- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Melyik tápegységet vegyem?
- Plazma TV topic
- E-book olvasók
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- SSD kibeszélő
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lorcsi
veterán
válasz egyedülülő #198642 üzenetére
st22lacika videóit nézd meg
ő is kamionos
most váltott volvóra , kamionban is és személy autóban is (xc90) -
runner 125
nagyúr
válasz lorcsi #198651 üzenetére
A Volvo truck vonalnak kb semmi köze az autókhoz, tehát abból bármit is levonni irreleváns, és az XC90-e is egy mostani generáció. V70-hez nem biztos h mérném, ellenben üléskomfortban már a V70 is hozza nyilán a legjobbakat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
lorcsi
veterán
válasz runner 125 #198652 üzenetére
a szakmai párhuzam miatt írtam (mindketten kamionosok, gondolom hasonló dolgok a fontosak)
persze, tudom én is, h nem ugyanazt az ülést teszik teherbe meg személybe , de a videók alapján...valahol van párhuzam -
F_Zolee
veterán
Hello. Családias autó után nézelődök 1.5millióg. Elég sok típus szóba jött. Altea, zafira, meriva, merci b200. Altea 1.4tsi lenne. Jó lenne dizel a relatív sok futás miatt de a dpf miatt parázok. Tud valaki valami tuti alternatívát amivel kevésbé lehet ráfázni? Sima szívót nem feltétlen akarnék, mert többet is fogyasztana és jobban se menne a mostani autónál.
-
ngaba
aktív tag
válasz F_Zolee #198654 üzenetére
Ebben az árkategóriában csak problémás 1.4 tsi-t kapsz, elengedném.
Dízelek:
1. Ott van a sokak által istenített VW-konszern 1.9 pdtdi, ezt mindenbe raktak, Alteába is. (A hangját mondjuk gyűlölöm.)
2. A Peugeot 308SW 1.6 HDI, illetve FocusII 1.6 TDCI 90 lóerős változataiból létezik kettőstömegű és részecskeszűrő nélküli verzió is. (De azért ezek nem versenyautók.)
3. A legjobb hírű dízelmotorok most a PSA 2 literesei (Peugeot 308, 508, 5008, Citroen C4 Picasso 2.0 HDI, illetve Ford Focus/Mondeo/C-Max 2.0 tdci), és a VAG common-rail 2 literesei (Golf Plus, Touran, Passat, Octavia, Altea 2.0 CRTDI). Én PSA 1.6-ost is be mernék vállalni amúgy, VAG-ot inkább ne ebben az ársávban.[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz ngaba #198655 üzenetére
Egy pdtdi bevállalható tsivel szemben? Peugeot széria kiesik, mert nem ez az ársáv, már a 2l. Citroen beltértől rosszul vagyok. C-maxokat néztem de ott meg az igénytelen kopás furcsa a középkonzolon a legtöbb eladó autónál. Mondeokat is néztem régebben de újra rálesek.
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz Stylewars_kp #198657 üzenetére
Láttam de kívülről eléggé lelombozó. Merci B osztályról senkinek infó? Másik fórumon a kétezes dízelt jónak mondják.
-
marcusa
addikt
Szia!
Nehéz kérdés ha csak ez a kettő tetszik...
A fiatalabb-ban azért javítva van már néhány korai példány tipushibája, pl a hátsó ablaktörlő random pozícióban való megállása, üresjárati váltókulissza érzékelő kábeltörés hiba, belső kilincsek már erősítettek, belső műanyagok, pl kormány jobb minőségűek és van benne ülésfűtés(nekem az dealbreaker lenne ha nem lenne) Valamint a kevés km és év miatt a multiair egység is kevésbé valószínű hogy meghibásodik ha innentől tartod a 10e km olajcserét.
Viszont az idősebb meg qv line felszereltségű, nagy fék, küszöb spoiler, kanyarkövető xenon(ez a fiatalban is van), félbőr belső. És ha jól gondolom az új már EU6-os, míg a régi EU5, ezért ez valamivel - ha papíron nem is - erősebb. TCT miatt én amúgy ha van keret az újabbat venném, az is kisebb valószínűséggel adja fel a szolgálatot fiatalabban.[ Szerkesztve ]
:-)
-
ngaba
aktív tag
válasz F_Zolee #198656 üzenetére
Mercit fenntartani drága lesz, 1.5 milliós tőkével nem vennék. (Igazából Mondeo és 508 se jön ki ennyiből, csak a teljesség kedvéért raktam bele.) Nekem az 5008 külsejével nincs bajom (nem is különösebben tetszik, olyan egyterűs unalom), de elég konzervatív az ízlésem. (Az 1. gen. 3008-at viszont bűn rondának tartom.)
Dízel fronton ebben az árkategóriában még az olasz 1.9 JTD-ket nézném esetleg, ilyen például van a gyönyörű, de családhoz nem annyira praktikus Alfa 159-ben, és a praktikusabb, de nálunk sajnos nem forgalmazott Fiat Cromában. Viszont a motornak utána kell olvasni azért: [link]
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Van egy szitu. Csajszi vett autót 1.4 ix20, próbakörön nem volt probléma városban, de mikor megvette városon kívül már fulladozott az autó, check engine felirat. 5-6 alkalommal vitte vissza a kereskedésbe, de nem tudtak mit csinálni vele. (szinte biztosan ugrott a vezérlés) Az összeget nem adják vissza, vásárolja le. Átnéztem mit árulnak. Szinte mindegyik hulladék ebben az árban, tehát nem tudunk ennyiért semmit választani. Találtunk egy swiftet, ami olcsóbb nála 600k-val, most meg a kereskedő húzza a száját, hogy hát a swift bizományos autó, nem tudja mennyi lenne a különbözet stb. Az ix20-at adásvételi szerint nem a kereskedéstől vásárolta, viszont a kereskedésnek utalta a vételárat! Csajszi nem akar harcolni, de megpróbálom meggyőzni, hogy igenis álljon a sarkára, pénz vissza és vegyünk normális autót máshol. Ti mit tennétek? Nekem az első ötletem az volt, hogy totalcar-nak levél, esetleg 1-2 youtuber-nek, akik ugranak erre, így szerintem gyorsan lezáródna a történet.
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
veterán
válasz molnarpeter #198668 üzenetére
Öcsémnek ilyen (Cmax 1.6i 100 ló) volt új korától 12-13 évig, garázsban tárolva, kézzel mosva, szervizelve, 120-140 ezer km-rel adta el.
Sárvédő, küszöb lyukas, olajat rendesen ette, (plusz a típushiba szervó, klíma - ezeket vélhetően az előző tulajok már javittaták).Nem kimondottan gyenge, de erős sem, kellemesen szól a motor és a kipufogó.
-
F_Zolee
veterán
válasz molnarpeter #198666 üzenetére
Ahogy írták szívót benzinest nem igazán akarnék a "sok" éves futás végett. B meriva is lenne kiszemelt dízelbe csak félek a tűztől.
Ezek az első TSI-k nem jók? CAX kód.#198661ngaba: vehetnék drágább autót is de kell majd még másra is a pénz ezért lőttem be a plafont 1.5-re.
Nézegettem a Cmaxot is de nem tűnik valami nagynak a csomagtere.
[ Szerkesztve ]
-
hardsongoku
csendes tag
Sziasztok hamarosan autóvásárlásba fogok. H Astra Enjoy, és 2-es swift érdekelne leginkább. Az érdekelne hogy a benzines H astra mennyire szervízigényes, mert tpasztaltam hogy a turbodízeles 1.7-es az eléggé. Illetve érdkelne vélemény erről az autóról: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_h/opel_astra_h_1_6_gtc_enjoy-17041990
-
-
ngaba
aktív tag
válasz F_Zolee #198675 üzenetére
Számold ki, mennyit spórolsz 1-2 liter fogyasztás-csökkenésen évente. Hint: Sokat. A dízel pár év alatt kitermeli egy-egy drágább dízeles javítás árát. (Persze kérdés, hogy minek dízel, ha ugyanott vagyunk. Az egyszerű benzinesnél nagyobb a fix költség, dízelnél viszont viszonylag ritkán bejön valami nagyobb váratlan. A szerencsejátékra való hajlamtól függ, hogy ki melyiket preferálja. Én a saját dízelemre egy kamionnyi pénzt ráöntöttem már, de pechem is volt.) Illetve sokat segít, ha olyan dízelt veszel,amin nemrég volt megcsinálva egy vagy több drágább tétel (igazoltan).
Szerkesztettem az előző hsz-t, nézz rá a Scenicre is szvsz. (Bár én nem szeretem a belsejét.)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz F_Zolee #198670 üzenetére
TSI sem feltétlenül elvetendő, viszont próbálnék belőle egy vezérlés cserélt, dióhéjazott darabot találni, úgy nem lenne rossz opció. Ha jó áron meg tudod csináltatni ezeket, akkor nincs gond, csak az 1-2 hype-olt szerviz jól megkéri az árát. 122 lovasat kell nézni
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz molnarpeter #198677 üzenetére
Kereskedős az összes tsi így nem hiszem, hogy kiderülne bármi is.
-
-
F_Zolee
veterán
Néztem Scenicet. Nem lenne rossz de csak felfújt megane és legalább a műszerfal is ronda.
-
Mert hosszú és kimerítő egy bizományos szerződés mentén menni, különösen a magyar vállalkozások köddéválási képességét ismerve.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diegho #198662 üzenetére
Szerintem úgyis javítás lesz a vége a kereskedőnek, én inkább arra terelném a dolgokat. Viszont engedném valamelyest őket saját hatáskörben dolgozni, nem egy márkaker motorcsere ajánlatot lobogtatnék, persze azért ellenőrizve közben a munkákat (ha mást nem, kompressziót mérni legalább kéne utána - ha egyforma mind, örülünk). Már amennyiben belefér pár hét állás adott esetben.
-
Yiggdrasil
aktív tag
Huh, nem egyszerű a dolog.
Adott 3 jelölt:
1. Audi A3 8P 2008 Sportback 2.0 cr tdi, 270.xxx km, manual6, 7 éve ismerősnél van, ő hozta be 2012-ben németektől, esztétikai hibás (egyik első sárvédő elem cserés, tetőt fényezni kell mert pereg a lakk, illetve belül pár műanyag elem eltört), klíma, el.ablak, tempomat, ködlámpa, szövet belső.
1.5m
2. Renault Mégane 3 kombi 2011, 1.6 benzin, manual5, 200.xxx km, 4 éve ismerősnél, végig márkaszervízben vezetett szervízkönyv, m.o-i autó, friss nagyszervízzel (komplett vezérlés, fékek, folyadékok, stb), 4x el. ablak, tempomat, szövet belső
800ezer
3. Toyota Prius 2, 2004, 1.5 HSD, CVT váltó, 4xx.xxx km, nem ismert előélet, full extra+utólagosan beszerelt cuccok(bőr, keyless, ködlámpa, kenwood fejegység, erősítő, mélyláda, stb), elvileg frissen szervizelve (akku pakk, fékek, folyadékok, stb), látszik az autón, hogy szeretve volt, pár kisebb karc/meghúzás van rajta, viszont ez nem ismerőstől lenne
1.6mJelenleg feleségem megy be heti 2x a belvárosba M7-ről indulva, ezen felül max 2x boltba/ügyintézni 10-20km-es távban mozgunk autóval hetente.
Ezen kívül rokonokat szoktunk látogatni (50-70-100km-es oda távon), illetve ezzel mennénk nyaralni, illetve feleségem strandröplabda szezonban hétvégente versenyekre (teljesen random, Velencei tó, Balaton, Lupa, stb)Most egy 307-es 2001-es 1.6 benzint nyúzunk, de kezd olyan állapotba kerülni a gépsárkány, hogy nem garantált, hogy elindul, vagy hogy elvinne 200km-es távokra (most épp az önindítója haldoklik, előtte a vezérlő egység halt meg, most friss vezérléssel is csikorog meg nyekereg össze-vissza, én már szabadulnék tőle, de feleségem valamiért imádja)
Szerintetek melyiket lenne érdemes megvenni? (Ha egyáltalán érdemes lenne erre a felhasználásra egy második - persze úgy, hogy a 307-nek maradnia kell, pedig csak nyeli a pénzt)
-
Doki16
addikt
válasz Yiggdrasil #198686 üzenetére
Ezekből egyértelműen a Megane. 800000 Ft most komolyan? Legalább kétszer annyit ér.
Láttam én is azt a Priust a csoportban, hát nem sok bizodalmam lenne benne. tele van aggatva minden vacakkal.
Audit felejtsd el, az még nagyobb roller lehet mint a Peugeot.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dj79
senior tag
válasz Yiggdrasil #198686 üzenetére
Ha a megane 800, akkor azt.
a prius annyiért felejtős, a 2007 végi törés mentes, navis, jbl hifis példányomat friss műszakival, téli-nyári gumikkal, 275e km-rel nem sokkal drágábban adtam el.[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz Yiggdrasil #198686 üzenetére
Az a Megane annyiért ajándék.
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz Doki16 #198687 üzenetére
Azért ennyi, mert egy családi barátnak említette faterom, hogy tervezünk autót venni, és mondta, hogy ő úgyis vesz újat nemsokára, és csak nekünk nagyon jelképes összegért odaadná, különben beadja a kereskedésbe ahonnan az újat veszi majd. Én kicsit fázom azért a francia autótól (Peugeot-tal szoptam rengeteget az elmúlt 3 évben, mondjuk előtte 10 évig boldogan használtuk), meg a kombi vs 1.6 benzines motortól is tartok kicsit, de tényleg nagyon szép az autó, meg nyilván nagyon jó vétel lenne (1.6 millió körül láttam hahun ilyeneket), ezt talán hosszabb időre meg is tudnánk tartani a kora meg az állapota miatt (Peugeot-ot is 10+ éve használjuk, nem gyakran váltunk autót, csak ha nagyon muszáj).
Na igen, ott én is azzal kezdeném, hogy vissza gyárira, a sok vackot meg eladni belőle, csak tetszett a magas felszereltség meg a szép bőr belső.
Auditól én is félek, hiába dicséri a szerelő ismerős, azért mindenki azt javasolja, hogy ha van más opció, akkor mi ne dízelezzünk, hiába jó az a cr tdi motor ami benne van.
dj89:
A Prius nagyon beragadt, mióta próbáltam a sógorom 3-asát, valszeg később egy olyan lesz ami leváltja a 307-est (csak ott konkrétan megkell várni, hogy menthetetlen legyen), P2-es is tetszik, csak ahogy nézem a szebbek inkább 1,7-2 millió körül mozognak, és most az 1.5 + átírás + szervíz is elég fájdalmas befektetést jelent. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #198690 üzenetére
Ennyiért meg kell venni. Ha sok nyűgje van, akkor is marad a zsebedben több százas rendbetételre.
-
alázógyík
őstag
válasz molnarpeter #198691 üzenetére
Legtöbb nyűgje:
- Okoskerék(ha nem a gyengébbik 1.6-os.)
- Vízelvezető járatok eldugulása
- Ablakemelő elfáradása[ Szerkesztve ]
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz molnarpeter #198691 üzenetére
Elvileg most műszakilag hibátlan, 400ezret hagyott ott a tulaj a márkaszervízben áprilisban, és 2 hete vizsgázott a gépezet. Mondjuk rettentő koszos, meg gondolom lesz rajta pár karc, de azt rendbe tenni nem nagy tétel úgyse.
Igen, bevallom most nekem is az a nagyon vonzó benne, hogy maradna mellette vésztartalék is rendesen.alázógyík:
gondolom ezek nem többszázezres tételek akkor (az elsőt leszámítva), átnézem majd ezeket amennyire tudom mielőtt megveszem.[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz Yiggdrasil #198693 üzenetére
HA vezérlést cserélik, akkor az okos kereket is kell/ajánlott. Nem egy hatalmas összeg, gyári 35K körül van, utángyártott 15-20K között.
-
-
Doki16
addikt
válasz Yiggdrasil #198693 üzenetére
Szerintem akkor ez nem is kérdés. Én a helyedben mindenképpen a Renault választanám. Ha neked nem kell akkor megveszem én azt a kocsit.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dj79
senior tag
válasz Yiggdrasil #198690 üzenetére
Vedd meg a renaultot, a megane 3 nem annyira nyűgös autó, rohadni sem szeret.
-
toeki
senior tag
Sziasztok. Octavia 4 1.5 tsi tesztautó pár100 kilométerrel, elég nagy kedvezménnyel eltudnám hozni. Nagyon mellényúlok vele vagy vállalható autó?
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1
- Elden Ring
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI kábel TV
- DIGI Mobil
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest