- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Hobby elektronika
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6871 üzenetére
szia !
általában a nem jó előtöltés miatt égeti el a gyertyákat , és vagy nem lehet hogy valamiért folyamatosan izzít?
[ Szerkesztve ]
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6873 üzenetére
soros izzításnál te szabod meg hogy meddig izzít a cucc , legalább is nálam így van .
soros izzításnál esetleg a gyertyák közötti ellenállás drót is okozhat gondot . De én eddig csak olyannal találkoztam ahol a nem jó előtöltés szarakodott , vagy egyértelmű letestelés.
hány voltosak az izzitóid ?
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6875 üzenetére
valami nem kerek évjárat?
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6880 üzenetére
ebbe az autóba nem ez az izzítás való , szerintem . valószínüleg hf cserés lehetett régebben . ami az izzítógyertyára megy vezeték , (kábelköteg) nincs rajta valami gyanus? Ezek szerint relé is van hozzá , le tudod fotózni ?
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #6871 üzenetére
Szevasz
Magam tapasztalata alapján én is a befecskendezés hibájára gondolok, nekem akkor csinált ilyet, mikor tönkre mentek (elkoptak) a porlasztó csúcsaim, és pisilgették, össze-vissza a gázolajat, akkor nagy gázon elégette a gyertyákat, máskor soha !!
Javaslom, nézetsd meg a befecskezndezőidet (nyomás, szóráskép) !!
(lehet az egyik félre pisil, épp a szálra !)Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6885 üzenetére
ami neked van motorod az eredetileg szerintem párhuzamos volt . az hogy miért lett ilyen ? ki tudja . Az is lehet hogy én tévedek . Bár számomra egyértelműnek tűnik a dolog .
relét , az abból ki-be jövő kábeleket , izzítógyertyáig .
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #6877 üzenetére
Ez innentől kezdve már egyértelmű elektromos hiba !!!
Vannak egyáltalán előtét ellenállásaid beépitve a rendszerbe ??
(két, több kapus hurok)Ha ezek rendben megvannak és a járgányhoz valóak, tehát 4 hengereshez való ellenállással rendelkeznek (nem az 5 hengeresnek megfelelő), akkor akkor sem égnek el a gyertyáid, ha közvetlen az akkuról egy dróton keresztül táplálod a hálózatot és nem az izzitó relén keresztül !!
A problémás gyertya hanyas hengerben van ??
Ennél a gyertyánál nincsen vajon egy rövidzárt okozó földelés ??
(bármi, amin keresztül a következő gyertyához menő vezeték a motorblokkhoz ér !!)Ha pl. 4 gyertya helyett 3 kapja ugyanazt a feszültséget egy sönt miatt, akkor már simán elképzelhető, hogy az egyik túlmelegszik és elolvad !!
Ezt ellenőrizd le a hálózatban végig, csak a legvégén, vagyis a motorblokk elején, az 1-es hengernél levő gyertya egyik pólusa szabad a motorblokkon földelődjön egy drót segitségével !!
Ha semmit hibát sem találsz, akkor még azt is elképzelhetőnek tartom akár, hogy az egyik gyertya maga okozza a hibás földelést, mondjuk az folyton elégő utáni !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #6876 üzenetére
Szép a járgány, tetszik a sárga szin !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz lalamille35 #6900 üzenetére
Szia!
Ha visszakeresel a hozzászólások közt, találsz érveket és ellenérveket, egy párszor már én is felvetettem a metabond témát.
Igazából, érdemben választ nem kaptam, vagyis nem jutottunk dűlőre.
Végül is mindig az lett a vége hogy minőségi olaj + sűrű olajcsere periódus + minőségi szűrő.Igazából mindig félre értenek engem ha esetleg megkérdezek valakit, ebben a témában, mindig az a válasz hogy nem menti meg a motort, nem állítja vissza kompressziót, nem lesz kisebb a fogyasztás stb stb....
De mi van akkor ha egy zsír motorba tenném, kizárólag állapotmegőrzés céljából
Végül is nem valami csodaszer, hanem csak egy sima súrlódás csökkentő adalék.Meg aztán lehet a neten olvasni igazi rémtörténeteket, és tündérmeséket is, tudja a franc hogy hol az igazság.
Végül is a legkonkrétabb véleményt egy szélvédő csere közben kaptam, egy patent Alfa vagy Fiat dieselbe használta rendszeresen a csóka, állítása szerint a motor 2x annyi idő alatt melegedett be, mint nélküle, és az adagolóján az alapjáratot jelentősen vissza kellett állítani mert nagyon megnőtt.
Ez egyértelműen arra utal hogy csökkent a súrlódási ellenállása a motor mozgó alkatrészeinek.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #6909 üzenetére
Érdekes infók, köszi a többiek nevében is !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #6925 üzenetére
nekem a márkaszervízben 24000ft körüli ajánlatot adtak 1 db hátsó kéderre, utángyártott lenne 7000-ért, de a nem jó szopóka, mert a gyári 5 nap ha mégis kellene.
a hátsót vettem már ki de nem volt fúrat sehol ( csináltam és azóta nem ázik be ragacs nélkül )
az első szélvédőhőz mit kell lebontani???MB 123 3.0d
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6925 üzenetére
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6946 üzenetére
akkor az volt a baja ???? a kis szemét
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6950 üzenetére
előbb kellett volna beszélnünk
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #6965 üzenetére
Szevasz
Temészetesen nem csapvízzel járok !
Abból rendes mész kiválás lenne.Ioncserélt víz és fayálló keverékével, a normál téli mennyiséggel.
A vizet évente szoktam cserélni, lehetőleg egy hosszabb út után, mikor jól fel van kavarodva a sok kosz a rendszerben !
Viszont mondok Neked egy olyat, hogy a fagyálló, konkrétan az Etilén-glikol állítólag rontja a hűtővíz hőfelvevő-hőleadó képességeit, tehát ilyen szempontból tiszta ioncserélttel kellene leginkább járni nyáron, persze akkor korróziós inhibítor sem lenne benne, ami meg fokozott rohadást jelentene.
Próbáltam már megtudakolni, hogy mi az a rozsdagátló vegyület, amit a fagyállóhoz szoktak keverni, hogy tudjak azt nagyobb menyiségben külön a vízhez adni, fagyálló nélkül.Hallottam már mástól is a fagyálló kenőhatását, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez tényleg igaz, szerelőtől még egyáltalán nem hallottam !
A blokk vegyszeres átmosásán már régebben gondolkodtam, de még nem csináltam, csak a hűtő volt vagy 3 éve ecetsavval külön kimosva.
A trisós átfőzésre én is gondoltam,mivel a boltban megnézve az ilyen mosólötyiket, jórészt azt tartalmaznak, de nehezen tudom megoldani, hogy utána a blokkot át is tudjam mosni tisztavízzel, hogy a trisós vizet knyomjam belőle !
(sajna nem kertes házban lakom)
A blokkom leeresztő csavarját ki sem tudom tekerni, így teljesen ki sem tudom üríteni, csak átnyomatni rajta a vizet csapból, kiszerelt termosztát mellett.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dyrtyho
senior tag
válasz lalamille35 #6876 üzenetére
Végre egy épp, gyönyörű és persze karbantartott darab ebből a típusból.....minden tiszteletem a tiéd,hogy így vigyázol rá
[ Szerkesztve ]
best regards, egy fórumozó blogger
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7001 üzenetére
Persze, igazad van ezt hírtelen elfelejtettem, de ezt leszámítva inkább stimmelne mint a 200-ason a 240-es, így értettem.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7002 üzenetére
Sajnos az eszeveszett kormolás mellett össze-vissza járt a motor vele, álandóan oszcilállt a fordulatszáma is és alig vánszorgott vele a motor, tehát ez a példány biztosan nem jó nekem.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7000 üzenetére
Azt én sem tudom, hogy mi, ezért kérdeztem vissza !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #7000 üzenetére
két szabályzó van benne ( javítsatok ki ha nem )
az egyik az előtöltésért felelős ( benzinesnél előgyujtás ) röpsúly állítja ami a vákumszivattyú alatt van,
a másik a maximális fordulatért felelős, ez van az adagoló végében,
az előtöltést tudod állítani az adagoló elfordításávalMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7080 üzenetére
...Akkor az már csak nevében (vázában) w123-as.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #7416 üzenetére
kb 1 éve kérdeztem a gyári akkor 7000/db volt.
van máshol is 4000-5000-ért , de mondani kell méretet, az igazi az lenne ha egy sort vennél.
számít a hossz, belső átmérő, csőfal vastagság, nem biztos hogy észreveszed majd a külömbséget, esetleg a járásán, fogyasztásán azon biztos.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #7425 üzenetére
igen kicsit sok, DE méretre hajtogatva jön, ha 1-es hengerhez kell arra van görbítve, ha 4-es akkor arra.
állítottatok az adagolón? mert a feszülés töri el a csövet, meg persze ha nincs a rögzítés rajta.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #7428 üzenetére
Szevasz
Maga a nyomócső kúpos része ritkán megy szét túlhúzástól, helyette sokkal inkább a befecskendező fúvóka csatlakozó ülése !!
A cső pedig a csatlakozó kúp fölött szokott nyak környékén megrepedni !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz lalamille35 #7451 üzenetére
Nekem is így csinálja. A gombám szutykos. (fúj )
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz lalamille35 #7453 üzenetére
Én megvártam a következő olajcserét, akkor vettem ki és kimostam. Kb 2 hónapig működött, aztán megadta magát teljesen. Gyanítom, hogy a cserével majd jobban jársz.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #7451 üzenetére
nekem 5-40 es van benne és változó mikor alakul ki de 2-3mp.
próbálj meg 10-40-etMB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #7471 üzenetére
10000-alatt kb 1 lityi, 10/40-ből nem fogyna semmi , jártam azzal is,
többfokozatú motorolajok
- de ne felejtsd le az 5/40-es olaj hidegben való "szivattyúzhatósága" kb 100 E fokkal jobb mint a 10/40-esé.
-valahogy a megfogalmazás úgy szól , hogy az olaj teljesíti 19,8 fokon az 5-ös olaj paramétereit , 98,9 fokon a 40-es olajét.
namost a 15 - ös olaj tán -5 fokon lenne haszálható
míg a 5-ös -30 nél még jó.
-mivel mind a kettő 40-es a meleget ugyanúgy tűrniük kell , a folyósságuk ( nem ez a legjobb szó ) 4-6 Engler fok mind a kettőnek melegen,
ezért járok 5-40-el, meg azért hozzátenném hogy csak 30000 km van a mociba és autópálya 130 -as tempó után esik meg az olajnyomás 1,2-re de azt is visszatornázza 1-2 perc alatt ahogy lehűl, 1,4-re, most télen igaz város rövideket megyek 10 km - után 2 bar , persze ez mind alapjáraton értendő ami 650MB 123 3.0d
-
sasa83
csendes tag
válasz lalamille35 #7566 üzenetére
Szia!!
Nagyon köszönöm a tanácsot!! Megfogom vizsgálni én is azt a testkábelt!! Azokat a porcelán szigeteléseket mindig megtisztítottam de azt a testkábelt sose néztem!! Remélem nálam is megfog oldódni a probléma!!W123 240D 1978
-
Duck001
tag
válasz lalamille35 #7574 üzenetére
Köszi szépen!
még egy kérdés lenne a szűrő tartályát fel kell tölteni vagy nem?(vagy mindegy mert úgy is vissza folyik a blokkba?) 6.5-liter
akkor jol át ba...ak mert nekem azt mondták kerek 5-liter kell bele.
Még egyszer köszi! -
sasa83
csendes tag
válasz lalamille35 #7579 üzenetére
Szia!!
Igen megnéztem én is azt a kábelt és rendesen elvolt okszidálódva!!! Nem gondoltam volna hogy ott ennyire el tud koszolódni!! Megtakarítottam fémtisztára a kis kábelt meg a hengerfejet is, és visszaszereltem!! Azt egyből észrevettem hogy az izzítás visszajelző lámpa azóta világosabban ég ha izzítók!! Gondolom a rendes test sokat számít neki!! Remélem nekem is megoldódik a probléma!!W123 240D 1978
-
Falkon1400
csendes tag
válasz lalamille35 #7601 üzenetére
Osztràk a kocsi. Akkor felhìvjuk, az a legegyerűbb! Köszi