Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Typhoon47 #89800 üzenetére

    Az előző autót is újan vettem, 8 évig használtam, került bele 113k km, pontosan ismertem a törénetét, hogy mikor ki, mihez nyúlt hozzá, mindenről számlám volt, szervizkönyv töltve, egyedül a kasztnit szégyelltem már kicsit: volt azon már karc mind a négy sarkán, a vezetőoldali ajtón egy horpadás, tükrök nem színrefújtra cserélve, a tetjén meg némi jégverés. Viszont most jött volna egy kuplungfelújítás, a váltót is meg kellett volna nézni, meg vezérléscsere szíjjal, mindennel. Fékeket már cseréltük, de a lengéscsillapítókra, csapágyakra, szilentekre is el kellett volna már kezdeni figyelni. Az autó értékét tekintetbe véve hamarosan (egy, de max két éven belül) kb azt még egyszer rá kellett volna költenem, úgy, hogy az gyakorlatilag nem jelent értéknövelést, csak állagmegőrzést.

    Szóval most megint vettem egy újat, minél egyszerűbb, elnyűhetetlen motorral (ráadásul viszonylag keveset is használom, akkor viszont alapból 2, de időnként még +1-2 gyerek, meg kutya, meg csomagok, szóval kell a méret is), ráadásul olyat, amiből a gyerekkel / gyerekeknek is minél egyszerűbb ki-beszállni, és a lehető legkényelmesebb helyük van, ahonnét ki lehet látni. Garanciát felbővítjük majd megint 8 évre, és akkor még annyi gondom sem lesz vele remélem, mint az Astrával volt, csak tankolni kell, meg a kopó-fogyó cuccokat cserélgetni.

    Sokat agyaltam, hogy használt legyen-e, vagy új, de számomra ez a legkiszámíthatóbb és legmegbízhatóbb konstrukció, ráadásul itt a 0%-os hitel, az tényleg 0%, a régi autó beszámításánál meg úgy kezdték, hogy jó, akkor nézzük meg, mennyit ér, és szorozzuk meg kettővel - ráadásul semmi dolgom nem volt sem adminisztrációval, semmivel. Mondjuk vártam rá egy nap híján kereken négy hónapot.

    Olvastam egyébként több helyen is, hogy nagyon megy most a Mazdának, egyrészt a piaci részesedését is jelentősen sikerült növelnie, másrészt, illetve ebből következően az eladások is megugrottak, a 3, a 6, és a CX5 is sikermodell, és nem győznek eleget gyártani. Persze annak a németnek, aki úgyis németet vesz, annak mindegy, aki viszont japánt, annak pillanatnyilag a Mazda a legerősebb alternatíva (és nem a Toyota, mint nem is olyan régen volt), és a piacon pillanatnyilag a jelenlegi eladási adatok szerint a legerősebb szereplő is. Persze el kell telnie még némi időnek, hogy kikopjanak a régi modellek, és jöjjenek az újak, de ahogy azért nézem, az új Mazdákból hónapról hónapra egyre többet látni, és az új 2-es csak most jön majd.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák