- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- SSD kibeszélő
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasek
Közösségépítő
Arra is vannak különböző módszerek, hogy miként nyelessük el az energiát. Gondolj csak a személyautók esetére...először a motor törik, aztán jöhet az utastér. Jó persze soha nem lehet 100%-osan garantálni mindenki épségét, és lehetnek esetek, mint ahogy mondtad is, hogy mondjuk ha a mozdony rohan neki, akkor nagyobb a kár, de én úgy gondolom, hogy ha már olyan eszközöket használunk, és fejlesztünk amelyek ugyanannyira veszélyesek, mint hasznosak(vagy közel) akkor egy bizonyos biztonsági szint nem árt. Lásd: Repülők. Azért valljuk be, a vonatozás sem egy gyengéd játékszer, amelyet félvállról lehet venni(mint ahogy ez a tragédia is mutatja)
Üdv. H
-
Hasek
Közösségépítő
A válaszodból arra merek következtetni, hogy csupán az első mondatot olvastad el a rövidke véleményemből. Elhiszem és tudom én azt, hogy nagyon masszív egy vonat, és annak bizonyos alkatrészei, és éppen ezért mondtam, hogy minél veszélyesebb valami, annál inkább vigyázni kell vele, és biztonságosan felépíteni/használni.
A szabályozás önmagában nem ér semmit(vagy legalábbis keveset), amíg ember van a közelben, és ő dönt, hogy azt most betartja-e vagy sem, vagy hogy mi legyen.
PazsitZ: A pénzügyi és politikai gondoktól elhatárolódnék. Semmiféle vitába sincs kedvem belefolyni. (legyünk inkább jóban ) Csupán a véleményemet mondtam el, a műszaki/biztonságtechnikai oldalról.
mod.: mentem mára, ha válaszomra számítanátok.
[ Szerkesztve ]
Üdv. H
-
tildy
nagyúr
Én is így emlékeztem. Ezért írtam, hogy igazándiból sehol se túl biztonságos.
Bár talán ha a villanymozdony van elöl, akkor az utána lévő egy-két kocsi azért akkora veszélyben majdcsaktán nincs. Egy v43-v63 mozdony meg nem hinném, hogy nagyon gyűrődne..."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
(Darkwood)
őstag
Ott egyértelműen emberi mulasztás történt, hisz felvágták a váltót és ezért történt a baleset!
Én korrekt eladó és vevő vagyok, így elvárom, hogy más is az legyen velem! Ha nem vagy korrekt és átba****, akkor az én szememben egy utolsó patkány vagy és ne találkozz velem az utcán, mert...!
-
Wolverine
félisten
Lásd a #1079-es írást; sok esetben a rivális Volán-társaságok vagy maga a felelős minisztérium hibája, hogy nincs gyors buszjárat. (nekem mázlim van, mert Bp-Szombathely viszonylatban van napi egy gyorsbusz az M1-en, és van lassabb is Veszprém felé egy vagy kettő; persze a gyorsjárat sem tökéletes, mert a Vasi Volán és a Kisalföld Volán meg nem egyezése miatt nem mehet be Győrbe, így szépen elmegy a város mellett...)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez most olyan volt, mintha azt írtad volna, nem értem miért akad el a kispolák, mikor én a kamionnal simán átmentem ott....
A váltófűtésnek nincs köze hozzá, milyen hosszú és hány vonat megy át rajta, míg át nem kell állítani. Az meg, hogy esetleg hülyeségeket hallasz a tévében/rádióban... Azt is mondták, hogy az M0-ra nem tudnak felmenni a kamionok, most mondjam azt, hogy az Alpokban kicsit nagyobb az emelkedő mint az M0-s.... [link]Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Arra próbáltam célozni, hogy a MÁV szóvivő nem él a vasúttal együtt, a rádióban ő nyilatkozik, de váltót nagyon régen söpört nyilván...
Persze az orosz vasútról nem tudom milyen percre és napra pontos információval rendelkezel keress rá a menetrendi gyakoriságra például, hány vágányon, mennyi vonat, hány alkalmazott stb. A Nyugati és Keleti nagyon zsúfolt például, a menetrendek tervezése, a vágányspecializáció nem a lehetőségek figyelembevételével, hanem az igények elsődlegességével számol....
A nagy pesti pályaudvarok a múlt század végén épültek, az akkori élettempó figyelembevételével, akkori vonatgyakorisághoz...
Gondold el, hogy ha az utcák még mindig macskakövesek lennének a város nagy részében..Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A 48 kilós sínek már gyakorlatilag elavultak, bár ilyen szempontból mindegy,de az állomásokon sem építik már be felújítás után a fontosabb vágányokba....
A KÖFI ide nem tartozó fogalom, itt olvashatsz róla, bár a Keletiben ilyen nem is lehetne, nyilván másra gondolsz, de a központilag állított váltók sokkal rosszabbak hótakarítás szempontjából,mint a helyszíniek, ráadásul ott aki állítja,az már takarítja is...
A Keleti/Nyugati nem a korszerűség,hanem inkább a méret és a felépítés miatt problémás, kb. mint az M0-ás például ....
Gyakorlatilag nincs tartalék a rendszerben már, ha minden jól működik, akkor nincs gond, de kisebb problémák is nagyobb fennakadást okoznak....
Egyébként egy Keleti méretű állomás átépítése olyan nagyságrendű költséggel jár,amit eleve meggondolandó kiadni, a vasút jelenlegi helyzetében pedig pláne...
A mai tendenciák az igen nagy sebességű vasutat vetítik előre világszerte,annak meg nem sok értelme lenne,hogy mondjuk Bécsből egy óra az út a városhatárig,onnan meg egy fél óra a célállomásig...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Annyira ne menjünk bele mélységében a témába, hogy milyen lehetőségeket ad pluszban a KÖFI, mert igazából egy komolyabb zavarnál szerintem pont annyi hátránya is van legalább, mint előnye... Ellenben mivel a központi irányítás legtöbbször azzal jár, hogy az adott helyről elveszik az embert, nincs aki váltót takarítson, ha szükséges lenne, azaz például ha az egyik vágány járhatatlansága esetén a másikra kellene terelni a forgalmat.
A KÖFE egyértelmű előny, de azzal embert nem spórolnak., tehát...
A sebesség emelése sajnos csak szakaszosan alakulgat, ellenben van olyan, hogy mire mindenütt elkészül az új pálya, addigra az először elkészültek már lassabbra "romlanak"....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Tudományos Pandémia Klub
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hálózati / IP kamera
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen