- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gulyopapa
addikt
Folyamatosan agyalok
Kb 250.000 Ft lenne egy új GH2 obival ill egy Canon 600-650D obival ...
Azért hajlanék mégis a Canon felé mert az mindenképp jobb fotóra.
Tehát ha a fotó/videó-tudás rátát nézem, a Canon nyer ... nálam
Amit nyernék a videóval a Panánál azt elveszteném a fotó minőségével.
Nem tudom[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz Gulyopapa #13638 üzenetére
Fotóban valamivel gyengébb a GH2, kevésbé bírja az ISO-t. Nem hatalmas különbségre kell gondolni, max 1/2 Fé, de inkább kevesebb.
Kb. ISO800-ig lehet pixel szinten nézve hibátlan fotót kihozni (elsősorban vakus derítéssel). Felette sem annyira zajos, hanem inkább szétesnek a színek (ami vsz. rosszabb mintha zajos lenne).
A JPG motor kb. ISO1250-ig türhető, felette RAW feldolgozással többet lehet kihozni.
Én max ISO3200-ig használom.Videóban több részlet van a GH2 felvételben mint a Canon xxxD-nél, ezt firmware módosító progival még fokozni is lehet és a 30 perces korlátot is ki lehet venni (sosem jutottam el 30 percig).
A bitrate-et viszont kb. max Canon szintjéig érdemes emelni (már ott is jóval több részlet van), felette betelhet a puffere mert csak lassan tudja a kártyát írni (a leggyorsabbakat is) és akkor az a felvétel elveszett.
Dinamikában is jobb a GH2 videó (smooth, nostalgic stílus). Max. kb.1-1 Fé-re tippelem csúcsfényes és árnyékos részeknél is.A GH2 firmware javítás ebben ki is merül (és tényleges firmware upgrade-et igényel nem úgy mint a ML, ami csak a kártyáról extraként bootol).
GH2-ra nincs Magic Lantern mint az 550D/600D/60D stb-re (650D-re jelenleg nincs). Az ML rengeteg dolgot tud fotóra is meg videóra is. Pl. fókusz segítésre: Nagyítás akár felvétel közben, kontraszt maximum pöttyözése stb.Tervezett komoly hobbi filmezésre mindkettőnek megvan a saját előnye (ha absz. csak a felvétel minősége számít akkor a GH2 valamivel jobb, küll. bitrátát emelve). Hobbi videózásra camcorder helyett kb. tökmindegy (egyik sem igazán jó).
Én 250-et biztos nem adnék a GH2-ért (max a 12-35 obival ). Használtan kb. 140-et ér (max. 150). Sokat a Canon cuccért sem adnék (ez kül. igaz a 650D-re).
Hiába álltak rá a 650D-nél a videós részre a gyakorlati haszna amit hozzáadtak marginális.
Egyébként a Nikon D5100 kb. annyival jobb ISO-ban fotóra mint a 550D/6xxD, mint a 550D/6xxD a GH2-höz képest.
Egy fényerőtlen kitobi simán elvérzik bármivel ott ahol egy fényerős fix már jó eredményt ad. Hasonlóan egy jó külső vaku sokkal többet jelent mint ezek a különbségek.
Ma vsz. a D5100 adja a legjobb ár/érték arányt. Akár váz, akár rendszer szinten.
Nagyon jó ISO-ban, verhetettlen dinamikában (kiv. Nikon FF). Vannak az árukhoz nagyon jó és megfizethető 1.8-as fixek, meg egy elfogadható 18-105.
A Canon esetében van egy valamivel jobb 18-135 STM (a nem STM-et hagyjuk) jóval drágábban, meg egy 50 1.8 olcsóbban aminek a felépítése meg a fókusz használhatósága mintapédája mit lehet fotózásnál kevés pénzért kapni.Amiben még jó ár/értékben a Canon az az f/4-es 70-200.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kenguru99
aktív tag
válasz Stauffenberg #13973 üzenetére
Érdemes lenne egy szép állapotú használt panasonic gh1 vagy gh2 fényképezőt keresned. Az af a legjobb a milc-ek között, raw-ban jó képminőség, videóban sokkal drágább gépeket is lever, adapterrel gyakorlatilag bármilyen objektív feltehető rá.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kenguru99 #13980 üzenetére
Használt nem játszik, mert kell a számla.
Amúgy a GH2 videója nagyon meggyőző, ezzel teljesen kibékülnék, de két bajom van:
- A váz DSLR szerű formája, amitől pont szabadulni akarok. Van otthon is DSLR-em, meg cégesből is egy pár. Nekem egy ennél jóval kompaktabb gép kéne. A Sony NEX-ek tetszenek, de a mikrofon bemenet még a NEX-6-ról is hiányzik.
- m4/3 szenzorral kevesebb a szabadságom a DOF tekintetében, de ezt még lenyelném egy-két extrém, fényerős objektívvel. De ugye nekem új gép kell, maximum 130 ezerig.
A bajom az, hogy m4/3 tekintetében ezt az árkategóriát nem igazán ismerem. Egy OM-D E-M5 már bőven megfelelne az ízlésemnek, de hát az meg... A most pletykált E-P5 nagyon tetszik, elvileg az E-M5 belsejét kapná meg, de kizárt, hogy annyival olcsóbb legyen majd, hogy megérje nekem.
Lehet inkább hanyagolnom kéne ezt most és később visszatérnem a témára amikor már 200-250k körül tudok nézelődni. Ott már lenne tisztes választék. Még a végén elcsábulnék egy első generációs Fuji X100 iránt és letojnám a videót.
A Samsung NX és a Canon EOS M esetében meg a szó szerint nullával egyenlő objektív kínálat zavar. A Samuhoz vannak, de szinte csak külföldről rendelve, a Canonhoz meg a vele kiadott két objektív (egy fos kit 18-55mm és egy fokkal jobb 22mm f/2 STM).
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #15719 üzenetére
De pont azt próbáltam írni, hogy nem fogja tudni 600D-vel az STM videó AF előnyét kihasználni és ha neki ez szempont akkor nem fog semmit se megspórolni.
Viszont a Canon topikban már leírtam annak a DSLR videózásnak amit többen elképzelnek elég sok ergonómiás problémája van. Ha nem használsz LCDVF-et vagy valami mást el kell tartsd a szemedtől távolra az LCD-t, hogy lásd. Ekkor meg a váz előtt matatni az obival a fókuszhoz megint necces, azaz oda meg lehet follow focus kell.
Már két nem feltétlen olcsó kiegészítőről beszéltünk, de még mindig messze nem tökéletes az ergonómia.A Magic Lanternhez meg bár én is használom, azért megemlíteném ezt az esetet.
Egyébként a hibrid AF sem akkora csoda, érdemes a Pana G5-ös dpreview hasonlítást megnézni.
http://www.dpreview.com/news/2012/08/15/Video-tests-of-the-Canon-EOS-650d-rebel-t4i-hybrid-autofocus-systemNem véletlen szoktam a Pana G5-öt ajánlgatni mint egy nagyon jó kompromisszum (nekem GH2 van, azt használtan szoktam ajánlgatni, de indexen van jó áron pl. GH3-is ami ugye Sony szenzoros...).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Khelben #15723 üzenetére
Remélem még nem lőtted le a poént.
A1; A3 túlszaturált, A2 valami gáz van a sárgával (de lehet csak a direkt napsütés miatt mélyebb árnyékban van). Egyébként lehet a fényviszonyok másak voltak pl. A2 direkt napsütés, A3 fátyolfelhős.
B3 (részletek miatt, de itt megint direkt napsütés volt, míg a másik kettőnél szórt fény) azaz a másik kettőnél hitelesebb a szín.
Részleteket tekintve C3, egyébként C2
D2/D3, ha csak egyet mondhatok talán D3Egyébként a 4 képből legalább 3-nál tök másak voltak a fényviszonyok (az árnyékokat kell nézni) azaz lényegében értelmetlen a hasonlítás mert a fény minősége az igazi különbség (ez egyébként általában is hatalmas befolyással van a fotókra). Még egy dolog: A képeket nem pixel szinten, hanem összességében szokás nézni, úgy van igazi értelme.
Én egyébként a helyedben megnézném az indexen a GH3, G5, GH2 vázak valamelyikét. Nem mellékesen első körben egy olcsó kitobit vennék (nem 14-százsokat), meg egy fixet. Egyiken sem lehet sokat bukni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
DjKoxi
senior tag
Köszönöm szépen a részletes választ
"Amikor a hátsó LCD-n látod a képet akkor a felcsapott tükör miatt még a leggyorsabb liveview váznál (Canon 70D) is 0.8 másodperc (azaz majdnem egy másodperc) telik el a között, hogy indítod az expót (fókuszt) és elkészül a kép."
Bocsánat ha ez már itt off, akkor most én fogalomzavarban vagyok. Tehát a DSLR gépeknél ha a keresőbe kukucskálok más állapotban van a tükör mint amikor viveview módot használok? Ezért hosszabb az expo idő?
Lehet érdemesebb lenne használtan vadásznom Panasonic GH2-re, vagy ahhoz hasonlóakra?
-
k1csi
senior tag
válasz DjKoxi #16435 üzenetére
Normál esetben a tükör a keresőbe meg a dedikált AF szenzorra juttat fényt.
Amikor liveview van, akkor a tükör felcsapva (azaz a keresőbe nem látsz semmit, ami videónál azért zavaró) és minden fény a képalkotó szenzorra megy.600D-ig bezárólag kontraszt AF van a képalkotó szenzorral. Kiolvassa a szenzort, tovább tekeri a fókuszt és így tovább. Kevés fényben több másodpercig tekerget.
650D/700D esetén már vannak a képalkotó szenzorra integrált fázis AF pontok, de ez még mindig nem az igazi és valamiért egy kicsit rontja is a képminőséget (valaki volt itt a fórumon aki szerint zavaróan).
A 70D jobb lett valamivel, de ugye azt nem tudjuk milyen lett volna a képminőség, ha nem mindent képpont fázis AF pont is egyben. Viszont itt legalább relatíve gyors és kevés fényben sem lassabb az AF.
A Pana G5, GH2 jó lehet (mindig van használt kinálat azaz minimális buktával kipróbálhatod, hogy neked jó-e) bár ma már vannak jobb szenzoros vázak is, jóval drágábban (pl. Pana GX7, Oly EP-5 stb). Viszont vsz. ha jó képeket akarsz akkor inkább az obit nézd meg pl. Pana 20 1.7 (max. 80k használtan), Oly 45 1.8 (max. 70k használtan). Ezek fix obik, azaz lábzoom van és a 20 1.7 fókusza sem túl gyors (viszont beltérben nagyon kevés fénynél is használható képeket kapsz egy parányi obival).
mFT vázak kontraszt AF-el mennek (kiv. a legújabb E-M1, de ha jól értem mFT obikkal az is kontraszt AF), de mégis jóval gyorsabbak.
Oly vázat nem tudok ajánlani mert azokat nem ismerem, de ha lehet vsz. ne vegyél 12MP-est (nem a 12MP miatt, hanem mert egyébként nem túl jó a szenzoruk).
Szintén nem ismerem annyira, hogy ajánlgassam a Sony MILCet (nincs annyi sok jó obi elérhető áron mint mFT-re) ill Samsung (árban nagyon jók). Van akinek a Fuji jön be, személy szerint a GH2 fókusza után nem hiszem, hogy együtt tudnék élni vele.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
Itt válaszolok, mert nem látom értelmét, hogy az emberek privátban keresnek meg. Itt is lehet nekem címezni egy kérdést. Nem azért nem válaszolok privátban, mert bunkó vagyok, hanem mert fenntartom a jogot, hogy én is megfeledkezhetek valamiről és akkor a többiek kiegészítenek, ráadásul több véleményt is el lehet olvasni. Szóval határozottan kérek mindenkit, hogy ne privátban írjon, ez a saját érdeke leginkább. Nekem mindegy, hogy hol írok meg egy választ, de neked nem mindegy, hogy csak engem hallasz, vagy több ember véleményét.
A levél így szólt:
Üdv!
Elnézést, hogy privátban kereslek meg, de lenne egy kérdésem.
A "Milyen cserélhető objektíves gépet (DSLR, MILC, SLT)?" topik-ban olvastam a hozzászólásodat, amiben sasa134-nek ajánlottál MILC gépeket.Tulajdonképpen hasonló szempontok szerint keresek gépet mint Ő, viszont Nálam fontos szempont a video.
Nem vagyok komoly fotós, gyerek-család, utazás és kirándulás a témakör. Egy régi Olympus E-1 használok már 6 éve, a fotós igényeimet maximálisan kielégíti, na jó, kevés fény, esti témák nem az erősségei. Szeretem az Oly-t,de azért a mai technológia sokkal fejlettebb és szükségem van egy könnyebben hordozható gépre, ami ráadásul video-t is rögzít. Az E-1 megmaradna tartaléknak, másodgépnek.
A hsz-edben kihangsúlyoztad, hogy 200k alatt video-ban az EOS M a legjobb választás. Ez árban is szimpi lenne, még a 22mm-es fix obi-t is megvenném hozzá. Hátrányként írtad, hogy szűkös az obi választék és lassú az AF. Nagy obiparkot nem tervezek. Azt szeretném kérdezni, hogy az AF mennyire lassú, illetve mennyire lehet hátráltató tényező? Nem profi szempontból kérdezem, hanem a általános "családi" használat során?
Az EOS mellett még a Samsung NX300 is szimpi, igaz annak a design-ja tetszik nagyon. Még nézegettem a Oly gépeket (PL-3; PM-2; PL-5), de azt olvastam róluk, hogy videóban nem olyan erősek. Illetve még a NIkon V1 jöhet szóba, amiről azt olvastam, hogy videoban jó, de már nem biztos, hogy lehet kapni. A V2 Nekem egyelőre drága...Ezekkel a gépekkel szemben mennyire jó választás az EOS M?
Válaszodat előre is köszönöm!
üdv
RobHa a 200k alatti MILC gépeket nézzük, akkor nem csak az EOS M lehet jó választás videóra, először azt kell tisztázni, hogy mi fontos. Ha a manuális vezérlés, csatlakozók és a videó általános minősége számít, akkor az EOS M egy jó választás, főleg mivel már fejlesztik rá a Magic Lantern-t is (béta állapotban tesztelhető, elvileg van már RAW videó, fejlett audio vezérlés, focus peaking, stb). Viszont nem az egyedüli jó választás, ha például használt gép is játszik, akkor egy Panasonic GH2 is elég jó (sőt), de videó minőségben a Panasonic G3 sem rossz, ez újonnan is 140k körül van, de már kifutó modell, helyére jött a G5, de az is megvan 200k alatt.
Az EOS M-ben az a jó, hogy gyakorlatilag a Canon DSLR-ek videós képességei vannak belezárva, konkrétan a 650D-vel egyenértékű. Van vakupapucs, mikrofon bemenet, stb. Ami csak kell. Ráadásul az alapkit (18-55mm STM + EX90 vaku) megvan 130 ezerből + 60 ezer a 22mm f/2 STM, ami egy rendkívül jó darab lett. Ez így összesen megvan 200k alatt. Viszont az EOS M rendszer esetében az objektív kínálat itt nagyjából véget is ér. Még van egy nagylátó zoom, de aztán tényleg ennyi. Biztos fejlődik még, de most még érdemes megvenni az adaptert amivel bármilyen EF vagy EF-S objektív felmegy rá. eBay-en 20k körül is hozzá lehet jutni az eredeti adapterhez (itthon 40k). Így már felmehet rá az 50mm f/1.8 II, ami egy olcsó fix, újonnan is 30k.
AF teljesítményben az EOS M nagyon gyenge, még a 2.0.2 firmware frissítéssel is csak egy erős közepesre sikerült feljavítani. Aki főleg videózásra veszi, azt nem feltétlenül zavarja majd (feltéve ha manuálisan fókuszál ahogy azt illik). Kellő fény mellett még elmegy ha nem sietős a dolgod, de kevés fénynél már nagyon lelassul, olyan mint egy kompakt fényképezőgép.
Én azt mondom, hogy az EOS M-nek akkor van értelme, ha nem 200k a kereted, hanem mondjuk csak 130-140k és a videó lenne az elsődleges. Úgy verhetetlen, de vannak nála 200k-ig sokkal jobb gépek is.
Érdemes a Panasonic portáján is körülnézni, de videóban a Sony NEX sorozat is rendkívül erős, csak nekik meg nem erősségük csatlakozókkal ellátni a gépeket. Az egy dolog, hogy a NEX-5 és NEX-3 szériákon nincs mikrofon bemenet (de még vakusaru sem), de a nem éppen belépő NEX-6 sem rendelkezik ezzel. Viszont van alapból full manuális vezérlés, jó képminőség és focus peaking. Ha nem lényeges a külső mikrofon csatlakoztathatósága, akkor a NEX gépek is jók videóra, de fotóban sem utolsók, sőt! Csak ez a rendszer sem vonultat fel túl sok objektívet, a normálisak rendszerint a Zeiss-től jönnek és csillagászati árakon. A NEX rendszer akkor jó, ha régi manuális objektívekkel is elboldogulsz, sokat segít a manuális fókuszban a focus peaking.
-
HollyBoni
veterán
válasz hegyitaho #17342 üzenetére
Nikont én akkor sem vennék videózásra. MILC gépek között Panasonic GH széria videóban rendesen veri szinte az összes DSLR-t képminőségben(ehhez módosított firmware-t kell használni), Canon belépő szériájától szinte semmiben nem marad el a fotók minőségében, mivel azokban is nagyon régi szenzor van. Kisebb is, az AF használható videózásnál, EVF nagyon hasznos tud lenni videónál, viszont a GH3 nagyon drága, én elgondlkoznék egy használt GH2-n.
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz hegyitaho #17342 üzenetére
Nekem Canon is ill. GH2 is van (GH2 több mint 1 éve, ha a Canon SLR vázam is beszámítjuk akkor elég régóta, DSLR-em is van már egy ideje). Mindkettő jó videóra is meg fotóra is (persze nem árt ha van jó obid hozzá, kitobik a fényerejüknél fogva nem túl jók, viszont a stabi előny).
A GH-nak alapból is talán részletesebb videója van mint a Canonnak, firmware hack-el ezen még tovább lehet valamit javítani (vsz. tulságosan nem éri meg emelni a bitrátát). A Canon viszont Magic Lanternel több funkciót tud (fotóban és videóban is).
Fotóra én jobbnak tartom a Canont (a magas ISO-s képeknél jön ki a GH2 gyengébb jpeg motorja, de ennek ellenére a m43-at többet használom mostanság fotóra is mint a Canont).
Viszont egy jobb fényerősebb obi/külső vaku szituációtól függően állvány stb. sokkal többet számít mint a vázak közti különbség.Röviden: Ha a vázból nem hiányzik az a funkció ami neked kell akkor a jó képet vagy videót egyáltalán nem a váz fogja meghatározni (Hanem pl. a célnak megfelelő jó/fényerős obi, külső vaku, állvány stb. Nem véletlenül sorolom már másodjára ezt a listát. A legfontosabb -és persze a legnehezebb-, hogy te magad tudd neked mi kell. Azaz eljutottunk oda, hogy a legmeghatározóbb valójában maga a user. Tanulni meg szinte bármi jó).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
HollyBoni
veterán
Panasonic GH2. Van rá firmware hack, magas bitrátával tudsz felvenni iszonyat éles videót, kb semmi nem éri utol tükrös és MILC kategóriában. Van jó EVF, kihajtható kijelző, mikrofon bemenet, videózáshoz minden manuális obit rá tudsz rakni. Használtan most 90-120 körül mennek. Jobb opció nincs, max GH3, de az kiesik a keretből.
[ Szerkesztve ]
-
titán
A GH3 (meg a GH sorozat) egy videózásra optimalizált célszerszám. Egyébként MILC, nem DSLR.
(#17404) Darko
Mint már említésre került, GH2. Multiaspect szenzor, tehát natív 16:9-et is tud. Meg minden jóságot, ami videózáshoz kell, plusz nagyon magas bitrátákat.Nézz meg pár videót, youtube a barátod.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Professzionális (üzleti célú) videofelvételre gondolsz, vagy családi összejövetelek megörökítésére? Mert a második esetre szinte bármi megteszi, ha nem zavar, hogy sokat mászik az autofókusz, vagy képes vagy kézzel jól élességet állítani. Ha a kettő közül egyik sem illik rád, akkor a fényképezőgépes videózás nem a te asztalod.
Ha így is megfelel, akkor mint említettem, bármi jó lehet videózásra. Ha mégis a legjobbat keresed, akkor GH2, GH3, vagy esetleg Canon valamelyik három szemjegyű gépe és az M lehet a nyerő.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Darko
senior tag
válasz schawo #17410 üzenetére
A Panasonic GH2 tetszik, de nagy nekem, Nikon D90 mellé lenne videókra, minél kisebb annál jobb.
Ha a Pana GH2-t nem nézzük, mi lehet a következő milc ami kicsi és videózásra kimondottan jó? A kis milcek nem sokkal nagyobbak mint egy jobb kártyás fullhd videókamera, csak ugye más az elrendezésük.
Melyik kis milcnek jók a videós képességei?http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
-
HollyBoni
veterán
Canon EOS M? Jó kodek, szép Canonos színvilág, csak mondjuk egy GH2-höz képest élességben labdába sem rúg. AF nem valami jó rajta, natív obi ha jól tudom 2 darab van, viszont elég olcsó. [link]
Mit szeretnél vele videózni? Komolyabban foglalkoznál vele és számítana nagyon a minőség, vagy csak kell egy gép alap, jobb videós képességekkel mint a D90?
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Stauffenberg #18196 üzenetére
A Panasonicnál a GH sorozat mellett a G6 is nagyon jó videóban, sőt tulajdonképpen jobb, mint egy hack nélküli GH2. Focus peaking működik videó alatt is, van 50, 25 és 24 fps, kiváló OLED EVF kukker, amiben szintén működik minden, teljes expo-vezérlés videó alatt, mikrofon bemenet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jjeahh
nagyúr
válasz Coporno #18223 üzenetére
Attól függ, a videózást mennyire veszed komolyan. Ha csak néha lekapod a családot, haverokat, semmi komoly, akkor d5100 a jó képminőség, olcsó belépő fix-ek, forgatható kijelző miatt. A panasonic kis szenzorától nem kell félni, simán hozza az elvárhatót, kisebb, könnyebb mint az említett nikonok, és a szép nagy evf videózáskor jól jöhet, illetve itt van lehetőség arra, hogy bármilyen régi, olcsó manuál obit feltekerj rá adapterrel...cserébe a natív fix-ek drágábban kezdenek, mint a nikon-ra. Ha már használtak is jöhetnek, szerintem nézegesd meg a panasonic gh1, gh2-őt is, akkor lenne evf-ed, kihajtható kijelződ, viszonylag kis méreted, jó videód, és rengeteg adapterezhető manuál videjózni... meg olyan canonokat is megfontolhatnál, amire van magic lantern
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Coporno
aktív tag
válasz jjeahh #18224 üzenetére
Köszönöm szépen. Nem vagyok profi, de azért nem is a nagymama protézisének megörökítésére kéne a videó. A GH2 sajnos már kilóg a keretből, az 1-et pedig én már viszonylag réginek látom, és bár videóban még mindig jól alakít, állóképekben viszont már talán nem annyira penge. A G5 pedig újabb konstrukció, fejlettebb képérzékelővel és procival, nagyobb felbontású, szintén forgatható kijelzővel, kétszer akkora nagyítású EVF-fel, mínusz a hack, a jack dugó és talán a plusz gombok/tárcsák. Vagy videóban még mindig tud olyat mutatni a GH1, amivel mindezt ellensúlyozza? (Bár még akkor is ott van a kérdés, hogy nem profi kezekben, nem profi felszereléssel mennyire jön ki a hackelt GH1 előnye a többiekkel szemben.)
Canonból eddig több 550D-hez is volt szerencsém, de 20-25 ezer expónál már lefelé igyekezett a markolatgumi a vázról, és egyéb apróságok is felmerültek, úgyhogy őszintén szólva nem igazán győztek meg, bár videóban szintén jól teljesítettek. 600D-től esetleg javult valamit a gépeik minősége?
A NEX-5N-nel érdemes foglalkozni, vagy lökjem ki a sorból? -
k1csi
senior tag
válasz jjeahh #18618 üzenetére
Nem azt vitattam, hogy van különbség, csak azt, hogy magas ISO-n pont lényegtelen. Pl. fények minősége százszor többet számít. Egy jó fényerős obi is.
Nemcsak próbáltam, hanem kb. 4 éve Canon APS-C DSLR-t használok (és egy jó ideje mFT-t is).
Sőt nem átallom még a GH2-t is JPG-vel használni, (ezt még alacsonyabb ISO-n kb. max 640-ig), a Lightroomot is legutóbb akkor vettem elő amikor elrontottam valamit (és tényleg nagyon szépen szűr zajt a részletek meghagyásával, úgyhogy még a Neat Image-el is játszottam kicsit utána)...
Hogy arról ne is beszáljünk, hogy egy kalap alá veszed az összes Canon váz JPG motorját, holott pl. a 70D pont ebben egész nagyot fejlődött.De hagyjuk, engem nem fogsz meggyőzni arról, hogy a vázakban kell keresni a megoldást, vagyhogy magas ISO-n lényeges különbség van.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
jjeahh
nagyúr
nem is akarlak, csak arról, hogy ne támadj, csak mert más véleményed van a dolgokról főleg mert ezerszer elhangzott itt is (nem csak tőlem), hogy a mai aps-c gépek gözül, magasiso-ban, dinamikában talán a canonok a leggyengébbek...az, hogy neked egy gh2, meg 550d jpg-je, magasiso-tűrése elég, még nem jogosít fel arra, hogy ilyen "Nem tudom honnan veszed amit írogatsz" szöveggel gyere
én ezzel befejeztem, viszont a véleményem továbbra is tartomFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HollyBoni
veterán
GH1-et ne ajánljatok videóra! Ha már GH minimum GH2, a GH1-nek van -12 nagyon hülye hibája, én megvettem 1 éve, de most már semmiképp nem vennék úgy hogy ismerem is. Fotóra nagyon talán.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Hacsaknem többkilósak, szerintem semennyire (de akkor már úgyis az obinál fogva szokott alátámasztva lenni, a m4/3-os vázak pedig fél kilónál megállnak). Ugyan eddig csak PL3 és EM5-öm volt, de mindkettő elég masszív kis fémvázas darab. Panánál a külső burkolat műanyag, de a belső váz tudtommal ott is fém.
Videót, igen, Panával jobb, ott vannak kifejezetten filmezős v-dSLR / "v-dSLM" vázak, mint a Pana GH2-3-4 -- Olyval sokkal szűkebbek lesznek a beállítási lehetőségeid, és bitrátában is korlátozva leszel; de ettől még azzal is lehet. A neten is van jópár videó, amit stabija miatt EM5-tel készítettek, meg lehet nézni, szerintem alkalmankénti hobbi-videóra vállalható.
Ha Bp-en vagy és lesz valamikor meet, gyere el, elég sok vázat és obit szoktunk magunkkal vinni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
HollyBoni
veterán
válasz #22145024 #20284 üzenetére
Szerintem nem rossz obi, videonal meg nincs akkora felbontas szoval megjobb. Viszont a fokuszgyuru az by wire, es eleg szarul jar, picit jobban rafogsz szorul. Szoval felvetel kozben fokuszalni nem egy alom, de azert hasznalhato. Erdekes, nyaron 40 fokban nagyon szepen jar, telen hidegben alig lehet forgatni.
Mast ebben az arkategoriaban nem nagyon erdemes venni videora, max hasznalt GH2 aminek hackkel jobb a kepe, de par dologban visszalepes G6-hoz kepest. Meg ugye oda hack kell, elvileg eleg stabil de barmikor becsuszhat egy hiba, es oda a felvetel.
[ Szerkesztve ]
-
#22145024
törölt tag
válasz Mr.Csizmás #20610 üzenetére
A 800EUR-os NEX5 dupla-kit még beleférhet összegileg. (Vagy bármi szimpla-kit kb 1000EUR-ig, ha érezhető az ugrás a G6-hoz képest)
GH2 a second hand miatt esik ki: csak újat tudok venni. A GH3-nál meg csak a váz 800EUR és ahol tudok vásárolni ott nem is tartják raktáron sajna, pedig az lenne a favorit. -
HollyBoni
veterán
Less meg egy Panasonic G6-ot. Pana GH2-t mondanék, de az csak használtan van, viszont hackkel nagyon brutális videót tud.
A G6 egy jó mindenes gép, tud FHD-ban 50p-t lassításhoz, van rajta focus peaking, EVF amit tudsz használni videónál, kihajtható kijelző, AF ami videónál is egész jól használható, na meg a videó minősége is zsír.
Így nem csak a vázra költenéd el az összes pénzt, hanem maradna még obira is, meg egyéb kiegészítőkre. Pl állvány, ND filter, ezek videóhoz elengedhetetlenek.Lehet mégsem vagyok tisztában az új árakkal az utánam lévő hsz-t nézve.
A videókamerákat ebben az árkategóriában elfelejteném.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz han_lev #21607 üzenetére
Olympus E-PL5, indexen 85-ért hirdetik a vázat, klubkártyával 127ezer a duplakit a mintaboltban.
Panasonic GX1, újonnan nem nagyon van, használtan 50-60 körül lehet hozzájutni állapottól és garanciától függően.
Panasonic G3, G5, G6, GX7, GH2, GH3, Olympus E-M5, E-M10, E-P5 jó gépek még.
mindkettő m4/3 gép, legolcsóbbak rá az adapterek, 3 (5*) gyártó gyárt rá natív üveget. * A samyang és tamron üvegekben nincs AF, de nem kell adapter hozzájuk. -
MrChris
nagyúr
válasz ANDROID??? #21810 üzenetére
Én úgy adtam el tavaj a pana gh2-t 150e-ért, hogy felhívott egy srác 200km-ről adjam meg a számlaszámom elküldi a pénzt és ha megjött postázzam. És így is lett! Ez kérem Magyarország, itt ilyet is lehet bár én fordítva ilyenbe soha nem mennék bele.
-
MrChris
nagyúr
válasz Benji21th #22826 üzenetére
a g3, gx1-ben van azonos szenzor.
A gh2, g5, g6 -ban egy másik, 18 megás szenzor van amiből 16mega hasznosított, csak a g5-6 ban letiltották a multiaspektet amire a gh2 használta a plusz felületet, de cserébe a g5/6ban picit reszeltek rajta, picivel jobb lett a képminőség.
Ha panát vennél akkor számíts a rawozásra, csapnivaló a jpegje, mérfölddel jobb az utógondozott jpg. -
MrChris
nagyúr
válasz .: JuSzT :. #22839 üzenetére
igen? Azzal még nem vetettem össze, csak a gh2-vel. Annál kicsvel kevesebb a zaj, videó alatt is. Meg a. 'kék csatorna' is picivel jobb. Most hogy jönnek a sötétebb hónapok ideje lesz az iso-t tesztelnem meddig felel meg számomra.
-
Freddy76
addikt
válasz Stauffenberg #22894 üzenetére
Én rendszeresen dolgozom lakodalmakban ceremóniamesterként, és ott is megfigyelhető a változás. Tavaly egy dslr-rel videózó videós volt, idén a többség dslr-rel, vagy panasonic GH2-3-mal videózott. Persze "normálisan", mindenféle robotzsaru-szerkezettel kiegészítve.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
MrChris
nagyúr
válasz Mercutio_ #23298 üzenetére
egyenlőre módosítható fényképelő leginkább a Ricoh gxr van, de aszem nem tud videót.
Egy kicsivel jobban nézzen utánna a srác a dolgoknak, youtube-on a vicces, eztnézdmeg videókon kívül vannak hasznosak is. Sok a videós ismeretterjesztő videóvágós...
A Nikon/Pentax az egyik leggyengébb videós dslr, Canon 550d vagy 600d kijöhet, de obi még nagyjából erre jön rá. A G5 nem tud full manuál videót de olcsóbb.
Ha váz + obira 100e. van akkor gh1/g5 +kitobi +manuálobik. Amúgy vicces az összeg!
Amatőr videós szet lenne gh2 90e., +2-3 pótakk 10e., gyors kártya 10e., kitobi 25-40e., rendes 50/1,4-es manuál 25e., gagyi videóállvány 15e. egy stabi sem ártana, no meg néhány fényterelő, állványos lámpák...
Ha ilyen kevés a pénz, azt sok értelmes ötlettel, barkácsolással, utánnajárással, lelkesedéssel, kitartással, szorgalommal kell pótolni, ha valamelyik hiányzik akkor nem érdemes nekikezdeni. Márpedig ha eddig ennyi a háttérmunka: "tudom, hogy mi azaz ISO és a zársebesség" az a pénzen kívül szintén elég kevés... -
MrChris
nagyúr
válasz Obnoxious #23484 üzenetére
Azon kívül a Gh2 multiaspis, G6 hiába u.a. a szenzor, nem engedi a plusz területet használni. G6-ban kicsit reszeltek a szenzoron, amiből én a kisebb jobb zajt vettem észre. G6 tud fhd/50p-t, wifi, nfc, focuspeeking, jobb minőségű kijelzők, gyorsabb fókusz, timelaps, nincs hack
GH2 fém váz, erősebb felépítés több kezelőszerv, a hack miatt 100-150mbit videó (lényegesen befolyásolja), reszelt algoritmus, iso 12800-on is engedi a videót, kártyaformázással változtatható hogy 30 vagy 25p. G6-nál ezt nem lehet... Mi érdekel? Komolyabb videóra gh2. -
Obnoxious
csendes tag
válasz MrChris #23485 üzenetére
Sajnos nem vagyok profi, nem értek hozzá nagyon mélyen. Viszont a mostanival bármennyire is profi lennék nem tudnék értelmes minőségű videót készíteni. PM-ben tudnék dobni 8-10 videót amit Goproval, Nikon 1 J1-el, vagy az E-PL5-el csináltam nyaralásokon. A leggyengébb a legújabb E-PL5.
Ami alapján tudnék dönteni (az áron kívül persze), az egy amatőr által készített és összevágott videó, a GH2-höz találtam is: https://www.youtube.com/watch?v=eKDury5h70k
Ennek a minősége tökéletes lenne nekem. Azt jól láttam, hogy már nincs új GH2?
Új hozzászólás Aktív témák
- NIKON Z 24-70 F4 S
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- top 4K UHD autós kamera, VIOFO duo, valódi csúcsminőség, SONY EXMOR csip