Hirdetés

Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Runner_fxr #2044 üzenetére

    Hirdettem egy darabig, amikor megjött az utódja, aztán nem foglalkoztam vele, úgyhogy otthon áll friss olajjal, bedobozolva. :)

    A nyomást be tudod lőni a gyártó táblázata alapján, legalábbis kezdésnek jó lesz, aztán úgyis magadnak és a felhasználási területnek megfelelően lövöd be a SAG-ot. Arra készülj fel, hogy igen bonyolult beállítani pöpecre - igaz, utána szépen dolgozik. A nyomás beállításánál figyelj majd arra, hogy a kamrák közötti nyomásviszony megfeleljen a gyártó ajánlásainak.

    A dolgot némileg bonyolítja, hogy 3 kamra van a villában, úgymint SFA, PL, PAR. Ezek rendre a fő kamra (main chamber/valve - jobb láb tetején), az előfeszítésért felelős kamra (preload chamber/valve - bal láb tetején), illetve a PAR kamra (Progressive Air Resistance valve - jobb láb alján). Emellett tudod állítani az rugóutat, és a csillapítást, tehát szám szerint 5 paramétert. :)

    A főkamra nyomásával lövöd be a telót a súlyodhoz a táblázat, majd SAG alapján. Ha ez megvan, belövöd a PAR kamrát SFA+30 PSI-re (ez a gyártó ajánlása, a lényeg, hogy a PAR kamrában mindig nagyobb nyomás legyen, mint az SFA-ban).

    A PAR kamrával állítod be a teló progresszivitását, vagyis a befelé történő mozgás minőségét, tehát, hogy milyen karakterisztikája legyen a befelé útnak, hol keményedjen fel, mennyire legyen lineáris, vagy épp progresszív. Ki kell kísérletezni, neked, az általad preferált felhasználási területre melyik jön be legjobban.

    A Preload kamra nyomásával állíthatsz plusz keménységet, illetve azt, hogy milyen erőhatásra nyisson a szelep, milyen könnyen induljon meg, stb. A te tömegedhez itt maradhat a normál, légköri nyomás.

    A csillapítást értelemszerűen beállítod, a szád ízlése szerint, csakúgy, mint az utat.

    Az útállítás fokozatmentesen történik, tehát 140-től 180 mm-ig bármennyit beállíthatsz. Azt természetesen szem előtt kell tartanod, hogy ha 180-ról összenyomod 160-ra vagy 147,4-re :) akkor az SFA-ban csökkeni fog a nyomás. Ezzel érik el, legalábbis törekszenek rá, hogy elkerüljék az útállítós telók egyik rákfenéjét, hogy a kisebb út nagyobb progresszivitást is jelent egyben. Itt tehát a teló elereszt némi levegőt, hogy nagyjából ugyanazt az arányos nyomást produkálja - több-kevesebb sikerrel. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy ha ezután visszaállítod 180 mm-re, akkor vissza kell állítanod az SFA nyomását a normál értékre, úgyhogy telópumpa legyen nálad mindig!

    Emellett szükséged lesz egy speciális szeleptoldalékra is, ugyanis az SFA-hoz nem férsz hozzá a normál szelepekkel, ugyanis fölötte van az egész ATA és afölött a tekerője, ezért nem fér be oda rendes pumpa, csak egy spéci toldalékkal (én esztergáltattam hozzá, meg tudom adni a paramétereit, vagy akár kölcsön is adhatom, hogy lemásold, csak örökbe nem tudom adni, mert majd ha vki elviszi a telót, odaadom ajcsiba).

    Ha sikerül belőnöd, akkor szépen fog mozogni, bár nem egy rugós villa, ezt azért ne felejtsd el! Ellenben könnyű, stabil, erős, merev, és nem utolsó sorban szép is. :) Meg voltam vele elégedve, de érezhetően levegős villa, ami miatt nem hasonlítható össze egy hasonló kategóriájú (ez fontos szempont, tehát még egyszer: hasonló kategóriájú!) rugós villa mozgásával. A csillapítása etalon, durván jól dolgozik az RC3, ami végülis elvárható a Marzo csúcsrendszerétől, mindegy, hogy 140 cm-re letolva ugrálsz vele, vagy 180-on lejtőzöl, pár kattintással simán be tudod lőni a visszaút csillapítását.

    Nem tudom, használtan veszed-e vagy újonnan, de úgy kezdd, hogy szétszeded, megnézed, ha kell cseréled az olajat, tömítéseket, szimmeringeket, stb., vagy ha nincs hozzá kedved/affinitásod, elviszed egy megbízható emberhez/szervizbe ez ügyben.

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Aktív témák