- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Egérpad topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Fizetős formában tér vissza a Wayfinder
gp A készítők átdolgozzák a korábbi free-to-play játékot, az új korai kiadás júniusban érkezik.
-
Oracle szervereket akar Musk AI-cége
it A jelentések szerint egy 10 milliárd dolláros üzlet keretében bérelnék az Oracle szervereit.
-
Már a Patriot is jegyezhet MPOWER szériás DDR5 RAM-okat
ph Az MSI visszatérő termékcsaládjába illeszkedő készletek kétféle kapacitással érkeznek, három sebességszintre.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Nyugdíjas #864 üzenetére
ez csak az út egy része, de a végponttól a hazautat nem bírtam rendesen megszerkeszteni, valahogy mindig másfelé jelölte az utat a hülye bikemap, mint ahol ténylegesen mentem (erre utaltam, hogy lenne mit javítani rajta)
de a lényeg, hogy ezzel a max 250-280 m szinttel, ami összejött összesen, labdába se rúghatok a mátrában/pilisben/hasonló (szép) helyeken montizó fórumtársakkal szembenigaz, a szél miatt még adhatnék hozzá, sokszor olyan érzésem volt, mintha egy végeérhetetlen emelkedőn szenvedném fel magam
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-=Vacsek=-
senior tag
-
golyani
addikt
válasz -=Vacsek=- #1400 üzenetére
levegős azért jó, mert a súlyodhoz be tudod lőni azt a mozgást ami neked a legjobban tetszik. toránál figyelni kell arra, hogy asszem a 289-es és 302-esekben műanyag volt a persely és azoknak a mozgása nem a legfinomabb. ha rúgósat vennél akkor ha jól emlékszem neked helyből kellene egy rúgócsere.
-
tzimash
őstag
Nem bírtam ki délutánig, egy 40 perces, 15km-es túra keretén belül kipróbáltam.
Első 10 perc a helyezkedéssel, plusz állítgatással telt, kicsit előrébb kellett tolnom meg kb 1 centivel alacsonyabbra állítanom. Aztán következett félóra tiszta tekerés, nem álltam meg és ki sem álltam a nyeregből.
Ülőgumókat rendesen igénybe veszi, de bízom benne hogy megszokom, here és puca zsibbadás viszont teljes mértékben elmaradt a végén kiálltam, régebben ezt csak összeszorított fogakkal tudtam megtenni, most viszont nem okozott fájdalmat. Visszaülésnél sem éreztem azt, hogy azonnal fel kell állnom.
Hazaértemkor nem éreztem úgy mintha fenékbe rúgtak volna és a gép elé is sziszegés nélkül le tudok ülni.
Ami eleinte furcsa volt, a legörbített orr miatt valahogy kevésbé éreztem a bringát olyan imbolygós volt, de ez elmúlt. A nyeregorr lehetne egy kicsit keskenyebb, de szerintem ezt is meg lehet szokni, ami nyilván nem 15km alatt történik meg.Ha valaki nem olvasta az előzményeket, erről a nyeregről van szó.
-
Misály
addikt
válasz Ariadne #4338 üzenetére
Látod ez itt a baj, nem szabad félni tőlük mert látják rajtad onnantól, hogy támadható vagy, naná hogy bepróbál. Azt aláírom hogy nem könnyű ezt a félelmet leküzdeni, de ha egyszer megvan onnantól nem lesz szükséged semmire, mert az állat is máshogy áll hozzád. A pórázos dologgal egyetértek, soha nem értettem hogy az idiótája miért a fútóútvonalaknál engedi el a kutyáját, hadd szarja magát össze az a szerencsétlen. A rúgdosás se a legtutibb mert azzal vadítod, egyszer ne találd el olyan jól és mégjobban neked megy. Kóbor kutyának meg nem nézel a szemébe ( kutyáknál agressziót vált ki ), szépen elhagyod a területét. Amennyiben jobban érdekel a kutya mibenléte, és talán tartani is szeretnél egyszer, ajánlom a kutya ezer arca c. könyvet melyet két kiképző írt, illetve van egy kutyapszichológia című is amit egy brit nő írt ( ebben vannak durván félrenevelt esetek is, nem egy vidám olvasmány ).
Szerk.: még egy jótanács, ha mégis nekedmegy és megharap, told bele szájába a karodat amennyire csak tudod, kevésbé sérülsz mert a hátsó fogaival nem tud akkora kárt tenni se megtartani, onnantól csak feltalálod magad. De a legfontosabb, hogy ne ess pánikba.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
-
XP NINJA
őstag
Suntour XCR 2010. Belemegyek egy gödörbe nem rúg rendesen vissza. nem erőteljes. olajcsere megoldaná?
-
dunc
nagyúr
válasz Teasüti #8072 üzenetére
Nem tudom milyen pontosan a féked ,de akaszd ki a rúgókat,és feszítsd meg . (kicsit hajlítsd meg,ha a csavarral a feszítés nem elegendő) ) Ha akad a akkor nem ártana kihúzni a bovdeneket ,és leellenőrizni ,hogy nincs -e kiszálasodva,majd pár csepp olajat cseppenteni a bovdenházba.
-
-
dqdb
nagyúr
Vízszintes az a nyereg, és megfelelő magasságú?
Ez jó felvetés, bár a nem teljesen vízszintes nyereg már tekerés közben észreveteti magát (sajnos tapasztalat, nevesítem is a márkát, mert még nem szidtam eleget a Ritchey Comp nyeregcsövet ) Bár, mivel hátrafelé dőlő nyereg esetén inkább az ülőgumóid fájdulnak meg, mert azokra a kelleténél több súly jut, szerintem nem itt lesz a probléma.Def26: A vízszintes ellenőrzésére ne szemmértéket alkalmazzál, az semmit sem ér, hanem vízmértéket. Ha állítani kell a nyereg szögén, akkor ellenőrizd le tekerés után, nem mozdult-e el (rúgjunk még egyet a Ritchey Comp nyeregcsőbe: azt 40-50 km-enként utána kellett állítani, míg a mostani Syntace-hez nem nyúltam hozzá 600 km óta, mert jól megtervezett konstrukció, a nyereg még mindig tökéletesen vízszintes).
Próbáld megtalálni a nyergen a megfelelő üléspozíciót, csúszkálj rajta előre-hátra, hol a kényelmesebb, hátha úgy bejön.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #14744 üzenetére
ez van csak, szept. 7.-i kép, de azóta is ugyanilyen csak a km lett több benne....
megasszemmarad is ugyanilyen.mod: felkerült rá a sárvédő, az elsőt ma sikeresen le is rúgtam félig....leszúszott a lábam a pedálról, és eltaláltam a sárvédőt, elpattant a gyorsötöző, ami a villához fogja. még szerencse, hogy a balaton-kör óta van nálam pár darab, szóval 1-2 perc szerelés után mehettem tovább.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Doki-HUN1978
senior tag
Ma reggel -melóba jövet- megkergetett egy fiatal - de jól fejlett- német juhász.
A gazdája még csak rá se szólt, hogy ne jöjjön rám.
Végül nem bántott, csak ugatott és futott mellettem kb. 150 métert.
Gondolkodtam a fejbe rúgáson, de az is eszembe jutott, hogy ráteszem a gáz stukkert, csak gondolom akkor az ökör gazdája vérig lett volna sértve, hogy hogy jövök én ahhoz, hogy bántom a hülye kutyáját?!
Nem igazán tudom mi lenne a megfelelő lépés a következő esetben...
Valószínűleg megkérem, hogy kösse meg, csak ha nem teszi meg, akkor felmegy bennem a pumpa és kiszámíthatatlanná válok. (azt meg nem szeretném)Ti voltatok már hasonló helyzetben?
Mi lett a megoldás?[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
veterán
Nem, ez még nem adatott meg. De tekertem 6-7 éven át merev villával is, most egy "ratyi" RST Gila van, és súly ide vagy oda, nem mennék vissza. Tudom, confirmation bias bejátszik - de pl. az sem mindegy, hogy egy vészfékezésnek garantált endo lesz a vége, vagy behuppan a teló aztán max. rúg egy nagyot utána...
Mindettől függetlenül #16729 alapján esetleg érdemes lenne inkább trekkingben gondolkozni.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Zebu
addikt
Sziasztok!
Ajánljatok már légyszives valami "szexi", jól használható fékpofát patkófékre!
Ez csak így megy, vagy kellene még plusz info hozzá?Amúgy komoly beruházás lenne egy kos kormány beszerzés megfelelő váltókarral a bicóra?
Másik dolog, hogy kicsit most mntha jobban mozogna a lábam a pedálban... Ha a rúgófeszességet erősebbre állítom, akkor elképzelhető, hogy stabilabb lesz?
Sajna ráfoly egy kis olaj , de amúgy is túl könnyű kilépni.....
[ Szerkesztve ]
-
:MTC:kandur
tag
Mit tudtok a Suntour Axon rld telókról? Egész baráti az ára, használtan 40k körül, de akkor annyit is ér? Lehet most elmegyek kipróbálni egyet, itt a környékemen van.
Ha nem annyira fosch, akkor be kéne próbálni?earlier: Keresek első telót, jó árba'! MIN. 215mm nyakhossz, 100mm rúgóút. RS Recon-tól felfele, max 70-ig. Ha bárki tud segíteni írjon rám.
(aprókat átnyálaztam, nem sok jön szóba)★★★★★
-
sestertius
őstag
válasz szentkuti11 #19515 üzenetére
Sok mindent magam csinálok, autó szerelő szakmám is van, tehát nem idegen a dolog, csak kifejezetten nem tudtam, hol kezdjek hozzá vagy mire számítsak - kell-e valami célszerszám hozzá, vigyázni kell-e valahol, hogy ne rúgjon ki a rugó stb...
Köszi!
Régi ph 88 pozitív negatív nélkül, új ph-n azon felül...
-
RootRulez
félisten
válasz DemonDani #19793 üzenetére
Hmm, ez lehet nem is rossz, másvalaki, vélemény?
rii Pont van egy ilyenem. Jelenleg épp porfogó (nem, nem gondolkodtam az eladásán), pár hete le is rúgtam (asszem) a balance) spotméterét. Meg sok-sok éve kijár a rádiócsatorna váltó ajtaja, de ha vki ismerős olyan körökben, pótolhatja ezeket...[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
félisten
Sziasztok!
A túra/cross bringámra szeretnék nyeregcsövet és nyerget venni, ami kifejezetten kényelmes hosszú távon is.
Nem tudom eldönteni, hogy a nyeregcső legyen rugós, vagy a nyereg.Szerintetek egy rúgós komfort nyereg mennyire hátráltatja a tempós tekerést?
Illetve a rugós nyeregcsövekről mit érdemes tudni?
Ezek közül néztem ki az olcsóbbakat: [link]
A nyergek közül pedig ezt: [link]Szerintetek?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
csabi94
őstag
Milyen gyakran cseréltek stoplit?
Pedálom: PD-M520.
Tavaly ősszel vettem a stoplit, mert az előző szétkopott, ma meg majdnem meghaltam a stopli miatt. 62-vel tekertem lefele, mint az állat, és kiakadt a lábam, és lendületből rúgtam egyet felfele a levegőbe, aminek a hatására a bicó odébbtette a farát, és majdnem zakóztam is. A pedál teljesen meg van húzva, egyértelműen látszik is, hogy a stopli a ludas. -
venember83
nagyúr
A Ritchey géppel az a gond, hogy előbb-utóbb nem kapsz hozzá már minőségi alkatrészeket, csak kínai vacak alkatrészeket, amik sem az eredetiek teljesítményét sem pedig élettartamát nem biztosítják. Ha szeretsz bütykölni, van mechanikai érzéked, akkor nem rossz vásár egy ilyen régi gép. A linkeltek közül egyértelműen a GT-t venném, normál (város, sima földút) használathoz nem is igazán kell teló, így meg kiszűrsz egy elég komoly problémaforrást, és ez a gép viszonylag minőségi alkatrészekből van összerakva. A Scott se rossz, de ilyen korú biciklinél már nagyon valószínű, hogy a teló az utolsókat rúgja, amit sem szervizeltetni sem érdemben cserélni nem érdemes, mert az ugyanezt tudó teleszkópok árai a csillagos égben vannak.
@23593: Bocs, hogy megkésve válaszoltam, többet nem fog előfordulni.
rétisün: Nem nyomja, ha jól értettem, a bőrkiütések miatt az orvos eltiltotta az izzadástól.
DonThomasino: Igen. Nem kezdőknek való szervizmunka.
Predator2: Elég egyszerű. Beteszed a kereket nyitott gyorszárral, benyomod a helyére, amennyire lehet, aztán picit terheled a bringa illető kerekét azzal, hogy a nyeregre vagy a kormányra helyezed a testsúlyod. Ekkor a kerék a helyére kell menjen. Terhelés közben meghúzod a gyorszárat.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Vasinger! #23647 üzenetére
Én meg azon az állásponton vagyok, hogy 1 méteres hatósugárban kár otthagyni bárhol, hogy ha valaki el akarja vinni kapásból le tudd rúgni a fejét.
Amíg Giro nem indul, addig itt egy noname outis verseny stream.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
#43960832
törölt tag
Sziasztok!
Régi MTB-omra (Neuzer Condor) szeretnék egy kis rúgóutas első teleszkópot. Kérdésem, hogy mire érdemes figyelni a vásárlásnál? A jelenlegi első villa menetes, a homlokcső 1 col átmérőjű.
[link]
Egy ilyen teleszkóp megfelelő lenne?Jól gondolom, hogy a mostani kormánycsapágy villanyakon lévő alkatrészeit át kell majd tennem? Mi ennek a szakszerű módja?
Köszönettel: a_51
-
Bati0501
őstag
válasz salieri. #25440 üzenetére
Az mit jelent,h rúgóerő kijelző? Be vannak jelölve a pedálba a különböző fokozatok?
Hát ez tényleg elég drága-és sztem elég hülyén is néz ki.
És alla natur nem lehet használni a pedált utcai cipővel?
Köszi.dqdb: Értem,köszi szépen.
Persze,nem akarok vitázni,mert hülyeség az egész.Már csak az is,h tényleg ki tud síkon 50-el menni?Tartósan,és nem pár sec-ig.Max a profik a tv-ből egy olyan bringával,amilyen alattuk van,de mással nem.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Edzésgyakorlatok:
Láb: Guggolás, vádliemelés
Mellkas: Fekvőtámasz, saslengés, izometrikus gyakorlat, fej mögött emelés
Vállak: Vállnyomás, oldalsó vállemelés, húzódzkodás, súlyemelés előre hajolva
Tricepszgyakorlatok: Tricepsznyújtás, tricepszlengés, hátrafelé nyújtás
Bicepsz: Bicepszgyakorlat
Törzs: Hátemelés, előre rúgás, képzelt kötélmászás, felülés, oldalra hajlásEzt egy könyvből másoltam, ha nem lenne világos illusztrálva is van a gyakorlatok jó része. A szkennelésre viszont nincs most türelmem, de keresővel biztos megtalálod a gyakorlatot. Ezek egy részét szoktam heti 3x csinálni újabban, más gyakorlatokkal kiegészítve. Hasra pl nem igazán ír semmit sem. [link] Bemelegíteni és levezetni pedig lehet gimnasztikával.
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz deicide #31811 üzenetére
Azért ha nincsen kiretusálva akkor nem ilyen mutató. De ettől eltekintve is az egyik kedvencem
Viszont azt nagyon nem szeretném, hogy mondjuk oda kapjak egy rúgást tőle. Ezért...
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
ludsimon
veterán
válasz norbee2244 #31961 üzenetére
"triathlonos kissrác outiját vették el a margitszigeten "
Erről én is hallottam, nem mai sztory.
De amúgy én elég érdekesnek vélem a történetet.
Egy bringa arra van, hogy tekerjük, nem arra, hogy toljuk.Vagy fut/teker edzésfajtát nyomta vajon?
Ha nekem a pirosnál odajönne valaki, hogy ezt most elviszem első reakció: kiröhögöm, aztán szépen elküldöm az anyukájába, ha nem elég, akkor egy jól irányzott rúgást viszek be a veséjébe a kemény orrú cipőmmel, ha nem más, majd az intenzíven elgondolkozik rajta mivel próbálkozott.
Egyébként ma jutott az eszembe, hogy nem elrettentő az itthoni büntetés. Nem a halálbüntetést kéne behozni.
Hanem ha valaki halált okoz (járművel), vagy súlyosan megnyomorítja valaki életét azt rögtön 20 évre bezárnám elgondolkozni a tettein. 40-50-60 évesen kikerülve összetört élettel...
+ Örökre elvenni tőle a jogsit.
Elég elrettentő lenne szerintem.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz #83216640 #32169 üzenetére
A Nagy Lajos király útja bringás szemmel elviselhető, de eléggé keskeny, reggel nagyon forgalmas, helyette én inkább a Róna utcát vagy a Vezér utat választanám (mindegyik kerülő, de jól lehet rajtuk reggel is haladni). A Fehér út minősége jó, csak pont arra a részre tettek bringautat a járdára, ahová nem kellett volna, így lassít, és oda nem, ahol jól jönne, az Éles sarokhoz. Ez borzalmas, a Maglódi út szintén.
Én vagy a Hungária körút felőli megközelítést választanám (bár az ottani bringautat sem szeretem a nagy zaj miatt, az Óhegyen keresztülvezető nyomvonalért pedig azonnal ki kellene rúgni mindenféle hivatalból a tervezőt és az engedélyezőt), vagy a Pilisi utca-Hortobágyi utca-Keresztúri úton keresztbe a túloldalra, aztán át a műholdképen látható vasúti felüljárón (ezt könnyű elvéteni, nekem háromból háromszor sikerült ), majd a Jászberényi úton lyukadsz ki. Innen mellékutcákon közelíteném meg a Maglódi út végét.
A Keresztúri út aszfaltminősége kiváló egészen a Túzok utcai vasúti átjáróig (azért eddig, mert utána nem ismerem), semmi süllyedés, töredezettség, és a forgalom is elviselhető a reggeli csúcsban. A Jászberényi út minősége elmegy, de itt már nagyobb a forgalom, cserébe a jó minőségű járda gyalogos és lakóépületek hiányában felfogható bringaútként.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Misály #34906 üzenetére
Engem a bicikliről akart leszedni a Kunigunda úján lévő erőművel szemben vmi német juhász korcskeverék, de ráb*szott, mert kiszúrtam! Átellenben volt az úttest túloldalán, tőlem úgy 10-20m-re és le se vette rólam a tekintetét. Én se róla, és mozdulni se mozdultam, mert tudtam, hogy ha megteszem, akkor lesprintel a francba. Ipari terület, úgyhogy szépen megvártam, míg a szembe sávba jön egy kamion, és mikor úgy 10m-re volt tőle, elkezdtem sprintelni a bicóval. Ő nem nézett semerre, csak elindult oldalra ütköző-pályán...
A csel bevált. Nem tudott elkapni. Anyagi kár nem keletkezett, vesztettem 20 percet...
Kutyasétáltatás alatt pedig nem egy mopsz méretű dögöt rúgtam fel, ami póráz és szájkosár nélkül morogva-vicsorogva sprintelt rá a kutyámra, miközben a gazdája vagy fél km-ről kiabálta, hogy nem harap, nem bánt, vagy le se szarta, hogy hol van a dög, mert a kutyás barátnéival trécselt a tér közepén...
Bringa:
Nem állítom, hogy mindig minden szabályt betartottam, de a másik oldal se szent... Heti rendszerességgel játsszák el velem, hogy nagy gázzal megelőznek, majd 10m-re előttem satufék, mert nekik jobbra kell kanyarodni. Ilyenkor a helyzettől függően 3 lehetőségem van: 1 - Én is satuzok. 2 - Kikerülöm. 3 - Telibe verem oldalról...Szívemből mondom, egyszer olyan szívesen választanám a harmadikat vmi jó hangos kürttel megkombinálva... De sajna erősebb kutya kefél... Nem megyek neki egy nálam 20* nehezebb valaminek...
Puhatestűek is megérnek egy misét... Egy hete laza 20-as tempóval suhantam a Múzeum körút kerékpárútján, mikor a Deák térnél a fickó mindennemű körbenézés nélkül kitolt elém egy babakocsit... Komolyan nem sokon múlott! Satufék és csengőtépés...
És ilyen sztorikból van lassan egy könyvre való, pedig nem vagyok pesti mokány...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Misály
addikt
válasz TESCO-Zsömle #34911 üzenetére
"Kutyasétáltatás alatt pedig nem egy mopsz méretű dögöt rúgtam fel, ami póráz és szájkosár nélkül morogva-vicsorogva sprintelt rá a kutyámra, miközben a gazdája vagy fél km-ről kiabálta, hogy nem harap, nem bánt, vagy le se szarta, hogy hol van a dög, mert a kutyás barátnéival trécselt a tér közepén..." Ilyenekrol en is tudok meselni, sajnos a szobakutyasok eleg durvan felrenevelik a labtorloiket a nagyi meg fel sem fogja mi tortenik, de ezek kevesbe parak. A kozep-nagy termetu szobaban tartott ebek veszelyesek, ingerszegeny kornyezetben megvadulnak, nem egy ilyet kellett mar arrebdobnom amikor neki akart menni az enyemnek, szal at tudom erezni.
Kunigunda utas sztorid meg azert vicces mert foglalkoztal az ebbel, ha leszarod es lesprinteled nem er utol, nem fut olyan gyorsan egy kutya (hacsak nem agar azok futnak 60-al de abbol eleg ritka a kobor), a masik hogy igen benanak kell lenni hogy lerantson egy bringarol, nem egyszer volt ilyen sztorim a budai hegyekben, ugralt mellettem ugatott majd mikor erosebben rakialtottam megallt dobbenten.
"Nem állítom, hogy mindig minden szabályt betartottam, de a másik oldal se szent..." - en se, engem is szoritottak le mar a Budakeszin mert 50-el mertem menni (annak is addig volt nagy arca mig rajott hogy nem fekezek a murvan majd a pirosnal egy kicsit balra tolt hatsoval valo fekezesnek koszonhetoen par kodarab betalalta az a8-asat ). De meg mindig valtig allitom hogy bringassal tobb bajom volt mert a gyalogos hulye arra szamitasz, foleg a belvarosi turistakra - kedvencem a bazilika fara - , autosbol csak a taxis gyoker a tobbi max fosik esetleg nem tudja hogyan kell keresztezodesben viselkedni ezekre lehet szamitani de a bringas kiszamithatatlan...
Sajnos ezekkel nem lehet mit csinalni, en a korulnezes nevezetu csodafegyverhez szoktam nyulni, meg mindig felkeszulok hogy az illeto teljesen esszerutlen mozdulatot tegyen (gyk.: a kerekparos elsobbsege delibab), bar szeles gumival jartam varosban es tarcsafekkel, ugy konnyu volt korrigalni mindent, el sem merem kepzelni milyen lehet virsligumival szenvedni.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz SOAD19 #36771 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy ha annyira vinni akarom a bringát letöröm róla félkézzel kép alapján Kis suhanc mélyszegénységben élők akár le is rúgják róla aztán még jobb mintha nem is lenne, mindenki azt nézi, hogy mi sípol a srác meg már két utcával odébb van
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #37135 üzenetére
Olvasd el ezt! Simán át lehet vonatkoztatni a bringázásra is. Jobb ha nem hívja ki az ember maga ellen a sorsot!
Szóval ha baleset van ilyen szituban akkor egy szavad sem lehet ha kezed lábad tört! Ezt próbáld szem előtt tartani! A kamerád felvételét meg ellened fogják felhasználni. Azaz öngólt rúgsz vele
Ezeket nem ellenségeskedésből írtam, de félek, hogy rossz vége lesz ennek.
Nekem is vannak ilyen szituációim, de tudom hogy nekem kell engednem egy teherautó de még egy kis személyautóval szemben is, mert tuti hogy én húznám a rövidebbet! -
ludsimon
veterán
Csaba:
Ez a nap is jó volt (nap nélkül)!Ezt olvastátok?
" Városi bicikli nélkül maradhat Koppenhága
Elképzelhető, hogy megszűnik a "közösségi" biciklizés a kerékpározás egyik Paradicsomának számító Koppenhágában: az ingyenesen használható kétkerekűeket ugyanis az üzemeltető még novemberben összegyűjti, és talán véglegesen kivonja őket a forgalomból.
Az 1995-ben indult program, amely Európa több városa számára jelentett mintát, azon feneklett meg, hogy az üzemeltető nem tudott megállapodásra jutni a városvezetéssel a szerződés meghosszabbításáról, többek közt a bicikliken szereplő reklámok ügye miatt. A jövőre vonatkozó tervek egyelőre nincsenek. "Reméljük, hogy mégiscsak egyezségre jutunk" - fogalmazott a projekt részéről Johannes Bjerum.
A dán fővárosban 350 kilométer jól kiépített kerékpárút van, de még kerékpáros "sztrádákat" is kialakítottak, amelyen a bicikliseknek zöld hulláma van. Koppenhága a biciklisek városaként hirdeti magát, hogy több turistát vonzzon.
Ayfer Baykal polgármester a kialakult helyzettel kapcsolatban dühösen nyilatkozott arról a Politiken című lapban, hogy mindenféle megoldás nélkül megszűnni látszik a közösségi kerékpározás.
A belvárosban a nyári idényben 2500-re rúg a kerékpárok száma, a járműveket egy közhasznú társaság adja és tartja karban, a költségeket a kerékpárokon elhelyezett reklámbevételek fedezik. Az emberek - mint ahogy az a bevásárlókocsikkal szokás - "betéti díj" ellenében használhatják a "drótszamarakat". "
Azért milyen durva már, hogy egy közel 50 ezres bringát egy bevásárlókocsi áráért lehet bérelni és azt vissza is kapja mikor leteszi?
Én nem csodálkozok, hogy csődbe megy, szerintem kellene valami összeget kérni, mert rohadtul nem kis összeg egy kerékpárt karbantartani, ezt mi is tudjuk!undefined
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #41042 üzenetére
Amit lentebb idéztél az sajnos így van.
De itt megint az a baj, hogy a részletek kimaradnak, csak a nagy általánosítások mennek.
A villák mozgását se lehet annyiból megítélni hogy mennyire indul meg könnyen vagy sem.
Ezek a dolgok ennél megint sokkal komplikáltabbak.Hogy senkit nem hallottál meg rugót cserélni villában, az nem azt jelenti hogy nem cserélnek, hanem hogy kevés precíz bringást láttál.
Eleve a rugós FOX -okhoz adnak 3 darab rugót, ha a dobozos verziót veszed meg, mára sajnos már csak egy vanilla (az a rugós fox neve) modell-t árul a fox (valamint még a FOX40 ből van rugós, de az DH villa, meg a VAN rugós még de az is freeride), azt is csak 140 es úttal úgy emlékszem. Régen volt olyan ami 125 ös volt, és össze lehetett spacerekkel rakni 100 asra. Azt mondták a legfinomabban meginduló/mozgó teleszkópnak. De youtube on vannak videók, ahol a bringára erősített kamerával veszik a teleszkópot, és látod hogy mozog. A most kapható vanilláról is van videó, az brutális, azon tényleg látod hogy mindent lemos mozgás terén. Ezen kívül még lehet hozzájuk rendelni ultra lágy meg ultra keményet. Manitou hoz is lehet rendelni különböző rugókat. Csak akkor fog a rugós villa szépen mozogni, ha a rider súlyához megfelelő keménységű rúgó van benne.Na de mi is az amitől nem olyan könnyű eldönteni melyik teló mozog jobban:
Vegyük azt alapul, hogy a teleszkópunk szárai precíz megmunkálásúak, párhuzamosan futnak, két cső síkjai nem térnek el. Ugyan így a láb is tökéletes, perselyek is. Szóval nincs ami megakadályozza azt hogy a perselyek közt a becsúszók finomabban mozogjanak.
Ami javítja a teleszkóp finom működését és a megindulást, és ami egyben a két rendszer közt az alapvető különbségeket próbálja ki simítani, az a negatív rugó, vagy negatív légkamra!
Pl vegyük példának a Manitou Black teleszkópomat. Én fel javítgattam ezt a telót, hogy a legkönnyebben induljon meg. Az FOX F100 amat le is mossa megindulásban. Épphogy ráterhelsz pár kilóval, már látod hogy megindul a villa. Míg a FOX nem csinál semmit. Ez pont azért van mert a rugót szépen könnyen össze lehet nyomni, nem akadályozza a villa mozgását semmi, csak a csillapításban levő O gyűrűk. A levegős rendszer pedig még ellen áll a nyomásnak. Majd folyamatosan elkezded ráhelyezni a súlyt, akkor a manitou szépen, szinte folyamatosan nyomódik össze, míg a FOX darabosan pár centinként sűlyed. (ehhez mondjuk megjegyezném hogy a fox még egy métert sem ment, a manitou meg rengeteg ezer km -t futott, így az már be van kopva, de ha a fox bekopik, akkor sem lesz sokkal rózsásabb a helyzet, mert láttam már használtat is) Na de ez eddig nem sok mindent jelent ám! Márpedig:
Viszont ha lenyomom a két telót pár centit, szimulálom azt hogy rajta ülök, és lekezdem nyomogatni nagyon gyorsan vibrációs hatást előidézve, szimulálva azt hogy miközben rajta ülök (esetleg kicsit még be is van ülve egy nagyobb hupli után vagy jobban előre kerül a súlypontom) sok kis felütődést kap, akkor a Manitou nem csinál semmit, nem tudom finoman pár mm -t mozgatni miközben be van nyomva, míg az F100 az szépen vibrál! Szóval melyik mozog ez esetben jobban? A levegős.
És akkor most térjünk ki arra, hogy a rugón és a levegőn kívül mi a bánat különbség van a két villa felépítése közt. Hát a negatív rugó! A Manitou black ban semmiféle negatív rugó nincs, a nyomórúdnak csak simán neki feszül a rugója. Míg a FOX nál van egy dupla negatív rugós rendszer, ami alulról össze fele nyomja a teleszkópot/légkamrát. És ez a negatív előfeszítés rendszer könnyíti meg a teleszkóp működését!
Szóval nem mindegy hogy, hogyan van megtervezve a teleszkóp, nem lehet mindent arra fogni hogy levegős vagy rugós!
Úgy lehet a rugósra azt mondani, hogy mindent ver, ha előtte pontosítunk:
Egy precízen kidolgozott rugós teleszkóp a rider súlyához megfelelő rugóval, és a teleszkópban optimálisan beállított negatív rugós rendszerrel, minél kevesebb tömítést alkalmazó csillapítással (pl nyílt olaj fürdő), összekopott csúszó alkatrészekkel, megfelelő kenéssel, finomabban mozog mint a levegős teleszkópok.[ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
Első V fék jobb oldali fékpofa fékkar elengedése után nem megy vissza a helyére. Állítócsavart már majdnem teljesen kitekertem,de így se. Vagy befagyott a rúgónál vagy tönkrement. Ha tönkrement mennyi lehet egy ilyennek a cseréje?
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Auratech
őstag
No mindjárt indulok be Győrbe egy kis vasárnapi ebéd előtti gyúrásra. Itt kevés a hó, nincs gond a bicajozással, bár óvatosnak kell lenni. A 15km pont jó bemelegítésnek...
Nem az agg koromból fakadó túlóvatoskodás miatt vagyok ennyire fosós, ha kicsit csúszik. Az a probléma, hogy a bal vállam hála egy motorosbalesetnek, rendkívül könnyen képes kificamodni. Egy szar esés és már tehetem is vissza, ami után az ájulás környékez, mint egy kiadós gyomorszájba rúgás esetén.
A legszarabb volt, mikor egy medencébe bukfenctől ugrott ki és a víz alatt raktam vissza kifújt levegővel, a medence alján.. A vállficam után két hétig a tüsszentés/köhögés is pánikot okoz..
Hihetetlen fontos, hogy a lehető legrövidebb időn belül a helyére kerüljön az ízület, mert a vápa és a szalagok pár másodperc kinyúlás után még viszonylag hamar regenerálódnak! Néha figyelmeztetésképpen sport közben "kilöttyen" az ízület. Ilyenkor az embert "hidegzuhany" éri és visszafog kicsit...Saját technikám a következő:
Ficam, felfogom. Csukló alatt rámarkolok a sérült vállú karom alkarjára és 45 fokban felemelem magam elé. Tehermentesítem a vállat, elkerülve a görcsöt. Sérült oldali tenyér lefelé néz. A csukló alatti fogás miatt kb egy derékszögű háromszöget formál a két kar 45 fokban felfelé mutató heggyel. Ekkor az ép karom könyökét nyújtva, szépen erőt fejtek a ficamodott ízületre és hallható, érezhető, hogy visszacuppan. Ekkor még nem eresztem el a csuklómat. Megpróbálom ép karommal kicsit lejjebb engedni a sérült kart. Ha bármilyen feszítés ébred, még nincs a helyén!! Ismétlés.
Amikor helyre került, nagyon lassan leengedem és megnyugszom. Igen óvatosan kimozgatom minden irányban a sérült vállam, hogy biztos legyek. Ilyenkor még nem fáj, csak szarul vagyok. Ez után kb 4 napig az erős izomlázra, húzódásra hasonlító fájdalom marad a sérült szalagok környékén.
A ficam sérülés helyétől függően sokféle lehet az erőkifejtés iránya. A lényeg a lassú egyenletes húzó erőkifejtés. Az ízület "magától" helyre klattyan. Orvoshoz el kell menni, mert lehet bevérzés, szakadás is és ott a gyorsaság a döntő...
A filmekben látható karkitépés, kartörés nem szolgálja az egészséget, hacsak nem a szadisták lelki békéjét..[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Toomy
senior tag
válasz deicide #42467 üzenetére
Frankó! Szép karika.
Kellenek az ilyen túrázások is, mert igazából ilyenkor tud az ember rácsodálkozni a természet szépségeire.
Bringával is lehet ugyebár, de ott általában aszfalton megyek, ezért is tetszett meg a novembertől való mountizás is, mert nem egyszer rákavarok földutakra és erdei utakra is persze csak szigorúan -4 -5 fok környékén, (nem úgy mint egyesek) és hatalmas élmény az is. Akárcsak egy 200 km-es outi kör.(#42468) Auratech - "Egy szar esés és már tehetem is vissza, ami után az ájulás környékez, mint egy kiadós gyomorszájba rúgás esetén." Ezt úgy kell elképzelni mint a halálos fegyverben a Mel Gibson -os jelenetek?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #43139 üzenetére
Nem érdemes vele foglalkozni, eleve nem tudom ki a bánat tudná olyan minőségbe lekrómozni ami megfelelő, ha egyáltalán a gyári felület az sima krómozás. Másik hogy a krómozáshoz ki kéne szerintem venni a vállból a becsúszót, ha ki is szeded hogy rakod vissza. Ha nagy értékű.. akkor eléggé preciz az illesztés, esetleg ragasztva is van, és eléggé ki van könnyítve, szóval nagy mechanikai behatásokat nem lehet alkalmazni. Ez igazi lakatos munka, melegítés úgy hogy az alu ne gyengüljön ki, a festék megmaradjon, a préseléskor az anyag ne sérüljön.. fölösleges vele próbálkozni is.
Ha nagy értékű akkor a perselyezése is totálisan gajra lehet, ugyanis ezek mind teflon perselyezésű, amit a rozsdás rész már tutira szétevett, (valamint ez inkább fordítva szokott lenni, a szétkopott persely meg a benne levő dzsuva koptatja rommá a becsúszót) a persely cserét pedig kb 4 helyen vállalják itthon, munkadíjjal meg persellyel bő 10 ezer fölé rúg a számla. Hogy ennyire tönkre menjen egy ilyen erős felületű becsúszó, ahhoz egy nagyértékű teleszkópot borzalmasan karbantartás hiányába kell használni, szóval vélhetőleg a belseje is eléggé kopott, tehát az egész egy rom. Nagyértékű telónál ha sérül a becsúszó, és nem cserélhető a csak vállal, akkor kénytelen vagy venni vállal együtt egyet, ami kb a teleszkóp árának a fele, szóval csak akkor érdemes belemenni ha egyébként valami csoda folytán a lábban levő alkatrészek jó állapotnak örvendnek.A fentiek 100% osan tényleg csak a drágább, közép-felső kategóriás teleszkópokra igazak!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És akkor csodálkoztok, hogy én meg fully-val közlekedek városban 2-2,5 bar guminyomással?
(#43502) KSparrow
Van most egy monumentális kátyú a mi utcánkban is így tél után; akár egy nagyobb kutya fekvőhelye is lehetne. 15 cm mély.
Na egyik reggel az éjjeli eső teljesen belepte, a fél út víz alatt állt én meg ugye késésben voltam, mint mindig.
Ha nem fully lett volna alattam, vmi sérült volna. Ülve mentem át rajta jókora lendülettel és megúszta a váz, de még a kerekek is.Ki is mondogatta, h városba fölösleges a felfüggesztés? 80 mm elől-hátul azért kellően kimozogja az ilyen helyzeteket.
(#43428) ludsimon
[...] azt viszont sose fogja visszaadni egy ilyen csodabicikli amit saját erővel ér el az ember.
Én főként azt érem el minden reggel suliba érve, hogy beleizzadtam a ruhámba...
Én sportolok is mellette, de a közlekedésben nagy hasznát tudnám venni az elektromos rásegítésnek.
Elég lenne csak annyi, h ne izzadjak le. Utána ugye egész nap abban a ruhában vagyok kénytelen lenni. Az első órán a komfort érzetem a béka seggét súrolja.(#43452) Auratech
Hűvös időben az embert megvédi a termelt 100w hő.
Itt ugye a test leadott hőjéről beszélünk? A mérnöki gyakorlatban (helyiség fűtés) ezzel a mennyiséggel irodai munkában számolnak, kvázi nyugalmi helyzetben.
Sportolás közben a többszörösére is rúghat. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #43539 üzenetére
Ha ekkora ász az ember, akkor miért nem dolgozik műhelyben?
Milyen csillapításokat tud szerelni meg felújítani? Van Pécsett egy srác, aki bikemag forumba is szokott írogatni hogy komolyabb telókat is szerel, még az is lehet hogy vele sikerült összefutni. Felújításba egyébként az a necces, hogy ha csak otthon nyomod az ipart, akkor nem fogsz tudni rengeteg villához alkatrészt kapni, hiába értesz hozzá.
Egyébként abba az iskolába én annyi kreténnel beszéltem, nekem már mindent bemeséltek, ha mind igaz lenne, akkor gyakorlatilag ott gyűlt össze a gazdag jó helyre született és egyben tehetséges életművészek nagy százaléka az országból. De általában bebizonyodott hogy iszonyat kamu művészekkel van dolga az embernek, vagy beteges hazudozókkal akiknek valami kiskori pszihológia problémája vezetett eme végkifejletthez. Amúgy most 3 tantárgy miatt rúgtak ki onnan amiket előtte leadtam. Végre! XD4 ezerért egyébként egy full szervizt hülye aki bevállal.. az vagy annyira lesz fullszerviz hogy semennyire, vagy az ember szeret ingyen dolgozni másnak.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs