Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz CB #31603 üzenetére

    Én is jártam egy 15 000 km-es periódust Castrol C3-as olajjal, remélem nem okozott gondot, de a Cx olajoknál mindig ott van megjegyzésként, hogy bizonyos motorok nem szeretik, ahogy az A5/B5-nél is.

    A C-seknél általában a szulfáthamu, foszfor, kén tartalom(SAPS) arányával játszanak, illetve A5/B5-nél azokkal az adalékokkal, amelyek a nyírással szembeni ellenállást határozzák meg (HTHS), így a C-sek a károsanyag kibocsátással, illetve az égéstermék feldolgozásával függ össze inkább, az A5 meg a hosszú csereperiódusú olajcserével.

    Sajnos azt nem tudom, hogyha egy A1/3/5 követelményű motorba Cx olaj kerül, valójában mi történik benne... még az ius lehet, hogy semmi különös, csak a kibocsátott környezetvédelmi értékek lesznek rosszabbak :)

    Én speciel igyekszem az A1B1/A3B3 előírásomhoz igazodni, kerülni a Cx-eket, és maradni a 0W30 / 0W40 olajoknál, gyártótól függetlenül.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák