- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Snapdragon X platformra épülnek.
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #36742 üzenetére
titanium:
pros: durability, ride almost as good as steels', light
cons: could be flexy if not crafted wellcarbon:
pros: light (perhaps even lighter than titanium by few ounces), supposedly mutes road vibrations, fashionable
con: can shatter or snap much more realily then titanium, could crack and break if not handled well"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Felvetnék egy újt témát.
Bringás ismerősök között tervbe jött, hogy tekerjünk el Horvátországba, egy napra megejtve Plitvicét, onnan a tengerpartra, majd haza, a lehető legkevesebb csomaggal.
Van olyan, vagy valakinek ismerőse, aki tud olyan emberekről, akik már csináltak hasonlót, illetve ismer olyan honlapokat, ahol vannak olyan bátor lelkek, akik szállást adnak a többi túra kerékpárosnak, egy-egy éjszakára?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz pityaa23 #36770 üzenetére
Komolyabb U lakat,
esetleg Abus Bordo ha fontos a flexibilitás.
Ha hosszú kell, akkor pedig edzett rozsdamentes acél lánc, és mellé abus lakat, vagy ilyen egyben.Ezek így az alapabb, de már megbízható zárak.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz MmDorian #36782 üzenetére
Megpróbálom összefoglalni, mert tényleg hülye dolog ez a vázméret mizzéria.
Átlagos láb, felsőtest, és karhosszal, a gyártók 20"-os vázat ajánlják 90mm-es kormányszárral, 182-183 cm-es magassághoz.
De mivel senki sem konfekció méret, így el kell menni, fel kell ülni, el kell vinni tesztre, és elhozni azt ami a legkényelmesebb. Lehet hogy elég neked a 16"-os váz is hosszabb stucnival, és nyeregcsővel, de ha hosszú a felsőtested, és rövidek a lábaid, lehet hogy 20"-os kell.
188 cm-es magasságomhoz 19"-os cross bicajt használok, és 56cm-es outi vázat (outi máshogy van méretezve). Előbbit néha rövidnek érzem, és a 350mm-es nyeregcső is kevés, utóbbi viszont pont passzol, és sosem fáj a hátam, derekam, nyakam rajta ülve.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Azt mondják, hogy a köv hó első hetére elmúlik ez a nagyon esős, borongós idő, és több lesz a napsütés.
amargo, sztem sem tárgytalan... jó dolog a defekt védő szallag, de ugyan azt tudja egy continental contact családtag vagy egy travell plus is. Viszont én meg pozitívan csalódtam a conti ultra sportban. két üvegszilánkot húztam ki a külsőből, és nem kaptam defektet. Egyszerűen nem hatolt át a szöveten, és ez jó, viszont most szép üreg tátong a gumin, amit valamivel be kéne tömnöm, mert zavar, és a köv alkalommal ott fog megszorulni egy másik üvegszilánk.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Tubelesshez nem feltétlen kell se speciális belső, se speciális külső. Kell egy mérettel kisebb külső, defekt gátló tej, és egy feszesebb külső, valamint egy kompresszor, hogy gyorsan fel tudd fújni a gumit.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #36834 üzenetére
Alap. Ott a helyem. Pláne ha áll továbbra is a Meme féle felajánlás a kerékpárokra.
... bár feszegettük a dolgot, hogy kéne indulni duoban SS-sel, de ahhoz nagyon kevés vagyok"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz #56474624 #36853 üzenetére
Vagy éppen már más jelentkezett rá, el is vinné, csak még nem ment érte. Az eladó meg bizakodik, és addig míg nem fix, hogy nem viszik el, nem válaszol.
Ilyenkor kéne "ELADVA" státuszba tenni, és nem törölni a hírdetést, és ha mégsem viszik, akkor ismét aktívvá tenni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #36877 üzenetére
Nem tudom mi vele a bajod. Ez egy tök alap Hi-ten acél outi váz. Nehéz, erős, tartós, olcsó. Hi-ten vázra nem építesz 8 kiló alatti SS-t ennyiből. Maga a váz, és villa minimum 4,5-5 kiló.
(#36874) rii Ha itthon szeretné venni, ennyiért nem éri meg, de Angliában nem ismerek rá alternatívát. Nagy hátránya, hogy nem cserélhető a lánctányér, ha elkopott, akkor kukázhatja az egész hajtóművet.
Itthonról egy alternatíva, ha mindenképpen új kell: Csepel Royal [link]
Ugyanúgy Saccon radius fékek, Hi-Ten vázszet, magas peremes, ipari csapágyas agyak, ellenben cserélhető tányéros hajtómű, és az árban egy pár Knog Frog lámpa is van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
A régi outi vázra épített SS csak akkor olcsó ha te építed össze, különben lehúznak iszonyatosan.
Ez ennyit igen, de egy fillérrel sem többet. Azt nézve, hogy új vázak, új anyagokból, rendesen kezelve, minden alkatrész vacsi új, és még az agyak is ipari csapágyasak.
Ne feledjük, hogy a mostanában mindenhol 100E ft környékén kapható klasszikus régi vázakra épülő bicajok alapját mind-mind devecserről hozzák, szétkapják, homokfújják, át papucsoltatják, agyakat felújítják, új felniket fűznek rá, dobnak rá egy SS racsnit hajtóműveken jobb esetben lánckereket, és csavart cserélnek, bowdeneket, bowdenházakat kicserélik, és rádobnak egy 2E ft-os kormányt, meg egy pár canti fékkart. Darabját pedig cirka 40-50E Ft-os haszonnal eladják, és viszik mint a cukrot.
A maradék alkatrészt meg kiárulják szintén nevetségesen magas áron, és a sok megszállott meg viszi a 40 éves szétrohadt campa váltót, fékkart, nyerecsövet, mert az milyen király, mert kézzel készült.És hány, de hány fullosan megrakott utánfutó indul Bp felé szombat hajnalban a piac nyitása után már fél órával.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #36895 üzenetére
Csak, hogy friss, egy fél napos párbeszédet idézzek: "Hülye vagy te, nem grammbuzi!" (ne vedd komolyan)
Viszont az acél váz, és villa akkor is használható alkatrész lesz, mikor az alu vázad és villád már rég hulladék, mert a mikrorepedések miatt szépen lassan elgyengül, valamint az acél még rugalmasabb is, és vékonyabb gumival hozza azt a kényelmet amit az alu csak egy vastagabbal tud.
Viszont egy modern cro-mo vázat vigyorogva megcsinálnak olyan könnyűre mint egy alut, de az jóval drágább is.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nem is merek linkelni, hogy mit hallgatok tekerés közben, mert mind obszcén
a jó, kivéve a Movits!, meg egy pár... Yellowspots, Alphabeat, Belga, Flogging Molly, Hi-Brid, Heaven Street Seven, stb.Viszont ez a videó egyszerűen király. SS-29er
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Tothgera30 #36938 üzenetére
Fixi, és egysebi, nem ugyan az. Fixinél nincs racsni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Miért, ha nem tekered a pedált, akkor egyből befékez?
Kontránál ugyanúgy van kilincses racsni, csak mihelyst hátra fele tekered, megforgatsz egy menetes kúpot, ami a kontra fékbetétjét hozzá nyomja a fékfelülethez.
Maga a fékhatás jó, ha nincs zsír, olaj, kosz a fék részében, viszont nem adagolható, és a pedál forgatás miatt nagy a fékezési reakció idő, csak fél fordulatonként tudsz fékezni, ezért nem biztonságos.
(#36959) Ba cy lus Azt hogyan? összerohadt a kilincsszerkezet?
Amugy van már váltós fixi agy. Sturmney-Archer S3X[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Csak hogy meglegyen valahol a link lementve. GT Transeo 2.0 v 150E helyett 110E Ft.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz sestertius #36977 üzenetére
Amúgy nem jó az adott kép hozzá, mert egész más felszerelésről írnak, mint ami van rajta.
Ha a leírás igaz, akkor 150.ért nem, de 110ért igen jó vétel.
(#36977) sestertius itt Budaörsön esik...
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Tothgera30 #37114 üzenetére
Elvileg bele, gyakorlatilag nem biztos. Az olasz gyártók előszeretettel gyártották a fejcsövet picit szűkebbre, így a szabvány 1" fejcsapágyak csészéje nem megy bele, így azt lehet ki kell marni szabvány méretűre. Az orosz, és ukrán vázaké, pedig nagyobb, azzal pedig sokat nem tudsz csinálni, csak a sajátját használni.
A középcsapágy pedig lehet Angol, olasz, vagy francia menetes. Utóbbi szívás, mert iszonyat nehéz hozzá monoblokkot találni.Hanyagold a Toronto-t. Ilyet használok, én szeretem, de nem ajánlom.
Max akkor ha értesz a szervizeléséhez, különben nagy nyűg lesz. Alapból ki kell benne cserélni a csapágyazást, tengelyt, kónuszokat, külső csészét, újra kell hézagolni, mert 110-es sarutávolsághoz van.Jobban jársz egy régebbi, használt menetes outi aggyal, amit szintén felújítasz, áthézagolsz, mert azoknak jobb a tömítése.
