Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dtomka #77050 üzenetére
Volt pár évig. Gondolom visszaolvastál és utánajártál a dolognak. Runner/NRG/SR egy alomból való, első kettő zsíros villával állt hadrendbe, előbbi talán öt éve, utóbbi talán kettő év kapott olajos töltetű teleszkópot, mint az SR. Az YQ50 Aerox lényegesen kisebb testű, én 182-3cm magasan bevertem a térdem az idomba. De található teszt az NRG-ről bőven, igazából a kérdéseidre 1 perc google kereséssel is választ kapnál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dtomka #77087 üzenetére
Ez DT, szóval lehet keresnék egy DD verziót, vagy hozzá matekolnék még egy hengerfaragást.
#77089 V.Stryker: Sajnos csodák nincsenek, a történetet ott kellett volna elengedni mikor megragadt először. De ugye utólag mindenki okos, így azért én elvinném egy hozzáértő szakihoz
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77126 üzenetére
Husqvarna XP, Repsol Moto Competicion, Stihl HP.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Lecseréltem a hajtómű olajat a Scarabeo Cento-ban. Amit leengedtem eléggé sötét volt, olyan grafit színű, most pedig megkapta a manual szerint ajánlott GL4 SAE 75W-90 olajat. Viszont 110ccm van feltöltési mennyiségnek megjelölve, de nálam 200ccm is simán belecsorgott. Ebből lehet valamilyen hátrány?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #77157 üzenetére
Autó váltója is szóró olajzással működik, és ott sok esetben ajánlott kicsit túltölteni. Ezért gondoltam, hogy olyan nagy kárt nem tudok vele okozni. Hogy mennyire van precízre tervezve a dolog, azt nem tudom, de amit leengedtem belőle, az nagyon sötét volt (és a 110ccm épp hogy megvolt), anno Piaggio blokknál pedig az alján volt egy furat, ahol a túltöltött mennyiség egyszerűen kicsöpögött. Bár reggel néztem rá, és a túlfolyó cső alatt itt is megláttam pár csepp olajat, tehát szerintem ez is kidoba mágból a felesleget.
#77158 macilaci78:
Eddig még nem tapasztaltam ilyesmit, bár ez számomra nem lenne hátrány. Miután megkapta a friss nedűt, mentem vele egy 30km-es távot, volt benne pár végsebességen végigtolt rész is, de miután gázelvételre ugyan azt tapasztaltam mint előtte, ezért nem változtattam a helyzeten."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #77165 üzenetére
Már leengedtem belőle, most olyan 1,5dl lehet benne. Itt nincsennek szimeringek, vagyis úgy tudom csak a tengely felé található egy (de lehet hiányos az ismeret). Elvileg túlfolyó résznek lennie kell, még a Piaggio blokkon is volt, vagy valamilyen szinte ki kell dolgoznia a felesleges olajat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #76815 üzenetére
Aprilia Scarabeo Cento történet 4. rész.
Minden belekerült amit elvárt a motor, már több mint 100km belekerült, eddig nagyon rendben van, szépen működik minden része.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #77212 üzenetére
Nem, ez olyan mint ahogy a gyárból kijött, bár az egész motorra mondhatnám ezt.
Ui.: Doboz nélkül 90km/h a vége óra szerint, az a méretes sisaktartó box pedig 5km/h-t visszafog a sebességből.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Srácok, ma már másodjára hagy cserben a Scarabeo. Reggel mentem vele egy kört, relaxációs céllal. Egy hosszabb leejtős egyenest követően lassan lefulladt, közben az alján lévő túlfolyó csövön egy kevés üzemanyag csöpögött. Ezután rögtön beindult (önindítóval és berúgókarral is), de gázadásara újra lefulladt. További próbálkozások ugyan így teltek, tehát rögtön beindult, alapjárat megvan, de gázadásra lefullad. Pár perc elteltével beindult, és szépen vette a lapot. Délután szintén mentem vele, és ugyan ez megtörtént. Már nem tudok mire tippelni mi lehet a hiba oka.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #77341 üzenetére
Igen, de mégsem. Mert első körben tényleg nyélgázon ment, másodjára viszont 65km/h-s utazósebességgel haladtam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #77345 üzenetére
Lehetséges hogy az úszó akadt fent, holnap átnézem. Titkos tippem hogy kosz került a karburátorba, vagy valami feloldódhatott.
#77348 Tamás9x: A reszeléssel csak óvatosan, a kiegyensúlyozatlansága sem egészsége a csapágyak és főtengely számára. Másrészt egy elszabaduló görgő szép roncsolást tud végezni.
#77351 Runner_fxr: Piaggio típusbetegség. Valamilyen szinten "könnyezik" a kupaknál (az újnál is fog).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #77354 üzenetére
De ha lejjebb tekerek az üzemanyagból, akkor alapjárat nem nagyon lenne. Így is az előírt skála alsó részére tenném.
#77355 Runner_fxr: Piaggio NRG Power-nél anno mindig könnyezett, bár én vettem rá új kiegyenlítő tartály sapkát, azzal sem változott semmit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #77338 üzenetére
Karburátor úszóházának leeresztô csavarját kicsavarva egy kevés üledékes, szemcsés üzemanyag ürült. Mikor tiszta benzin folyt, elzártam, azóta nem jelentkezett a hiba. Szerintem ott volt egy kis eltömődés.
Gurultam vele egy kis kört, teljesen rendben van.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Aki esetleg gyári állapotú Scarabeo 50-est keres, épp a minap láttam meg ezt a szép példányt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77600 üzenetére
1,1dl körül. Olyan 1,3-1,5dl-t szoktam beletenni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #77606 üzenetére
Nem is arról volt szó hogy tele lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Aprilia Scarabeo Cento történet 5. rész.
Megrendeltem a Malossi Multivar 2000-et hozzá, mivel még gyári görgők és szíj van benne, és időszerű cserélni. Illetve minimális upgrade-ra való titkos tervem is megvalósul (ha minden összejön). Az első fékben történt egy fékolajcsere, mert fellevegősödött, azóta lényegesen erősebb a fékhatás, a benne lévő betétét még újszerű, szóval az marad (tartalék darab pedig készenlétben). Kapott az első helyzetjelzőbe is Led-et, és egy új Landport (SLA 12-4W5) zselés akksit. Még vadászok hozzá magasabb szárú kerek pillantótükröket, és készen is vagyunk, egy ideig.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Azért az mennyire gáz hogy a 101ccm-es Aerox (YQ100) rendszám nélkül a Polgárőrség kötelékében cikázik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz energy4ever #77646 üzenetére
Kezdem a végéről a válaszadást.
"Felveszem nehany ujsagiroval a kapcsolatot, ha par het alatt nem kapjak fel, akkor besetalok egy rendorsegre szemelyesen!" - Semmi értelme, le fogják zárni ismeretlen tettes ellen, illetve igazolnod kell a tényeket, amit nem fogsz tudni."Nekem minden motorom rendben van jogilag. Az SMKP-m: 42Km/h val megy max, tomege 39Kg, 49cc, lampai gyari izzosak.
Az A1-es motorom is, 124cc, 11KW, full gyari... Adokat fizetem.
Ezek meg basznak fizetni teljesitmenyadot, ha elkovet valamit, nemis lehet azonositani rendszam hianyaban a gepjarmuvet. Gondolom kategoriaja sincs, valamint KGFB-sincsen rendben mert SMKP-kent megy. Ha o csinal egy balesetet, akkor nem lesz kifizetve a karod a biztosito alltal!? Undorito!!!" - Nekünk is egy 101ccm-es Scara van (9,6Nm, 8Le), ami épp hamarosan rendszámot fog kapni. Bár ezen a helyzetjelző és rendszámtábla világítás Led-et kapott, de ezt biztosan nem fogja senki megnézni (tapasztalat). De ennek is két éle van, tegyük fel, hogy átlag polgárőrjóskának nem adtak szolgálati járművet, pusztán az üzemanyagköltségét állják, és így a saját motorját használja. Így az ő szájából sem venném ki a kenyeret. De lehet ő sem tudja hogy maxi robogón ül (bár ezt kétlem).#77644 Debilon: A postás/polgárőr Liberty/NSC Vision nekem is rémlik, azokat rendszeresítették.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz energy4ever #77649 üzenetére
Akkor (ahogy írtad) sétálj be a rendőrségre, de (mint írtam) semmi értelme nem lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77655 üzenetére
Akkor nem valami jó műszaki állapotban lehetett, mert az 50-es vizest kenterbe veri, annál azért nyomatékosabb. Törököknél ezekbe 50-70 ezer km-t belevágtak a gyári henger-dugó párosba. Viszont mivel original állapotban alacsony fordulaton dolgozik (max. kb. 7800-8000 rpm), így nem gyorsabb. Megfelelő upgrade-val lehet vele mókolni, de nem olyan elterjedt mint az 50-es.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Noh, a 100-ason hátul (140mm-es) dobfék van, elől némelyik típusnál pedig nagyobb a tárcsa (pl: Scarabeo, BWS). Ezek a blokkok gyári setupban GPS szerint 85-90km/h-t tudnak. Viszont 4000rpm-től a nyomaték csúcson jár a motor. Tehát nem egy olyan pörgős, inkább lomhább, de nyomatékos setup. A 124-es Malossi hengerszettől, 28-as karbival, kezdődő tuningba a nem mennék bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77659 üzenetére
Volt már nekem Piaggio/Minarelli blokkosok közül pár, eddig a 100-as karakterisztikája nagyon bejött. Nekem NRG-ből csak MC4-es volt, abban egy tuning varió kapott helyet, nah a jelenlegi Scarabeo attól jóval erősebb, és picit gyorsabb. Bár ehhez hozzáteszem, hogy nagyon gyárias állapotú a miénk, így elég hosszúrtávra tervezek vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz tothferenc #77676 üzenetére
Hasonlóan vélekedem én is, akkor lesz lényeges vásárlóközönsége, ha 110-120km/h végsebességet (80km/h utazósebességet) és 200-250km hatótávot tudnak majd egy akksival.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #78375 üzenetére
Még mindig az egyik leggyönyörűbb példány itt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #78417 üzenetére
Már rég nincs, és pár év kihagyás is közbejött, azután volt F12 Phantom, és Neos Digit is. Most egy Scarabeo van porondon, de ezzel nagyon hosszú távra tervezünk (ha rákeresel fórumon belül, megérted).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dtomka #78437 üzenetére
Sokat el fog menni, tartós darabok. Nekem egyedül az első zsíros villa nem tetszett, pedig az enyémben még nem is nyomta ki a zsírt. De szokható. Használat után érdemes áttörölni a becsúszószárakat.
#78441 SoulReaver: Ha visszakeresel, megtudod miért. Ilyen motort (MC4 PJ) használtam több évig. Tudom mit kell nézni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #78464 üzenetére
Azért mert TE megúsztad, még nem érdemes mást is ilyesmire biztatni. A környékünkön mostanában egyre jobban kezdik ellenőrizni a járműveket. Nekem a helyzetjelző és rendszámtábla világításba rakott LED-re is tett megjegyzést egy túlbuzgó kolléga. Szóval a tompított/távolsági izzót biztosan nem kockáztatnám meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #78476 üzenetére
"...meg van csinálva, úgy hogy senki nem köthet bele..." - Annyi eltéréssel hogy a fókuszpontja nem oda esik a halogén izzónak (ha foncsorral szerelt lámpatestbe került bele), így bármennyire is lefelé állítod a vetítési képet, vakítani fog, valamilyen szinten. Másrészt illegális átalakításnak minősül, tehát se rendesen, se úgy nincs megcsinálva hogy ne kössenek bele, ha akarnak. Az pedig külön hab a tortán hogy mivel 6000k (vagy több) a színhőmérséklete, és erősen kirajzolódik a fénycsóva vége, így csak a saját érzékszerveid csapod be...
"...azzal járok már 3 éve. Ha eddig egyetlen rendőrnek sem bántotta a szemét..." - Ami nem azt jelenti hogy nem is fogja, akkor viszont zokon esik a büntetés.De ezzel szemben én sem vagyok álszent, autónk belső tér világítása, rendszámtábla világítása és tolatólámpája LED-re lett cserélve, traktorban kiegészítő fényszórók (munkalámpák), helyzetjelzők LED-ek, a motorban is első-hátsó helyzetjelző LED. Persze a karhatalom oszlopos tagjai ezekbe is beleköthetnek, volt aki szólt is érte, ha akar meg is büntethet, teljesen jogosan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Repsol Moto Competicion 2T vagy Repsol Moto Scooter 2T amit szoktam rendelni, mindig teletöltöm az olajtartályt, és az üzemagyagtankba teszek egy picit (tele tank esetén egy fél dl-t). Hajtóműolajból Mannol Extra Getriebeoel GL-5 LS 75W-90-et kapott, bár itt előírás szerint (Aprilia) 75W-90 és (Yamaha) 85W140-et ír, előbbi a gyártó, utóbbi blokk van benne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Aprilia Scarabeo Cento történet 6. rész.
Megérkeztek az alkatrészek a motorhoz, amik mai napon beépítésre kerültek. Fontos tényező volt a gyár állapot és menetdinamika megtartása.
Kapott: Athena Original erősített ékszíjat, Malossi 15x12mm-es 8,3gr-os görgőszettet, és RMS variátor csúszka szettet (Minarelli 100).
Az eredmény egy lent nyomatékosabb, lényegesen gyorsabb motor lett. Persze nem mertem kipróbálni a végsebességét (gondolom a sebességmérő becsúszna a három számjegyesek közzé), több okból sem, de azt hiszem ezt vártam ettől a kis méhecskétől.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ma is megvolt az aktuális kör, mióta bekerültek az új hajtáselemek, érezni hogy lineárisabban gyorsul, kevesebbet forog, és fogyasztás is visszaesett. Eddig nagyon tetszik.
#79271 macilaci78: Tudom hogy nem legális, én nappal csak helyzetjelző lámpát szoktam kisebb forgalmú lakott területen belül kapcsolni. De ahogy véget ér egy település, kapcsolom is a tompítottat. Közúti ellenőrzés során még soha nem szóltak, bár tegnap belefutottam egy traffipaxba, szerencsére tűréshatáron belül volt a tempó.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Cento, tehát Yamaha 4VP blokkal szerelt (Minarelli hosszú). Hogy megy? Szerintem egész jól. De egész más karakter mint egy 2T smkp., ez lentről tol, és három számjegyű sebességnél fogy el. Utazótempója ott van mint ennek a kis tesójának a végsebessége.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Rivaul #79405 üzenetére
A feszültségszabályzó ennek biztosan nem örül, sőt a gyújtásalaplap állórészt is láttam már szétszakadni, a keletkezett többlethő miatt, Piaggio-nál pedig a forgórészre ragasztott mágnes szereti elengedni magát, és akkor darál... mindent (is). Tehát akármilyen gyenge akkumulátor is van, én beletenném. A Scara például akku nélkül nem is indexel, csak világít.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz #89309696 #79395 üzenetére
Savas akksit nem erőltetném, egyrészt pepecselős, másrészt nekem évente tönkrementek. Mióta utóbbi két motoromban mások ajánlásra Landport 12V 5 Ah AGM+SLA akkumulátort tettem, azóta beszerelést követően még csak rátölteni sem kellett, pedig elég ritkán van használatban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz forandor #79413 üzenetére
Amit linkeltem korábbi hsz.-emben, egy barátom 7 éve használja. Soha nem vette ki, nem töltött rá, egyszerűen csak időnként előveszi a motort, és használja. Annyi hogy első indítást mindig berugókarral intézi. Nekem Neos-ban az volt, sajnos azzal adtam el, úgy forgatta a kis blokkot, azt hittem kirepül.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz macilaci78 #79445 üzenetére
Azért nem eszik olyan forrón..., Szabolcs tesztelte nemrég. Vito Helmets Palermo matt fekete sityakot vettem, tizenpárezer forintért, teljesen elégedett vagyok vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #79525 üzenetére
Már régen nem (több mint egy évtizede). Ukrajnában most visszaestek az árak (26-27 hrivnya), de korábban átszámolva 300 forintot is elérte az ára. Másrészt közúti ellenőrzés során mezőgazdasági gépeknél illedelmesen elkérik az üzemanyag tankolásról kapott számlát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs