- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Újabb előzetest kapott a KIBORG
gp A PC-re és konzolokra érkező játék prológusa a tervek szerint augusztustól lesz elérhető.
-
Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
ph A kábelmentes, fémházas One X kétféle méretben közeleg Cherry MX Multipoint kapcsólokkal, de lesz egy hagyományos, ugyanakkor limitált szériás változata is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
otto14
senior tag
Sziasztok! 20 éves vagyok, értelemszeráűen ezért csak B jogsim lehet még egy darabig, és lenne egy lehetőségem. Egy ilyensmi autót kellene vezetni, szokásos 6 hetes kiszállásokra, Romániából Németország fele. Mennyire élhető egy ilyen gép? 35 eurót ajánlottak minden munkanapra a napidíj mellett. Ti mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
asd
-
otto14
senior tag
Értem, köszi a válaszokat, akkor szerintem hanyagolom.
asd
-
otto14
senior tag
Sziasztok! Néhány éve olvaslak titeket, és szerintem eljött az ideje, hogy én is belevágjak ebbe a szakmába. Szerintetek járható út egy céggel aláírni, amelyik kiképez magának, tehát fizeti a CE jogsi költségeit? ha még egyáltalán létezik -e ilyen. Vagy inkább oldjam meg magam? 23 éves vagyok, és természetesen néhány évre tervezek.
asd
-
otto14
senior tag
Köszönöm a válaszokat, akkor kitalálok egy saját megoldást.
asd
-
otto14
senior tag
A tegnap sikerült nekem is beiratkoznom a sofőr iskolába, augusztus közepén kezdődik majd az elméleti oktatás, és körül belül 6 hónap alatt lesz majd meg a CE. Ezen kívül még az engedélyek.
asd
-
otto14
senior tag
Még valamikor augusztusban kérdezősködtem jogsi ügyben. Azóta mostanra lett meg az elméleti vizsga, és majd november 17. -én lesz a vezetésem, C kategóriáért.
asd
-
otto14
senior tag
Ma sikerült a forgalmi vizsgám C katetógiára. GKI és CE inkább január -február környékén lesz kész.
Utólag kiderült, hogy a legnehezebb rendőrrel voltunk, sok belvárossal. Ez inkább a velem együtt vizsgázó lánynak volt probléma. Már másodjára vágták el. Egyébként nagyon korrekt volt az rendőr, nem úgy viselkedett, mint aki el akar vágni.
asd
-
otto14
senior tag
válasz Di Natale #16962 üzenetére
Saját pénzből csinálom. Innen többen is ajánlották, hogy biztosabb önerőből, mint egy cégnél hűséget fogadni, ahol bármi lehet. De itt Romániában azért nem annyira húzós. C+CE 3000 RON (250k), GKI 800 RONig (65k), tahográf kártya 240 ron (20k). Nem tudom most mi kell még ezen kívül.
[ Szerkesztve ]
asd
-
otto14
senior tag
A könyvben amiből tanultam a GKI -ra azt írja, hogy 1heti munka idő max 60 óra lehet, de a 4havi átlagos heti munkaidő nem lehet több mint 45 óra.
asd
-
otto14
senior tag
válasz Di Natale #17759 üzenetére
Nálunk erdélyben egyáltalán nem tanácsolták a C utáni munkát, mert akkor kétszer kell GKI -ből is vizsgáznunk, ami újra pénz, idő és erő feszítés lenne.
Nekem épp holnap van a CE forgalmi vizsgám, nagyon izgatom magam, mert muszáj sikerülnie hozzá állásom van, pedig jól megy a vezetés.
asd
-
otto14
senior tag
Sikerült ma a CE forgalmi. A jövő héten megjön a jogsi, utána még ki kell váltanom a GKI -t és a tahográf kártyát. Közben gondolkodnék már, hogy milyen cégeket kereshetek majd fel? Erdélyi vagyok, tőlem pár órára van a Wabinak is telephelye (@Chop, ajánlod a helyet?), de nyugati cég /ország is jó lenne, vagy bármi. (@Somatom? )
asd
-
otto14
senior tag
-
otto14
senior tag
27. -re van időpontom PÁV 3 vizsgát csinálni. Tudjátok, hogy külföldiként honnan tudom beszerezni a következő papírt, ami kell a vizsgához? "2. csoportú (állásvállalásra jogosító) egészségi (orvosi) vélemény"
Ma vagy holnap bemegyek a háziorvosomhoz is, de a telefonban fogalma sem volt róla, hogy mi ez és hogy amilyet ők adnak az érvényes-e.asd
-
otto14
senior tag
válasz HoTaZo #17979 üzenetére
Hát egyre kuszább, hogy hogyan lesz nekem PÁV 3 vizsgám, külföldiként. Az előbb felhívtam egy budapesti bármelyik háziorvosi rendelőt (jobb ötlet híjján). Azt mondták, hogy kell hozzá magyar jogsi (amihez kell magyar bejelentett lakcím), és majd a körzeti doki lehet hogy elvállalja. És azt is mondta, hogy ezt amúgy a Wabi ökoszisztémán belül is meg kellene tudjam csináltatni, mert van saját dokijuk.
Nagyon segítőkész volt a telefonos ügyintéző ma a Wabitól egyébként, de sajni ezt ő sem tudja. Telefonálok majd ide is HoTaZo, amit küldtél, meg a KAVK-hoz, meg nemtom.Egyszerűbb lenne egy román céghez menni ahova ez nem kell, csak tudnám, melyikhez érdemes.
asd
-
otto14
senior tag
válasz zsolti1debre #19261 üzenetére
Szia. Csak Rovinieta kell, nincs semmi extra személy autóra. Az M4 A3 -ként folytatódik, ami autópálya. Ez csak egy rövid szakasz, utána főutak vannak (drum național - nemzeti út).
asd
-
otto14
senior tag
Utoljára a tavaszon írtam ide, akkor még kezdő munka keresőként. Azóta sok minden történt, és mivel most aktuális a téma, elmesélem én is a történetem.
Romániában csináltam a jogsi - gki kombót, körül - belül 1000€ volt összesen átszámítva. Ez szerintem nagyon baráti ár. Ezen felül az ADR és tartály kocsi engedélyt is megcsináltam 200 euróért, lévén volt egy igéretem egy ismerőstől, ami aztán nem jött össze, tapasztalat hiányában.Nekem olyan feltételem volt, hogy szombaton nem tudok dolgozni, ez egy ilyen vallási dolog. Természetesen ez sok cégnek nem fekszik, emiatt a Waberers sem vett fel, akiken keresztül PÁV 3 vizsgát csináltam külföldiként. Amúgy ezzel is gyorsan repül az idő, időpont foglalás, és valamiért a hosszú pszichológiai vizsgát csinálták nekem, amire csak 2 hét múlva adják az eredményt. Természetesen csak személyesen, vagy meghatalmazással. Ha épp nem tudok utána menni 1-2 hónapig vagy ismerősöm sem jár arra, akkor ez van.
Sokadik ismerősön keresztül találtam egy németországi céget, ahol kiváródott az üresedés a munkakeresés folyamán, román főnökkel, megfelelő munkaprogrammal. Egyelőre palettes áruval volt csal dolgom, tisztasági papír termékek. Ezt a sofőrök rakjuk, napi 2-5 rakodással, Aldi és hasonló cégeknek. Pozitívum, hogy a mozgás egész jól kijön ülő munkához képest, napi átlagosan 15k lépéssel. Folyton kint vagyok, a kamionban lakom és már a főzés is egész jól megy, inkább a megfelelő felszerelés hiánya ami korlátolt eddig. Mostmár van gázpalack, 24V lassú főző, edények.. Szeptemberben haza megyek 1 hétre kezet fogni a haverokkal. Vehetnék hosszabb szabadságot, de most nincs albérletem és otthon nem olyan kellemes. 25 éves vagyok, nincsenek kötöttségeim, mint barátnő vagy család. Eddigiek alapjá jól bírom az egyedüllétet, de folyton oktatom magam, hogy majd 1-1.5 év után tudjak valami más szakirány fele nézni. Így nem szaladnak el a gondolataim, hogy miért is dolgozok 70 órát hetente Ennyire egyedül azért mégsem jó. Persze az is rengeteget segít, ha van akit felhívni, beszélgetni egy jót.
Igazából olyan sok céggel nem beszéltem, mert romániaiként a románokban nem bízok, ahol érdeklődtem, ott kezdőket nem akartak, meg bizonyos pozíciók kilóméter díjban vannak fizetve, amibe nem akartam belemenni. Magyar céget ami megbízhatónak tűnik sokkal többet ismerek, de amíg sokáig nincs meg a PÁV, addig hiába.
Azt gondolom, hogy a körülményeket meglehet találni, inkább a pénz lesz kompromisszumos. Én 2400€ -t kapok ezért a munkáért, 0 kilóméteresen első naptól, de van akinek 2800-3000€ -t fizetnek.[ Szerkesztve ]
asd
-
otto14
senior tag
válasz KAMELOT #19351 üzenetére
Köszi!
Hát egy ház mifelénk ha építesz, és ha van föld hozzá (nekünk szerencsére van), olyan 60-80k eurótól indul, mostani árakkal. Még meglátom mi lesz velem 1-2 év múlva.
A páv is meglett időközben, de itt a cégnél nincs semmi nagy negatívum, ami miatt lelépnék, sőt. 3 autó van, jófej a főnök aki nem hivogat, jók a kollégák is. Az autóval csak annyi van, hogy nem teljesen magas fülkés, hanem az egyel alacsonyabb Scania R450 van, tehát kevesebb pakolható hely van. Ezen kívül berendezkedtem, vezetem.
Ha letelik az egy év, amiben megegyeztünk, talán megnézek egy tartálykocsis munkát.Ahogy mondtad is, nagyon fontos az összkép.
@Qtya123: Ha már sikerült találni egy lehetőséget, ahol te is dolgoznál és fizetnek is eleget, akkor tarts ki mellette. Ezért kezdtél neki és így talán a feleséged is boldogabb, tehát te is. Tavaszig pedig meglátod mennyire tudsz beilleszkedni, hozzászokni, utána meg bármi lehet még.
asd
-
otto14
senior tag
válasz HoTaZo #19418 üzenetére
Én például kezdőként egész jól boldogulok ezekkel a helyi fuvarokkal nyergesen. A főnököm volt mellettem max 10 órát összesen az első két nap, utána meg kellett csinálni a fuvarokat amiket elvállalt és egyedül kellett mennem. Persze telefonon mindent elmagyarázott, cég helyezkedése, irodai bejelentkezés, hogyan közelítsem meg a rámpát. De máshol nyilván más a helyzet, amikor oda küldenek ahol senki sem járt az ismerősök - kollégák közül és fel kell találnod magad. Kitolatni meg manőverezni azért nagyon nem egyszerű új sofőrként az első 1-2 hétben, de még utána sem. De mindenki mérje fel a salyát képességeit, 7.5T "kis"teherautóval kezdeni is tök jó, csak a fülke legyen nagy.
A BHS Trans Marosvásárhelyi kirendeltségéről nagyon jókat hallottam, szerintem máshol is hasonlóan jó a cég. Amikor munkát kerestem, kezdőket épp nem kerestek, mert tapasztaltakból is szinte túljelentkezés volt
[ Szerkesztve ]
asd
-
otto14
senior tag
Mi főként Mannheim környékén járunk. Szerintem itt teljesen kulturáltak a sofőrök. Útépítésnél, ahol csak 2 sáv van csak a nagyon sietősek nem sorolnak be a jobb oldali sávba, vagy ha párhuzamos közlekedés alakult ki. De sosem volt gondom az oldaltávolsággal. Kihajtóknál már láttam többet, akik utolsó méteren vágtak át előttem.
asd
-
otto14
senior tag
válasz Avicularia #19558 üzenetére
Nagyon durva ára van ennek 🫠
@HoTaZo: Köszi a részletes választ. Mi Total kártyával járunk, Total vagy nagy ritkán Aral kutakhoz. Nem tudom milyen kedvezménye lehet. Telephelyünk nincs, így a saját kút is csak álom.
asd
-
otto14
senior tag
A legkamionosabb dolog ebben a szakmában, hogy a kapusoknak fogalmuk sincs a munka- és pihenőidőkről. Kicsivel 9 előtt elhajtottak a lerakóm parkolójából (ahol egyébként lehet éjszakázni, de most építkezés miatt a helyek fele sincs meg, és a maradékot az azonnal rakodóknak tartják fent). Mondom, reggel 6 órás az időpontom. Erre ő: 5kor, 5:30ra már jöhetsz. Komám, a 9es pihenő még nem fő le addigra Szerencsére volt még munkaidőm keringeni egy parkoló helyért így estére.
asd
-
otto14
senior tag
Heti pihenő idő visszapótlásával kapcsolatban. Ma estére lesz egy 24 órásom. Jó lenne még dolgozni 2 órát ma este(nem muszáj), és utána megint lenne egy legalább 24 órás pihenőm. Ebben az esetben továbbra is vissza kell majd pótolnom a 21órát a következő 45öshöz csatolva? A pótlást csatolhatom két részletben két rendszeres heti pihenőhöz? Mint például 10+45 és 11+45
asd
-
otto14
senior tag
válasz HoTaZo #19811 üzenetére
Köszi.
Hát nekem úgy lett volna jó, ha 24-25h pihenő után hozzá is látok. De egyben nem nagyon tudok 15-20 órát pótolni. A rendszeres heti pihenő 56-58 órára szokott kijönni. Utána már menni kell, hogy időben odaérjünk.
Úgy néz ki, hogy marad akkor hétfő reggelre. (másik városba menés, akasztás, tankolás).asd
-
otto14
senior tag
válasz freeknight #19819 üzenetére
Halihó
st22lacika youtube csatornáján is vannak oktató anyagok. Ő gyakorlatiasabb, a tachocenter csatorna pedig jogszerű.
asd
-
otto14
senior tag
válasz HoTaZo #19874 üzenetére
Hát itt Baden-Württemberg -ben sincs nagy kultúrája a távolság tartásnak. Valamelyik nap aki kielőzött, egyből vissza is sorolt. Erre én lelassítottam 89-87 -re, hogy növeljem a távolságot kettőnk között, s erre a mögöttem lévő három vonatozó egyből ki is állt kikerülni engem..
asd
-
otto14
senior tag
válasz SidCorky #19878 üzenetére
A jó telefonnál azzal vigyázz, hogy az Oled képernyő be fog égni.
Én júliusban kezdtem kezdőként, egy egyszerű TomTom navi van a kamionban net nélkül. Arra jó nekem, hogy mutatja a tiltott utcákat ha épp olyan helyen járok, de tájékozódni, alternatív útvonalat tervezni esélytelen menet közben. Nem elég gyors a rendszer. Erre a google maps sokkal kényelmesebb, dugókat is GMaps alapján kerülöm. --- de nekem fix útvonalaim vannak itt Nyugat-Németországban, tehát tudom, hogy merre érdemes vagy lehet kerülni ott, ahol járok.
Kezdőként nekem ez a tapasztalatom, de a többiek véleményére többet adj, vannak itt bőven tapasztaltak.@HoTaZo: a reggeltől jó hideg szél érkezett erre fele is. Meg hajnalban hatalmas zivatar volt, alig látszodtak a sávok.
[ Szerkesztve ]
asd
-
otto14
senior tag
Nálunk a szokásos, végre süt egy kicsit a nap is. Én Dec. 29 -.ig dolgozok, és majdnem az egész januárom szabad lesz. De nem tűnik húzósnak a következő két hét, ha 25-26, ami hétfő kedd kamionstop.
Lassan megérkezik a gamer leptopom is, legalább mégjobban letudom majd foglalni magam a szabad napokban.
asd
-
otto14
senior tag
válasz KAMELOT #20155 üzenetére
Akkor nem csak én vagyok ilyen feszített munkatempóban. Hétközben még boltba se érek be, hátaztán még körbe nézni a környéken
Én hétfőn kezdek a januári vakációzás után. Szerencsére pénteken a reptérről sikerült elvonatozzak az autóig 4 váltással, de elképesztő mennyi járatot lemondanak így a GDL sztrájk során. Gyorsvonatra egyáltalán nem is volt hely, csak a helyi járatokra. Ma estére épp van egy jegyem koncertre, de a járatot amivel vissza jöttem volna lemondták, s így 5-6 órát kellene várnom reggelig a következőre, de így meg inkább nem éjszakázom.
asd
-
otto14
senior tag
-
otto14
senior tag
válasz Qtya123 #20256 üzenetére
Mi ugye egy tisztasági papír gyárat szolgálunk ki. Januárban nem dolgoztam, de ez már a harmadik hetem. Az elmúlt két hét normálisnak tűnt nekem, de ezen a héten eddig lazaság van, karrieremben először nem 9/11 órás hétközi szünetet tartottam, hanem 13+ órásat. Most raknak le, de már annyira későre jár, hogy összesen lesz mára 4-4h30 vezetésem 1 felrakással, a szokásos 6-8 óra helyett 2-3 felrakással. Arra nem esküdnék meg, hogy érdemben kevesebb kamiont rendel a gyár, mint máskor. Mondta a főnök is, hogy lassan indult ez az év, messze elmarad a tavalyitól. Ráadásul a megemelt autópályadíj itt a németknél a 3 kamionra bruttó 4000 euró havi plusz kiadást is jelent, aminek egynegyedét sem kompenzálja a picit emelt fuvardíj.
asd
-
otto14
senior tag
Azt tudja valaki, hogy AdBlue hibakódnál mekkora sebesség korlátozás lesz, ha lejár a türelmi idő? Az autó egy Scania R450 2013 -ból. [kép]
asd
-
otto14
senior tag
-
otto14
senior tag
válasz kzolisajnos #20264 üzenetére
Végül 20km/h korlátozás lett az időkorlát lejárta után, de csak a motor újraindítása után lépett érvénybe. Így nem maradtam az autópálya közepén sem. Kis trükkel legurultam a szerelőnkig, vasárnap újra ránéz majd.
asd
-
otto14
senior tag
válasz Di Natale #20282 üzenetére
Én még annyit tennék hozzá, hogy nekem nincs az akkuról 24V nagyteljesítményű vezetékem, ami kiszolgálna sok elektromos akármit. Így a szivargyújtóról, 150-200 Wattból gazdálkodok (habár nagyobb teherbírású invertert vettem), csak ez a teljesítmény is már eléggé meleg tud lenni a csatlakozónál, főleg nyáron. Szóval azután terveznék elektromos cucokkal, amiután tudom, hogy mit nyújt az autó. Lehet, hogy sok helyen alap egy jó 24V -os csati, de az én főnököm azt mondta, hogy inkább ne piszkáljam.
Ekkora teljesítményből is lehet élni, ám nem olyan jól. Például Budapesten a Convoyban van 24V 140W rizsfőző, ebben bármit tudsz főni, mert jól felfőzi a vizet. De teflon a bevonata, ezért 2 hónap után kerestem más megoldást. Van Russel Hobs -tól egy Slow Cookerem azóta, de csak 75-95 fok között megy. Inverter, kis teljesetítmény. Zöldség, hús pár óra alatt elkészül benne (míg megyek az autópályán), de tésztát vagy rizset még nem próbáltam benne, a tojásnak (rántotta) elrontja a textúráját az alacsony hő sok időn keresztül.. De kerámia bevonatú, ami tök jó. Ételt melegíteni szintén kiváló. WMF -nek vagy 1 helyes tojás főzője, 67W ha jól emlékszem, szintén inverterről. Ez is szuper.
Minden másra ott a gázpalack és barátaiTehát: nálam van minden amit /amivel főzök /eszek, üveg /inox tárolók, evő eszközök, nedves /száraz zsepi + tisztálkodási cuccok, sok ruha, több pár cipő, leptop, telefon, és a töltőjük, pár gyógyszer.
[ Szerkesztve ]
asd
-
otto14
senior tag
válasz kzolisajnos #20300 üzenetére
Az én autóm is 4 akksis, egyszer sikerült eddig lemeríteni, mert megszoktam hogy úgy is kibírja, és nem ellenőriztem a feszültséget. 15 perc alatt eléggé vissza tölti az akkut a motor, annál tovább nem szoktam járatni.
Nekem egy Anker 67W töltőm van, de asszem nem tölti a leptopomat, 100W feletti kellene az adatlap szerint.
Ez is érdekes, hogy amikor bedugom a leptop saját töltőjét az inverterbe, akkor megbolondul a touchpad, és nem érzékel jól.
asd
-
otto14
senior tag
Szinuszosat vettem, meg amazon best seller, aztán nem tökéletes. Figyeltem ám, amikor beszélgettetek az inverterekről Nézegettem az IVT invertereit is, csak iszonyat drágák. Majd egyszer, mert nagyon tetszenek. Suliban piros pontot is kaptam volna, ha bevittem volna órára egy olyat.
asd
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Hálózati / IP kamera
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Formula-1
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- További aktív témák...
- Dell Optiplex 3070, i5-9500T, 8GB RAM, 250GB NvME SSD, áfás számla, 1 év garancia
- Dell Optiplex 7050 Micro, i7-6700T / 16GB RAM, 240GB SSD, áfás számla, 1 év garancia
- Apple MacBook Pro Retina 13" 2020 i5-10.gen 16GB/512GB SSD, Garanciával, üzletből, 27% ÁFÁS
- Intel NUC mini PC - NUC7i3DNKTC, i3-7100, 8GB RAM, 120GB SSD, áfás számla, 1 év gari
- Intel NUC Kit NUC7i3BNH - Mini PC, i3-8109u, 8GB RAM, 120GB SSD, áfás számla, 1 év gari
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen