Hirdetés
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
ma Újabb képeken a Samsung Ultra órája, a pletykák már az árát is tudni vélik.
-
Still Wakes The Deep - Befutottak az első értékelések
gp Alig egy nap múlva érkezik a játék, amely egyből elérhető lesz a Game Pass rendszerében.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Gatyába ráztam, igen, de szerintem az átlag magyar használt autó vásárló nem nagyon fizetné ezt meg pluszban. Ha tényleg az autó mellett döntök, akkor eladni szeretném, nem árulni.
Szerintem is jobb autó a Jazz (kb. minden tekintetben), de ha Civic-et szeretnék, akkor a nagyobb értékű autótól lesz célszerűbb megválni. Plusz apum ragaszkodik a WagonR-hez érzelmileg.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz honda23 #52385 üzenetére
MaTegnap beszélgettem apummal, és arra jutottunk, hogy lehet, hogy mégis az S-Cross-t kellene választani, mert az meglenne kp-ra egy az egyben, és miután átvettem az újat, ráérek eladni a régit. Sőt, az is lehet, hogy inkább a WagonR-t adjuk el, a Jazz meg marad.A győri Suzuki Stabil átvizsgálás nélkül 1,2 milliót mondott rá.
szerk.: Amúgy néztem videókat a két autó infotainment-jéről. A Civic-é elég gyatrának tűnik, egy lassú, 4.4-es Androidot futtató tablet tulajdonképpen. Az S-Cross-é egy Bosch fejegység saját OS-sel, egyszerűbb, átláthatóbb UI-val, emiatt szimpatikusabb is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Peterhappy #52400 üzenetére
Megéri a multikormány a felárat?
Én már nem tudnék meglenni nélküle, de ezt Neked kell tudnod.
Utólag biztosan nem lehetetlen, de szerintem szét kell bombázni az egész műszerfalat hozzá. Ha kell, akkor célszerűbb olyat venni, amiben van.
----------------------------------
Más: Az imént rendeltem 2 Bosoko ablaktörlőt. A WagonR-en volt már egyszer, nem volt olyan rossz, de annyira jó sem. Kíváncsi leszek, hogy a Jazzen hogy viselkednek. De ha mégsem válik be, akkor is csak 1560 Ft, nem nagy veszteség.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az EGR-bajok tudtommal inkább a 2002-2008 Jazzekre jellemzők. Van, akinél 60-80k km-nél előjön, de pl. az enyém 125k-nél még jó, és nem volt piszkálva soha, használatfüggő. Az újabbakat nem ismerem.
A második generáció európai változatai 2008. októberétől 2009. októberéig még Japánban készültek, azután átköltöztették az Egyesült Királyságba. Viszont az előző generációból az összes EU-modell japán gyártású, szóval annak 100% az esélye.
Forrás: Wikipedia
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nem csak járt, jár a mai napig. V-Power 100-at kap mindig.
A tanfolyamon csatlakozott hozzánk egy srác, aki mesélte, hogy a barátnőjének is ugyanilyen Jazze van. Egy időben a legolcsóbb lónyálat tankolta, ami 1-2 év alatt szétmarta az injektorokat, valószínűleg a túlzott etanoltartalom miatt.Index fórum szerint 51 és 38 a gyári.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Még gondolkodunk rajta, de több mindent meg is kéne csinálni a Suzukin, mert így nem szívesen adnánk másnak. Összes lengéscsillapító cserés, az első fékek is, de lehet, hogy a hátsók is (dobfék, szét kellene szedni megnézni), kell új nyári gumi, a szélvédőn több kavicsnyom, most már időszerű a motor- és váltóolaj, valamint fékfolyadékcsere is... Ezzel szemben a Jazz "kulcsra kész".
Az a baj, hogy sokat nem kapnánk érte így, de ha még ráköltjük ezt a kb. 150k-et, akkor sem lenne annyival több.A felsorolt dolgok nagy része még gyári, 14 év után elérkeztünk arra a pontra, hogy több mindent is gatyába kell rázni rajta, nem elég csak olajat cserélni. Melóba járós autó amúgy, nem is nagyon van idő ezeket rendbe tenni, de az októberi műszakiig meglesz minden.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz zebede #52434 üzenetére
Épp ez az, hogy akkor szembesülnek vele, amikor már világít a csekkendzsin. Különben azt sem tudják, hogy van ilyen alkatrész az autóban. Ritka az, aki külön foglalkozik vele.
szerk.: Vagy éppen azért nem foglalkoznak vele, mert akkor több pénzt kér a szerelő.
szerk. 2: Én meg azért nem foglalkozom vele különösebben, mert egyrészt mindig is jó minőségű nyállal ment az autó (német ugyebár, plusz én is kizárólag V-Power 100-ast tankolok), másrészt heti rendszerességgel kikormolom az autópályán.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Graphics #52438 üzenetére
Én egy év alatt 6-6,5k km-t raktam csak bele. Jelenleg hétköznaponként pár alkalommal megy 2-5 km-eket, valamint szombatonként pályán Mosonmagyaróvár-Győr-Mosonmagyaróvár.
A 120-as nagy szervizt még megcsináltatta az előző tulaj. Volt gyertyacsere, szelephézag, váltóolajcsere - mindez számlával igazolva. Én most csak egy motorolaj- és szűrőcserét ejtettem meg, többet nem láttam indokoltnak.
szerk.: Mint írtam is, azért sincs kedvem hozzányúlni az EGR-hez, mert nem érzek abszolút semmi rendelleneset.
Tudom, most én vagyok a gonosz autógyilkos, aki szarik a karbantartásra és akit érdemes messze elkerülni, ha árulja az autóját.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Graphics #52441 üzenetére
Olajcserét mi is otthon fogjuk csinálni ezentúl, akna is van. Csak várom, hogy legyen az Aldiban/Lidl-ben nyomatékkulcs.
Leendő autószerelőként több mindent is megcsinálnék, csak eszközök híján nem tudom. Max. a fékeket tudnám még otthon, de azt meg nem kell, tavaly áprilisban lett lecserélve az összes tárcsa és betét.
Gyertyákat szintén ki tudnám otthon cserélni, mert több gyertyakulcs is van, de az is egy évvel és ~6500 km-rel ezelőtt voltak, szóval az sem kell.
---------------------------
Amúgy meghozta a futár az ablaktörlőket, úgyhogy most azt fogom felszerelni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mindjárt meg is csapkodom magam korbáccsal.
Felraktam a lapátokat. Egyelőre csak ablakmosóval teszteltem a garázsban, de jónak tűnik.
szerk.: Még egy ok az S-Cross mellett - az 1.4T-ben abszolút nincs EGR-rendszer. Sőt, kettőstömegű sem. És a turbója is csak fix geometriás. Viszont van közvetlen befecskendezés.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ---Lasali--- #52484 üzenetére
Azért hiába kevés a ccm, ezek a feltöltött motorok jellemzően erősebb hajtókarokat, csapágyakat, stb. tartalmaznak. Ha odafigyelnek a megfelelő melegítésre/hűtésre és jó minőségű olajat kap, sok baj nem lehet. A közvetlen befecskendezéstől és hatásaitól (koksz) jobban lehet félni, de szintén jó minőségű nyállal használva ezzel sem lesz egyhamar probléma szerintem.
Ennek ellenére ilyen kis motorral nekem sem kellene a Civic, szerintem nem illik egy ilyen autóhoz a 3 henger zakatolása (bocs hdanesz! ), holott az ereje valószínűleg elég lenne.
Egy Swiftben viszont pl. teljesen oké, azt vezettem már az egyliteres, 3 hengeres Boosterjettel. Azt inkább választanám ezzel, mint a 4 hengeres 1.2 szívóval. De leginkább a Sportot az 1.4T-val.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ---Lasali--- #52489 üzenetére
Mi ezeknek az előnye?
A súly és az előállítási költség csökkentése, de főként inkább a hatásfok növelése. Egy hagyományos szívóbenzinesnek 15-20% körül van a hatásfoka, ezeknek a kicsi turbós motoroknak viszont 30% is lehet, mivel a kipufogógáz energiáját forgatjuk vissza, ami amúgy csak kárba veszne. A jobb hatásfokkal együtt csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. És a vevők elvárásainak is megfelelnek, miszerint egyre erősebb autókat szeretnének.
Pörgősnek nem pörgősek, jellemzően 6000 körül van végük, mert 1500-2000-es fordulattól rendelkezésre áll kb. 200 Nm, nincs szükség nagyobb fordulatra, a többség úgy sem használja ki. A kompresszióviszonyuk is kisebb a szívókénál.
Az egyenetlen járásból sem nagyon érez a kedves user semmit, mert egyrészt komolyabb bakokat kapnak, másrészt néha építenek be egy kiegyensúlyozó tengelyt. Na, meg ott a rettegett kettőstömegű lendkerék is.A megbízhatóságot tekintve nem feltétlenül rosszabbak ezek a kicsi turbós motorok szerintem. Nyilván valamivel több odafigyelést igényelnek egy egyszerűbb szívóbenyásnál, de ha azt megkapják, nem nagyon lehet gond.
A kedvencem a műfajban a Suzuki 1.4-es Boosterjet motorja. 4 hengeres, 140 ló/220 Nm, láncos vezérlés, nincs benne EGR, se kettőstömegű, és a turbója is csak egy fix geometriás Mitsubishi, ami 1,1 barral tölt. A közvetlen befecskendezés (Bosch-gyártmány) miatt kormol ugyan, de nem jobban, mint az én Jazzem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #52500 üzenetére
Típusfüggő. Egy Volvóba nyilván több hangszigetelést raknak. Egy 1.4 PDTDI VW Polóval már más lenne a véleményed.
Na, meg mostanában a 6. gang csak egy overdrive fokozat, így a benzinesek is kevesebbet forognak pályán.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #52525 üzenetére
Taylort kérdezd, hogy melyik része.
De ha annyi mocsok van, akkor úgyis nyit a biztonsági szelep a szűrőben, és csak kering a dzsuva.szerk.: Komolyabbra fordítva, én úgy értettem, hogy ha pl. olajsáros a szelepek, vezérműtengelyek környékén, azt nem fogja feloldani és eltüntetni onnan a Sustina. Ahhoz le kell szerelni a hengerfejet és kézzel elmosni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #52531 üzenetére
Ezt elolvasva most már valamennyire elhiszem, hogy van némi tisztítóhatása. Nem vagyok tribológus, csak autószerelő-tanonc, viszont egy kicsit még mindig szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, amit TaylorPro írt. Szívesen megnézném azt az endoszkópos mutatványt saját szemmel, esetleg a motort teljesen szétszedve, de ez nem hiszem, hogy meg fog történni.
TaylorPro: Én maxra töltöttem egy hónappal ezelőtt. Legyen a két határ között, akkor nagy baj nem lehet. Hogy valaki 3/4-ig tölti, vagy a max jelzésig, szerintem annyira nem számít.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #52545 üzenetére
Mire célzol? Arra, hogy a Te Accordodban több van, vagy hogy ez a 125 nem lenne valós?
-
tboldi
nagyúr
Nem akarok dízelt venni, nem őrültem meg, csak kíváncsiságból kérdezem.
Az utcánk végén lévő kereskedésnél van most egy 2.2 CTDi 9gen Civic. Ez még az a legendás motor, vagy annak leszármazottja, amit a 7gen Accordokba is szereltek?
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #52588 üzenetére
Véletlenül nem egyezik meg a Jazzével?
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #52590 üzenetére
Abban az esetben, ha megegyezne akkor ez kell hátra: betét és tárcsa.
Persze jó lenne tudni valahonnan, hogy ugyanaz-e.
------------------------------------
Más: Azon gondolkodtam a kádban ülve, hogy ha megtartanám a Jazz-t, akkor vennék rá 15-ös felniket, meg 4 évszakos gumikat, a jelenlegi 14-es felniket, illetve téli és nyári gumikat meg eladnám.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #52603 üzenetére
Vagy az, vagy félreteszem (= elköltöm a Jazz-re ). Attól függ, hogy 2 hét múlva mibe szerelmesedek bele a pozsonyi motorkiállításon.
Szívesebben ülnék egy újabb, kényelmesebb, erősebb, extrásabb, stb. autóban, de egyrészt valamilyen szinten sajnálnék tőle megválni, másrészt szeptemberben újra nekifutok a járműmérnökinek és a vasútra biztosan nem járnék új autóval.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
175/65R14-ről 185/55R15-re váltva változnak a beállítandó nyomásértékek? Az én matricámon csak a 14-es szerepel (LS), de a 15-ös is gyári méret (ES /Sport).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #52608 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!