- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
SGF24 - Ilyen lesz a Delta Force: Hawk Ops
gp A többjátékos mód mellett a játék tartalmazni fogja A Sólyom végveszélyben sztori módot.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hitman
aktív tag
válasz Cola111 #8333 üzenetére
Nincs semmiféle "razzia", minden sebességtúllépéssel kapcsolatos ügyet a szombathelyiek kezelnek legjobb tudomásom szerint.
Ha már büntetés, kezdő jogosítvánnyal utánfutót vontatva leállítanak mennyi lehet a szabálysértés maximális büntetési tétele? ill. mennyire figyelik ezt a rend éber őrei, hogy kezdő-nem kezdő, mit vontat stb.[ Szerkesztve ]
-
Psychonaut
addikt
válasz Cola111 #8573 üzenetére
En sem paraztam soha vezetes elott, mar az elso tanoram elott 150+ kilometert vezettem, rogton forgalomba mentem...tehat a vezetesi tudasommal semmi gond nem volt/nincs. Egyszeruen csak szigoru vizsgabiztosokat kaptam.
Es azert szerencse kerdese, mert elvileg a forgalmi vizsga idotartama 40-45 perc kellene, hogy legyen. Mindenkinek. Fuggetlenul attol, hogy mennyire vezet jol vagy rosszul.
UI: idokozben valahol 3000 korul vagyok, ha jol szamolok.
-
félisten
válasz Cola111 #9136 üzenetére
Epp a konkretumot mondom az elejetol fogva es nem a vikipediabol kopizok.
De nezzuk csak Te mit irtal:
Nem a fékeken múlik ma már, hogy hol állunk meg, hanem a gumi és a talaj közötti kapcsolat milyensége és a leszorító erő szorzata szabja meg az erőt átvihetőségét.
Ezek szerint egy allora fekezett es egy gordulo kerek azonos nagysagu es iranyu eroket kepes atvinni.....
Na ezert mondtam, hogy ne menjunk bele inkabb.
-
picur220
veterán
válasz Cola111 #9163 üzenetére
A tapadása akkor jó, ha az autó kerekeinek futófelülete nem csúszkál az úton.
Azért nem egészen sarkítanám le így, mert lehet, hogy ragad a gumi, mert mondjuk túl lágy (mert mondjuk téli, és 40 fok van). A tapadás az abroncson akkor a legjobb, ha a lehető legnagyobb gyorsulást képes átvinni a talajra minden irányban (kanyarban ugye cp gyorsulás, kanyarban gyorsításnál meg már a kanyarívre tangenciális is lehet (természetesen a cp mellett)) úgy, hogy még éppen nem akadályozza azt nagymértékben, nem termel veszteséget a gumi. Tehát nem ragad, de nem is csúszik.
Mondjuk az ABS szerintem meg nem zavarodik, csak működik. Csak ugye amikor azt érzékeli, hogy megállt a kerék, enged, amikor azt látja, hogy gördül, fog. Ezzel pl macskakövön az a baj, hogy elemelkedik a kerék, jégen meg az, hogy már minimális fékhatásnál csúszik. Havon meg nem tol a kerék hókupacot a gumi előtt, hogy akadályozza a mozgást.
-
zoo8800
veterán
válasz Cola111 #9163 üzenetére
Nem minden ABS-es kocsi hülyül meg macskakövön. Vezettem pl. Lacettit, az elég hamar elkezd kattogni a talpad alatt, de pl. a sajátomat nem igazán zavarja a macskakő.
#9183
160-nál, és annál nagyobb sebességnél is simán lehet satuzni.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
félisten
válasz Cola111 #9187 üzenetére
Bocs de mi koze a macskakoves mondandomnak a vezetestechnikai treninghez, mennyiben cafolja ez a mondandomat? Neked van gyakorlati tapasztalaltod a kozuti forgalombol arra vonatkozolag, hogy az abs hatrany macskakovon?
Nem szamolgatok semmit, fogalmam sincs mennyi lehet pontosan es nem ezzel jovok, csak kiegeszitesnek fuztem a temahoz, mert nem mindegy, hogy valaki 1 hetes jogsival a hata mogott magyaraz valamit, vagy fel millio kilometerrel.
-
félisten
válasz Cola111 #9232 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, egy a lenyeg, hogy ervenyes vezetoi engedely legyen, fuggetlenul attol, hogy az ideiglenes vagy nem.
Azert irtam az okmanyirodat, mert sokan azzal jonnek, hogy a potlas idejere eleg az a fecni, amit az okmanyirodaba kap, hat nem eleg. Illetve segget torolni jo, masra nem. -
Killing
addikt
válasz Cola111 #9262 üzenetére
Elsősegély már van az A1 kategóriám miatt, ezek szerint nem változott a forgalmi vizsga díja úgyse hogy egyben van a rutinnal?
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Mr X
veterán
válasz Cola111 #9444 üzenetére
Vezetek pár éve, nyugi.
Attól, hogy melléírod a saját véleményed, nem lesz igazabb. A KRESZ sehol nem írja, hogy nem jelezheted az előzési szándékod előre. Semmi megtévesztő nincs benne. Jelzed, hogy előzni fogsz, amint alkalmasak rá a körülmények, nem most azonnal.
Aki meg megijed egy felvillanó indextől, és satuzik, anélkül hogy egyáltalán odanézne, hogy át is húzódik-e a másik kocsi, az adja le a jogsiját.
Idézetet még mindig nem láttam, amiben azt írja a KRESZ, hogy ha engem előznek, nem jelezhetem az előzési szándékom.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
válasz Cola111 #9446 üzenetére
Az arcoskodást akár el is hagyhatod, felesleges.
Nem dudálnak rám, mert nem akkora gyökér, hogy kivágom az indexet és rántom is a kormányt.
Az értelmezésről esetleg egy link? Vagy saját értelmezés?
Nem illik rutintalannak nevezni a másikat, pláne úgy, hogy a jelek szerint azt sem tudod, mi a különbség az előzési szándék jelzése és az előzés megkezdése között.
Plusz, ahogy látom, még másfél éves sincs a jogsid. Most komolyan? Te papolsz rutinról?
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
válasz Cola111 #9470 üzenetére
Sehol nem írtam, hogy nem győződöm meg előtte az előzés kivitelzhetőségéről. És a vita arról szól, hogy jelzhetem-e az előzési szándékomat akkor is, ha engem még előznek.
1.: Még mindig nem érted meg, hogy nem kezdem meg az előzést, csak kirakom az indexet. Ezzel nem kezdem meg az előzést csak jelzem a szándékom. Akkor kezdtem meg az előzést, habehúzódtam a felezővonalhoz, illetőleg rámentem.
Az előzési szándék jelzése nem zavarás, mivel az irányjelzőt nem csak unalom ellen használom. Maximum akkor lehetne zavarás, ha kirakom, de lehetőség esetén sem kezdem meg a előzést.
A lesajnálós szöveg unalmas, pláne, hogy a fogalmakkal sem vagy tisztában.
Gondolom az is merő véletlen, hogy az igazatok alátámasztására következetesen nem írtok egy leellenőrizhető forrást.
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Cola111 #9527 üzenetére
3 km/h a különbség,ami nem sok.Meg a sebességmérő pontatlansága miatt nem is lehet kicentizni,mert egy nem olyan pontosak az autók órái(erről a cikkben is szó van),kettő mi van,ha a rendőrbácsi nem olyan jóindulatú,h +3km/h-val magasabbra állítsa az érzékenységet?
Köszi. -
jerry311
nagyúr
válasz Cola111 #9552 üzenetére
Nyilvan nem, mert tudom milyen a felderitesi arany.
Ha az ember tudja, hogy 100%-os a lebukas es emiatt a buntetes, akkor nem szegi meg a szabalyt.
Egyik legjobb pelda az M1-M7 kivezet/bevezeto szakaszan a trafipax. Amig nem latja az autos, hogy eppen melyik iranyba fenykepez, addig betartja a 110-et. Ha tudja, hogy nem ot merik, akkor maris gyorsit. Max azokat kapjak el, akik nem figyelnek vag nem tudjak, hogy ott van.Ettol fuggetlenul ismerek olyan embert, aki az altalad emlitetteket betartja. Mellesleg auditorkent dolgozik, szoval rettentoen szabalymanias. Mai napig nem ertem, hogy a felesege hogyan birja mellette, meg a ket gyerek.
-
Psychonaut
addikt
válasz Cola111 #9552 üzenetére
Nem "jovok ki eled"...megyek 140-150 kozott, tukorbe nezek, ha az inditando manover a belso savban mogottem jovo komolyabb akadalyoztatasa nelkul megoldhato, belekezdek. Nem szoktam eros fekezesre kenyszeriteni senkit...ha kicsit vissza kell vennie a tempobol, igy jart, nem fogok en 120 korulre lassitani a kulso savban halado lassu autos mogott miatta.
Itt egyebkent arrol az esetrol volt szo, amikor belso savban utolernek, nem arrol, hogy valaki kivag a masik ele figyelmetlensegbol. Nem ugyanaz.
jerry311: ugyanmar, egyreszt nem hiszem el, hogy nem lehetett volna ertelmesen megfogalmazni, masreszt a "nagy halak" kikerultek eddig is, ki fogjak kerulni most is. Viszont latok a kornyekunkon par tizeneves Micrat, Golfot, A3-mast nemet es svajci rendszammal, na ezeknek a tulajdonosai szivjak meg ezt igazan. Az a baj, hogy pont a kis erteku autoknal az auto ertekenek 1/2-e, vagy meg tobb a regisztracios dij es az osszes jarulekos koltseg, mig egy BMW-nel csak az ar 1/14-ed, 1/15-od resze (csak tipp, de tobb szerintem nem lehet). Ergo: aranyaiban sokkal tobbet kellene fizetni a kis erteku autok (minden valoszinuseg szerint vekonyabb penztarcaval rendelkezo) tulajdonosainak, mint a draga autot vasarloknak.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz Cola111 #9555 üzenetére
Erdekes modon angliaban jelzik, sot azt is kotelezo jelezni, ha bent marad a korforgalomban.
Tehat aki az elso kijaraton kimegy, az eleve ugy hajt be, hogy kifele indexel, aki masodikon vagy kesobb megy ki az befele indexel, majd valt a kifele iranyra.
Hasznaljak, nagyon ritkan latni olyat, hogy nem.
Illetve a ketto (vagy tobb) savos korforgalmak is ertelmesen vannak szabalyozva. Vagy fel van festve, hogy melyik sav merre megy, vagy a kulso sav eleve csak az elso kijaratig megy.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs