- Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Notebook hibák
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- E-book olvasók
- Fujifilm X
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
-
A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
ph Három LED LCD televízióba kerül bele első körben a viszonylag újnak számító smart platform.
-
Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
it Hamarosan sokkal szigorúbb szabályozás alá esik az EU-ban a Telegram, mivel egyre több a helyi felhasználója.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dottore
addikt
válasz Senki9876 #82983 üzenetére
Mindig szétszedem. Az acél alumíniumba csavarva zsír nélkül, ráadásul ahogy géppel bele tudják húzni, nem egészséges évekig. Most ez nyilván nem 100%, de csak akkor tudod meg ha átnézed. Volt, hogy túl rövid csavarokkal rögzítették a tárcsafékeket, szóval lehet találni érdekes dolgokat egy gyárilag összeszerelt kerékpáron is.
Ami a karbantartást illeti, a zárt ipari csapágyas forgópontokkal nem nagyon kell és nem is tudsz foglalkozni. Miután tönkremegy ki kell cserélni. Ehhez biztos kapsz komplett készletet is. bár az is sűrűn előfordul, hogy a csapágy száma alapján külön is tudsz rendelni ha majd kell.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Senki9876 #82983 üzenetére
Ahogy mondják, a zárt ipari csapágyakkal általában nem kell foglalkozni, csak cseréled ha eljön az ideje. Bár hozzáteszem, nekem már kellett szétszednem az iparis kormánycsapágyat, mindössze pár száz km után, mert sercegett benne a kosz. Illetve forgáspontoknál is előfordulhat. Akkor recsegni, nyikorogni fog, meg fogod hallani.
A leg kényesebb talán a villa és a levegős tag. Az ilyen minőségi darabokat legalább 2000km vagy 1 év használat után illik szétszedni és karbantartani. Ha sokat használod és sarazol is, akár sűrűbben is. Illetve a fékekben cserélj olajat félévente. A lánc nyúlását figyeld mérővel, nyúláshatáron cseréld.
[ Szerkesztve ]
-
Dottore
addikt
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Senki9876 #83026 üzenetére
Sokan hiszik azt, sajnos tévesen, hogy minél drágább egy bringa, az annál kevesebb szervizt igényel, mert hát ezért drága, jobban bírja.
A valóság meg az, hogy minél drágább bringáról van szó, annál több törődést igényel. Mivel sokkal bonyolultabb, sokkal több alkatrészből áll mint az olcsó bringa, ami meg kb egy faék egyszerűségű.
Itt inkább a precízebb működés a lényeg.
Amit írtam a villa karbantartásra, az semmi ahhoz képet amit a gyártó előír! Az alap karbantartást 50 óra használat után, a nagyobbat 200 óra után kell elvégezni a gyártó szerint!
Én azért írtam a 2000km vagy 1 évet, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy általános használat mellett, ha nem sárban használod, nem vagy versenyző, bringázások után áttörlöd a becsúszókat, esetleg használsz Marsh Guard-ot is, azért nem szokott annyi kosz belemenni, hogy indokolt lenne az 50 órás kis szerviz.
Viszont aki tényleg verseny szintű felhasználásnak teszi ki az alkatrészeit, ott indokolt betartani mindig a gyártói előírásokat.Egyébként ha szereted a bringád, idővel nem lesz nyűg a karbantartás, én igényt érzek rá, hogy kb minden hegyi bringázás után áttöröljem az egész bringát, becsúszókat, láncot, fogaskerekeket és kap egy kis olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Senki9876 #83056 üzenetére
Nem hiszek ezekben az "egységcsomagokban",nekem a használat során derült ki mire is van szükségem és nem biztos az az olaj,vagy az a szivacs a legjobb amit egy ilyen csomag kínál. Nekem onnan fele pont elég lenne bringát tisztítani,a többi pénzre meg szerszámot vennék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Senki9876 #83056 üzenetére
Olyan lancmoso akarmit vehetsz eppen 5 dollar kornyeken kinabol, talan azt erdemes megnezni, maradek penzbol meg vegyel benzint, meg rongyokat, meg mosogatoszert, aztan bo vizzel lazan mosd at szivaccsal a biciklit, lancot meg benzinnel takaritsd, aztan olajozd be, ehhez a decathlonos lancolajat tudom ajanlani, egy jo ezres a kis palack, egy darabig eleg.
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Senki9876 #83058 üzenetére
Amit én használok bringatakarításra:mosogatólé,nyeles mosogató kefe,vödör meleg vízzel,autómosó szivacs,egy rövidre vágott küllő,kiszuperált pamut pólók és a végén WD40 Specialist PFTE a hajtásra,becsúszókra...és zrikálni szoktak ismerőseim,hogy túlzásba viszem a bringatakarítást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Dottore
addikt
válasz Senki9876 #83193 üzenetére
Nem kell kenőanyag.
Nyílt olajfürdős, a szárakban lévő olaj keni a becsúszókat. Minden használat után egy ronggyal letörlöd a külső szárakat és évente szerviz ha nem magad akarod átnézni.
Documents Available for Reba RL
A szíjas klipszet pedig vedd le amíg valami komoly balasetet nem szenvedsz.
zack
Gratula az új nyereghez, de a SMP Stratos és a kecses szó egy mondatban való említése a legnagyobb jóindulattal is csak fura.[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Senki9876 #83548 üzenetére
Patent (spd) pedálra szavazok.
Ha egyszer kipróbálod és bejön neked, csak olyanba fogsz tekerni útánna.
Teljesen jó lehet neked amit linkeltél.
(De meg kell szokni a használatát útánna már nincs probléma vele. Ezt azért írom, mert biztos lesz néhány zakózás az elején, ha spd pedálod van a ki - be patentolásból adódóan. De ez átmeneti állapot, amíg meg nem szokód használatát. A lényeg az elején a legkönnyebb oldásra kell állítani a rugó feszességét, hogy minnél könnyebben oldjon, ha ki akarsz lépni a pedálból.)[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Dottore
addikt
válasz Senki9876 #83548 üzenetére
A Saint inkább enduro vagy DH, túl kontrasztos lenne.
Szóval ha platform pedál akkor Sixpack Racing Vegas vagy egy Race Face Chester, klipszesnél pedig egy mezei Shimano XT-t választanék.
-
#27813376
törölt tag
válasz Senki9876 #83548 üzenetére
Sokat használtam spd-t régebben, most egy szinte alap montin a Saint van.
Az spd egyáltalán nem hiányzik, pedig szuperül be volt állítva, nem volt bajom azzal sem soha. Annyira jó az a pedál, hogy máskor is ilyet veszek ha lecserélem a kerékpárt. Rendkívül jól tapad, nagyon szeretem. Benne van az összes tüske az alátétekkel, így is elég. Runner-nek is ilyenje van a gépen ha jól emlékszem, biztos nem véletlenül
-
6030D
Ármester
válasz Senki9876 #83595 üzenetére
Nekem ez van, ami ugyan az, mint aimt Tothgera javasolt, csak keretes. Én is 520-at akartam, de ez volt akciósan cipővel, így ez lett. Anno a boltos mondott olyat, hogy első pedálnak jobb is, mert könnyebben rátalál a láb a helyére, de ez lehet, hogy csak marketing bullshit. Mindegy, a lényeg, hogy nem jó vele tekerni edzőcipővel, azt el kell felejteni. Én 1-2 km-t szoktam vele menni, ha mosni viszem, vagy a szervizig, de kifelé dől rajta a lábfej, csúszik is, csak a szükség miatt megyek vele úgy.
Ha mindenképpen öszvért akarsz, akkor inkább kétoldalas keretest válassz, így mindig lesz olyan része, ami jó a cipőnek. De azzal meg az a baj, hogy keresni kell, hogy mindig jó oldalon legyen, amit szeretnél.
Miért akarsz cipőben tekerni? Ha csak szükségből, akkor 1-2 km-re jó az spd is. Ha meg hétvégi kávézós tekerésre is mennél vele, nem spd cipőben, én inkább vennék valami olcsó tökmindegy milyen platform pedált, 2 perc alatt betekered és kész.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Senki9876 #86523 üzenetére
Én ilyent használok így.
Más...megvettem ezt a pumpát és fel is fújtam mindent amit lehet vele.Nejem presta szelepes gumiját,enyém autószelepesét és a telómat is.Faxa,minőségi darab.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz Senki9876 #293620 üzenetére
Melyik évjáratok? Ha jól látom a Mondraker Code R, a GT RSC fékekkel jön, nálam már ez utóbbi felé billenti a mérleget. Illetve menő az Öhlins tag a Mondrakerben, de a Rock Shox-hoz kis túlzással a sarki boltos is ért. Hajtás is egy polccal feljebbről jön a GT-nél.
Mondjuk nem értek hozzá, én csak egy pék vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Senki9876 #293646 üzenetére
Sajnos mindig a fékeken és a kerekeken spórolnak, mert azok a drágábbak alkatrészek közé tartoznak. Sok MTB-nél hiába van Deore és XT váltás-hajtás vegyesen, képesek MT200-as fékeket felrakni a legolcsóbb RT10-es tárcsákkal. Illene a fékekből is minimum az M4100-at rakni, mégsem megy.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest