- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- RAM topik
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
robogo81
aktív tag
válasz Tothgera30 #79248 üzenetére
Szép!
Ez melyik telefonos alkalmazás?redmi note 8 . psn:robert_warior
-
őstag
válasz Tothgera30 #79303 üzenetére
Szép motor, ez a fehér szín kifejezetten jól áll neki. Én is Scarabeot akartam venni, de nem találtam kifogástalan állapotút tavaly.
-
őstag
válasz Tothgera30 #79307 üzenetére
Fura, mert a képek többségén tényleg fehérnek tűnik inkább.
-
őstag
válasz Tothgera30 #79309 üzenetére
Igen, csupán kicsit kellett volna feljebb görgetnem, és egyből nyílvánvalóvá válik a színe.
Egyébként hogyan megy? 2T?
-
forandor
tag
válasz Tothgera30 #79409 üzenetére
Nálam pont fordítva van. Varta AGM akkukat évente cserélhetem, a savas pedig cseszik tönkremenni, és a töltést is jól tartja.
-
DJGABI
addikt
válasz Tothgera30 #79448 üzenetére
jaja ezen röhögtem hogy nyikorog... mondjuk ha tényleg csak felvételkor akkor az azért túlélhető
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #79528 üzenetére
Illedelmesen közlöm, hogy kidobtam, vagy a huzat kivitte a fülkéből. Aki gyűjti a számlát, az költségként érvényesíti, vagy visszaigényel. A többieknek szemét, tök mindegy, hol tankolt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #79530 üzenetére
Megőrzök egy korábbit, oszt mondja meg, mikori gázolaj van a traktorban, meg hogy mennyit mentem vele...
És milyen árú volt az akác fürészáru?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
#89309696
törölt tag
válasz Tothgera30 #79530 üzenetére
Kell kivágási engedély is saját területre, 10 éve ezért húztak meg minket a saját erdőnkben + telekrajz is kell az mondjuk volt. Munkagép, ha piros rendszámos kb. leszarják, ha fekete akkor jobban foglalkoznak vele, de bent az erdőben, földúton nem szoktak pattogni érte.
-
#89309696
törölt tag
válasz Tothgera30 #79533 üzenetére
A korhadt, öreg és kidőlt fákat sem lehet összeszedni engedély nélkül, mert az erdő bioszféráját módosítja. Mármint közterületen, a sajátodban azt összeszedheted, de vágni nem lehet talpon lévőt csak engedéllyel. Nyilván igencsak más a szabály, meg más amit a két kéz cselekszik.
Holnap jön az Osram ledes retrofit P21/5W féklámpám, hát nagyon kíváncsi leszek rá, hogy hogyan világít 3700 pénzért kapják be , az Osram állítása szerint a speciális kialakítás miatt a hagyományos foncsorban is visszaadja a megfelelő vetítési képet blablabla Osram minőség blablabla. Majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #79536 üzenetére
Köszönöm ezzel szemezgettem már, de a fene egye meg az árát , főleg ha nem is lesz jó.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #79545 üzenetére
Nekem azt szereti, ha kb 1/3-1/2 gázt adva rúgok rá, mikor már kezd bemelegedni.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #79943 üzenetére
Elso korben azert szedd szet a variatort es az onindito szabadonfutot, nem-e ott adja valami a hangot.
Fotengelycsapagybol Koyo C3-as ami bevalt, a szimmeringekbol es tomitesekbol ha nem egy okor ara, akkor erdemes a gyarit beszerezni. Ha nincs, akkor Athena vagy ha nagyon nem talalsz mehet az RMS-is(csak le kell ellenorizni mennyire passzol).
Viszont ha szet van huzva a blokk, akkor en tuti raneznek a henger/dugo-ra is milyen allapotban van.Osszeget nehez mondani, de foleg szakembert aki ott a kornyekeden megcsinalja megbizhatoan
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #79973 üzenetére
SKF-el en az elmult 1-2 evben ovatos szoktam lenni, csak ha nem valami uber tuti helyrol lehet beszerezni.
kb 15-20 evig amibe csak lehetett azt hasznaltam, viszont vagy 2 eve sorozatban belefutottam rengeteg rossz minosegu csapagyba toluk, amik par km utan vallalhatatlanok voltak. Eloszor azt hittem beszivtam valami hamissal (pedig kulonbozo helyekrol volt, raadasul Unix/Bardi/Kauffer stb helyekrol), de miutan tobb autoszerelo es motorszerelo ismerostol ugyanezeket a tapasztalatokat hallottam, meglepett.
Most nem akarok hulyeseget irni, de talan a bulgar/roman gyartasbol erkezo darabok amik nem eppen ugyanazon a szinvonalon vannak mint a sved/nemet es az utobbi evekben abbol a ket orszagbol erkezik elsosorban a nagy szazaleka a kereskedokhoz. A hamisitasrol nem is beszelve, amivel az SKF is tisztaban van
C3 vs C4 : ez a jeloles a csapagy radialis csapagyhezag/illesztesi hezag meretet jelzi(C2 normalnal kisebb,C nelkuli a normal, C3 normalnal nagyobb, C4 nagyobb mint a C3, stb). Tudni kellene a jelenlegi fotengelycsapagy gyari szamat, mert abbol kiderulne, hogy jeloles nelkuli, vagy C3 kell-e vagy C4. Nincs olyan, hogy ez a jobb vagy az, hanem a gyarihoz hasonlo csapagyhezagut kell valasztani.
Akkor szoktak nagyobb illesztesi hezagot alkalmazni, ha magasabb fordulatot akarnak elerni, illetve belekalkulalva a melegedest es az ezzel csokkeno illesztesi hezagot(ne szoruljon meg).
Vagy amikor nem sikerul tokeletesre a fotengelycentir es normal csapaggyal picit ut a fotengelyMindenkepp nezd meg, mert 2T-nel nagyon felre tud vinni akar egy szabadonfuto vagy persely zorges is a csapagyossag iranyaba, nem annyira egyertelmu mint egy 4T-nel.
-
szkink
aktív tag
válasz Tothgera30 #79978 üzenetére
Köszi.Elég nagypapás mind a kettő,és végsebességben sem bajnokok,nem tudom mit szólnak egy előzéshez az 50-es végseb-el,ennyit tud az f10 is.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #79943 üzenetére
Folyt. köv...
Scarabeo hibajelenség folytatása. Készítettem két videót a jelenségről: [link] és [link]. Kizárnám azt hogy főtengelycsapágyas, áll benne mint Katiban a gyerek, meg se kottyan. Kuplung belső ékszíjtárcsája kicsit kottyan, ha mozgatom, illetve a kuplungharang tud még mozogni keveset.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #80028 üzenetére
Nagyon nehez igy videon keresztul a hangot beazonositani. Viszont nekem tovabbra is olyan, mintha a szabadonfutodnak/tugorgos kosaranak (is) hangja lenne.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #80030 üzenetére
"szíj picit hosszabb (mert az), és annak a rángatása/csúszása adja a hangot."
Ez is benne van a pakliban, mert ez latszik a videon is, hogy nem teljesen okes.
-
eduba
aktív tag
válasz Tothgera30 #80030 üzenetére
Én egyértelműen a szíjra szavazok, szerintem hosszú, megcsúszik és annak a hangját lehet hallani.
Nem fémes hangnak gondolom, az autókon szokott ilyen hangon csúszni az ékszíj. -
dond
csendes tag
válasz Tothgera30 #80028 üzenetére
Miért nem veszed ki a vario mozgó részeit és szíj nélkül, fúróval vagy önindítóval beröffented, mindjárt kizárható lenne több dolog is.. (illetve így, a deknit visszarakva be is rúgható)
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tothgera30 #80141 üzenetére
Nos, én a saját tapasztalataimról tudok írni, szubjektíven. Nekem 3 db Simsonom volt, újonnan vett mindegyik, S51B, aztán később haveromét megvettem, nekiálltam újítgatni, aztán amikor az utángyártott kipufogó 1 hónap után rozsdásodott, inkább eladtam. Nekem gyári volt minden, de full gyári állapotban csak hátszéllel tudta mindegyik a 65 km/h-t.
A korban strapabíró szerkezetnek számított, mint mondtam amiről először lehúztam a hengert, 60e. km után, nem volt látható, érezhető kopás, gyűrűket kicseréltem azért, egészséges gyári hangja volt továbbra is. -
Telda
addikt
válasz Tothgera30 #80141 üzenetére
A kortársaihoz képest azért nem nevezném elavultnak.
Riga, Verhovina, Romet, Komár, Java Mustang, inkább nem jellemezném.
Hogy strapabíró-e? Eltelt 40 év és még mindig futnak. -
energy4ever
addikt
válasz Tothgera30 #80199 üzenetére
Plusz essoben sem lenne egeszseges a hasznalata. Na meg minden allat ebbe rakna feszket...
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #80199 üzenetére
Gondolkoztam 2 bevágáson elöl és hátul saválló perforált lemez alá szorított szűrővel, de nincs most awi-m így nehéz lenne megoldani
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
válasz Tothgera30 #80199 üzenetére
Uhh, ez nagyon rat-es.
Szükséges egyáltalán ennyi levegő a hajtásnak? Inkább dizájn alapja van ennek szerintem, erősen a használat rovására. -
energy4ever
addikt
válasz Tothgera30 #80267 üzenetére
Panaszlevel? En kernek egy uj motort...
-
DJGABI
addikt
válasz Tothgera30 #80267 üzenetére
Új gép, persze szervizelheti otthon, csak épp ugrik a gari. Mondjuk az ilyen "szerelő" tényleg ott rohadjon meg. Aztán ezek után persze anyázza majd gondolom, hogy olasz f*s, hogy rozsdáll...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Kobun1980
aktív tag
válasz Tothgera30 #80282 üzenetére
Koszi. Checkolom
-
Kobun1980
aktív tag
válasz Tothgera30 #80282 üzenetére
Sziasztok,
A bovden sajnos nem kialudt, hanem elszakadhatott valahol, mert úgy nem ment.
Az ülés első felén lévő zsánert azonban ki lehetett ütni így elölről ki tudtam venni, ami kellett.
Hátha majd valaki más is így jár, és neki ez segítség. -
Johnny_vT
senior tag
válasz Tothgera30 #80307 üzenetére
Köszi a tippeket. Közben barátnőm is rácuppant az 50ccm robogó témára és mivel a későbbiekben inkább ő fogja használni (miután átültem 125-re vagy nagyobbra), emiatt a lehető legkevésbé problémás modellt szeretnénk megvenni. Felmerült annak a lehetősége is, hogy újonnan veszünk Sym vagy Kymco kisrobogót, amelyek 1700-1800€-ért már elérhetőek. Évi kb 2000 kilométeres futással tervezünk, amely végig síkon városban történne.
Mi a véleményetek? Mégis inkább ismert márkák x éves használt példányait keressük? Vagy elég megbízhatóak már a feltörekvő kínaiak műszaki fronton? Van olyan csapda (pl. alig szerelhető típus vagy szar konstrukció) amit mindenképp kerüljünk? Az Amazonon hirdetett 900 eurós csodákat reflexből már meg se néztem...
Szerk.: Az új robogó gondolata azért is csábító, mert a használtpiacon a környékünkön vagy lógó belű dögöket árulnak vagy messzire kéne menni és szállításra nincs lehetőségünk.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #80500 üzenetére
+
lesli.h
energy4ever: ez pl egy alap HJC-hez képest? hozza a szintet ?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #80975 üzenetére
Nagyon szép a motorod. Biztos vagyok benne hogy nagy örömöd leled benne. Jön a jó idő, talán még nem kellene eltenned. Én, ha 10 fok fölé megy a hőmérséklet, szívesen használom. Szeretek motorozni.
-
perge666
veterán
válasz Tothgera30 #80977 üzenetére
A Senda jelen álláspont szerint nekem is sajnos többet állt az elmult 3 hónapban mint előtte.
Új melóhelyre kerültem és autóval járunk ketten. ( fizetik az üzemanyagot )Ha jobb idő lesz szeretném azért használni mert nagyon szeretem!
Első és szerintem egyetlen újanon vásárolt motorom amibe nem sokkal több mint 5000km van,szeretném énis megvigyázni! -
perge666
veterán
válasz Tothgera30 #80979 üzenetére
Nekem eddig napi használós volt,de elég rövid távon jártam vele,így a szűk 3 éve alatt ment bele 5100km.
K.B.2 havonta énis megrugattam egy úgymond “nagyobb” távval. / 50-60-70km /A kis Piaggio Typhoon se sokat megy,de azis egy hálás gépezet,távolrol sem gyári,de őt is megtartom mert azzal asszony is szivesen szaladgál a boltba ha jó az idő.
Ennek is nagyon jó a menetteljesítménye,meg kényelmesebb is mint a Derbi.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #81157 üzenetére
2 vagy 4T?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #81160 üzenetére
A gyakorlat nem ezt mutatja a 2T befecskendezőknél. Persze lehet, hogy nálad semmi gond nem volt, de zsebbenyúlós tud lenni a javítás ha baj van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
válasz Tothgera30 #81601 üzenetére
Karbitakaritas, szivooldali gumicsovek atnezesse.
-
Szajo
őstag
válasz Tothgera30 #81931 üzenetére
De ugyanilyen teleszkópra vagy más fajtára?
-
Szajo
őstag
válasz Tothgera30 #81958 üzenetére
Értem, a 40ezer km sok lehet?
Elvileg főtengely csapágy,vizpumpa és injector fejet cserélt rajta a szerelő aki árulja. (Külföldi a gép) -
mumtaz
senior tag
válasz Tothgera30 #82001 üzenetére
Nagyon adódik a kérdés, hogy mi értelme? Semmi. Felmegy az olaj és elég a P-ba. Hol keni a főtengelyt és a levegő kompresszort meg a hengerfalat?
Az injektoros rendszer meg két egymásra épülő injektorból áll. Ebből a levegőkompresszorban van a keverőkamra. Ide jut a levegő nagy nyomással a kompresszorból, meg a benzininjektorból a benzin. Keveredik, aztán a levegő injektor nyit és így jut a cucc az égéstérbe és azonnal elég. Max annyi olaj jut ide, ami a levegő kompresszoron keresztül jut, de az már nem ken semmit.
A levegőkompresszornak egyébként 2,5Bar a minimum, ami kb indításnál kell, hogy meglegyen, hogy egyáltalán beinduljon a motor. A minimális üzemi nyomása 4Bar, de 5-6Bar az ideális. Ez a levegőnyomás részben szabályozza egyébként az üzemanyag nyomást is a nyomástartó szelepen keresztül. Az üzemanyag pumpa 12Bar nyomást tudna. A nyomástartó szelep és a levegő szabályozza az üzemanyag nyomást.
nyogo83: Lehet, hogy ott ezt az elosztást a kenendő részek között a blokkon kívül oldották meg, ezért lehet annyi cső. Jetforce-on ez a blokkban van kialakítva. Egy csonk van a blokk tetején közvetlenül a hengertalpnál. Onnan megy két járat a főtengely csapágyakhoz.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #82204 üzenetére
Valami gubanc a szivato korul lesz, ha csak hidegen csinalja.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #82206 üzenetére
Fals levego hibara szerintem eleg hamar rajonne a szerelo, attol nem nagyon fulladna(illetve nem csak annyi baja lenne melegen, hidegen problemasabban indulna, stb).
Anelkul hogy latnam a karbit illetve hogy es milyen alapossaggal lett eltisztitva/szetszedve a karbi, ugyanugy a szivato fele hajlanek hibaforrasnak(mivel az is tud ilyet okozni, melegen) -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #82314 üzenetére
Ja, hogy hamar zar vissza Na az tenyleg szivas, mert azzal tenyleg eleg nehez barmit kezdeni.
-
mumtaz
senior tag
válasz Tothgera30 #82317 üzenetére
Hülye kérdés, mert egyébként az automata szivatók tudom,. hogy fix feszültségről dolgoznának, de nem lehetséges, hogy túl sok áramot kap? Mert akkor tényleg lehet, hogy túl hamar zár vissza. Lehet, hogy meg kéne próbálni valami ellenállást elé kötni.
Csak egy tipp-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #82321 üzenetére
Az akkunak semmi köze hozzá. Ha jó a töltőfeszültség, akkor mindegy hogy milyen akku van benne. Mivel ez egy kényelmi berendezés, ami meghibásodhat, legjobb lenne kihagyni, mint ahogy a szerelőd is javasolta.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tothgera30 #82339 üzenetére
Jól látom (km óra skálázása) hogy 125-ös?
Szépen megóvott, karbantartott gép, látszik hogy van gazdája.
Első lámpa foncsor elég vakotásnak tűnik, látsz vele éjjel? Előző Libertym még nem halogén izzós volt, mintha gyertyával világítottam volna......Bár tiéd mintha halogénes lenne...vagy LED? -
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #82341 üzenetére
A rendszámot a mosáshoz vetted le?
Zoli bácsi: a környékünkön minden lámpát keveslek bizonyos esetekben.
Éjszaka, vizes aszfalt, 30-as övezet, mindenhol az amúgyis gyér közvilágítást takaró sövény, fa, gyalogosok matt fekete melegítőben, szövetkabátban fekete pulit sétáltatva...
Nem azt mondom, hogy valósággal rettegek attól, hogy valakit elgázolok hazafelé menet, de a Hungáriát nyugisabbnak érzem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #82311 üzenetére
Megoldódott. Új automata szivató (az elsőt elbarmolta a mindenki által istenített szerelő), és egy második szerelő, aki ki is tudta takarítani a karbit, és nyúlt már Scarabeo-hoz. Ennyi. Meg egy Bambi. 15 perces munka volt. Ebben az cseszett fel hogy az első mesterembernél 3 napot állt, és egy gyári csavart (ülés tartó bal oldalt) pótolt egy nem odavalóval. Kókány munka. Szóval most rendelek egy gyári csavart is. Hiszen a gyári Aprilia rozsdamentes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #82452 üzenetére
Szabad kérdezni, ki volt az istenített szerelő?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #82452 üzenetére
Nem igazan ertem, hogy hogy sikerulhet egy szivatot elcseszni. A szedett vedett csavarokkal valo osszerakas meg nalam alapbol a teljes ertelmezhetetlenseg es trehanysag jele. Lattam mar jopar olyat, hogy a karbi uszohazat 4 kulonbozo csavar fogta ossze, vagy burkolat rogzito csavarok helyete hatlapfeju lett beeroszakolva.
Sokszor elofordul,hogy a dekni rogzito philips csavaroknal 1-2 teljesen kuka lesz (mert idos gepeknel sokszor elnyaljak a rossz csavarhuzo miatt), az osszeset lecserelem rozsdamentes imbuszra. Azt remelhetoleg mar mas is kevesbe tudja szetbarmolni.
Altalaban robogohoz minden meretbol szoktam tartani egy 20-30 darabot, filleres tetel(jelenleg csak a hely korlatoz ).
Szoval egy rendes muhelyben el nem tudom kepzelni, miert nem lehet egy maximum 10-15e forintbol normalis csavar szortimentet tartani.Ez Kisvarda/Nyiregy korul volt, vagy videken?
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- BestBuy ruhás topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen