- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós kamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen notebookot vegyek?
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zotyipotyi
csendes tag
Sziasztok!
Aktuális lenne a családi autónk lecserélése, ami egy lassan 14 éves Golf V kombi. Sajnos egyre többet rakoncátlankodik, meg rohad is elöl-hátul.
A keret 5 millió Ft lenne. Nagyon max 5,5m. Felhasználásban sok a rövid táv: ovijárat, bevásárlás, nagyszülők is 20 km-en belül vannak mindkét részről. Havi párszor mondjuk Bp. ingázás (~35 km/irány), nyaranta párszor Balaton, ilyesmi.
A mostani Golf 102 lovas 1.6 szívó, nem egy erőgép, de élhető. Ennél nem szeretnék gyengébbet. Felhasználás miatt benzines vagy hibrid meghajtás, fogyasztás is azért legyen jobb, mint a Golfé (jelenlegi 8-8,5l/100km vegyesben).
Illetve felszerelésben min. manuál klíma (nyilván a digitális jobb), elöl-hátul el. ablak, valamint min. tolatóradar, de tolatókamerának jobban örülnék. Tempomat és egyéb úri huncutságok, ha van jó, de ha nincs, akkor se dőlök a kardomba.
Csomagtérben minimálisan lehet kisebb a Golfnál. Az ~500l, 480l alá mondjuk nem mennék.
Formára jobb szeretem a hosszabb csomagtartót, így kombi, vagy esetleg sedan forma - de ha sedan, akkor legyen nagy a szája, bár babakocsit már nem kell belepakolni.
Ja, igen, ha teljes család megy, akkor következőképp néz ki: én bal 1 (majd 2m-es magasságommal be kell, hogy férjek rendesen), asszony jobb 1, lábánál egy kistestű kutya, hátsó sorban két oldalt két gyerek viszonylag széles gyerekülésben, köztük egy másik kicsit nagyobb kistestű kutya bekötve. Szóval beltérben is min. Golf 5 kombi méret, ha hátul kicsit szélesebb, vagy kicsit nagyobb a lábtér, az nem baj
Tudom elég magasan vannak most az árak, meg hogy a felhasználás se ideális. Ezért egy másik opció lenne, hogy másik autót (2002-es 2.0 HDI Peugeot Partnet) is cserélnénk, ami nekem most kb. heti egyszer pesti ingázós (a már említett 35 km/irány). Akkor egy dízel családi lenne, és az lenne használva az ingázásra is, mellé pedig egy kisebb városi (mondjuk egy min 340l-es csomagtartóval) a rövidebb távokra (ovijárat, bevásárlás, esetleg nagyszülők). Akkor nagyon max. 6,5m lenne a két autóra.
Köszi, aki elolvasta ezt a kis szösszenetem, ha meg javasolni is tud valami jó megoldást, akkor meg pláne!
Üdv!
Zoli -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz dong86 #205748 üzenetére
Köszi a választ.
Igen PUG-gal nincs különösebb gond (1,5 éve hengerfejeztettem), csak kicsit mezítlábas, de arra a heti ~70km-re el tudom viselni. Csak ne tiltsák ki még Pestről, mert kb. szerintem Euro2-es ha van a motorja.
1.4 TSI-k '13-tól már megbízhatóak?
Auris kombiban hibridnél annyival kevesebb a hely, mint nem hibridnél? Bár pont van az egyik szomszédomban egy, majd átugrom lemérni, meg kipróbálni.
Civic valahogy keskenynek tűnik belül a képeken, de lehet csak csalóka. Avensis is szimpatikus viszont abból nem nagy a kínálat 5,5m alatt (min '14-es autókra szoktam szűrni hahu-n max 190e km-rel) -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz rbalint88 #205749 üzenetére
Köszi neked is!
Tudom, hogy iszonyatosan megdrágultak az új és használt autók is az utóbbi időben. Ha ezt tudom, akkor lehet már tavaly váltottam volna, de most már ez van. Meg valószínűleg a közeljövőben sem lesz jobb (orosz-ukrán háború).
Tetőboxozás nekem macerás lenne, de köszi az ötletet.
Fordokkal az a bajom, hogy nem tudom, hogy milyen motorok megbízhatóak belőlük. Mert pár Mondeo amúgy szimpatikus lenne. Vagy Focus kombi is elég nagy?
Ha már garancia, Kia Ceed SW, Hyunadai i30 CW-ből ahogy nézegetem akár gyári garisok is beleférnének a keretembe, bár ilyen 1.0, meg 1.4T-GDI motorokkal. Vagy azok még garanciával is abszolút felejtősek? -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz Kickass #205752 üzenetére
Köszi a választ!
Octavia-val az a baj, hogy asszonynak nem tetszik, pedig szerintem is racionális választás lenne. De hátha még meg tudom beszélni vele. Én meg gondoltam, hogy Golf után kipróbálnék vmi mást is, ha ezt nézem, akkor marad a Leon.
Golf 5 kombival egyébként kényelem szempontból nincs problémám, csak tényleg már a rohadás zavar (pedig a csomagtér ajtót 1,5 éve meglakatoltattam, de már megint rohad), meg tavaly már kapott egy lambdaszonda kiemelőt, úgyhogy a katalizátor is lassan cserés lesz.
Hát, igen, hogy pont most akarok váltani, azzal így jártam, de nem látom, hogy a közel jövőben megfordulna ez a tendencia az árakkal, sőt... -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz tboy93 #205756 üzenetére
Igen, pl. a kokszosodásra gondoltam. Amiatt vetettem el az 1.6 GDI-s 6-8 éves Kia, meg Hyunday kombikat is. Mielőtt elkezdtem olvasgatni itt a fórumat, azelőtt azt hittem, hogy i40 kombit fogok venni 1.6GDI motorral. Csak aztán olvastam itt a kokszodást, meg senki nem ajánlgatta a Kia-kat, meg Hyundai-okat.
Nem nyírnám én ki azokat a sok rövid távval?
Egyébként olyan 5-6 évre vennék autót (a Golf is májusban lesz 6 éve, hogy megvettem), és olyan évi ~10e km menne bele. -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz dong86 #205770 üzenetére
Köszi az újabb infókat!
Igen, délután beültem előre a szomszéd hibrid Auris kombijába, hát nem volt tánctér! A Golfban az ülést kb. még 3 kattanásnyival tudom hátratolni (utolsó fokozat már nekem is messze van ). Úgyhogy az Auris kombi kiszállt a versenyből. VW konszernnél a kisebb TSI-k (1.2, 1.0) is hasonlóan jók, mint az 1.4, vagy azok felejtősek?
Az Optimánál nem szűk a csomagtér nyílása?
Octavia-ra még puhítom az asszonyt, nekem bejönnek -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz molnarpeter #205884 üzenetére
Köszi a választ! Meg hobizolinak is.
Akkor azért megnézzük ezt az autót is (egy 5 ajtós '17-es Superb).Egyébként eddig egy Golf VII kombit, meg egy Ford Smax-ot sikerült megnézni.
A Golf-ot pénteken 5 után néztük, és a rablásgátló miatt nem sikerült beindítaniuk. A kereskedés szerelője, meg a második kulcs már nem volt ott. Nem nézett ki rosszul, de azért kívülről volt az elején egy-két kőfelverődés, illetve a hátsó ajtók aljánál is volt érdekes rész, amiről nem tudtuk eldönteni, hogy valami masszívabb, olajosabb kosz, vagy kezdődő rohadás. Belülről meg az első könyöktámasz tűnt kopottnak. Egyébként '17-es 1.4 TSI, digitális szervízkönyves, amiről egy Excelt tudtak átküldeni, az alapján látszott, hogy 15e km-enként márkaszervízben volt szervizeltetve, bár az nem volt részletezve, hogy adott alakalommal mit csináltak rajta. Első két évben beleraktak 105e km-t, ami mondjuk masszív. Nem lettünk bele szerelmesek (főleg, hogy nem sikerült beindítani se...).
Vasárnap néztük a Ford Smax-ot. '16-os, 1.5 Ecoboost (160 lovas verzió). 164e km, de márkaszervízben a motorja garanciában volt már cserélve, mert állítólag elrontottak ott egy olajcserét. Egyébként utánanézve a műszaki vizsgájánál is megjegyzésben ott volt a motorcsere. Kívül-belül gyönyörű volt az autó, és próbakörön is igen meggyőző volt. Ebbe szerelmesek lettünk. Szerelőmmel beszéltem utána telefonon, ő nem egy Ford rajongó, szerinte magas a szervízigényük/költségük, illetve a karosszéria is hajlamos a rohadásra. Nem tudom, hogy mennyire jók ezzel kapcsolatban az infói. Digitális szervízkönyvet majd még el akarom hozzá kérni (az elmaradt).
Szerdán tervezünk megnézni '18-as Seat Leon kombikat Carmaxnál. Itt mondjuk számomra figyelmeztető előjel, hogy az olajcserék ilyen 25-30e km-enként voltak. Sőt, az egyiknél az első olajcsere 37e km után volt, úgyhogy számomra az felejtős is.
Ezen kívül még tervben van jövő héten a '17-es Superb 1.4 TSI-vel, kevés km-rel, illetve egy '18-as Peugeot 308 SW megtekintése (remélem beleférnek az időnkbe).
Bár utóbbinál csak 1.2-es, 110 lovas a motor, meg gyanítom, hogy szűk lesz, de azért egyet csak meg kellene nézni élőben mielőtt teljesen kizárom, mivel ez is keveset futott és jó áron is van. Bár annyit hallottam, hogy az érintőkijelzős központi egység nem kicsit tud lassú lenne, ami tekintve, hogy a klímát is onnan lehet vezérelni, eléggé zavaró lehet. Mondjuk nem tudom, hogy ez csak az első példányoknál volt probléma, vagy még a '18 körülieknél is. -
Zotyipotyi
csendes tag
Sziasztok!
Saját tapasztalatomat írnám le.
Kb. két hónapja írtam ide a fórumra először. Benzines családi kombit kerestem manuális váltóval, Golf V Variant (kombi) leváltására, évi ~10-12e km-es, kevés pályás, inkább város felhasználásra. Két kisgyerek + két kis termetű kutya (+ persze jó magam és asszony). Elképzelés szerint nagyon max 5,5m Ft-ig.
Ahogy telt az idő úgy bővült a keret, plusz bejöttek SUV-ok, egyterűek is a képbe. Vége felé már új S-Crossra is kértem ajánlatot, de ott végül az, hogy 5 hónapot mondtak, árgarancia nélkül, eltántorított. Bár azóta több részről hallottam, hogy azért kapcsolatokkal 1 hónapon belül nem lehetetlen autóhoz jutni. Mindegy, igazából az már a takarón túl lett volna.
Na, de lényeg a lényeg, végül egy '19-es GL+ felszereltségű SX4 S-cross lett 59e km-rel, automata váltóval, 1.4T (még részecskeszűrő nélküli) motorral, magánszemélytől. Húsvét előtt vettük meg, azt kell mondanom, hogy szerelem van (reméljük még sokáig így is lesz)! Ami nekünk kell, az benne van, csomagtartó is elég nagy, babakocsit már úgy sem viszünk (kisebb gyerek is elmúlt mér 2 éves), belül is kellően tágas. Emellett meg megy mint az állat. Komolyan mondom, ha úgy igazán a gázra lépek, akkor erősen kell fognom a kormányt. Állapota, meg mint az újé, egy kőfelverődés sincs rajta. Meg ugye nem elhanyagolható a +7 év garancia, ami még érvényes a motorra, váltóra (meg még átrozsdásodásra is van gari 12 éves koráig). De az is jó érzés, hogy akivel csak beszéltem szerelő, az is csak gratulált a választáshoz (még a Golf-ot pofoztatom ki itt-ott eladás előtt).
Üdv!
Zoli -
Zotyipotyi
csendes tag
válasz f4lcon #206878 üzenetére
Suzuki SX4 Scross is pont ez a méret. 3+7 garancia. Mi 6 misiért 3 éves 1.4T automatát vettünk GL+ felszereltséggel, 59e km-rel. Gyorsul mint az állat (tényleg meglepően durván), tágas belül, van benne minden ami kell, automata miatt rém kényelmes, és van még rá +7 gari. Szerelem van. Egyetlen hibája, hogy tucatautó. De az meg pont nem érdekel.
-
Zotyipotyi
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Diablo IV
- Politika
- Synology NAS
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs