- Vezeték nélküli fülhallgatók
- iPad topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- 3D nyomtatás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Ciccuka #58602 üzenetére
v-féket akármelyik bicajboltban kellene hogy kapjál, eléggé alap dolog. már ha nem ragaszkodsz pont ilyen promax-hoz. de nagy különbség nincs köztük, lényeg hogy ne műanyag legyen, bár olyant szerintem csak a tesco bicajokra tesznek, talán nem is lehet kapni....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ciccuka
veterán
válasz Ciccuka #96389 üzenetére
Volt korábban több jobb, kedvező ajánlat is:
X Fact Mission 1.0 26"
X Fact Mission 1.0Amit megtudtam, hogy az X-Fact a Hervis saját márkája. Talán nem olyan rossz minőségű bringák ezek. Elképzelhető, hogy az Intersport-os Genesis szintjét eléri.
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
zoli03
őstag
válasz Ciccuka #96389 üzenetére
Ugyanúgy Tourney hátsó vált van rajtuk, fék nem hinném, hogy gyengébb lenne, kép alapján mindkettőn szimplafalú alufelni van, (a Rockrideré legalább fekete), hajtókar, marokváltó ilyen kategóriában tök mindegy. De a Rockrider aluvázas, ez szerintem nagy előny, sokkal normálisabb teleszkóp van benne, városban még ér is valamit, meg a-head-es a fejcsöve, ami óriási előny. Az X-Fact biztos, hogy acélvázas, látszik a papucsán.
-
Ciccuka
veterán
válasz Ciccuka #96420 üzenetére
HL CH-327 107mm úgy tűnik ez valami kínai márka: HL CORP (SHENZHEN), valaminek koppintása lehet.
Ezeket összevetve lehet így már nem is annyira jó ajánlat az a kerékpár, de a Rockrider 340 sem fenékig tejfel.[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
zoli03
őstag
válasz Ciccuka #96420 üzenetére
A képen nem duplafalú felni van. Testbikeon is írják, hogy valaki szimplafalúval kapta. A váz biztos, hogy acél, az életemet tenném rá. Ha neked annyira fontos, hogy Promax fék legyen rajta (mintha az olyan sokat számítana), meg hogy egy fokkal jobb a váltó, akkor vegyed az X-Factot. Attól még a váza meg a telója szar marad, a telót esélyed sincs normálisabbra cserélni.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Ciccuka #96422 üzenetére
Szia.
Speciel én egy rockrider 340 bringát hajtok, most vettem nyár elején. Kezdetnek vettem mivel újra visszaültem a nyeregbe. Eddig 1100 km van benne.
Szimpla falú alufelnivel adják, a hátsó csere volt nekem 3 hét után, mivel városba is és erdőbe mindenféle kitaposott és nem kitaposott ösvényeken is használom. A duplafalú csak jobban bírja bár azóta már abban is 8-as van. A hátsó váltó teljesen jó egyenlőre, bár ez a markolatváltós dolog nem nyerte el a tetszésemet. Az első váltó lefelé jó fölfelé szörnyű, de együtt lehet vele élni. Az első teleszkóp 80mm. Vagyis ennyit írnak rá, 40 ebből meg is van, talán 50 is de arra pénzt nem tennék. Hajtómű nem kattog nem recseg nem esik le, pedig műanyag, viszont meglepően masszív. A pedál is műanyag, az viszont messze túlszárnyalta a várakozásaimat. Teljesen jól tapad, menet közbe nem csúsztatod rajta arréb a lábfejed. (Igen tudom hogy vannak sokkal jobbak is, de kinézetéhez, árához képest jobb sokkal, mint amire számít az ember). Nyereg, elsőre a valaha volt legrosszabb nyereg címet odaadtam volna neki gondolkodás nélkül. Aztán elkezdtem állítgatni, most előre fele lejt egy kicsit, párnázott gatyával így használható. Ja fék, lehet hogy noname, lehet hogy gyenge, de eddig mindenhol megálltam vele időben pedig a Mecsekről egyes helyeken lehet jönni 50 felett is akár. Soha 1 pillanatra se éreztem hogy kevés. Biztosan van ennél jobb, erősebb, de ez is megállítja a biciklit, és végső soron ez a dolga
Örök garanciás a váz, ami ennyiért nem rossz sztem, illetve fél éven belül visszalehet vinni ingyenes beállításra. Meg vagyok vele elégedve teljes mértékben, teljesen vállalható az összeszerelési minőség, masszívnak néz ki és az is. A ~80 kilóm nem extrém igénybevétel neki. Nem recseg ropog vagy nyikorog.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ciccuka #96583 üzenetére
Watertight my ass!
(#96584) Toobee ...ezek fényében elég ergya a kolléga féklámpája is!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ciccuka
veterán
válasz Ciccuka #99052 üzenetére
Nemrég volt akciós az Alzán:
Olpran Extreme Disc 27,5" MTB M/19" brown/beige/blackEnnyiért bánom, hogy kihagytam.
[ Szerkesztve ]
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ciccuka #101668 üzenetére
Én mindig úgy voltam vele, hogy elsődlegesen a vázat nézem. Persze egy btwin váz is az abszolút alsó kategória, de azért jobban megbíznék benne, mint egy ilyen neve nincs valamiben. Ráadásul ez aztán tényleg eladhatatlan, egy btwin-ért sem kapkodnak használtan, de egy olpran-t a kutya se venne meg használtan, max tesco bike árszinten. Összességében mind a két bringa full low kategória, hegyi kerékpározásra tökéletesen alkalmatlanok. 150 körül kezdődnek azok a mtb-ok, amikkel mondjuk el lehet kezdeni a terepezést sport szerűen. Egyébként a zoom villa meg a promax fék az ipari hulladék kategória, ezt annyira pozitívumként nem tudom értékelni. Egy alap v-fék is jobban fog mint egy promax bovdenes tárcsa.
[ Szerkesztve ]
-
-
deny330
aktív tag
válasz Ciccuka #101670 üzenetére
A promax fékhez annyit, hogy nekem a Promax Solve hidrás tárcsafékem kb 3 hónap után elfosta magát. A féknyergen alul, a fékkarnál.. Mindenhol szivárgott az olaj. Hiába töltötted újra, csak jobban kib@sztál magaddal, mert a tárcsákra folyt megint. Garizni nem gariztatták, mert hogy ez gyári hiba nem lehet.. a szerelő meg mondta, hogy felesleges is lenne betét cserét próbálni (főleg hogy a féknyereg javíthatatlan elvileg). 3 hónapja van Deore fék a Kellysemen, de annyi a probléma velük, hogy párás időben kicsit visítanak (ez se mindig jellemző). Bovdenes promax tárcsafék szeritnem ugyan anynyira életveszélyes mint az én gyári hidrásom. Ezek helyett inkább tenne rá a gyártó valami minőségibb V-féket. A sár meg hiába befolyásolja, ha egyszer sár se kell a promax féknek hogy szarul fogjon, akkor érted.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ciccuka #101670 üzenetére
Az a baj, hogy elbeszélünk egymás mellett. Még egyszer mondom, hiába jobb egy kicsit az olpran felszereltsége, ez is még bőven az a kategória ami nem felel meg a mtb legalapvetőbb követelményeinek sem. Ez a felszereltség egy alap trekkingen okés lehet, de nem egy sportszerűen használt hegyikerékpáron.
Alap városi használatra meg mindkettő jó. De ha már választani kell akkor inkább az ismertebb, persze nem kell velem egyetérteni, ha neked annyira tetszik az olpran, vedd meg nyugodtan, de azt ne várd, hogy én ezt szakmailag helyénvalónak tartsam, csak mert egyel jobb a váltó rajta vagy egyéb miatt.
A promax madzagos fékekkel elég rossz a tapasztalatom, nem is igazán lehet jól beállítani és a fékhatásuk is nevetséges. Ennek az alkatrésznek pl semmi értelme. Ez csak parasztvakításra jó, hogy ámuljon a nem hozzáértő, hú ez tárcsafékes. A zoom teló még annyit sem tud mint a legalapabb suntour. Szintén egy fölösleges alkatrész.
A testbike-os véleményeket illik erős fenntartással kezelni. Rengeteg olyan ember ír véleményt egy alkatrészről, akinek semmilyen viszonyítási alapja nincs.cozmo: Aluvázhoz mérten kellemes súlyban van. Ezzel a felszereltséggel akár versenyzésre is megfelelő lehet. XC-n belül inkább a lefelékben lehet jobb a fejcsőszöge miatt. Gyors kanyarokban van nála ideálisabb geo-is, kicsit rövidebb láncvillával, de összességében nem rossz gép.
A kérdés inkább az, hogy te konkrétan mire használod és mik az elvárásaid egy kerékpárral szemben?
Ennek tudatában lehet megállapítani, hogy neked ideális e a bringa.jjeahh: No, kicsit tegyük rendbe itt a dolgokat, mert úgy látom van mit. Te is beleesel abba a hibába, hogy egy univerzálisan mindenre tökéletes bringát szeretnél. El kell keserítselek, mert ilyen nem lesz, még az általad rászánt összeg 10 szereséért se. Ha létezne a mindenre tökéletes megoldás, akkor csak olyat gyártanának. Nem viccből van ez a rengeteg kategória. Amit tenni tudsz az, hogy a számodra legfontosabb kritériumoknak felállítasz egy sorrendet, és ennek megfelelően választasz kerékpárt. Ez persze tapasztalat hiányában nem könnyű. Az elméletbe könnyű belezavarodni, mert sok átfedés is van, ezért javasoltam, hogy mindenképp próbálj. Ha nem Budapesten akkor ott helyben nézz ilyen eseményt. Olyan hegyek között egészen biztos akadnak hasonló rendezvények. Nagyobb kerékpárboltokban érdeklődj. Biztos van aki szervez túrákat és vannak teszt bicajai. Akár egy 15-20 km-es terepezős kör alatt is bőven meg tudod állapítani, hogy az adott bringa mennyire áll közel a te igényeidhez.
Azért lehetőleg a hosszútávú aszfaltot és a komolyabb terepezést ne akarjuk összemosni, mert ez már tényleg a két véglet. Aszfalton az országúti lesz a leggyorsabb, terepen meg az XC. Valahol muszáj lesz kompromisszumokat kötni. Az, hogy a Trail rétegbringa lenne és nem sokoldalú, egész egyszerűen nem igaz! A Trail kategória általában 120-140mm közötti össztelósokat foglal magába. Ezek azért még elég könnyűek tudnak maradni és ha zárod a telókat nagyon minimális bemozgása marad. Tehát fölfelé hasonlóan viselkednek mint egy merev váz. Jól tekerhetőek. Lefelé meg már meg tudják adni az igazi fully-s érzést, hogy kb mindenen átmennek magabiztosan és nem pattognak el. Ilyen bicókkal rengetegen indulnak akár maraton hosszútávon is, vagy nekiindulnak egy alpok átszelő túrának is. Hosszútávú aszfaltra és vennék egy másik kerékszettet, valami nagyon keskeny aszfalt gumival, max nyomáson, a telókat kicsit a súlyod fölé fújnám, így még azt a kicsi bemozgását is meg tudod szüntetni, plusz lock. Garantálom, hogy sokkal jobban fog haladni így aszfalton a Trail mint a merev vázas plus. majd ha terepezős körre mész, vissza teszed a terepezős kerékszettet, telókat lengeded az optimális nyomásra és már mehet is az erdei csapatás. Persze a kerékcsere lehetőség a merev plus-ban is adott. Onnantól meg már a bringa súlyán múlik, hogy melyik hogy halad. De még ha nem is cserélsz kereket, a nyomást akkor is tudod növelni aszfaltra és a Trail akkor sem lesz hátrányban a plus-al szemben. Ha meg erdőbe mész, az össztelós azért nagyobb élmény lefelé mint a merev váz. Az viszont tény, hogy a plus-al kapsz egy olyan extra tapadást amit a normál mtb szélességgel nem. Ehhez már tényleg próbálni kell, hogy neked melyik jön be jobban terep körülmények között. Az össztelós azért nagyobb stabilitást tud adni, ezért nagyobb lehet a tempó lefelé. A plust meg bátrabban be tudod dönteni a kanyarokban és nyilván hóban is jobb. Az AM és pláne az Enduro már kicsit más kategória, ott már tényleg tolódik el a lejtőzés felé a felhasználási terület. Ezeket hiába lockolod marad egy kis mozgása, meg itt már elég csapatós a geo is. Tehát ezeket akkor választanám ha a lejtőzés a legfontosabb, fölfelé már nem annyira virgoncok ezek a gépek, maximum csak a top felszereltségű, legkomolyabb darabok, de azok ára brutális.
Az is biztos, hogy épkézláb Trail fully nem lesz 700-800 euro-ért, valahol itt kezdődik Cube Stereo 120, kisebb vázzal lesz belőle 27,5"-ös kerékkel is. Én ezt választanám 168cm-es magassággal, meg pláne fully-ban.
A karbantartásra a tag talán kevésbé érzékeny mint a villa. De az tény, hogy a tag szétszedéséhez nem árt egy kis műhely, ahol van normális satu is. A kis karbantartást el lehet végezni házilag, de a csillapítás szervizéhez szakértőhöz vinném azért. De előtte legalább 3 kis szervizt el tudsz végezni magad is otthon, és utána ráér elvinni szerelőhöz a nagy karbantartásra a villát és tagot. Persze már a kis szerviz is igényel némi műszaki érzéket, és alapos utána olvasást, mindenkinek azért nem ajánlanám ezt se. De csak azért nem mondanék le egy fully-ról mert időnkét karbantartani kell a tagot is, amit nyújt pluszba az bőven megéri ezt a kiadást. Ha nincs rá keret, az már egy elfogadható érv ellene.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ciccuka #117550 üzenetére
Érdekes a bringa, de a tag menőzős stílusa, a videó címe... . Zúzás csupa nagybetűkkel, akkor már legalább ZÚZNA is, meg terepen, wtf, talált két tócsát, komoly terep... szerintem messze vannak ettől még egy ilyen bringa határai . Ne vedd magadra, ezzel nem akartalak megsérteni, csak ezt a tagot nem igazán bírom. Pont az előbb néztem végig a gmbn-es srác tekerését Seth-el, na itt már azért hülledeztem pár helyen, hogy ott én nem mernék lemenni
Because: erről csak egy koskormány hiányzik már, arra meg egy bevásárló kosár
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Redneck
veterán
válasz Ciccuka #117550 üzenetére
Ezt terepezésnek nevezni nagyon erős. Ezek szerint én napi szinten terepezek, holott úgy érzem aszfaltbetyár mountain bikeozok.
Hasaggymeg:
Holnap takarítom a paripát, de fűrésszel nem készülök. Remélem érezhetően simább lesz a tekerés, az olajsarashoz képest. Az első időszakban nem gyűjtötte így a retket, nem tudom most miért koszolódik jobban.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Ciccuka #119538 üzenetére
Ennek semmi értelme. Nem kell a hangulatkeltés. A kamera alapján úgyis jön a bünti.
A zöld rendszámú autó legálisan közlekedhet a buszsávban. És szerencsétlen motoros azért halt meg mert a mellette levő sávból vágott ki az ostoba autós.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ivana
Ármester
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Ciccuka #119644 üzenetére
Igen, ezekkel lehet értelmesen látni, nem úgy, mint a tartó reklámképein lévő lencsésekkel.
Az "ilyen fajtákban" linkelt lámpában cseréltem ledet
Alapból nem rossz fényerő, csak nem indokolja a három led használatát. Ráadásul borzalmasan fűt. Jobban, mint az erősebb BUMM lámpák, amit nagyon nem értekivana
Töklámpa? XDItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
őstag
válasz Ciccuka #154478 üzenetére
érdekes a cikk írója nem tudom honnan veszi, hogy az ofo még működik, már a wikipedia szerint is szétszedték (https://en.wikipedia.org/wiki/Ofo_(company))
a gyártósor egy része, amin a kerékpárok készültek ráadásul kb egy hónapja a koperi kikötőben van, és várja, hogy behajózzák/levámolják az EU-ba, szóval azokon biztos nem készül bicikli az ofo-nak...[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen