- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Riasztó topik
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Plazma TV topic
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
it A SoftBank szerint nehéz a munkája a call centerek dolgozóinak, ezért olyan AI-megoldásokkal segítenének, amelyek az ideges telefonálók hangját egyszerűen átalakítják nyugodt stílusúra.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiriBum
őstag
-
BiriBum
őstag
válasz Stauffenberg #16090 üzenetére
Plusz a művészi érzék, ami gyakorlással nem szerezhető meg, maximum átformálható.
-
BiriBum
őstag
válasz Stauffenberg #16099 üzenetére
Az esküvői fotózás már művészet kategória, főleg a beállított menyasszony vőlegény képeket illetőleg.
Jól mondod, pont ezt nem szabad izzadságszagú, giccses beállításokkal elszúrni az egészet. Itt jól jön a művészi kreativitás. A többi esküvői téma már szinte csak a jó kompozíciós érzéken és a gyorsaságon múlik - ez utóbbihoz kell a fényerős objektívekkel megerősített, gyors váz(ak). -
BiriBum
őstag
válasz Stauffenberg #16124 üzenetére
mellé befér még egy-két kiegészítő vagy egy fényerős fix
35 f2.4
-
BiriBum
őstag
Azt azért tegyük hozzá, hogy pentax objektívek rendre drágábbak a canon/nikon társaiknál, és ahogy olvasgattam a teszteket és véleményeket sokszor nem is hozzák azok minőségét.
Gondolom itt a Pentax kimagasló minőségű limited fix sorozatára gondolsz, aminek nincs Canon/Nikon megfelelője.
Továbbá számomra döntő tényező volt, hogy néhány canon (nikon objektíveket annyira nem ismerem) objektívnek egyáltalán nincs pentax megfelelője (pl. 70-200 f4).
Pentax SMC DA* 60-250 f4 IF SDM.
-
BiriBum
őstag
Lehet még mazsolázni:
Pentax DA 300/F4 ED IF SDM 294k - Canon 300/F4.0 USM EF-L IS 430K
Pentax DA 200/F2.8 ED IF SDM 250k - Canon 200/F2.8 USM EF-L II 230k
Canon 20/F2.8 USM EF 150k Pentax DA 21/F3.2 - Limited 145K
Canon 14/F2.8 USM EF-L II 680k Pentax DA 15/F4.0 ED AL - Limited 190k Nincs F4-es Canon alternatíva
(A Canon 55-250-es objektívje azért nem teljesen ugyanaz a minőség, mint a Pentax 55-300-asa.)
A Canon APS-C igazi hátránya ott jelentkezik, hogy az utóbbi években nem fejlesztették a szenzoraikat, így Erősen le vannak maradva a Nikon-Pentax-Sony vonaltól, ahol a brutájó Sony szenzorok lehetővé teszik,hogy több fényértékkel felcsavard az ISO-t anélkül, hogy zajos vagy részletmosott lenne a képed. Így hasonló optikai minőségű, de kevésbé fényerős Nikon/Pentax objektívekkel olcsóbban tudod bővíteni a felszerelésedet, úgy, hogy a képminőséged jó szinten marad.
A vázaknál már szó volt a pentaprizmás 100%-os lefedettségű keresőről és a 2 tárcsáról, ami már a 150k-s K500-ban is benne van (60D 230K, 70D 330K). -
BiriBum
őstag
BiriBum
Te is féligazságokkal jössz. A Canon üvegeknél nem kell (szabad) a lista árat nézni mert most is többet hirdetnek olcsón amit felsoroltál az indexen.Pont, hogy magas ISO-n hanyagolható a különbség a szenzorok között (a több fényérték magas ISO eltérés totális tévedés). Amiben jobbak a Sony szenzorok (amit Canonon kívül mindenki használ) az az alacsony ISO dinamika (kis kiolvasási zaj).
Nem szeretnék flame-t indítani, de a kolléga is -nagyon helyesen- a listaárakat tüntette fel. Minden márkához lehet használt objektíveket kapni, sokszor töredék áron.
[link]
Ráadásul sem a Nikon, sem a Pentax nem mai gyerek, mindkettőt 2010-ben jelentették be, szemben a 70D-vel.A 60D ISO teljesítménye még gyengébb (kb. 33%-kal) a kortárs Nikon/Pentax kompetitoréhoz képest.
A Canon szenzor dinamika-átfogása is gyengébb.
[ Szerkesztve ]
-
BiriBum
őstag
válasz kovaripeti #16163 üzenetére
Ilyen szempontból gyakorlatilag majdnem ugyanaz.
A K500 előnye a nagyfokú kompatibilitás a manuális objektívekkel, nagyobb, világosabb nézőke (pentaprizma), a 2 vezérlőtárcsa és a dupla áramforrás lehetősége (AA elemek, külön adapterrel). Hátránya, hogy az aktuális fókuszpontot jelző led nem látszik a nézőkében.
Nikon: kihajtható kijelző.
Próbáld ki, hogy melyik áll jobban a kezedre.
-
BiriBum
őstag
válasz Stauffenberg #16190 üzenetére
"the changes over the 650D are so subtle that it's the older T3i/600D that stays on alongside the 700D - while the too-similar 650D fades into the sunset."
-
BiriBum
őstag
válasz schawo #16207 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy sokkal jobban oda kellett figyelni a helyes expozícióra. Igaz a filmnek nagyobb a dinamika-tartománya és az előhívással is lehet játszani, de azért annyira nem, mint a RAW-val. Főleg igaz ez a színes filmre.. Expósorozat az előbb leírtak miatt kizárva
[ Szerkesztve ]
-
BiriBum
őstag
válasz Stauffenberg #16210 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy a filmnek nagyobb a dinamikatartománya, mint a digitális szenzornak. Soha nem féltem a filmtől, de mivel nem én végeztem az előhívást, gyakran előfordult, hogy nem olyan lett, amilyet szerettem volna. Igen macerás lett volna képkockánként felírni a beállításokat, hogy kiderüljön, hogy én voltam a hunyó vagy az előhívógép.
-
BiriBum
őstag
Még egyszer mondom, hogy nem a led jelzi vissza a fókuszt, hanem a keresőben levő hatszög ikon. A led csak azt jelzi, hogy melyik fókuszpont az aktív éppen. Ha fix fókuszpontot választasz ki, akkor semmi jelentősége nincs a lednek. Ha ki szeretnél tolni magaddal és rábízod a gépre, hogy melyiket használja, akkor jelent valamit a led. K-x, K-r és K-500-nál LV-ben lehet fókuszpontot választani.
A kihagyás oka minden bizonnyal a minél költséghatékonyabb előállítás.
-
BiriBum
őstag
Nem akarok senki pénztárcájában vájkálni, de ennyi pénzt kiadni egy vázért, két obiért és egy vakuért csak akkor éri meg, ha valaki pénzért fotózik. Ez esetben viszont ugrik a másik 2-3 miller a tartalék vázra, még több obira, állványra, gömbfejre, stúdióvakura, miegymás.
Minden DSLR cucc benne van jó pár száz ezer forintban, de nem mindegy, hogy egy eleve drága rendszerrel kényszerpályára állítod magad vagy racionálisan, apránként veszed meg, ami kell. -
BiriBum
őstag
Kettőnyolcas alapzoom:
Canon 16-35/F2.8 USM EF-L II 400k
Nikon 17-55/F2.8 G AF-S IF-ED 400k
Pentax SMC DA 16-50mm F2.8 ED 250kBudget tele:
Nikon 55-300/4.5-5.6 AF-S G ED VR DX 90k
Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS STM 100k
Pentax DA 55-300/F4-5.8 ED 88kKeressek még példákat?
A Pentax kimagasló minőségű limited sora nem létezik a Nikonnál és a Canonnál.
[ Szerkesztve ]
-
BiriBum
őstag
válasz JackFeryll #16551 üzenetére
Jogos, APSC-re tényleg inkább az való, de még így is b 15 ezerrel drágább, mint a Pentaxé.
[ Szerkesztve ]
-
BiriBum
őstag
Ugye, hogy mindketten tudtunk példákat hozni? Tehát baromság az a kijelentés, hogy a Pentax objektívjei drágábbak, mint a Nikon és Canon hasonló termékei.
Volt-e a kezedben valaha Pentax gép és objektív?
Én fotóztam mindkét telével, a Pentax 55-300-nak helyenként fix fényerejű teléket megszégyenítő rajza van.
A DxoMark-nál 2008-2009-es vázakat teszel az összehasonlításba, ami nem a mai viszonyokat tükrözi. Itt az is látszik, hogy a Canon 55-250 55 mm-en a legjobb, míg a Pentax 300mm-en. Ez végül is nem annyira rossz, ha egy tele a nagytele tartományban teljesít a legjobban.
Az SMC 50-200-at már nem nagyon forgalmazzák. Az utolsó ára 40 ezer volt. Amit te látsz 60-ért az a WR (időjárásszigetelt) verzió.
-
BiriBum
őstag
-
BiriBum
őstag
válasz Stauffenberg #16627 üzenetére
A WR verzió időnként jól jöhet a szigetelt vázhoz. Én is kitben vettem emiatt. Nem annyira rossz az, vagy valami általam ismeretlen csúcsmobilod lehet.
-
BiriBum
őstag
-
BiriBum
őstag
A kényelem nagyon fontos szempont, ezért vedd kézbe a Pentax K-500-at is, sőt nézz bele a keresőjébe is és csodát fogsz látni.
Ha a Canon felé hajlanál, eszedbe ne jusson a 18-55 DC objektívvel venni.
Az egy év garanciától nem kell félni, nem szokott a tükrös vázakkal gond lenni. -
BiriBum
őstag
válasz tisvol #16866 üzenetére
A K500-ban nincs, a k30-k50-ben van. Semennyire nem zavaró, mert tudod, hogy melyik fókuszpont aktív éppen (LV-ben lehet választani). Kivétel az autó fókuszpont választás, amit épeszű ember nem nagyon használ.
Sokáig volt k-x-em K10D után, egyáltalán nem volt zavaró, még kevés fényben sem. -
BiriBum
őstag
válasz Stauffenberg #17031 üzenetére
Az AF rendszer nem feltétlenül jobb a D5100-ben, ezt már az is mutatja, hogy lényegesen több a keresztszenzoros fókuszpont a K500-ban.
Nem említetted a pentaprizmát, a 100%-os lefedettségű keresőt, az1/6000 vs 1/4000 záridőt és a 6 vs 4 fps sorozatot. A D5100-ban kihajtható az LCD és van mikrofonbemenet.K500+35/F2.4 ideális beltéri gyerekfotóhoz.
Ugyanilyen gyutáv Nikonhoz is van, az is tökéletes.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Milyen routert?
- Xbox Series X|S
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Riasztó topik
- Premier előzetesen az xDefiant
- Kutya topik
- ASUS routerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen