanús hangokra, fura viselkedésre, ha úgy érzed gyengül azonnal lődd le. Gyertyaképet is ellenőrizd, ha nagyon világos az nem jó.
A torpanás lehet attól is, hogy a kipufogó magasabb tartományba tolta a használható fordulatszám tartományt, és pont nem nehezebb, hanem könnyebb görgő kell.
De leginkább vidd szerelőhöz. biztos ami biztos, ez most egy olyan változtatás amivel könnyű kinyírni a motort.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
2thletme2day #58027 üzenetére
Ha van hozzá eszközöd, és türelmed, homokfúvóval tisztítsd le, és utána fújd le úgy biztos szebb lesz. Viszont csak egy darabig. Sajnos a hőálló festék is csak egy darabig bírja, utána megint megjelenik a rozsda.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #58037 üzenetére
Azt írtad hogy a kipuhoz adott görgők mérete más mint ami a motorodba kell.
Beteszek két képet a szomszédom runnerének hengeréről. A kép azután készült, hogy feltette a spéci tuning kipufogót, majd bármiféle karbi hangolás nélkül elment vele dolgozni. Jó volt, míg meg nem állt.
A fémcseppek a gyertyában a dugattyúból származnak
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
korcsillio #58100 üzenetére
Így nehéz megmondani, de nem lett volna szabad elindulni vele. Valami mechanikua zaj, valami épptönkremenni készülhetett, es amikor megszűnt a hang akkor ment végleg tönkre. Valószínüleg.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
body007 #58111 üzenetére
Maga a variátor tömege nem befolyásolja a görgő tömegét. Az egy koncentrikus forgó tömeg, semmilyen oldalirányú erőt nem fejt ki, ha fél kiló, ha öt kiló. Csak a görgő tömege számít, mert azt a forgással ébredő centrifugális erő szorítja a tárcsa széle felé a ferde "rámpákon" amivel oldaliránxban tolja a tárcsát. Ez az erő a fordulatszámtól és a görgők tömegétől függ, és tulajdonképpen a kontrasztrugó ellenében dolgozik. Ahogy szorul össze az első tárcsa, az egyre kijebb szoruló szíj, a hátsó tárcsán egyre beljebb törekszik, egyre jobban szétfeszítve azt.
Engem az érdekelne, hogy aki próbálta mar a könnyebb variót, az tényleg tapasztalt gyorsabb felpörgést?
Mert elméletben elképzelve a vario tehetelenségi nyomatéka csekély a a motor ésa motoros tömegéhez képest, tehat max terheletlenül tudom elképzelni a gyorsabb felpörgést (bár akkor is ott a hátsó kerék aminek a variátorhoz képest nagy a tömege és az átmérője), de terhelve a gép és az utas tömege limitálja a gyorsulást.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #58109 üzenetére
Légszűrőd tiszta és ép amúgy? Tolózártű nincs elállítva? Csak a fúvókát csréled, vagy a csere után a "levegő" csavarral is finomhangolod a motort? Mert ha a fúvóka már a jó tartományban van, a csavarral nagyon sokat lehet változtatni a karburáláson, azzal lehet tökéletesre csiszolni a beállítást.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
korcsillio #58106 üzenetére
Pontos tippet és forgatókönyvet nemtudok így mondani csak példákat ami okozhat olyat, hogy van egy zaj, majd megszünik, és utana megáll a motor.
A zaj forrása lehet valami segédberendezés hajtásának, vagy magának a segédberendezésnek a hangja. Pl vízpumpa, vagy olajpumpa. Valamelyik döglődik, mert belekerült valami, vagy eltört vagy szétkopott vagy bármi, ami zajr kelt, egy darabig tekeri a motor, majd teljesen beáll, megszorul, de nem tudja megfogni a főtengelyt (pl mett szíj hajtja, vagy van egy menesztő ami túlterheléskor eltörik, mert az a dolga), a motor meg tovább, de a kenés vagy a hűtés megszűnik. Vagy lehet egy döglődő csapágy ami zörög ahogy forog, de egy idő után beáll, viszont a m
komplett csapagy el tud forogni a fészkében. Nem zörög, mert a gördülőelemek állnak benne, és a momplett csapágy forog el a fészkében. Extrém eset, de láttam már több ilyet.De lehet hogy valamit beszippantott a motor, az kóvályog a forgattyúsházban, majd a felömlőkön felviszi a légáram és kiköpi a kipufogón. Láttam márilyet purejet letört fél pillangószelepével, ami károkozás nélkül ment kersztül a blokkon, de láttam elszabadult tűgörgőt, ami épp a felömlőn repült be a hengertérbe, félig be is jutott mikor telibekapta a felfelé haladó dugattyú, és szépen bepaszírozta a hengerfal és a dugó közé.
Nem mondom hogy nálad biztos ez történt, de gyanús hogy a mechanikus zaj, és a később megálló motor közt kapcsolat van. Lehet, hogy úgy sérült hogy nincs kompresszió, lehet, hogy a tönkrement főtengelycsapágynál tud olyan falsot szívni, hogy nincs gyuladóképes keverék
De persze az is lehet hogy nincs összefüggés, és csak szar a gyertya, ami kint még ad szikrát, de a hengerben nyomás alatt már nem.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #58117 üzenetére
Mindig számít, mert azok a csatornák végig nyitva vannak, tehát a levegőhöz keveredő benzin össz mennyiségében benne van az alapjárati rendszer üzemanyaga is, csak a hatásuk változik. Alapjárat kozelében a főfú.vóka mérete kevésbé domináns, és ahogy pörög föl a motor úgy válik egyre dominánsabbá, hiszen az üzemanyag nagy része azon kerül a levegőhöz. Ezért túl nagy vagy túl kicsi főfuvókánál, nem is nagyon reagál a "levegőcsavarra" Mert túl nagynál olyan sok benzint kap, hogy amit a csavarral elveszel, nem oszt nem szoroz, így is, úgyis túl sokat kap, túl kicsinél pedig annyira szegény, hogy amit a csavarral hozzáadsz már nem segít.
Viszont jó fúvókaméret mellett érzékenyen reagál a csavarra, egy fél fordulatra is hallod hogy változik a fordulat, és ilyen bedarálásokat, vagy gyengüléseket ezzel a finomhangolással lehet kiszedni,
Próbáld ki hogy meleg motornál milyen valtozást észlelsz az állításra. Egyszerre fél fordulatnál ne állíts többet, és várj egy kicsit míg lereagálja a motor, adj egy két gázt és nézd meg hogy változott.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz
Redneck #58121 üzenetére
Láttam videót a frissen felrakott kipuval, karburálás nélkül, az eredeti hajtással, már azon nagyon bitangul megy, pedig hallatszik, hogy kell a karbi állítani és a hajtás is túl korán fog. Jól belőtt karbival, megfelelő kuplungrugóval, és görgővel, meglesz a kilövés amit akar, 60-ig meg fog lepni pár nagyobb robeszt. Nagyon jó az a kipufogó.
www.simson4t.hu