Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz orbano #22507 üzenetére

    persze, mi más lehetne? alább adnak a tartósságból, megbizhatóságból. meg van tervezve, hogy x ideig ilyen és olyan, amúgy nagyon szigorú és kötelező feltételeknek meg kell felelnie. de aztán ennyi is, hogy utána nem tartós, szétesik, ez már más kérdés.
    ezért voltak a régi japánok iszonyú jók, mert a minőség, a tqm rendszer volt a legfontosabb. nem volt olyan spúrkodás és költségcsökkentés mint most. a megbizhatóság csökkenése egyértelműen ennek tudható be szerintem.
    ha mondjuk 100 eurod van csak a turbo-ra, akkor ennyiből kell kihozni azt a turbot x db megrendelése esetén, aminek teljesitenie kell a felállitott követelményt. ha mondjuk 200 eurod van turbora, már teljesen más kategóriáról beszélünk, megbizhatóság, tartósság, hatékonyság és még ki tudja minek a függvényében.
    a bosch is tudna kurva jó elektronikát gyártani ha annyi pénzt kapna rá, hogy le tudja gyártani a megfelelőt, de x pénzt kap és abból ennyire fussa.. denso is csinál marhaságot azonnal, ha kevesebb pénzből kell dolgoznia.
    lassan már tök mindegy mi van, mert a globalizáció, a költségcsökkentés megöli a különbséget a gyártók között, mert egy-egy területen már csak pár beszállitó maradt talpon, vagyis közös a beszerzés is.
    ilyen miatt juthatott oda a honda, hogy az accord féke szinte egy az egyben laguna.. egy fos, de tényleg az, olyan késéssel dolgozik, hogy félelmetes.. 8 milliós kocsiba ez iszonyú gáz..
    tehát nem hiszek abban, hogy dörzsölik a gyártók a tenyerüket és szándékosan rosszat gyártanak, mert ezt a piaci verseny miatt nem lehet. egyszerűen maga a verseny, a globalizácó az, ami miatt az adott keretből ennyire fussa. és aztán ott állnak a mérnökök a management előtt és azt mondják, hogy a jelen technológiánkkal, beszállitókkal, megállapodásokkal, szerződésekkel ezt tudjuk kihozni abból keretből, amit jóvá hagytatok. és ezzel minden gyártó szembesül.
    ahol javitani lehet az a termelés hatékonyság növelés, folyamatok optimalizációja, szinergiák kiszűrése, beszállitók karcsúsitása, rendelések volumenének a növelése, hogy az egy darabra eső ár kisebb legyen etc... meg persze gyártási költségek, villany, viz és minden más lefaragása, és a bérek.
    és persze vezetői döntések, amelyek nagyban befolyásolják az irányt.
    pl, hogy hondánál nincsen turbo. hogy ez jó e? 5 millás autónál merev hátsó futómű meg első mcphersonra fussa? huhh, ez ciki. de ha 95% azt se tudja mi az a torziós merev hátsó hid, nem érdekli, akkor ez van, ez lesz, cserébe kap egy bazi nagy csomagtartót egy szikláshegység helyett, ami a dw futóművel jár ugye.. igénytelen, gané cucc, de legalább 98%-ban a hétköznapokra megfelel.
    1.4-es szegény piacra termelnek? érdekes, ohgy az accordnál meg merték lépni hogy 2 literes motor alatt semmi, civicből meg berakják a szegény ember motort.. akkor most mit akarják feljebb pozicionálni? esélytelen. ott az 1.8-as motor. egy 1.6 turbo is oda-vissza veri már fogyasztásban és nyomatékban is, közel 270-300 nm-rel, hangolás kérdése. start-stop rendszer is mehetne bele. a honda évek óta nem fejleszt semmit igazából ami emlitésre méltó lehetne. 5 sebességes automata? amikor mindenki dsg-t gyárt vagy zf-et vásárol?! hát mit szenvednek ezzel, vegyék meg a 8 gangos zf váltót nagy tételben. aki automatát akar, az kifizeti egy 6 millás autónál még azt a 150-200ezres felárat, csak kapjon egy kurva jó váltót hozzá.. sajnos tényleg kőkorszak lett a civic mechanikailag. de szó szerint. élvonalból másodhegedűs lett. hülyére verte a turboval az f1-et, mai napig épit turbo motorokat nem csak versenysportba, de utcára is (k23), és semmi...
    hihhhhetetlen...

    [ Szerkesztve ]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Új hozzászólás Aktív témák