- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
Hirdetés
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Snapdragon X platformra épülnek.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Alvin_ti4200 #53791 üzenetére
Ilyen kicsi távra nem érdemes dízelt venni (használtan) sztem inkább szívó benyósat. Azoké, hogy kedvező a fogyasztás de előb vagy utóbb sokat kell ráköltened (kettőstömegű, esetleges turbó felújítás pl). Ezek a költség nincsnek meg a szívó benzinesnél.
Nézd meg mennyi pl egy kettőstömegű meg kuplung szett csere aztán számold ki évi 15k km-nél mennyivel kerülne kevesebbe az üzemanyag költség és ez hol van a (várható) szervízköltségekhez képest.Ez nem dízel elnesség (újban pl én is vennék dízelt ahol tudom, hogy 160k km-t elmegek vele ráköltés nélkül a szopi utána jön ugye) és amúgy sem nekem kell hinned hanem magadnak tehát:
Egyszerűen csak ülj le és számold ki melyik mennyibe fájna.
#nincsbennetarcsi
-
Alvin_ti4200
félisten
110 körül van a lendkerék és 70 körül a kuplung szett, munkadíjuk nem tudom, mennyi, gondolom 40 körül a kettő. A kérdés inkább az, hogy mennyi ideig lesz jó a csere után a lendkerék? Mert ha 5 évente kell kicserélni, megint más, mintha minden második évben kuka az egész. A fogyasztás elvileg 5,5-6 liter között könnyedén tartható ezen a távon (ismerve a 70-es szakaszokat, közelebb az 5,5-höz szerintem), 100 km-enként nagyjából 1,5-2 literre leszik kevesebbet, mint mondjuk egy 1,6-1,8-as szívó benzin (más kérdés, hogy a gázolaj drágább valamivel). Durván 80-100 ezer forinttal kerül kevesebbe nekem egy év alatt ezt az 1.6 dízel motort tankolni, mint mondjuk egy 7,2-7,5 körül fogyasztó benzinest. A turbó felújítás nem tudom, mennyibe kerül (gondolom, 50-100 között valahol), illetve azt sem, ez is hány évre biztosít utána megfelelő működést. A részecskeszűrő 250 ezer forint (40 ezer hozzá a lötty) a márkaszervizben, ezt 240 ezer km-nél kell terv szerint cserélni, ezt mondták nekem a Volvo Galériában - addig lehet, hogy meg se lesz az autó, ez a jövő zenéje nyilván. Én csak annyit tudok, hogy nagyon jó állapotban van és csábít a rosszra Persze az Ivanicsnál lévő 190 ezret futott 1,8-as benzinest is meg lehet nézni 200 ezerrel olcsóbban...
-
-v-
addikt
válasz Alvin_ti4200 #53805 üzenetére
Biztos tutifaszán megy egy majdnem 1.5t-s verda egy 1.8as szívóval
-
Xero
nagyúr
válasz kalmanchris #53809 üzenetére
De ez mindegy, mert elpusztíthatatlanok.
-
Laraxior
titán
vényóc...mimás
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Alvin_ti4200 #53805 üzenetére
Átlagos használat mellett 120-150k km-t bírnak de ez nagyban függ a használattól is. Nyilván ha sokat pályázik vki (rgo keveset vált) akkor a dupláját is kiviszi.
Ezért írtam, hogy ülj le és számoldi ki. Mert itt csak két típust találsz aki szerint a dízel az mindennél jobb, sohanemromlikel (MunezXBK ) meg aki akkor se járna azzal ha ingyen lenne (én).mod:
MunezXBK: Csak azért mert még nem ültélt fel arra a bizonyos rollerre az nem jelenti azt, hogy soha nem is fogsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Alvin_ti4200
félisten
Ha nem folyamatosan kell cserélgetni ezeket a drága dolgokat, hanem az autó élete során (nálam) egyszer, akkor azt mondom, hogy "oké", ha minden évben ott kell hagyni fél millát a szervizben, az nem oké Én amit csak tudnék, megadnék neki, nyugodtabban alszom, ha rendben van az autó. 4 év, többnyire gondtalan "franciázás" után úgy látom, megint az ördögöt kísérteném ezzel
A lendkerékre és a turbóra hogy lehet egyébként vigyázni? Nem kell indokolatlanul váltogatni állandóan, padlógázt el kell felejteni, leállítás előtt egy kicsit hagyni kell egy helyben járni a motort, illetve normális fordulatszám tartományban kell vezetni (1500-1800)?
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #53814 üzenetére
Jellemzően rövid távon használnád városban. Ettől turbó dízel gyilkosabb használat nem nagyon van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Alvin_ti4200 #53814 üzenetére
Egyszer esetedben, az vállalható még. Vigyázni úgy tudsz ha nem rúgod, finomna kuplungolsz, úgy tovább bírja. Meg pl motorfék helyett lábféket használsz (vagy kézit, igény szerint ). Turbót nem kell visszahűtened csak ha tartósan magas fordulaton hajtottad a gépet, városi csorgás után nem kell. Meg én bár túl óvatos vagyok egy fél percet járatom (hidegindításkor) elindulás előtt (olajnyomás rendben legyen tutira).
Télen meg max pufajkába ülsz a kocsiban is.
bitpork: Sarkítottam. Nyilván beülnék és örülnék neki.
Ha az lenne ráírva, hogy:
#nincsbennetarcsi
-
Xero
nagyúr
Én is így vagyok vele. Beindítom, garázsból kigurulok (ha jó napom van, akkor lábbal kigurítom, hogy arra a fél mp-re se kapjon terhelést) és ameddig bezárom a kaput már össze is csapta magát szépen olajjal.
(#53818) Bdanyy:
- Mert mennek annyit, hogy behozza a szerelés költségét az üzemanyag.
- Mert b*sznak rá és lógó béllel is használják.
- Mert nem nagyon állítják le, ergo nincs olyan nagy gond a bemelegedéssel.Azért a taxi üzem és a városban 15km-es táv nagyon nem ugyan az.
[ Szerkesztve ]
-
-
pomk
őstag
Összeállítottam egy ár összehasonlítást üzemanyag megtakarítás és alkatrész ár függvényében az általam jelenleg befutó 2 típusra vetítve.
A fogyasztásoknál a gyárit vettem alapul, az üzemanyag árai pedig a mai árfolyamok.
Az alkatrészekhez egy totalcaros cikket vettem alapul. Meg próbáltam mindkét típus esetén azonos gyártót választani, ill. a drágábbakat vettem, hogy a különbség még szembetűnőbb legyen.
Elég durva a dízelhez a lendkerék ára. Ill. az én vezetett km-em mellett a megtérülés is elég durva.[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Ha csak városban mászkálok, akkor mennyi idő/km után fog ellustulni a motor?
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
whitezo88
nagyúr
ON: korábban kérdeztem mennyibe lenne egy elem fényezés rendes helyen. Ugyebár február elején feltörték az autót, szétcseszték a kilincset és lemezig több helyen behasították. kilincs kuka, kis lakatos munka és (ideiglenesen) új van. viszont gyorsan lefényeztettem ami iszonyatosan igénytelen lett. érdekesség hogy mintha az idővel csúnyult volna meg, újonnan úgy emlékszem egyáltalán nem ilyen volt, hanem picit jobb, bár a szerelő akihez később még elvittem rögtön levágta hogy ez fércmunka. pedig ugyanaz csinálta aki tavaly egy javító fényezést csinált, és azzal meg voltam elégedve. (nem totál visszacsiszolós majd újralefújós telifény, szóval nem tökéletes). Régóta foglalkozik ezzel és rendszeresen. Na mindegy. Szóval mutatok képeket milyen most. Kérdés, hogy meg lehet csinálni területi megoldással szépen, komoly szakember által vagy csakis a totál elemfényezés szükséges 30 ezerért? (és igen tudom h balfasz volt meg én is stb stb, nem erre vonatkozik a kérdésem)
[link] [link] [link]
ez pedig direkt napfénynél készült, így épp hogy csak a mattság látszik, annyira nem feltűnő mint félárnyékban. [link]ilyen volt, miután feltörték: [link]
[ Szerkesztve ]
-
fi:zi'k
nagyúr
Vki nem rég linkelte a német megbízhatósági listát. Furcsa mód a Ford Mondeo (feltételezhetően Mk4-es) a legrosszabbak között van. Kicsit értetlenül állok a dolog előtt, mert ahol eddig utána olvastam, ott a megbízhatóbb darabok közzé sorolták. Népítéleten pl 7 fölötti átlaggal van jelen.
Mindenesetre nagyon szimpatikus minden téren ez a modell és főként kombi verzió.
Találtam is egy korrektnek tűnő ajánlatot, de mivel külföldi darab, nem csak annyi, hogy elugrok egy délután megnézni.
A kérdésem az lenne, hogy a megadott képek alapján mennyire tűnik valósnak a futás (168E km) és mennyit tartanátok érte reálisnak?egy - kettő - három - négy - öt - hat - hét - nyolc - kilenc
[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Mágus2
Közösségépítő
Pedig motorfékkel kíméled a turbót, mert gyorsabban visszahűl, mintha egy helyben járatnád.
A motorféket nyugodtan lehet használni. A lendkerék halála alacsony fordulat nagy terhelés. A turbót is lehet rúgni, amint az olaj elérte az üzemi hőfokot...,de az olaj, nem a hűtőfolyadék.
hobizoli És ki mondta, hogy nem?
Xero Minden nap 4 km-t megyek 2x-re. Reggel kettő este kettő-melóba, na erre varjál gombot, de elárulom, mindegy, hogy kályha vagy benzin, ez semminek nem tesz jót, de ez van. Az autó tőlem megkap mindent és elvárom, hogy cserébe kiszolgáljon.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Viszont minden hétvégén bele van tekerve 3-500km ami miatt nem fogok 2 autót tartani, egyszerűen ki kell bírnia. 8-10 000km ként van olaj cserélve az extrémnek számító igénybevétel miatt. Rendes olaj kell bele, és tudni kell vele menni, amikor hideg a motor, ennyi a titok.
-
kalmanchris
tag
válasz Alvin_ti4200 #53814 üzenetére
Olyam Mondeo III-as belseje van, vagy csak engem emlékeztet?
-
pomk
őstag
válasz fi:zi'k #53828 üzenetére
Mintha meg lenne égetve a CD Eject gombja.
Egyébként nekem személy szerint a belseje elrettentő. Írtam már az Opel esetén is erről. Olyan itt is, mintha a belső felépítés és a külső dizájn között egy generáció különbség lenne a külső dizájn javára. És az a málna színű megvilágítás...
De ez az Én véleményem persze.
Más szempontból majd a nálam jobban hozzá értők megvizsgálják és elmondják véleményüket. -
Bdanyy
addikt
Mit vennetek kevés használatra bpre, ami pályára is jo lenne alkalomadtán?
BPn általában oda vissza 20-50km a táv. Nem konkrét típus érdekel, csak mekkora motor lenne erre leginkább ideális egy viszonylag tágas autóhoz? Gondolom valami szívó, de nemtom mekkora racionális még, ami megy is, de túl erős meg felesleges városba 1.6-1.8ra tippelek, szerintetek?http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
!Overdose!
őstag
Engem is foglalkoztat az i-CTDi. Első körben a kettős tömegű lendkerék több, mint 400k-s (kedvezmény nélküli) ára elborzasztott, de aztán találtam olcsó beszerzési forrást gyárihoz. Kuplungszettel együtt 150k. Injektorok és a nagynyomású szivattyú gyári technológiával felújítható Bosch. Turbo ugye szintén felújítható
"Mielőtt hozzákezdenék az eset leírásához, hadd mondjak véleményt erről a motorról. A megítélés szubjektív, fenntartással kezelendő, hisz sem a gépésztechnikus képzettségem, sem a szaktudásom nem hatalmaz fel arra, hogy ítélkezzek, de magánvéleményem van. A Honda saját tervezésű dízelmotorjára viszonylag sokat kellett várni, hogy megjelenjen, de megérte. A tervezés során láthatóan fontos szempont volt a tartósság, mellesleg semmilyen fölösleges elemet nem találni a motortérben. A szerelhetősége a kategóriatársaihoz képest megfelelő, a befecskendező-rendszere pedig a Bosch cégcsoport legjobbja: hozam oldali szabályzású nagynyomású szivattyúval, és mágnestekercses befecskendezőkkel ellátott közös nyomócsöves (common-rail) rendszer. Ha befecskendező és motorirányító rendszerről van szó, szerintem az összes beszállító cég a Bosch-rendszerek után kullog."
Novoth Tibor
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #53841 üzenetére
Ez nem csak a Hondára jellemző (a borsos ár), haverről is ennyit gomboltak le kb csak neki Avensis D4-D 2.0-ba kellett.
Tartósak, megbízhatóak de drága hozzá az alkatrész.
#nincsbennetarcsi
-
Laraxior
titán
Megérkezett a jégeső...
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
whitezo88
nagyúr
alufelni? [link]
ha gyári könnyűfémfelni lenne az 1 db lenne 20, nem 4...[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Volvo-kban általában pont e célra van külön kályha, legalábbis a miénkben igen.
De, tény, h sokkal lassabban melegszik be.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
TaaT
veterán
-
8th
addikt
Hófehér limuzin valakinek? [link]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Alkoholista nevelde
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bestbuy játékok
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Linux kezdőknek
- iOS alkalmazások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen