- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy Tab S 10.5 - magas képesítés
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az AI-ra helyezi a fókuszt az Apple M4 SoC
- Milyen monitort vegyek?
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
A gyógyszeripar AI-forradalmasítására készül a Google
it A Google DeepMind bemutatta a következő-generációs gyógyszerfelfedező AI-modellt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pethob
aktív tag
Ami neked kell az szerintem egy Sony RX100M4. Képminőségben néhány tekintetben ugyan gyengébb mint a 70D, de ez csak bizonyos témáknál jön elő. Viszont ultra kompakt, és kiváló benne a videó.
(A leírtak alapján te egy kompakt pont-and-shoot kamerát akarsz, érdemes körülnézni, mert a Sony-n kívül van más alternatíva is, amit viszont én nem ismerek annyira, hogy ajálgassam...)
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Alabástrom #36060 üzenetére
Portréra egyértelműen MILC-et vennék az eye-focus miatt. Ha összeszoksz vele, minden képed jól lesz fókuszálva.
(Meg nincs front/back fókusz probléma)
Sony A7-ről nem szeretnék nyilatkozni, mert csak próbálgattam. Valószínű jó irány.
Fuji X-T1-et ajánlom, plusz a fujinon 90F/2-őt. (ekv. 135mm) Olcsóbb mint a FF DSLR de így sem fogsz beférni a keretbe. Használtan vázat találhatsz, az objektívhez nagy mázli kell. (Használt vázzal és új objektívvel már be lehet férni 500 alá.)
X-T10 vagy X-E2 vázakkal újonnan is beférhetsz a keretbe. (Főleg ha kivárod a júniusi visszatérítős akciót.) Ezek nem olyan nagyok és feketék, de képminőségben ugyanazt hozzák, a szenzor ugyanaz. De ha amúgy nem zavar a nagy váz, akkor az X-T1-et ajánlanám mindenképp, főként a csúcs EVF miatt, és mert lehet rá portré markolatot tenni.
Bár ekv. 100-150mm között kerestél obit, a fujinon 56mm/f1.2-őt (ekv. 84mm) mindenképp próbáld ki, mielőtt döntesz!
Majd rájössz, hogy mit jelent a jó JPG motor, meg a különböző film szimulációk a Fujiban, 98%-ban elfelejtheted az utómunkát...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz itouchfan #36082 üzenetére
Itt néha felbukkan 1-1 X-E1 váz 70eFt környékén, ajánlom hozzá a Fujinon XF 18-55/F2.8-4 objektívet ami szvsz az egyik legjobb alap (kit) zoom bármilyen rendszert is nézünk. Kis szerencsével ez is megvan 70-ből.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9219213
Én gyűjtenék még hozzá, és inkább X-E2 vázat vennék (kb. 120eFt), és persze a zoom mellé kéne egy fényerős fix is, mert az sokat segít a tanulásban. Sajnos azok nem olcsók...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz thomasrc #37842 üzenetére
Hogy Canon vagy Nikon, azt döntsd el az alapján, hogy melyikből van a rokonságban, ismerősi körben, ahonnan esetleg lehet 1-1 objektívet kölcsön kérni. Amúgy szinte mindegy melyiket választod.
Több gépet meg kell nézni, mert lehet újszerű meg lestrapált is, igazából csak akkor derül ki ha látod.
Canon esetében elsősorban 18-135 IS azaz képstabis optikát keresném, ha az nincs akkor választanod kell a 18-55 IS II és 18-135 között, előbbi kisebb átfogás de stabilizátoros, utóbbiban nincs képstabi.
Én egy 50D-t vagy egy 60D-t próbálnék keresni 18-55 IS II-vel (akár külön, külön megvéve), aztán kicsit kiismerve a rendszert lehet gondolkodni a következő objektíven. (ami vagy egy fényerős fix, vagy pl a 15-85 IS USM lehetne. Ez utóbbi egy kiváló utazó zoom, és az általad írtak alapján úgy érzem ilyesmire vágysz.)
Ha azonban lusta vagy tovább keresni, vedd meg az első sorban lévő 550D-t a 18-135-el, élvezni fogod. Amit itt leírtál, azt mind meg lehet vele oldani, talán a barlang fotózást leszámítva. Oda kell egy izmos vaku...
Nikont majd leírja, aki ért hozzá.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz thomasrc #37847 üzenetére
"Én abból indultam ki, hogy a Canon és a Nikon egy jól bevált márka és ezért jobb ennél maradni."
Technikai és feature szempontból vannak jobbak (én pl. Fuji hívő vagyok), de használt piacon jó áron jó dolgokat elsősorban ennél a két márkánál lehet venni.
"Az IS és az IS II között mi a különbség? Továbbfejlesztett változat? Vagy valami más jelentése van a kettesnek a végén?"
Igen, továbbfejlesztett változat. (Az I-es se rossz, de mindenképp IS legyen. Amúgy ezek relatív nagyon olcsó objektívek, mert általában mindenki ezzel veszi kit-ben, aztán tovább lép valami komolyabb felé és kénytelen olcsón eladni."
Canon EOS 50D-ből hirtelen ezt találtam:
https://www.ebay.com/itm/182204093157Túl drága, főleg, hogy még vámot és áfát is rá fogják verni...
60D-t kapsz itthon 120-140 között. Néha akár 70D-t is. A kit obi 20-30eFt. Néha 15.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz thomasrc #37883 üzenetére
A három jegyű modellek is bátor szívvel megvásárolhatók, én pl. elég sokat és sokáig használtam 350D-t, nagy megelégedésre, ami már bőven több mint 10 éves konstrukció, és a vele készült képek most is ott lógnak a falon (60×40 méretben) vagy szunnyadnak a fotókönyvben kinyomtatva, kiváló minőségben. Hobbi fotósként Canon vonalon jelenleg szerintem a 80D-ig érdemes felmenni. A 7D egyértelműen akció fotózásra tenyésztett APS-C érzékelőjű gép, nagyon sok hobbi fotósnak kedves funkció nélkül, a nagyobb érzékelős FF gépek meg drágák, és még a 6D-ből is hiányzik egy csomó jól használható fícsör, lásd pl. dönthető kijelző.
A szükséges képminőség mindenhol meglesz. A kényelmi funkciók meg lassan csorognak lefelé a belépő szintű gépekbe. Persze tudatosan vannak visszafogva ezek, hogy tereljék a vásárlót a drágább fele. Pl. a négyjegyűekben nincs kihajtható LCD, a háromjegyűekben eddig nem volt folyadékkristályos kijelző a gép tetején, bár ez a 760D-nél megjelent, stb.
Hogy ezek közül neked mi a fontos, azt csak Te tudod eldönteni, az biztos, hogy jó képeket bármelyikkel lehet csinálni, és az is, hogy amiket leírtál mint elvárás a DSLR fényképezőgéppel szemben, abban nagy ugrás lesz az eddigi kompakthoz képest.
Ha nem irtózol a használt cuccoktól, akkor azért inkább egy 60D használtan, mint egy 1300D újonnan.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38242 üzenetére
Ilyenkor mindig az jut eszembe, mennyi jó képet csináltunk a 350D-vel. Még most is tele vele a nappali, meg a különböző fotó albumok. Nem az enyém volt, munkahely váltásnál vissza kellett adni, így aztán kellett modern saját fényképező, elégetve egy csomó pénzt, cserélgetve 1-1.5-2 évente. Ha nem váltok állást, lehet még mindig a 350D-t használnám teljes megelégedéssel. Na ennyit az avulásról...
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Muerte68 #38376 üzenetére
"Főként a szenzor a Nikon-é jobb nagyobbrészt Sony-a Canon saját elég elavult szenzorait rakja a gépeibe.
Amúgy belépőszinten nagyjából ugyanazt nyújtják."Hooo. Azért szögezzük le, hogy a különbségek hangyafaszányiak, és azért még kár temetni a Canon szenzorait, pl. a színei jobbak a Sony/Nikon-nál...
Szokás azt is hinni, hogy a Canon objektívek jobbak mint a Nikon. De ez is tartományonként változik és mint írtam a különbségek kicsik.Az egyetlen jó tanács, hogy olyat vegyél, ami a haveroknak van, akitől majd kölcsön kérsz objektívet, vaku-t, stb.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Assimilator #38379 üzenetére
"Javareszt utomunkalatok nelkul. Vagy minel kevesebbel."
Akkor Fuji kell neked!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Graphics #38422 üzenetére
Artwork, 220volt, Digitalko, Fotoplus, Digitcam
Amúgy miért kell, hogy budapesti legyen? Ezt a tételt tuti bárhonnan ingyen házhoz (sulihoz) viszik.
A suliba én tuti MILC-et vennék, hiszen WYSIWYG, azaz egyből látod a keresőben, hogy adott beállítások mellett mi lenne az eredmény, és ha tekered a tárcsát, annak milyen hatása van. Tanuláshoz ez óriási segítség.
A Fuji-k user interface-e kicsit egyedi azzal, hogy nincs mód tárcsa, hanem az expozíció paramétereit tárcsákon állítod be, hasonlatosan a régi analóg gépekhez. Ez a tanulás szempontjából megint óriási feature, mert egyrészt alapértelmezetté teszi a manuális mód használatát, másrészt ide is igaz, hogy tekered a tárcsát, látod a hatását a képre. Plusz ott van még az in-camera raw konvertálás, ami szintén nagyon jól kihasználható tanítási szempontból, Tanításhoz tehát Fuji-t vennék.
Mondjuk ezt: http://www.artwork.hu/termek/0/442980/X-T10_+_16-50mm__MILC_tukor_nelkuli_fenykepezogep_kit__ezust/index.php
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Sörike #38428 üzenetére
Igazából a Canon 550D + kit obi (18-55-ös) nagyon sok mindenre jó lehet, szvsz a 3 számos Canon vonal a 350D-től alkalmas akár fizetett munkára is. Nyilván nem hoki meccs fotózásra...
Ügyelj rá, hogy a kitobi képstabis (IS) legyen, azok képminőségre is jobbak, nem is beszélve a képstabi előnyeiről. Használtan árban csak pár ezres lehet az eltérés, ha egyáltalán van.
Aztán ahogy megkaptad kapcsold át RAW-ba, és telepítsd a géphez adott Digital Photo Professional szoftvert, és azzal "hívd elő a képeket". Eleinte nem kell sokat görcsölni rajta csak az RGB fülön a tool palettról rákükldeni a tone curve assist-ot, meg élesíteni a képen ízlés szerint. Esetleg helyre tenni a fehéregyensúlyt ha valami gond lenne vele. Tök jó képeket fogsz kapni... (Sokkal jobbat, mint ami jpg kiesik a gépből.)
Beltérre vakut vegyél hozzá, meg egy 23-35mm között fényerős fixet.
Itt lehet használtakat nézni: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9116329
Ha bejön úgyis akarsz majd egy 60D-t, vagy ha video is érdekel 70D/80D-t, azok már tényleg mindenre jók, sőt...
Szép fényeket!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #38430 üzenetére
Nem értek egyet, Egy új 1200D-t bármikor örömmel cserélnék le egy 550D-re. (Sőt egy 350D-re is.) Ahogy egy új 750D helyett is inkább használt 70D-t vennék. Nagyjából ezek egy árban vannak, csak a használt egyel jobb kategória olyan lehetőségeket tartogat, amiért érdemes lemondani a doboz bontogatásról...
(Persze Canon 70D helyett inkább Fuji X-T1-et vennék...)
Na jó nem csak vennék, mert már megtértem.
És persze csak akkor ha nem érdekel a video, mert az a 70D-ben jó, a Fuji vonalon csak az új vázakban (X-Pro2 és főleg X-T2)
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz beginnerguy #38433 üzenetére
A Fuji-n az arc/szem felismerés nekem bejön, de néha azért tud lassú lenni. (Gyorsul a fókuszálás ha kikapcsolod.) Van aki nem szereti használni.
A legújabb vázakon a fókuszpont tologatására szolgáló joystick istenkirály!
A 18-55 kit obi egy csoda, hozza a 12-40 szintjét képminőségben és van képstab is. Két hátrány, hogy nem fix a fényerő, bár 2.8-ról megy 4-re, és hogy nem 24-ről, hanem 27-ről indul, ami azért tud hiányozni a wide oldalon...
(Van a rendszerben 16-55/F2.8 is.)Szóval a kit obi is egész más kategória Fujinál, mint máshol, és ennél csak jobb objektívek vannak a rendszerben. Hihetetlen, de nyitva is élesek. Viszont drágák is...
Sony-nak, főleg A7 II vonalnak sokkal jobb/gyorsabb az auto fókusza.
Sony objektívek még drágábbak. (Meg azokat nem is ismerem eléggé...)
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz runner 125 #38461 üzenetére
A Fuji 18-55/F2.8-4 használt ára 75-90eFt között mozog, kit-ben általában egy 100-al drágább, mint a csupasz váz. Nehezen lövi be a használt piac ennek az objektívnek az árát, mert a minősége miatt ott lehetne a 200+ kategóriában, másrészt viszont mégiscsak ezt csomagolja kit obinak a Fuji. (Vö Canon kit obi 20-30 eFt használtan.)
Más Fuji objektíveknél azért nincs ekkora árkülönbség az új és használt között...
Egy új XT-1-et én is hirdetek, ha érdekel privátban keress meg!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz runner 125 #38465 üzenetére
Ha könnyebb, kisebb gépet keresel a Nikon után, a MILC összes előnyével és kiváló minőségben, akkor az X-T1-nél csak az X-T2 (esetleg X-PRO2) lehet jobb választás!
A Fuji optikák kiválóak, főleg a fix-ek, de a zoom-ok is hozzák a Nikon/Canon top minőséget. Főleg az a rendszer erőssége, hogy itt minden APS-C-re van optimalizálva, mert nincs FF vázuk, így ebbe tesznek minden tudást. Ennek megfelelően, sajnos drága, de a felár még elviselhető, cserébe van minőség.
Az objektív park már szinte minden igényt kielégít...
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/xf_lens/roadmap/(Talán igazán jó macro hiányzik még, de már nem sokáig, meg ott a Zeiss Touit 50M, ami autófokuszos Fuji X-en...)
...bár sajnos nem minden 3rd party gyártó vette még célba a Fuji X-et. Így nincs Sigma meg Tamron. Van 3 még drágább bár kiváló Zeiss lencse, meg manuál Samyang/Rokinon, egy két kínai gyártó szintén manuálokkal. Meg persze lehet adapterezni...
A rendszer legnagyobb hiányossága eddig a jó (TTL, HSS, rádió vezérelt) vaku volt, ezt talán most novemberben végre megoldódik.
Szóval ajánlom. Én Canonról váltottam, megérte... (Nem azért mert a Canon rossz lenne...)
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz #31733248 #38467 üzenetére
Bár Fuji fan vagyok, nekem az volt a tapasztalatom, hogy a pár napig tesztelt A7s II single fókuszban is gyorsabb volt, mint az X-Pro2, bár itt minimális volt a különbség, főleg kevés fénynél érezhető, a követő fókusza viszont lényegesen jobb volt az A7s II-nek. A kb 1 hete kijött új Fuji firmware-t még nem próbáltam. (Az elvileg a követő fókuszon javított sokat...)
DSLR (részemről Canon 7d, 60D) ezen a téren még picit más dimenzió.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz picstike #38519 üzenetére
Ha a képminőség maximalizálása és a hordozhatóság, valamint a minél kevesebb utómunka a cél, akkor Fuji.
Használtan esetleg találsz x-t10-et vagy x-e2-őt +18-55/f2.8-4 optikát. A 16-50-el is megvehetők, az se rossz optika, és akkor még viszonylag olcsón van hova fejlődni.
Lehet gondolkodni x-pro1-ben is, az egy nagyon alulértékelt váz lett. A firmware frissítésekkel sokat gyorsult, javult, szóval tesztek olcasásánál ezt is nézni kell.
Az x-t1-et pedig már optikával is láttam hirdetni 250 körül, persze már gari nélkül...
Ha videózni akarsz, akkor a fuji csak x-t2 vagy x-pro2 vázakkal vehető komolyan. Ha fényképezni, akkor viszont top a képminőség, minden tekintetben.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz runner 125 #38526 üzenetére
Több gond van a Fuji videóval szerintem (is):
1. Moiré, sajnos az x-trans színszűrőt nem tudták összegozni a codec-el. (Ezt x-trans III-on megoldották, tehát az X-PRO2 és X-T2 is kifogástalan.)
2. Követő fókusz gyenge. Többet nem írom le, mert kiátkoznak a Fuji fórumból és életem végéig Sony vázat kell használjak... Nem használhatatlan, de a minősége nincs arányban a gép általános minőségével. (Ezt is megoldották X-T2-n és elvileg az új (2.0) firmware-el X-PRO2-n is, bár a konfigurálási lehetőségeket végül nem kapta meg az X-PRO2, így nem lehet ugyan olyan jó, és a v1.02 firmware-el még ugyanaz volt a helyzet, mint az X-T1-en. A v2.00-át még nem próbáltam. Ezt a frissítést elvileg megkaphatja még az X-T1 is...
3. Nincs szenzor képstabilizátor. (Hála égnek, mert a fotó képminőségen rontana.) Emiatt fixeken nincs képstab.
4. A natív Fuji és Zeiss optikák zöme fly-by-wire fókuszos, ami nem könnyíti meg a kézi élesség állítást. (És mellesleg hangos, amit kezelni kell, ha hangot is venni akarsz.Persze házi használatra lehet videót csinálni vele. Nálunk ez pl. egy családi fotózásunk mellékterméke, ahol egyáltalán nem terveztem videót csinálni (látszik is a minőségen), de azért a távoli nagyik kedvéért végül összevágtam pár percet.
"Profi" felhasználókat zavarja az is, hogy nincs tömörítetlen HDMI kimenet külső rekorderhez, és nincs flat profile. (X-T2-ben van.)
A rendszer nagy előnye viszont, hogy a filmszimulációs módokat videóra is lehet alkalmazni, így ha ezek közül valami nagyon tetszik, akkor egy csomó utólagos color grading-et meg lehet spórolni.
Minden esetre Panasonic vagy Sony, sőt szerintem a Canon is jobb videóban.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38541 üzenetére
"Fuji dumája tényleg kamunak hangzik, az alapvetően zavaró pici remegéshez nem kell olyan óriásit tologatni a szenzort, elég is lenne csak azt korrigálni, nem szükséges stedicamet imitálni."
Pedig de. Ahhoz, hogy 2-5 Fé-t megfogjanak gyakorlatilag "stedicem" kell. Nem csak azért mert a lényegesen hosszabb záridők alatt semmit nem mozdulhat el, de azért is, mert ugyanezt használod videózásra is...
A szenzor úgy tudom, hogy 2-4mm-et mozdul minden irányba. (vö szenzor mérettel) Azon nem 1-2pixel van...
Ettől még persze lehet, hogy az egész duma a Fujinál csak marketing bullshit, de a kiváló képminőség őket igazolja.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38529 üzenetére
"3. ponttal nem értek egyet, ha jól meg van csinálva a szenzorstabi akkor semmi problémát nem okoz."
Ez az amit nem tudunk. Azért az józan paraszti ésszel belátható, hogy az IBIS okoz nehézséget a legjobb képminőség biztosítása tekintetében. Nem csak az a probléma, hogy nem az optikai leképezés közepét vágod ki, de nehéz biztosítani azt is, hogy a szenzor síkja ne menjen el a kép síkjától, ami a szenzoron lévő mikrolencsék működése szempontjából nem mindegy.
Ahogy itt elhangzott a Fuji nem csak azt állítja, hogy szerinte rosszabb lenne a képminőség IBIS-el, hanem hogy ők részletesen megvizsgálták ezt a kérdés, modellezték, és végül úgy döntöttek hogy nem! És ennek megfelelően az X-mount sem alkalmas az IBIS fogadására, és az XC/XF optikák sem tudnak olyan leképezést adni, amit IBIS vázak használhatnának. Szóval elég keményen elkötelezték magukat amellett, hogy nem kell IBIS.
"Ami videót készítettél azon például baromi sokat segített volna az IS!"
Ez tény. Ha legkisebb mértékben felmerült volna, hogy videózni is akarok, akkor beteszem a 18-55/F2.8-4 optikát, amiben van OIS, és azzal videózok. Meg persze nem ártana egy kis gyakorlat, a követő fókusz jobb kiismerése sem, meg a manuális fókusz gyakorlása. Fotózni szerettem volna, de mivel már több mint száz iszonyat jó képem volt a gyerekekről, ők meg húztak, hogy Apa videózd le ahogy lecsúszom, hát felvettem. Pont erre a célra vettünk egy Sony RX100M4-et, amit videóra sokkal jobbnak tartok, de az nem volt nálam.
A példát azért akartam itt megosztani, mert mindig elhangzik, hogy a Fuji nem jó videóra, ha a videó is érdekes, akkor mást kell venni. Én is ezt írtam pár sorral lejjebb, és mint látható vettem is mást. Tény, hogy vannak videóra sokkal rugalmasabb/jobb rendszerek, de azért "házi használatra" ez is megteszi. Én pl. azt gondolom, hogy arra az évi 5-10 dologra, amit levideózok, pont megtenné ez is, csak kicsit ki kéne ismerni. Mert mint rendszer a Fuji hobbi fotósnak, fotózás szemszögéből szerintem az egyik legjobb ( szvsz. a legjobb!) választás.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
Ha így lenne ahogy mondod: (IBIS nélkül zsákutca)
-ők (Fuji) lesznek a legboldogabbak, mert jöhet a Z-mount és mindenki újra megvesz mindent.
-most szaladnak bele ugyanabba a pofonba másodszor a közép formátumukkal. (Mellesleg a Hasselblad is)De tegyük fel, hogy az IBIS mégsem ront a kép minőségen. Egy részletes mérlegelésnek akkor is lehet az a helyes eredménye, hogy nem kell, mert:
-mozgó témára alkalmatlan
-optikai képstab hatékonyabb ha jól van implementálva
-videónál a szoftveres megoldások is elég hatékonyak persze crop mellett, a profik meg úgyis külső stabilizálást és/vagy állványt használnak, ami mellett meg ki kell kapcsolni.
-fényképezésnél az IBIS hiánya jól kompenzálható fényerővel ill. ISO-ból. (Ez utóbbi is villám sebességgel fejlődik.)Így tehát az IBIS az esetek 98%-ban nem kell.
A Fujinál meg letették az asztalra a sok fényerős fixet, a zoom-ok meg általában OIS-ek.
Minden másra ott az állvány.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz jjeahh #38574 üzenetére
"Egy kicsit fura nekem, hogy ha valami nincs azt előnyként könyveled el "
Nem értettél meg. Nem könyvelem el előnyként az IBIS hiányát. Csak felsoroltam pár érvet amellett, hogy miért lehet logikus döntés a Fuji mérnökeitől, hogy úgy tervezték meg az X rendszert, hogy nincs és nem is lehet benne IBIS. (Természetesen vannak optikai stabilizátoros lencsék, mégpedig igen jók.)
Minden rendszer egy jól megválasztott kompromisszum. Az általam írt érvek mind arról szólnak, hogy miért nem feltétlen szükséges IBIS. Ehhez a Fuji még hozzáteszi, hogy ráadásul szerintük rontana a képminőségen és/vagy ergonómián ha lenne, és én azzal az állítással kívántam vitába szállni, hogy az IBIS hiánya egy zsákutca a Fuji számára. Ez ugyanis egy nagyon erős, és szerintem egyáltalán nem igaz állítás.
(Mellesleg Canon és Nikon sem használ IBIS-t ezzel a "profi" fotós világ túlnyomó része sem, és a Hasselblad mérnökei pont ugyanazt nyilatkozták, amikor kérdezték őket, hogy az új MF milcben miért nincs: mert rontana a képminőségen és mert részint felesleges, tekerd feljebb az ISO-t...)
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz jjeahh #38574 üzenetére
"Kár általánosítani. Én pl. sokat fesztivál-koncertfotózok (itt nem szökdösős koncertekre kell gondolni, hanem pl. jazz-re) és hidd el ilyenkor az esetek 70%-ában kva hasznos"
Ilyen témára az ember nagy fényerejű, stabis objektívet visz. Meg telét eleve stabival veszi meg, mert a gyártó eleve úgy tervezi/gyártja. Én amellett érveltem miért nem feltétlen kell IBIS, nem azt írtam, hogy nem kell semmilyen képstabilizálás.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Tin_Shield #38575 üzenetére
"optikai képstab hatékonyabb ha jól van implementálva"
Gyutáv függő is, de ez így nem igaz.Azért vegyük észre, hogy pl. a Sony is optikai képstabilizálást használ pl. az RX100 vonalban, pedig ott csak az 1" érzékelőt kéne rángatni, ami nagyságrendekkel egyszerűbb.
Egyébként szerinted melyik gyutávon jobb az IBIS mint az optikai?
"Nem 89%-ban? Én úgy számoltam."
A "98%-ban" nálam egy nyelvtani fordulat a "majdnem biztosra". Van aki úgy szereti "90%-ban", van, aki úgy hogy "99%-ban". Ha statisztikára hagyatkoztam volna 100%-ot írok, mert jelenleg egyik vázamban sincs, mégis élek mint Marci hevesen...
Tehát a statisztikailag helyes adatok szerint egyáltalán nem kell IBIS!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38576 üzenetére
"Elképesztő mit megfog és a CAF-nek is jót tesz. A Sony is tök feleslegesen kezdi minden vázába beletenni?"
Hát ott a Sony-nál is jól működik a marketing részleg, és ha jól csinálják elhitetik mindenkivel, hogy az kell...
"Az objektívek új életre kelnek, főképp a normál és tele."
Egy jól megtervezett rendszerben nem kell új életre kelnie az objektíveknek, mert eleve jók. Hozzá tervezték őket a rendszerhez. A telék meg eleve optikai stabilizátorral jönnek, mert a tele egy ilyen műfaj. Kell hogy megtartsd kézből, és kell, hogy ne remegjen a kereső kép. (És mellesleg vásárolhatsz széles látót is optikai stabilizátorral, mert ez is egy marginális de valós igény.)
Másrészt az új életre kelés lehet a szenzor tök más tulajdonságai miatt van, nem azért mert szenzorstabilizátor van alatta. Az csak abban segíthet ha remeg a kezed.
"Meg a régi manuálok is."
Az igazán jó régi manuálok általában fixek és nagy fényerővel bírnak. És drágák. Ezek sem a szenzorstabitól válnak jóvá.
Azt meg mindig csodálattal nézem, amikor a félmilliós vázra csavart 10eFt Helios 44-től várjuk a fotóművészetünk csúcsra járatását. Félre ne érts, én is kísérletezem régi, meg noname új objektívekkel, van is féltve eltett egyébként másnak értéktelen kedvencem, csak azzal tisztában kell lenni, hogy jó összteljesítményt akarsz, akkor vegyél célodnak megfelelő optikát és alá egy azt kiszolgáló vázat. És nem fordítva!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
-
pethob
aktív tag
válasz Muerte68 #38618 üzenetére
"Egy átlag fotós képeinek a fele legalább kuka lenne stabi nélkül."
Az a baj, hogy a leendő átlag fotósok ide jártnak tanácsért, és elhiszik amit írsz. Pedig egyáltalán nem igaz!
A 2000-es évek elején fotózást (is) tanítottam 8-78 éves korig minden korosztálynak. Vagy 1000-en fordultak meg az óráimon, de olyan igazán béna, aki tényleg képtelen volt a 300D meg 350D-vel fotózni, egy sem volt. Pedig sem a váz, sem az optika nem volt stabilizált.
"az stimmel hogy stabi nélkül élesebbek a képek"
Akkor most min vitatkozunk? A Fuji eredeti állítása az volt, hogy megvizsgálták, hogy legyen-e vázstabi az X rendszerben, de a képminőséget és a hordozhatóságot tartják a legfontosabbnak. Ezért lemondtak róla. Mert kifogástalan képminőséget akarnak és minél kompaktabb rendszert. Ez a selling point.
Az objektívek és az x-mount is úgy lettek tervezve, hogy nem kell akkora kört rajzolniuk, ami a vázstabihoz kéne, cserébe könnyebbek és kisebbek mint konkurencia, és élesek nyitva is. Ahol meg kell, van stabilizált objektív.
És erre írta azt asdf_ kolléga, hogy ez így zsákutca, ami implicite azt jelenti, hogy nem érdemes Fuji X-be beszállni. Ami szintén nem hogy nem igaz, de szvsz épp a fordítottja igaz! A vázstabis rendszerek vergődnek egyfajta csapdában, mert az objektívek tervezésénél extra technikai nehézséget jelent, hogy kiszolgálják a vázstabit, ami vagy a képminőségben jelenik meg, vagy a súlyban. Persze ezek nem nagy különbségek de léteznek. Azt meg nehéz lesz eladni, hogy ezentúl mondjuk az A7 sorozatban nem lesz vázstabi, mert mostantól inkább a képminőséget maximalizáljuk...
Az átlag felhasználó meg nincs vele tisztában, hogy ha amúgy az objektív fókusztávolságát is figyelembe véve "megfelelő" expozíciós időket használ jobb képminőséget kap, ha kikapcsolja a vázstabit! És terjednek az olyan "kollektív halucinációk" hogy a régi manuál objektívek új életre kelnek a vázstabitól. Az lehet, hogy új életre kelnek, de nem a vázstabitól, hanem az érzékelő egyéb jó tulajdonságaitól. A vázstabitól max ki tudsz tartani hosszabb záridőt, mint nélküle...
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Muerte68 #38652 üzenetére
"A Fuji rendszere mint írtam jó de az obi stabi azért ott is kell márpedig szerinted minden stabi fölösleges."
Akkor olvasd el újra a 38571-et mert olyat akarsz a számba adni, amit én nem írtam. Sőt!
Érv az IBIS rendszer szintű elhagyása mellett: "optikai képstab hatékonyabb ha jól van implementálva"
[...]
"A Fujinál meg letették az asztalra a sok fényerős fixet, a zoom-ok meg általában OIS-ek."[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz Muerte68 #38652 üzenetére
"És attól egy váz nem lesz rosszabb hogy van benne ha jobb képet akarsz ki lehet kapcsolni-vagy rá lehet rakni a stabilizált obit is ennyi."
Most már utoljára, mert már én is unom magam!
Nem az a kérdés, hogy egy adott váz rosszabb lesz-e attól, hogy van benne kikapcsolható IBIS. Mert ha csak ez a kérdés, akkor nem kérdés. Persze! Ott van és ki lehet kapcsolni ha nem kell. Szuper!
Hanem az a kérdés, hogy egy egész rendszer szempontjából milyen előnyöket és milyen hátrányokat hoz az IBIS. Mert az hogy raksz bele IBIS hatással van a váz tömegére, az optikák méretére, a szenzor hőelvezetésére és kiolvasási sebességére, shutter shock-ra stb... És erre a Fuji (mellesleg HB, implicite Canon, Nikon) mérnökeinek a válasza az, hogy nem éri meg IBIS-t bevinni. Sony és Pana másképp gondolja.
Hogy kinek van igaza egyenlőre nem tudjuk meg, mert almát hasonlítunk a körtéhez. Csak azt szeretném láttatni, hogy vannak igencsak racionális érvek, amik mentén az IBIS logikusan kihagyható ill. kihagyható volt, amikor az X rendszert tervezték.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
"Azért ha felraksz egy cropos vázra egy FD 300-at azt megnézem hogy tartod ki kézből stabi nélkül "
Van stabilizált 100-400 a Fujira, amit meg is 2×-hetsz. CaNikonra is régóta léteznek ezek az objektívek.
De ha neked tényleg az a legfontosabb, hogy stabi nélküli teleobjektíveket adapterezhess a vázadra, akkor neked olyan váz kell amiben van IBIS.Ezzel nem gondolom, hogy átlag felhasználó vagy!
Egyébként tetszik ez a mazochista hozzáállás."A képminőség megintcsak kamu , v szted egy mark2-es sony képminősége gm és zeiss obikkal csak smafu? "
almát körtével?
"Ha még nem volt dolgod 5 tengelyes stabival ellátott géppel próbálj ki egyet , sonyhoz nehéz hozzájutni de cropos olympusra van lehetőséged hogy kipróbáld."
Próbáltam mindkettőt. A Sony és Olympus mellett is tudnék érvelni (sőt ha nyerek a lottón instant kéne, főleg A7R II), mert jó kamerák/rendszerek azok is, hogy végére mit választasz abban sok szubjektív elem. Direkt összehasonlításnak nincs értelme, mert almát nem hasonlítunk körtével!
Egyik géppel sem a gép lesz az akadálya, hogy gyártsd a díjnyertes fotókat...
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38655 üzenetére
Azt aláírom, hogy sokat fejlődtek a képstabilizátorok, de azért a hatásuk még ott van. Nézd meg fényerős objektívekkel, nyitva. Persze még ez is javulni fog a jövőben.
De közben javul a fényérzékenység is! Sőt, már irtó sokat javult eddig is. Pláne, ha feljebb mész az MFT-nél. Egy mai APS-C-vel és egy fényerős F1.4 körüli objektívvel (de már talán F2-vel is) néhány szál gyertya fénye mellett lehet fotózni 1/60-al. 2011-ben a Canon 60D-t még nem szívesen vittem ISO 400 fölé...
Az átlag ember igényét, hogy kézből tudjon exponálni, megfogják az új vázak ISO-ból. (Normál tartományban, kb. reciprok záridőn!) És 3-5 év múlva ez még jobb lesz. És így a téma (ember) sem mozdul be!
Az meg, hogy le tudsz menni 1/8-ra a GX80/GX85 kit obijával csak speciális helyzetekben használható, mert a témád bemozdul. Ezért nem tesznek optikai stabilizátort a normál és széles látószögű fixekbe. Zoom-okba még igen mert F2.8-on még nem megy a mutatvány, de eljön annak is az ideje.
Telékbe kell az optikai stabilizálás, ez nem kérdés. Nem csak a bemozdulás, de a kereső kép stabilitása miatt is. Fókuszálás miatt is.
Régi tele (meg makro) objektívek IBIS stabilizálását meg már körbe jártuk. Akit ez érdekel, az csak IBIS vázat vegyen!
A szoftveres képstabilizálásban még óriási lehetőségek vannak, és pont ezért hoztam fel az eredeti postban mint esetleges érvet az IBIS hanyagolása mellett. A felbontás ugyanis még nőni fog, és 8k full pixel readout-ból nagyon szép stabilizált 4K képet lehet csinálni. Az egész csak számítási kapacitás kérdése, amit jobb processzorokkal éveken belül meg fognak oldani...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38668 üzenetére
"Az előnyei nyílvánvalóak az IS-nek, de milyen hátránya van? Nem rontja a képet, nem okoz problémát a megléte."
Rendszer szinten vannak kompromisszumai a vázba épített stabilizálásnak. Minden gép egy kompromisszum, hogy neked melyik jó, azt neked kell eldönteni. De csak az alapján választani, hogy van-e váz stabi/vagy nincs, az kb. olyan mint zoom átfogás alapján választani DSLR-t...
"Szerintem az a bajod vele, hogy a Fujiba nics, tehát értelmetlen."
Szerintem leírtam már elégszer, hogy miért örülök, hogy a Fuji X rendszerben nincs vázstabi. Hazugság lenne azt állítani, hogy kizárólag ezért választottam Fuji-t, de benne van az egyenletben...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
"értem, szóval akkor neked jobb ha egy nyugodt témát állvány nélkül zajosra fotózol mint IBIS el kitartod az 1s t mert ugye ha nagyon kell kilehet, de stabi nélkül lehetetlen, logikus..."
Értem, szóval neked jobb ha felpofozhatod a büdös kölköt mert megint bemozdult a beltéri fotód 1s-on, mintha lefotóztad volna a 2.8-as stabilizált standard zoomoddal 1/30-on, ami nálad lehetett, mert nem nyomott 100 kilót amit már utálnál magaddal cipelni, logikus...
Demagógiában verhetetlen vagyok.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz #48201984 #38677 üzenetére
A legfontosabb, hogy szívesen és sokat akarj fotózni a géppel, ezért az a fontos, neked mi tetszik. A legtöbb új géppel nagyon jó képeket lehet fotózni, nehéz nagyon mellé lőni. Ha van irány, hogy mi tetszik akkor tudnak neked leginkább segíteni itt a fórumon mondani esetleg valami jobbat, vagy felhívni valami előnyre/hátrányra a figyelmet. De a műszaki különbségek legtöbbször elhanyagolhatók...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
válasz MrChris #38687 üzenetére
Ha az általad említett rendszerekben nem lenne IS, akkor annak rendszer szinten lehetnek előnyei. Kisebb optikák, élesebb kép főleg nyitva, nagy zársebességnél jelentkező minőségromlás,stb.
Ezekből a rendszerekből már nem hagyható ki az IS, mert azzal együtt lettek tervezve. Egyes modellekből pedig nem érdemes kihagyni, mivel kikapcsolható, de attól még nem tervezik át az optikát, vagy veszik ki a szenzorstabi rángatását csökkentendő beépített tömeget...
IS=szenzorstabi ebben az írásban
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
pethob
aktív tag
Hozod a példákat arra, hogy mikor jó a szenzorstabi, de ez szerintem irreleváns. Mivel a fényképezési szituációk nagy része nem olyan, hogy a téma nem mozog. Ha mégis, akkor olyan rendszerben ahol nincs szenzorstabi (basszus az összes DSLR ilyen) megoldják máshogy. Optikai stabival, ISO-ból vagy álvánnyal.
Nem azt mondom, hogy nem jó a szenzor stabi, hanem azt vonom erősen kétségbe, hogy nem lehet élni nélküle!
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
-
pethob
aktív tag
válasz #48201984 #38703 üzenetére
A 100e és 150e ft-os gépek, sőt a 100e vagy 300e ft-os gépek között is elhanyagolható a különbség képminőségben. Sok esetben a szenzor is ugyanaz. (Tájékozódni kell)
Érzékelhető különbség a váz funkcióiban van, illetve irtózatosan sokat számít az optika, ami újonnan inkább 200 felett kezdődik, és határ a csillagos ég. De jó optikába akkor érdemes fektetni, ha tudod mit akarsz. A legtöbb hobbi fotós jóval többet költ optikára, mint a gépvázra, nem véletlenül...
https://www.flickr.com/photos/pethob
Új hozzászólás Aktív témák
- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPhone topik
- Politika
- Samsung Galaxy Tab S 10.5 - magas képesítés
- Futárcégek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest