Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zsombe

    senior tag

    válasz jozefgucci1 #62821 üzenetére

    Szerintem nem véletlen, hogy többet kérnek egy Accordért, mint egy Mazda 6-ért. Nekem mindkettővel van tapasztalatom. Jelenleg egy 2006-os 2,2-es dízel Accordom van, előtte pedig Mazda 6-os volt (1,8 benzin, 5 ajtós).
    Az Accord valahogy sokkal jobban egyben van, jobb az összeszerelés minősége és masszívabb is (lehet ez adódik abból is, hogy az Accord 4 ajtós sedan, míg a Mazda 6 5 ajtós "sedan" volt). A Mazda 3,5 évesen lett lecserélve, emlékeim szerint 60k körüli kilométerrel. Az Accord lassan 7 éves, közel 110k kilométerrel, mégis jobban egyben van, nem nyiszog, zörög semmi. A Mazdáról ez nem volt elmondható 3,5 évesen. Ráadásul a Mazdában elkezdett kopni a bőrkormány, az Accordé még nem (pedig már 2x olyan idős és közel 2x annyi km is van benne), Mazdában garanciában cserélték 2 évesen a sebességváltó gombot, mert a bőr kopott le róla és a króm felület is kezdett lepattogzani. Ráadásul egy nagyon bosszantó hibája is volt a Mazdának: 3 éves garancia lejárta után 1-2 hónappal tönkrement a bal első lámpa motoros magasságállítója, emiatt állandóan ugrált az izzó. Persze garancia már nem volt rá (hiába kértünk "méltányosságot"), ráadásul külön a magasságállító motort nem lehet cserélni, csak a komplett lámpát, ami ha jól rémlik 100k körüli áron volt. Amúgy ez az első generációs 6-osoknál szériahiba.

    Összességében a 6-ost is nagyon szerettem, de az Accordot még inkább. Kényelmet, stb... nem hasonlítanék össze, mert nem egy felszereltségi szint a két autó (a 6-os TE volt, míg az Accord Sport).
    Motorokról, fogyasztásról:
    Mazda 6 1.8 benzin:
    - városban 9 liter körül
    - autópályán 7,5-8 liter
    Nem rossz az az 1.8 benzin, de pörgetni kell és elférne egy 6. fokozat, mert 130km/h-nál már 3500 körüli a fordulat.

    Honda Accord 2.2 dízel:
    - városban 6,5-7 liter
    - autópályán 5,5-6 liter
    Anno tartottam a dízeltől, de sokan dicsérték a Honda első saját gázolajosát, így erre esett a választás. Azt kell mondjam jó döntés volt. :) 1.500 rpm-től már szépen húz, de igazából már az 1.300 rpm-s tartománytól használható. A 6. fokozat nagyon jól el van találva, kifejezetten autópályás használatra: 130km/h-nál 2.200-at forog a motor.
    Ellentétben sok 4 hengeres dízeltől ennek nincs kifejezetten traktor hangja, kulturált, kifinomult a motorja.
    Többet nem áradozok róla, mert így is meg fogom kapni, hogy csak a Honda az autó és olyan keveset fogyaszt, hogy nem tankolni járok a kútra, hanem visszavinni a gázolajat.

    ''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian

Új hozzászólás Aktív témák