Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #68918 üzenetére

    Gopro Hero3+ Silver. Gopro chesty rögzítéssel.
    A nyers felvétel sokkal jobb minőségű, ez sima 720p és 30fps. Az eredeti 1080p 60fps, és a bitráta is sokkal több.

    hegyimorc: Jogos a kérdés. Kb 2 éve használok pedelec montikat, ez idő alatt 3db ilyen bringám volt, ebből kettő agymotoros, használtan kerültek hozzám, és a legtovább a bosch középmotoros volt meg, azt kb 1 évig használtam, újonnan vettem. Most adtam el 1 hete kb, és nemsokára jön az új. Pár ezer km-t mentem a bringákkal összesen, kevés időm van hegyre menni, többek közt ezért is van ilyen bringám. Ezek csak erdei terepen kerültek bele. Városban nem használtam őket. Elektromos jellegű meghibásodásom egyikkel sem volt. Az aksik még a használtakban is teljesen tökéletesek voltak, pedig azokat jó pár ezer km futással vettem. Viszont van olyan ismerősöm aki még az első generációs bosch motort hajtja egy trekkingben, kb 60 ezer km-t tett bele, most cserélt aksit, a motorral még nem volt gondja.
    Illetve olvastam már pedelec túráról, ahol egy pár, 50 ezer km-es túrát tett 2db bosch motoros trekkingel, meghibásodás nélkül. A bosch egy nagyon kiforrott rendszer, nagyon megbízható. A gond inkább az olcsóbb kínai szarokkal van. Van pedelec 150-200k-ért újonnan, na ott vannak gagyi megoldások, ólom aksik, és irdatlan 30-32 kilós súly. Egyébkén dolgozik egy ismerősöm a bosch ebike részlegénél, szoftverfejlesztő. Tőle olyan információkat is megtudok, amit amúgy nem közölnek. A cx verzióból ha kiveszed a sebesség korlátozást akkor csökken az élettartama, illetve a gyárilag 45-ös sem bírja addig mint a 25-ös verziók. A bosch-nak van 3 féle motorja, van az active, a performance, és a performance cx. A cx a legerősebb, de ennek a legrövidebb az élettartama is, kb 35-40 ezer km után kopnak el a fogaskerekei. Elvileg fel is lehet újítani. Bár tudok szerezni 300 euro-ért komplett motort.
    Az aksik 500 töltésig nyújtanak 100%-ot, kb 1000 töltésig bírják, lithiumos, gyorstöltős. 1 töltéssel átlag 60-80km-t lehet számolni.
    Az viszont tény, hogy nagyobb a meghibásodás lehetősége mint egy hagyományos bringánál. Egyik ismerősömnek 500km után elkezdett zörögni a motor, gariban cserélték. Illetve egyszer volt egy szoftverfrissítés utáni problémám, hogy véletlenszerűen kikapcsolt a rendszer menet közben, visszakapcsoltad és tökéletes volt, de néha lekapcsolt. Raktak rá egy újabb szoftvert és megoldódott.
    Összességében megbízható, de nyilván előfordulhatnak gondok. Az alpinbike-ba is volt egy bosch motoros lapierre teszt gép, az egyszer beázott, mert rossz volt benne egy tömítés. Én mentem már vele esőben, sárban, ilyen jellegű gondom nem volt. Úgy vagyok vele, hogy bőven hoz annyi plusz élményt, hogy bevállaljam az esetleges plusz hibalehetőségeket.

    A tömege valóban nem kevés. Egy pehely súlyú montihoz szokott embernek sokkoló lehet amikor először megemeli a cirka 21 kilós bringát. :) Kb 8 kiló pluszt jelent az elektromos rásegítés és a masszívabb váz. Viszont ez menet közben nem érzékelhető, annyira jó a súlyelosztása a középmotorosnak, hogy olyan mintha egy hagyományos bringát mozgatnál. Hátrány csak extrém körülmények között lehet, profibb DH, Enduro mellett azért kijönnek a hátrányai, mert nagyobb ugratókon nem lehet olyan könnyedén forgatni a levegőben mint egy hagyományost, de ez csak szőrszál hasogatás, mert hobbi szinten kevés olyan ember van aki mondjuk 10-20 métereket akar repkedni vele. Illetve jóval erősebb fékek kellenek rá mint egy hagyományosra, ha durvábban használod. 4 dugattyús fékek mindenképpen kellenek rá. A rásegítés úgy van kitalálva, hogy 1-es fokozat kb kompenzálja a plusz tömeget és olyan mintha egy könnyű xc géppel mennél, 2-es fokozattól érzed igazából, hogy segít. Ezek még elég gazdaságos fokozatok, hosszabb távra jók. 3-as 4-es fokozat csak nagyon ritkán szükséges. Rásegítés nélkül is simán el lehet hajtani sík úton, megindítani nehezebb, de ha mozgásban van nem vészes. Ez edzettség függő, hogy kinek jelent alternatívát. 500Wh-s a legerősebb bosch akku. Ez kb 60km nehéz terep, 1500m szint mellett. 2,5kg az akku, viszonylag kis méretű, nekem van egy tartalék is, amit hátizsákban magammal szoktam vinni ha nagyobb távot mennék. Ha valaki olyan kondiban van, hogy gond nélkül tolja a 2000m vagy feletti szinteket, 100km távokat nehéz terepen, akkor oda még nem alternatíva a pedelec monti a korlátozott hatótávja miatt. Ezt mindenki el tudja dönteni. Nyilván nem mindenkinek ajánlott jelenlegi formájában. Idővel ahogy fejlődik az akku, úgy egyre szélesebb körben nyújthat majd alternatív megoldást.

Új hozzászólás Aktív témák