Hirdetés
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #82896 üzenetére
Nem az olaj kevés, a nívópálca nem elég hosszú.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
-
zolikaDB
veterán
válasz Kornel #82904 üzenetére
Tudom. De ez mi gyönyörű?
-
hdman
őstag
Van benne anyag. A fogyira kiváncsi leszek, de nagyon. Tuti csal, csak az a kérdés, mennyit. Nekem kb (min) 100 kiloval könnyebb, 110kw, pálya 130-140, néha elrugom pár 10km-t, tempomat nélkül, mert azzal többet eszik (zabál) 1 éve ugyanazon a kúton csurig tankolva ~6,5l az átlag. Hetente tankolok tele, ma 43,59 litert tankoltam 651,9km-re. Kb az út felén ment a klíma és az esetek nagy részében ketten utazunk.
.Sopron city :)
-
-
AMD Power
titán
Milyen autót vennél 3 millió forintból?
Piaci körkép: alig használt autók 3 millió forintértNekem is lenne pár ötletem.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
lapa
veterán
válasz zolikaDB #82905 üzenetére
azért nekem kicsit tejfölösdoboz-kopogósműa. meg elég rendesen star trek a cockpit, ember idővel nem feltétlenül akarja tudni merre megy az ionsugár a warp 8 reaktorban. cserébe kilátni előre, nem mint a másikban, aminek a nevét se tudom. valami kombi japó otthontöjtős az is. nem emlékszem már, csak jönnek mennek a mindenféle technológiák.
(hozzáteszem még kicsit jobban elmegy a maradék eszem is berakok két kis mocit egy kihajtásos osztóműre elölről-hátulról, a vázra meg alulról mehet 2-300 kg li-ion aztán hajrá. persze van itthon olyan, aki összedrautozza a mindenféle szilárd testeket ezek közé. de hát még mindig elég riasztó ára van a lifeponak... lehet ilyen prius cellákból lenne érdemes építkezni.
ebből 2 beférne, csak a kipuff dob kérdéses. ezek meg a 170nm automatikon azért kolbászt dugna az akárhányhengeres olasznémet kipuffjába a ződnél.)
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #82888 üzenetére
A használati utasításban benne van, hogy (mondjuk pl. az enyémnél) egy olajcsere olajigénye 3,5l. Szűrőcserével együtt 3,7l. Motorgenerál, teljes feltöltés esetén 4,2l.
Gondolom a gyárban megnézték, hogy egy átlagos olajcsere ideje mennyi, a szűrő kb. 2 decit vesz be szárazon, és ehhez lőtték be. Ha kimérettem a cserénél, akkor a 3,7 liternél kicsivel a nívó középszint fölé állt be melegen nézve, és úgy 3/4 körül hidegen. Amikor viszont beleborították a 4 litert a kannából, akkor a max fölé ment kicsivel, de elég gyorsan le is fogyott a max alá, és ott állt be.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Dyrtyho
senior tag
Tegnap este így olvasgattam a népitéleteket különféle városi kis autókról, és arra jutottam, hogy ami nekem az első kocsinál úgy fontos lenne :
- Bírja erővel az autópályát
- Ne legyen túl nagy fogyasztása
- Kevés szervizelést igényeljen
- Legyen megbízható
- Kényelmes
- 300-400ezres a keretAz általam nézegetett verdák : Seat Ibiza, Peugeot 206, Volkswagen Golf 2, Skoda Felicia, Fiat Punto, Honda Civic, vagy Opel Astra F
Mondjuk nekem az Astra F kissé túl mainstream, de ha a felsoroltak közül az az egyetlen olyan ami tényleg a legjobb első autónak....akkor marad az
A másik dolog pedig, hogy ha minden jól megy, akkor júniustól teljesen be leszek jelentve a mostani munka helyemen, szóval azon agyaltam, hogy inkább veszek fel az autóra hitelt és azt fizetni,mint sem gyűjtögetni nyár végéig, ősz elejéig
Előre is köszi a segítséget
[ Szerkesztve ]
best regards, egy fórumozó blogger
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Dyrtyho #82918 üzenetére
Ha ezekből kellene választanom első autót a felsorolt kritériumok szerint, akkro skoda felicia. CSak annyi dolgod lesz, hogy ki kell választani egy olan autót, amin jó állapotban vannak a lemezek, a lakatoláson kívül olcsón fenntartható, megbízható autók. 1.3MPI kivisz a világból és vissza is hoz. Nem eszi le a gatyádat, nem egy versenyautó, de nem is erre kell.
-
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #82914 üzenetére
HI!
link ott a nick, nem tud hogy kel rakersni???
sreetlel esg kis sultalamobcskat nem kersz???udv
neduddki
mod; Magus: "1.3MPI kivisz a világból és vissza is hoz" amikro meg a csehet tuttak motyort tervezni:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
mycso
veterán
Áprilisi átlagfogyik (kb. 3000-4000km) elég vegyesek a többieknél, akik ezt használják:
5.58
6.2
6.56
és van egy 7.5-ös.Tehát, majd elválik, hogy mi sül ki belőle, én azt mondom, hogy 6 alatti átlag lesz mindenképp.
Az 1.6tdci fiesta is másoknál 6 felett eszik, nálunk pl.: 5.41-et hozott áprilisra átlagnak. (pontos fogyi)Ezek mindegyike jár pályán, városban, országúton, tehát teljesen vegyes. (ezek pontos fogyasztási adatok)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
stracker06
aktív tag
válasz Dyrtyho #82918 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani (a többiek majd kijavítanak, ha kell), de én körülnéznék a Bravo/Brava/Marea triumvirátus, a Hyundai Accent, a B Vectra és a Toyota Corolla háza táján is. Szvsz. modernebbek vagy fiatalabbak vagy számomra autószerűbbek az általad felsoroltaknál és nem is túl mainstream-ek.
Felicia tényleg jó lehet, de én nem vetném el az Astrát és a 206-ot sem. (Ha mindenképpen ezek közül választanék.)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Dyrtyho
senior tag
válasz stracker06 #82922 üzenetére
300-400ezerért már lehet is kapni jó állapotút ezek közül ?
best regards, egy fórumozó blogger
-
Dyrtyho
senior tag
válasz stracker06 #82924 üzenetére
átírás nélkül, de ha veszek fel rá hitelt, akkor akár átírással is
best regards, egy fórumozó blogger
-
stracker06
aktív tag
válasz Dyrtyho #82925 üzenetére
Én 1 hónapja vettem első autónak 430-ért egy 2001-es, szép állapotú Fiat Marea-t.
Ehhez jött hozzá az átírás költsége (kb. 60k) + 65k volt a vezérlés, olaj, gyertyák, légszűrő és az olykor rakoncátlankodó gyújtótrafó cseréje. (Eddig itt tartok, nem is szeretnék nagyon tovább költekezni, ha nem muszáj.)
Alapból rémálmomban sem jutott volna eszembe, hogy Marea-t vegyek, de a kereskedésben való nézelődés közben megakadt rajta a szemünk és végül az állapota miatt döntöttem így.Ha az átírásnak is ki kell jönnie 400-ból, akkor az általam javasoltak közül szerintem nagyon nehéz normálisat találni. (tapasztaltam)
Na, de várd meg a többiek tanácsát is!
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
runner 125
nagyúr
Az egyik legjobb terepjáró a G Merci, de nincs erre szükség és bármennyire örök élet plusz 1 nap, a rozsda ellen nehéz mit tenni, s egy majd 30 éves terepjáró már komoly törődést kíván.
Egy relatív rövidebb távokra alkalmas, 4WD-s, megbízható, emelt autót keresek, az átlagnál kicsit kedvezőbb fenntartással.
Értem ez alatt, h első sorban nem állandó 4WD lenne a fókusz, illetve lehetőleg 2.0 alatti benzinmotorral legyen szerelve.Ezért van továbbra is fokuszban a HR-V. De, tudom h 2m körül patika vétel csak évente 1x van és arról már lecsúsztam.
A megnézett GV is egy alternatív megoldás lett volna a 2.0 Pug diesel motorjával, viszont ahogy írtam az alja nagyon aggasztó volt, 3-400k-t még biztosan kívánt volna és akkor van egy 10 éves SUV-om, ami nem egy életbiztosítás.RAV4 2.0 D4D motorjától Toyota forumban óva intettek, a 2.0 benzin esetében meg 11-12L-rel kell számolni az állandó 4WD miatt. A kifejezetten ajánlott 2.2 D4D (140 le körül) csak az újabb (2006+) típusokban elérhető, cserébe úgy 3,5m-tól indul, ami már sok.
Elgondolkodtam a 2006+ GrandVitara-n is, de az 1.9-es Rönó diesel erőforrást nem sokan dicsérték, a 2.0 benzin már szintúgy nagyon szomjas. Sajnálom, h nincs belőle egy normális 2.2-2.5 körüli diesel, mert a hajtása kifejezetten fejlett és ár/érték arányban is jó vételt jelentene.
Ekkor került képbe már az SX4 4x4 is, de szinte minden teszt alulmotorizáltnak tartotta az 1.6-os 106 le körüli benzinmotort, emiatt az étvágya is magasabb. Hozzáteszem formailag azzal kellene legjobban megbarátkoznom...Ha, nem találok hó végéig HR-V-t (német, osztrák, magyar piacot figyelem), akkor ráállok a CR-V-re, 2.0 benzinmotorral.
Haldex rendszer dolgozik ott is, alapból első kerekes, kipörgés esetén kapcsol hátra így a fogyija is sokkal kedvezőbb. 8-9-ből simán kihozható.
A hajtás ez által több kompromisszumot igényel. Nincs felező és nincs lockolható diffi sem (ami persze a mai SUV-ok jó részénél kerék fékezős megoldást jelent, de leátlózásánál az is segítség).Ennyi alternatívát találtam, másra nem leltem ami szóba jöhetne.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
lapa
veterán
válasz runner 125 #82931 üzenetére
persze értem. kapcsolható rwd-k ezek amúgy, az új, műanyag lámpakeretes budi verzió (w463, 1991-) az állandó. nagy törődés amúgy nincs vele, pláne ha sikerül bármi fedett alatt tartani. be is tenne.
-
#76385920
törölt tag
válasz runner 125 #82931 üzenetére
Freelander? Valamilyen Subaru?
-
lapa
veterán
válasz #76385920 #82933 üzenetére
nekem az x-trail meg a subaru jutottak eszembe, de lövésem sincs róluk. meg a micsunak van valami kicsiny pajeroja "dakar" felirattal (kunc), nemtom a 3 ajtó egyátalán opció-e. de árakról meg hogy melyik jó arról fogalmam nincs.
(ja hát a g a 3 literes szívóval nem megy el neked 10 alatt 5seb váltóval. ottómatával még nem mertem nézni, de abban a híd is kicsit rövidebb, gondolom elkéri a 11-12-t). nem lenne rossz ha valakivel el tudnám boltolni a hidakat két hosszabb áttételűre.)
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
Autóalkatrészek témában nem találtam másik topikot.
Milyen LED-es DRL-t javasolnátok? Ezt néztem, méretéből adódóan ez passzolna: [link] Igaz, hogy előbb találnom kell még ködlámpa helyettesítő műanyagot, mert a gyárit nem akarom szétbarkácsolni.Valami ilyesmi elképzelésem van:
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #76385920 #82933 üzenetére
Subiból Outlander (ami nem más, mint egy emelt hasmagasságú Legacy kombi) vagy Forester. Meg az XV de az nagyon más árkategória. De ezek elvéreznek a kirtériumai miatt, mert mind fix awd-sek, bár a 2 literes benyósok elvanank 9 literből bőven városban.
#nincsbennetarcsi
-
boogie84
veterán
Ezt láttam. Nem hinném h olyan nagy problémát jelent manapság. Hisz az össze autón világít folyamatosan. Miközben a DRL lekapcsolna ha a tompított világít. Szóval szinte az összes ami utólag lett felszerelne nem legális.
Ilyen méretűt nem nagyon találtam máshol.Most nézem, h nálam ezek a panelek nem egyenesek, hanem követik a lökhárító ívét.
Lehet h ebből kellene egy egy a két oldalra: [link]
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
lapa
veterán
hozzáteszem csendben én igazán nem látom a miértjét annak, hogy más a fogyi ha 2 vagy 4 kerék van hajtva, ha amúgy minden alkatrész ugyanúgy ott van és ugyanúgy pögög. mert gondolom kardán meg difi meg stb. ugyanúgy pörgetve van, legfeljebb a kerék felől.
megint más kérdés, hogy a régi g-t (és minden központi difi nélküli kapcsolhatót) nem is használhatod 4 wd-ben, csak laza talajon. még egy földúton is érezhetően "elkeni" valamelyik keréken a kanyarodáskor keletkező feszültséget. cserébe a 4wd módban eleve zárva van előre-hátra.
-
TaaT
veterán
válasz boogie84 #82939 üzenetére
"Nem hinném h olyan nagy problémát jelent manapság."
Nem hát. [link]
"Szóval szinte az összes ami utólag lett felszerelne nem legális."
Attól hogy más szabályt szeg, téged ez nem jogosít fel ugyanarra.
"Lehet h ebből kellene egy egy a két oldalra:"
Ezt az "Engle Eye CREE LED"-es embert felejtsd el mert se nem "Engle Eye" se nem Cree led amiket árul.
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
Haldex rendszernél csak akkor hajtja az összes kereket ha megcsúszik az alapból hajtott első/hátsó tengelyen lévő kerék/kerekek. Az awd meg állandóan hajtja az összes kereket. Nyilván több kerék hajtásához több energia kell, több difi több hajtási veszteséget is okoz ami nem mindegy, hogy mindig megy vagy sem.
#nincsbennetarcsi
-
lapa
veterán
hát ez nekem nem annyira nyilvánvaló, tekintve, hogy ígyis-úgyis dörzshajtod a kereket az aszfalttal. ha felemeled a kocsit akkor igaz, amit írsz, de amúgy nem látom ennek a racionális magyarázatát. mondom, difi, kerék, kardán minden esetben mozog, ha hajtod ha nem. hogy küldesz-e rá nyomatékot az is mindegy alapvetően, hisz az össznyomaték valamelyik keréken fog kimenni a placcra.
sőt, elméleti szinten a gumi jobban kopik, mert a kerék felől kell gyorsítania-lassítania az ő tengelyének a hajtásláncát.
hogy a haldex vagy más rendszer belső ellenállása esetleg más 4wd-ben, annak alapvetően nincs köze a 2wd / 4wd-hez. de az persze lehet tényező, de nem értek hozzá. én egyszerű 3 difis állandó 4wd vs. kapcsolható 2 difis 4wd különbségére utaltam.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz boogie84 #82943 üzenetére
Annyi a közös az "engle eye"-ban és ebben hogy mind2 kerek és fényt bocsájt ki.
És igen, ebben már cree led van, és a megfelelő jelölések is megvannak rajta, természetesen dimmer elektronikát még venni kell hozzá.
Az "engle eye"-ban smd led van vagy mi a nyavaja.
(#82945) boogie84: Most utánanézve tényleg jó az az elrendezés is amit te rajzoltál először.
Give them hell Ukraine!
-
boogie84
veterán
-
lapa
veterán
én továbbra sem a haldexről beszélek.
mondjuk az spec érdekelne a subaru kapcsán is, hogy melyik része áll le a hajtásláncnak, ha az autó amúgy halad és csak 1 helyen kapcsolod szét. mondom, ehhez tök hülye vagyok, de te továbbra sem a haldex belső ellenállását mondod, hanem nem forgó alkatrészekről beszélsz. szerintem ilyenek továbbra sincsenek, de ha van valami jó ábrád megköszönöm.
nekem ez pölö azt mutatja, hogy a kardán pörög a motor felől, csak kapcsolva nincs. ez pedig azt mondja, hogy nem kevesebbet eszik 2wd-ben, hanem többet 4wd-ben (a haldex melegedése? miatt).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Üzleti vita és megbeszélés
- Villanyszerelés
- Renault, Dacia topik
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...