Ha a vázon kívül mindenből újat akarsz, akkor nem úszod meg 50E alatt, ezzel is számolj.
Szerk: a képen egy brakeless fixi van.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Pillanatragasztó felejtős: ledobná, és megmarná a sisak hab anyagát.
Melegítős ragasztó, vagy tépőzárnak a kampós végét kétoldalú ragasztóval felragasztani, és ahhoz rögzíteni a szúnyoghálót. Tartja is, és el is távolítható.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #37327 üzenetére
1 óra? Az nagyon kevés ha szilárd kaját eszel. Inkább 2 legyen az.
Ne feledd, kerékpározás közben dolgoznak az izmok, oda megy a vér, és olyankor nem igen van a bélből tápanyag felszívódás. Ezért is nem érzed az éhséget mikor tekersz, csak akkor mikor már elfogyott az erőd."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Hasonlóan "vérzett" nekem is a seb kb 2 órát, de ne foglalkozz vele, az már nem vér, csak plazma, tele fehérvérsejttel. Komolyabban sérült az irha is, emiatt jóval több vérlemezke kell a befoltozásához, és egy ideig bugyog még a picit pirosas plazma.
Majd kenegesd körömvirág krémmel, hogy ez a koszos, sárgás var felpuhuljon, mert különben állandóan fel fog szakadni a széle, és be is fog repedezni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz ludsimon #37369 üzenetére
Városi egysebinél/fixinél megszokott áttétel a 42/16. Ne feledd, elindulni is kell, a váznak pedig nem tesz jót a folyamatos kiállós beletaposós megindulás, valamint valahogy fel kell menni az emelkedőkre is. Megnézném, ahogy te felkapaszkodsz 52/16-tal mondjuk a Várba, vagy a Szépvölgyi úton a Pálvölgyi csepkőbarlanghoz.
A 42/14 már kevésbé pörgősebb mint az én 46/16-om, pedig már azzal is jobban megraktam a Margitszigeten mint te váltóssal.
Jah, és komolyabb áttétellel skidelni sem lehet annyira, és trükközésre sem alkalmas.
megjegyzés: egyetlen sebességnél nincs fogas koszorú, mert csak egy lánckerék van
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz KaraDani #37536 üzenetére
B-s Continental Touring plus. Sportcontact, vagy sima Contact.
Gyere ki Mátyásföldre, a Soma kerékpárboltban még volt egy pár db ezekből a múlt hét elején. A contact asszem 1890 volt, a touring plusz 2200, a sportcontact, meg valami 2500, de erre nem veszek mérget.Azta milyen brutál vihar jött ide... szinte zöld az ég.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Xantomas #37539 üzenetére
Limit lejárt:
Vittoria Zafiro, 28-622 2900 ft-ért"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz KaraDani #37556 üzenetére
pedig tök jó, mikor kopik, és már a defektálló rétegnél vagy, rikító sárga folt lesz a futófelületeten
Nem kopott még addig, de mikor kihúztam belőle egy nagyobbacska üvegszilánkot, akkor be lehetett látni, és tényleg sárga az a réteg, nem csak a robbantott ábrákon van jelölve annak."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Ezt egyszerűen nem tudom kihagyni. Bánom, hogy anno nem így demonstrálták nekünk a mesterséges lélegeztetést. [link] Mindenesetre, ha 24 óráson elájúlnák, valami ilyesmivel ébresszetek, OK?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Monya78 #37807 üzenetére
Elég lenne csak egy 44 fogas lánctányért feltenni a mostani 42-es helyére, esetleg lecserélni egy trekking szetre. Megveszed a trekking hajtóművet, átdobálod lánctányérokat róla a sajátodra, és az új hajtóművet a régi lánctányérokkal feldobod apróra.
Pl ez tökéletes leszNem érdemes elrondítani a biciklit egy országútira való hajtóművel.
Viszont a láncot ha nem is cserélni, de pár szemet bele kell tenni pluszba.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Monya78 #37928 üzenetére
Akkor ezt linkelem újra, mert biztos átsiklottál felette.
mondanám, hogy szívesen cserélek veled tányérokat, mert nekem meg terepre használatos crossra, pláne hegynek menet sok a 48-36-26-os szet, csak az a különbség, hogy ez XT, alu mindegyik tányér, könnyebb, meg egy fokkal komolyabb konstrukció.Fékkar kérdés:
Apum bringáján az öntött alu, b+ fékkarokat kicseréltem Avid FR5-re, mert panaszkodott hogy gyenge a fékhatás. Ég és föld a különbség."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz AXisBOLD #37946 üzenetére
A Cross hatalmas hibája a gyenge teleszkóp, ami egy év után kotyogni fog, és semmit sem fog mozogni. A merev villa pedig lehet hogy nem rugózik, de sosem lesz vele baj. Városi közlekedéshez a kettő különbözetéből dobsz rá egy jó ballonos slick Schwalbe Big Apple gumit, és defektgátló tejet a belsőbe és a rugózás, defektállóság is meg lesz oldva.
A Tournak megvan az az előnye, hogyha nem kell, leveszed róla a sárhányókat, csomagtartót, így arra legközelebb nem kell beruházni, a láncvédőért meg ölni tudnék mikor világos gatyában megyek valahova, és összekoszolja a nadrágom a lánc.
Felnik, hajtómű, agyak ugyan olyan minőségűek, egyedül a fékváltókar a jobb a Crosson, meg mutatósabb az integrált fejcsapágy, de ezért nem éri meg azt a 14E Ft különbözetet. Viszont a menetes hátsó agyat kíméld, mert különben évente cserélhetsz benne tengelyt, bár az a 7-800 Ft nem tétel.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Ariadne #37935 üzenetére
Hmm... köszi a tippet.
Ha kellemes idő lesz, bár a köpönyeg szerint nem az lesz, akkor megyek. Ma már konkrétan mozgázhiányom volt az állandó ülés és tanulás miatt.10 kör, 280 km... na ennyit még életemben nem tekertem egyszerre, de szívesen megpróbálkozok vele.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Ariadne #37951 üzenetére
Mintha erről minap láttam volna egy képet valahol, (tán pont bikemagon) de az akkor is csak egy cross marad. (ok, mondom ezt én akinek szinten 29er villája van)
Mondjuk az Exquisite-nek 63mm-es villához van a beépítési magassága, azt egy 80mm-es Reba nem rontja el, de az én crossom váza még a régi, 40mm-es villákhoz, így miután belekerült a 80mm-es Dart 3 nagyon rossz lett. Majdnem vízszintes láncvilla. Dögös, meg jól néz ki, de valahogy nem az igazi, pláne mászáskor.
A jövő hónapban megy is egy ilyen a helyére [link] a köv tulaj úgyis csak városban használná.
(#37952) DopeBob Schwalbe landcruiser. Olcsó, tartós, viszonylag jó defekt védelemmel.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Ariadne #37958 üzenetére
Akkor most már tuti hogy azt láttam képről
A fehér Exquisite stimmel.Na azért az RST-t nem szabad leírni. Az új, 29er, M29 Air-rel egész kellemes dolgot tett le az asztalra, ahogy a Manitou is a Minute-tal.
Ha egy mérettel nagyobb lenne, vinném is, de ez a 17"-os váz nekem nagyon pici lenne, meg amúgy is full rigid cro-mo SS 29ert szeretnék. Majd nyár végén egy Kona unit vázszet, vagy komplett bicaj, vagy ha minden kötél szakad, legvégső esetben marad Yasec... (bilibe lóg a kezem)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz fpeter07 #37953 üzenetére
A Cross nem a márkája, hanem a kategoria. 622-es felnijű kerékkel szerelt, sportosabb geometriájú, összvér bicikli. Kényelmes, és egyben haladós.
Egyedül csak a cserélhető nyakú RST villák jöhetnek neked szóba, de azok se sokkal jobb minőségűek. Amennyiért megveszel egyet, és felújítod, annyiért egy RS Dart2-t is kapni, csak vastagabb nyakkal.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Monya78 #38091 üzenetére
A lényeg azon van, hogy a lánctányérok lyukköre és lyukszáma megegyezzen a tieddel.
A 32-es tányérról fel fog ugrani a lánc a 48asra, igaz kicsit nehezen, de nem azzal lesz a gond. Hanem azzal, hogy a váltónak kicsi az átfogása, és max csak 22 láncfogni különbséget ér át. Ha beállítod a váltót, hogy a 48-as tányér magasságában legyen, akkor a legkisebb, 22-es lányér felett lesz az alsó merevítője, és a váltó aljába bele fog érni a lánc.
Szóval ha lecseréled a nagyot, akkor a legkisebbet is cserélned kell. Ha ezeket lecserélted, akkor a középsőt már miért ne.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bestbuy játékok
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Linux kezdőknek
- iOS alkalmazások
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mazda topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen