- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Jamby18 #4564 üzenetére
Hát ez hatalmas.
Már el is kezdtem gondolkodni vmi vezetéknélküli verzióban, ami mágneses alapon veszi fel az áramot, hasonlóan mint a sebesség szenzorok. Még dinamó se kellene, csak egy darab mágnes.(#4566) ludsimon: gondolom nem véletlenül aura a neve, nem csak oldalról látni.
(#4568) Jamby18: Semmit nem szólhatnak, vagy talán szabályozva van rendeletekben?
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Jamby18 #4564 üzenetére
Létezik viszont küllőre pattinható fényvisszaverő, egy kb. 4-5 centis kis műanyagdarabka, alig látszik nappal, kb. 100 Ft/db (úgysem kell az összes küllőre). Iszonyú jól látszik éjjel oldalról. A prizma szerintem ocsmány ronda dolog, pláne montin, ez még elmegy.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Jamby18 #4571 üzenetére
Arra gondoltam, amit dqdb linkelt is. Konkrét felhasználásban is néztem már éjjel, és tetszett.
Mondjuk engem annyira nem érdekel, hogy minden szabályosan rajta legyen, ha ez a legjobb dolguk, hogy egy csengő meg prizma hiány miatt bírságoljanak, akkor inkább fizetek... Amúgy is csak annyit megyek bringával a városban, amennyi létfontosságú.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz Jamby18 #7738 üzenetére
Amúgy egy ilyen a hétezer forintos [link] holnap megvenném, meg gondolom nyeregcső is van hozzá, csak nincs a képen feltüntetve.
Nem jár hozzá nyeregcső, az külön beruházás Nehéznek nehéz, de egy nyeregnél, ha nem versenyző vagy, akkor a kényelem a fontos, a súly sokadlagos szempont.Lehet venni 3-4k környékén nyerget, de egy anatómiai szempontokat is figyelembe vevő darab sajnos ennyibe, vagy még többe kerül. A vásárlás előtt gondold végig, hogy hol nyom, hol fáj. A mostani szélességű nyereg kell, vagy keskenyebb inkább. Hol szoktál rajta ülni, középen jobban süllyesztett kialakítású jobb lenne, vagy középen kivágott lenne az igazi. A nyereg vásárlása nem könnyű (és mellényúlás esetén drága), nekem röpke 1 hónap alatt 3 nyereg és 2 nyeregcső volt a bringámon, mire megtaláltam a megfelelő párost
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Jamby18 #7755 üzenetére
Ne szemre nézd, hanem vízmértékkel (vagy ha kocka szeretnél lenni, akkor rendes giroszkóppal szerelt telefonnal ), pár fokot a szemed nem vesz észre, de a feneked igen.
Ahogyan a nyergedet elnézem, nyeregcsövet is kell vásárolnod, mert ez nem pálcás rögzítésű. A nyeregcső vásárlásánál felmerül egy fontos kérdés: mekkora átmérőjű kell (ezt szemre nem fogja senki sem megmondani neked, mert ma "csak" három-négyféle méret van gyakoribb használatban, de korábban kéttized milliméterenként különcködtek).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
válasz Jamby18 #7759 üzenetére
Neten találsz leírást a nyereg beállításához.
186 cm-edhez alig van kihúzva a nyeregcső a vázból Arra következtetek, hogy alacsonyan van a nyereg. Ha alacsony a nyereg, akkor több súly nehezedik az ülőgumókra, és kevesebb a lábakra/pedálra.
Meggondolandó még a bélelt bicajosnadrág is...(#7758) -=Vacsek=- : ment privi meg emil az apk-val.
Fészbukra kihegyezett, mert havert csak fészbuk reggel lehet keresni/hozzárendelni. Azért ez durva[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Jamby18 #7759 üzenetére
dqdb Megnéztem tényleg nem vízszintes a kormány magasabban van egy 2-3cm-re
Viszont akkor hova tovább? Legyen vízszintes vagy tegyem lentebb a nyerget, megint csak arra tudok hivatkozni hogy 186 centi vagyok (ha ez egyáltalán számít),vagy legyen magasabban a nyereg?
A vízszintest a nyereg ülőfelületére írtam, nem a nyereg magasságára, és főleg nem a kormányhoz viszonyított magasságára. Ha nem vízszintes az ülőfelület, hanem például hátrafelé dől, akkor a súlyod jelentős részét az ülőgumók hátsó része tartja. 2-3 fok, bár nem tűnik szemre soknak, jelentősen rontja a súlyeloszlást, aminek egyenletesnek kellene lennie.A nyereg magassága megint más kérdés, ha túl alacsonyra lövöd be, akkor jön az instant térdfájás. Amúgy szki-nak igaza van, még vízszintes felsőcső mellett is feltűnően rövid a nyeregcső kilógó része. Ha így jó a magasság, akkor nagy neked a váz, ha alacsonyan van, akkor ne csodálkozz, hogy kényelmetlen. Maximum 2-3 oldallal ezelőtt linkelt valaki leírást a nyeregmagasság helyes beállításáról, keress vissza.
A kormány nyereghez viszonyított magassága egyéni preferencia kérdése. Ha magasabban van a kormány, akkor egyenesebben lehet ülni, ha alacsonyabban, akkor sportosabban. De ezt az arányt nem a nyereg magasságának állításával, hanem a kormányszárral (alacsonyabb/magasabb emelkedésű darab, vagy állítható borzalom esetén a beállított szög) lehet szabályozni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
válasz Jamby18 #19994 üzenetére
"hogy vízszintes legyen a kormánnyal"
a nyereg legyen vízszintes, ne lejtsen se előre (akkor folyton le akarsz csúszni, és elfárad a kezed, hogy megtartsd magad) se hátra (ez meg csak kényelmetlen)
a magasságát viszont nem a kormányhoz kell mérni, hanem a pedálhoz. nézz meg pl. egy outit, mennyivel magsabban van a nyereg, mint a kormány, főleg az alsó része. legyen majdnem teljesen kinyújtottan a lábad a pedál alsó állásában.
ha alacsony a nyereg, az (kis túlzással) olyan, mintha guggolva akarnál menni, ha túl magas, akkor meg nem tudsz elég erőt kifejteni.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Bagira01
veterán
válasz Jamby18 #19985 üzenetére
Szerintem ez egyénfüggő. Én pld minden nyáron tök lepukkanva megyek biciklitúrázni az osztrákokhoz, napi 80-90km-t szoktunk menni, és semmi bajom nincs tőle, még csak izomláz se. Nem sportolok semmit, és biciklizni is évente csak ebbe az 1 hétbe szoktam.
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
dqdb
nagyúr
válasz Jamby18 #20006 üzenetére
Érzetre nekem jó, szemre szerintem vízszintes és a vízszintes cső vázhoz nézve is.
Ne szemre és máshoz viszonyítsd, hanem vízmértékkel lődd be. 2-3 fokot nem fogsz észrevenni, de érezni igen. Ezután ülj rá, tekerj pár kilométert rosszabb minőségű úton/terepen, aztán ismét nézd meg, hogy vízszintes-e, mert elképzelhető, hogy terhelésre kicsit elmozdul.20-30 km múlva ismét nézd meg, hogy vízszintes-e. Ha nem, igazíts rajta újra. Majd később hasonló táv után ismét nézzél rá. Ha ekkor ismét nem vízszintes, akkor vegyél másik nyeregcsövet, amelyik rendesen megtartja a nyerget.
A pedál alsó állását ne a földhöz legközelebbi ponton nézd, mert nem teljesen függőlegesen ülsz a bringán, akkor sem, ha kiegyenesedsz, hanem ilyenkor is kis szöget zársz be a függőlegessel, szóval a lábaddal legtávolabbi pozíciót figyeld.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Jamby18 #20724 üzenetére
"Csak akadt annyi gond, hogy nem tudom a hátsót hogy kell majd leszedni, kell-e hozzá vennem valami spéci szerszámot."
Én már rájöttem, hogy a bicikli gyártókat / tervezőket valójában a szerszámgyártók pénzelik. Ahány csavar / mozdítható dolog van a biciklin, annyi szerszám kell hozzá, mert nincs két egyforma kis túlzással
OFF, mert ez nem válasz a kérdésedre -
rétisün
veterán
válasz Jamby18 #20724 üzenetére
a kép alapján ez menetes racsni, ilyen szerszám kell a levételéhez.
de ha kazettás aggyal veszed az új kereket, nem fogod tudni használni a régi racsnit, előbb mindenképpen érdeklődd meg az agy pontos típusát
(#20726) Cathfaern: ebben az a jó, hogy ha már végképp nem tudsz/akarsz a bringára költeni, még mindig elkölthetsz egy csomó pénzt spéci szerszámokra
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
félisten
válasz Jamby18 #20724 üzenetére
Először is; biztos, hogy kuka az a kerék? Egy nyolcast jó eséllyel ki lehet belőle szedni.
Azután; a te fogaskoszorúd 6 sebességes. Tudtommal 6-osból nem létezik kazettás, így kizárásos alapon a tiéd menetes.
Lehet kapni manapság is menetes agyakat illetve ezekkel szerelt kereket is.Viszont, ha kazettás agyad lesz, akkor nem csak a fogaskoszorút kell cserélned, hanem a hátsó váltót és a hosszá tartozó váltókart is (minimális esélyed van, hogy a váltót nem kell cserélned, ez típustól függ, mer pár 6-os váltó jó a 7-es rendszerhez is).
Továbbá, meg kell mérned a hátsó villasaruk közti távolságot. Ez a régi montikon 130mm. A mai kazettás agyak, de a menetesek közül is a legtöbb 135mm-es.
Néha ki lehet feszíteni a villát, hogy belemenjen, de nem tanácsos, mivel így fennáll a veszélye, hogy nem egyformán tágul a két oldal és ezért a bringa segge egyik irányba húzni fog. Ráadásul a láncvonal sem lesz jó.Tehát, ha nem akarsz sok alkatrészt cserélni, akkor egy menetes agyat vagy azzal szerelt kereket kell szerezned, ami a passzol a vázadba.
Bringaboltban általában 500-ért leszedik a racsnit a kerékről, de én megnézetném, hogy javítható-e a kerék, mert jó eséllyel így jársz a legjobban.További opció, hogy ha a felni halott és az agy még jó, ÉS nem találsz jó áron megfelelő kereket, akkor új felnit fűzetsz a mostani agyra. Ez sem lesz olcsó mulatság, mert új küllők kellenek, de néha nincs jobb módszer ennél.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
salieri.
őstag
válasz Jamby18 #21885 üzenetére
Ne hülyéskedj már,hogyne lehetne venni szét kell nézni, ez pl teljesen korrekt!
-
belaazallat
addikt
válasz Jamby18 #21874 üzenetére
Hali!
Ilyennel meg tudod oldani, hogy normál váltót is fel tudsz szerelni a bringára.
Érdemesebb lesz egy komplett hátsókereket venni, olcsóbban kijössz, mintha veszel agyat meg felnit és úgy rakják össze.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
venember83
nagyúr
válasz Jamby18 #21937 üzenetére
A RK guminak sok jó tulajdonsága van. Ilyen például a kis gördülési ellenállás és pilletömeg. De első guminak SOHA nem raknám fel. Amíg a Conti volt elöl (mindkettőnek kivágva az oldalfala amúgy, meg defektek is jöttek vele rendesen), addig nagyobb túránként megvolt az egy esés csak azért, mert kicsúszik az a bitang első kerék. Azt fenntartom, hogy nem vagyok bringakezelő mágus, mert inkább a bringa vezet engem, mint fordítva, de a Nobbt Nickel elöl még egyszer sem estem el amiatt, mert váratlanul kicsúszott az első kerék. Hátra viszont jó a Conti, ott csak a defektekkel és a papírvékony oldalfallal kell megküzdeni. A Black Jacket viszont nem ismerem, arról nem írhatok.
-
Mewryck
tag
válasz Jamby18 #22710 üzenetére
ez az str ami a bringádban van,kb egyhulladék,jol érzed,hogy semmire se való...viszont ami a "gyári" képen van,az sem xcr,nem igy néz ki,de ha csak egy xcm lenne,már azzal is jobban jártál volna(vastagabb a becsuszo,massziv villa,állithato keménységgel,az str-jelenlegi-még ezeket sem tudja)
egyszóval nem akarlak elszomorítani,de a boltos palira vett(mondom ezt bringa szerelőként)[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Jamby18 #22895 üzenetére
mindkét suntour jó választás(saját tapasztalatom nemsok:pár kört gurultam ilyen telóval szerelt bringával újkorában és kb egy éves álapotában,a műanyag belsejű tora sl-emnél szebben mozog),a raidon már egy eléggé jó szintet képvisel,nemtudom mennyi a keret rá,de egy suntour axon-ra(nemtaláltam most pontos tipusokat) is rákérdeznék(van belőle V fékes verzió is,kérdezz rá a boltosodtól vagy a Neuzertől,hogy van-e nekik)
22871: mire akarod használni? ez egy dirt váz,nagyobb méretben(L=17" a konáknál)
én egy M (15.5") használtam régebben elég agresszívan,DH-ra is 160 mm rugóutas villával is,nincs rá panaszom,ma már teljesen más setup-pal teljesít szolgálatot[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
belaazallat
addikt
válasz Jamby18 #24649 üzenetére
8as ig van menetes racsni. Elvileg elég ritka. [link]
Szerk:
de ha az agyra vagy a sorra rákeresel konkrétan, kidobja a google, hogy kazettás.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rétisün
veterán
válasz Jamby18 #24649 üzenetére
hirtelen ebike kíválata alapján menetes: 6-7-8- sebsség, kazettás 7-8-9-10-11 sebesség.
az áltatalad említett hexagon 24 sebességes (3x8) pont lehet mindkettő....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
:MTC:kandur
tag
-
inkubator
tag
válasz Jamby18 #25254 üzenetére
Nekem Santour XCR telóm volt, azért adtam el mert a becsúszók rozsdásodtak és a villanyak is. DE a mozgása nagyon szép volt és benyomva is lehett Lockkolni. Tektro I.o. bowdenes 180-as tárcsafékem volt hozzá, hát nem volt az igazi, egy jobb V-fék (állíthatós vagy hidrós) lehet többet ér. Váltottam Duro DJ-re és elöl hátul Jucy 5 fék, így nagyon jó. Vaj mozgású teló és jól adagolható, de bika erős fék. Találtam neked valamit, kíváncsi vagok a többiek mit szólnak HOZZÁ. NAh meg persze te is. Igazából 60-80.000 alatt nincs normális teleszkóp, de ha már gagyi akkor legyen erős, én a Duro-ban nem csalódtam, az XCM meg RST telóktól jobb. Jah és 20-25-ért átütős!! ÉS amit még nagyon mondtak a teleszkóp előnyére, hogy rugós így nem kell se levegőt töltögetni bele, mert ha elillan akkor ott vagy teleszkóp nélkül.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Jamby18 #28231 üzenetére
Először szerintem döntsd el mit akarsz.
Mire kéne a gumi? Ha terepre, akkor minél vastagabb, betonra minél vékonyabb kell. Ha vegyesen akkor kicsit nehezebb a helyzet.
Ha számít a kinézet, akkor az már megint nehéz eset, mert nagyban leszűkíti a lehetséges külsők számát.Az az 5990 Ft-os ár szerintem darabra értendő. A Schwalbe külsők eléggé drágák, de ez nem véletlen.
Ha egy 200k-s Cube-on lévő külsőt szeretnél venni, akkor azt nem fogod megúszni 7-8k / darab ára alatt az is biztos.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Jamby18 #28244 üzenetére
Igen, fel lehet tölteni a belsőt defektmentesítő folyadékkal, és lehet előre-hátra Mountain Kinget tenni. Az oldalfalat a sziklák kivágják, de ez sajnos a legtöbb gumira jellemző.
JColee: Nincs, ha úgy lenne, akkor az egyik pillangó simán ráfeküdne a felnire, ha jól értem.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Jamby18 #28991 üzenetére
Nem tudom, 120-ért XCM teló, váltás/hajtás Alivio vagy alatti. Nem tűnik az évezred vételének. Használtakat olyat linkelgetnek 130-150-ért, hogy hajaj...
A bringa vásárlás nehéz döntés, én is sokat morfondíroztam, hogy foltozgassam a régi montit, vagy vegyek új gépet... Ha nincs a bringával konkrétan gondod, megfelel az igényeidnek, akkor szerintem használd és örülj neki. Ha már költeni kell rá, hogy menetbiztos legyen, akkor érdemes új gépet nézni, de csak azért lecserélni dolgokat, mert jobbak... Mindig lenne mit cserélni, és az ember összes pénze elmegy. Sokat gondolkodtam én is integrált hajtáson, de inkább elmegyek pár kempinges/vonatos túrára az országban, sokkal több élményt ad, mint az, ha a jó dolgot lecserélem jobbra, amire igazából nincs szükség.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest