Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -v-

    addikt

    válasz Csaby25 #96634 üzenetére

    A ford nem közvetlen befecskendezéses, a változó vezérlés miatt van +15 ló. Arra figyelj a vezérlésmódosító ne zörögjön, korai példányoknál elhullottak és nem olcsó a csere, ha már volt cserélve / későbbi darab akkor nincs vele gond.

  • tboy93

    nagyúr

    válasz Csaby25 #96634 üzenetére

    "A Ford mérnökei fogták a már régóta ismert 1,6 literes, négyhengeres, 16 szelepes Duratec motort, és kettős állítható vezérmütengellyel látták el, innen a különös elnevezés (Ti-VCT, mint Twin Independent Variable Camshaft Timing). A márka szerint jelenleg ez a Focus motorkínálatának csúcspontja, ami talán kissé túlzás, főleg a 215 lóerős öthengeres turbó tekintetében, de tény, hogy az új 1,6-os megér egy próbát.

    A motor VCT egysége a módosított vezérmüfedélben foglal helyet, lapátjait a motor fordulatszámának megfelelő mértékben az olajnyomás fordítja megfelelő állásba. Alacsony fordulatszámon a vezérmütengelyek eredeti pozíciójukban maradnak, ám a motor fordulatszámának emelkedésével a vezérlőelektronika „nyit” a vezérmütengely elmozdításával. A Ford hivatalos közleménye szerint a változások következtében a motor „nagy nyomatékot ad le alacsony fordulatszámon, teljesítménye pedig jelentős mértékben, 15 lóerővel nőtt, fogyasztása mégis lejjebb ment, körülbelül öt százalékkal”. Nos, ebből a vége mindenképpen igaz, a nyomaték növekedése viszont nem nevezhető forradalminak. Az 1,6 Ti-VCT motor 115 lóerős és 155 Nm nyomatékot ad le, szemben a hagyományos 1,6-os 100 lóerejével és 150 Nm nyomatékával. A teljesítmény tehát valóban nőtt, a nyomaték azonban szinte mit sem változott.
    Hogyan teljesít vajon az új motor a Focusban? Ennek megállapítására alapos próbának vetettük alá az 1,6 Ti-VCT motorral szerelt autót, nem átallottunk akár négy személlyel, telepakolt csomagtartóval hajtani, hogy kiderüljön, így sem vall szégyent az autó. A 115 lóerős motor érezhetően erősebb lett, jobban húz, mint az 1,6-osok többsége – akinek nem áruljuk el, milyen motor dohog az orrában, akár 1,8-asnak is hihetné a Focust. Terhelten ugyan meggyülik a baja az alacsony fordulatszámmal, pörgetve, 3-4000 felett azonban így is gond nélkül kivitelezhetők az előzések. Üresen, vagyis egy vezetővel igazi élményautó: az már korábbi próbáink során is bebizonyosodott, hogy az új Focus közvetlen kormánya, pontos váltója és jól adagolható fékje csábító ajánlattá teszi az alsó-középkategóriában, a jó pontok listáját ez a motor tovább bővíti. Élmény pörgetni, a hangja is nagyon szép, igaz, néha már tolakodó. Autópálya-tempónál, százharmincnál ötödikben kissé hangos, de még épp a türéshatár alatt. A százhatvan-száznyolcvanas tempó elérése sem okoz neki gondot. Jól megy, de vajon mennyit fogyaszt? Kezdetben, kizárólag dugókkal tarkított városi használat során kissé riasztónak hatott a fedélzeti számítógép 10 literes adata. Később, az autópályás és hegy-völgyes szakaszokat, valamint a négyszemélyes terhelést is beleszámítva végül 8,3 liternyi benzin jött ki 100 kilométerre, ami egészen elfogadható érték."

    forrás

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák