- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Melyik tápegységet vegyem?
- BIOS frissítés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ASUS notebook topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62737 üzenetére
Egy 39°C-os 5W30 mitől ken jobban, mint egy 39°C-os 0W20? (üzemmeleg= 90-110°C)
Vagy egy 6 bar helyett 1 baros nyomású 5W30 mitől ken jobban, mint egy 1 baros 0W20?
Esetleg egy 1 baros 5W30 mitől ken jobban, mint egy 6 baros 0W20?
Tehát összességében mitől (hogyan) ken jobban az 5W30?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62744 üzenetére
Az olajnyomás ÉS az áramlási sebesség is fontos.
Próbálj meg egy szívószállal vizet felszívni (viszkozitás =1cSt) majd próbálj meg mézet (viszkozitás kb. 8000 cSt) Nyilván üzemmeleg olajok esetében mondjuk a 0W20-as 100°C-on 8,7 cSt, az 5W30 meg mondjuk 10,5 cSt. Vagyis nagyon nagyon hasonló. Még a hths 150°C-on is 2,6 és 3,5 cSt-kről beszélünk. Ellenben 25°C-on már a 0W20 kb. 70-80 cSt, míg az 5W30 kb. 120-130 cSt.
De 2-5 bar nyomásoknál már nem mindegy, hogy kicsit nehezebb a szívószálon szívni, vagy kicsit könnyebb. Meg sok olajfurat nem szívószál átmérőjű, hanem mondjuk a 20-ad része. Ahhoz hogy ugyanannyi mézet szívj fel 3 másodperc alatt, mint vizet, iszonyú nyomás (szívás) kellene. Mivel az olajnyomást a szabályozó szelep korlátozza, a mézesebb olajból azonos max nyomás mellett kevesebb fog átáramlani a rendszeren, mint a hígabból.
Az egyetlen probléma extrém alacsony viszkozitás esetén akkor lehetne, ha a szivattyú nem tudna kellő nyomást felépíteni. Amihez az olajrendszer ellenállása kell (lásd szűk olajfuratok, stb.) Ha gondolatban vizet teszel az olajkörbe olaj helyett, a szivattyú szállítani fog, de a rendszeren nagy sebességgel áramlik át a víz, nem képez ellenállást, a nyomás nem épül fel rendesen. De ez nem az 5W30 vs. 0W20 esetben lenne, hanem nagyságrendileg nagyobb különbségnél.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
flegga92
senior tag
válasz
rothfb #62724 üzenetére
A vékonyabb olajat jobban eszi dolgot tudom cáfolni. 7g Civicben az általad használt 5W30 Eneost nagyon "szerette" a motor, egy csereperiódus (10e km) 1,5 l olajat öntöttem rá + a nívó max és minimum közötti kb 8 decit összesen 2,3 l.
Következő olajcsere 0W30 Castrollal történt itt összesen kb 1 l olaj ment rá, cserekor a nívó max alatt egy picivel volt.
Azután a szerelő és egy olaj webshop tanácsára kipróbáltam a 0W20 Eneost. Kb 0,5 l fogyott és kicsit túl is mentem a 10e km-en. Az olajlehúzó gyűrű van letapadva ezért volt a magasabb olajfogyasztás.
Nálam bizonyított a "vékony" olaj. Sokat megy hidegen a kocsi, de 40 fokban autópályán is bírja tartósan 350 km-t 130 km/h felett, itt 5000 körül forog a motor.
Hidegben is sokkal könnyebben indul, szebb a hangja. Mondjuk én az Eneost elfelejtettem egy életre, több helyen olvastam rosszakat róla, szerelőm is lebeszélt, az elmúlt időszakban vittek hozzá jópár csapágyas motort amiben Eneost használtak. -
i-sti
senior tag
válasz
rothfb #62748 üzenetére
SZVSZ terjed is a 0W olaj. Ha jól tévedek az új 1.0 és 1.5 TSI-k is azzal járnak.
"VW 508.00/509.00This specification combo (508.00 for petrol, 509.00 for diesel) requires a 0W20 viscosity, fuel economy oil with long life additives. These specifications are NOT backward compatible with the eariler VW specifications. Recommended for the new 2.0 TFSI 140 kW and 3.0 TDI CR 160 kW VW/Audi engines."
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62750 üzenetére
És statisztikailag a Honda motorjai hibásodnak/-tak meg az elmúlt 20 évből, vagy más autógyáraké?
Ezt is leírtam már, hogy a Honda motorfejlesztése már a 2000-s évek elejére jelentős előnyben volt ami a pontos megmunkálást, energiatakarékosságot, hatékonyságot, megbízhatóságot illeti. Inkább hiszek a Hondának, aki 2004 óta ajánlja, javasolja, és rá fejleszti a motorjait a 0W20-ra, mint a többieknek, akik azt mondják, szarjál a környezetvédelemre, megbízhatóságra, takarékosságra, úgyis lecseréled 3 év múlva, tegyél bele 10w40-et, jóvanazabba. Utóbbi mentalitás mondjuk egybevág a keleteurópai szervizes szemlélettel is.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
flegga92
senior tag
válasz
rothfb #62763 üzenetére
Valóban pár éve csupa jó dolgokat lehetett róla hallani, az elmúlt 1 évben kezdtek bajok lenni sokak szerint, Civic csoportban is többeknek lett csapágyas a motorja és eneos (nem a sustina) volt benne. Szerelőmben megbízok, 10 évig márkaszervizben dolgozott, majd 2 éve saját műhelyt nyitott és csak Hondát fogad, úgy kell könyörögni hogy ismerősöm Mazdáján csináljon egy olajcserét. Nyomatékkulcs ott a kezében mindig, a legutolsó csavart is azzal húzza meg. E mellett 5-6gen Civiceket tuninugol (turbó stb.) úgy hogy sok már több 10e km-t futott.
Félreértés ne essék ne essék senkit nem akarok róla lebeszélni, az olaj kérdés egy vallás, személyes tapasztalataimat közöltem, illetve olyan emberekét akikben megbízok. -
válasz
rothfb #62770 üzenetére
Az is a gondom a Sustinával és a Premium Ultra S 0-ás olajokkal, hogy a gépkönyvben a ACEA A1/B1, A3/B3 teljesítmény szintet ír elő a Honda. Míg a Sustina A3/B4 illetve a többi, amit még néztem, azok C3-as jelöléssel rendelkeznek. Az Eneos oldalán van amelyik inkább dízelekhez, van amelyik meg WV-Audi csoportos autókhoz van ajánlva. Szóval nekem a teljesítmény szintek nem stimmelnek. Egyedül a Premium Hyper rendelkezik egyértelműen A3/B3 minősítéssel. Ráadásul évek óta bevált.
Analfabéta vagyok kis túlzással a témában, ezért az egyértelmű jelölésekre hagyatkozom és ennek alapján választottam a szerintem legjobb olajat. Minden oké is vele. Amiben még biztosan megbíznék az a Zsemitónál is rendelhető eredeti Honda olaj, de az meg írtó drága.
De mivel onnan fog jönni az olajcseréhez szükséges gyári Honda olajszűrő, leeresztő csavar, meg még meglátom mi, ezért elgondolkodom a Honda olajon is. -
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62771 üzenetére
A Honda a motorjait a 2000-es évek kb. közepétől üzemanyagtakarékosra IS építi, még a nagyobb teljesítményűeket is. Szűkebb illesztések, pontosabb megmunkálás, kisebb belső ellenállás, hatékonyabb működés.
Ehhez az optimális segítség az ilyen típusú motorokhoz fejlesztett alacsony viszkozitású, és alacsony HTHS viszkozitású (High Temperature High Shear) energiatakarékos olajok használata. A gépkönyv előírja, hogy "Mindig az energiatakarékos olajok használata javasolt."
Azt nem írják bele, hogy lehet ugyan használni másfélével is, de az már legyen a használó felelőssége. (Mit mond sok okos, meg sok szerelő: ezek a híg olajok semmire se jók, csak drágák, meg tönkreteszik a motort. Ők persze sose használtak még olyat. Statisztikailag persze sokkal több vastagolajos motor van szerelőnél, motorhibával, mint hígolajos, csak hát az már mégis olyan fura, ellenkezik a "paraszti ésszel")
Ha inkább hallgatunk a Hondára, mint a saját józan paraszti eszünkre, akkor megnézzük mitől energiatakarékos az olaj. Egyrészt alacsony viszkozitású, tehát 15W40-ek között nem érdemes nézelődni. Másrészt megnézzük mit mond még a Honda: ACEA A1/B1 vagy A3/B3. (Ő ugyan mondja azt is, hogy 0W20-tól 15W40-ig minden jó bele, de ezt már üti is az energiatakarékosságra vonatkozó igény, hiszen 15W40-ből nem igazán van energiatakarékos.) Illetve API SL vagy jobb. Felütjük gugli barátunkat, aki azt mondja, hogy az A1/B1 az úgynevezett energiatakarékos olaj, min. 2,6-es HTHS-el. De sajnos már kivezették a szabványt. Van még az A3/B3, ami HTHS min. 3,5, nem energiatakarékos. Van az A3/B4, aminél a B4 a dízelekre vonatkozik, benzines szempontból tehát mindegy, lásd A3B3. Meg van még az A5/B5, amit ugyan a Honda nem ír, azonban a szabvány azt mondja, hogy energiatakarékos olaj, némileg csökkentett szulfáthamuval, min. 2,9-es HTHS. Csökkentett szulfáthamu, részecskeszűrőt, katalizátort kevésbé szennyezi, sima 3-way katalizátornál minimálisan releváns.
Ezek közül tehát a már nem létező A1/B1 a jó választás, vagy mivel olyan már nincs, a hozzá legközelebbi energiatakarékos, A5/B5.
API SL vagy jobb. SL óta van már SM, SN, sőt SN+ és SN RC is. Mind jobb, azaz sokkal magasabb követelményszintnek megfelelő, mint az SL, amit előír. Amin tehát SM vagy SN van, azok mind megfelelők.
Amennyiben megnézzük, hogy a Honda alapvetően az API követelményszintű régiókra fejleszt és gyárt, észrevehetjük, hogy például az európai ACEA szabványnak való megfelelés kissé rá van erőltetve a modelljeikre. Miért? Az ACEA szabvány alapvetően a HTHS viszkozitás és a szulfáthamu alapján minősít A1, A3, A5-re. AZ API és az ILSAC szabványok sokkal inkább az autógyárak saját olajminőség követelményeihez hasonlítanak. Vagyis ha valaki kicsit beleássa magát, és nem ragaszkodik az ACEA szabványokhoz, akkor rájön, hogy API és ILSAC szabványos olajat is használni fog tudni. Más piacokra ugyanis ugyanezen motoroknál és olajoknál csak annyi van hogy legyen minimum API SL esetleg min. ILSAC GF-4. mod: az se véletlen, hogy míg az európai autógyárak mindenféle majdnem követhetetlen saját szabványtípusokat írnak elő, addig a Hondának nincs ilyenje. Nem is követeli meg. Mégis, a Hondák motorjai statisztikailag megbízhatóbbak, mint azon gyártók motorjai, amelyekhez mindenféle saját szabványú olajat írnak elő.
Sok mai olaj amelyik bőven túlteljesíti az API SN+ és az ILSAC GF-5 szabványokat, megfelel a GM Dexos 1 Gen2 minősítésnek is, a HTHS viszkozitása pedig 2,6-2,89 között van, az a régi ACEA A1/B1-nek minden további nélkül megfelelne, vagyis tökéletes választás, pusztán azért nincs ACEA minősítése, mert az A1/B1 szabvány már nem létező, megszüntették, az A5/B5-nek pedig 2,9 a minimum HTHS. Vagyis amiatt nem használni egy minden szempontból kiváló API SN/SN+ és ILSAC GF-5 és GM Dexos 1G2 minősített olajat, mert a gépkönyvben ACEA szabvány IS elő van írva, az olajnak meg nincs ilyen, az értelmetlen.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
buherka
addikt
válasz
rothfb #62837 üzenetére
Ez a hamisított Castrol olaj már csak mese habbal.
Ha tudod, hogy mitől nem hamis a Castrol olaj akkor nincs mitől izgulni.Okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátján, a hülye a sajátján se.
-
flegga92
senior tag
válasz
rothfb #62839 üzenetére
Volt szó erről a TC Égéstérben is, hogy a magyarországi forgalmazó szivatta önmagát is. Mikor elkezdett felvirágozni a netes olajkereskedelem, a legtöbb webshop nem a hivatalos magyarországi forgalmazótól szerezte be, hanem más országokból olcsóbban. Ez nem tetszett nekik, elkezdték a hologramos matricát ragasztani és elkezdték híresztelni, hogy amin nincs az hamis. Közben ez nem volt teljesen igaz, legtöbb eredeti olaj volt, csak hát abból nem származott profit a forgalmazónak, viszont kevesebben vettek "eredeti" Castrolt is, mert féltek. Ettől független biztos voltak vannak és lesznek is hamis olajak. Viszont az UNIX, Bárdi stb, nagyobb boltok biztos nem fognak hamis olajat adni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
rothfb #62985 üzenetére
Engem ugyan nem zavar, mindenki azt önt az autójába, amit akar, egyszerűen csak furcsállom, hogy sokan ódzkodnak a 0-s olajoktól, pedig hidegindításkor jobbak (általánosan, mert biztos van a világon 1-2 kivétel), mint a vastagabbak. Ha a gyártó megengedi a használatát, akkor nem lehet baj.
Egyébként az, hogy látható mennyiségben nem fogy vagy fogy, az még nem jelenti azt egyenesen, hogy az az olaj megfelelő vagy nem megfelelő az adott motorba.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
rothfb #62985 üzenetére
"Az enyémben is 5w30 van évek óta" - ez nem jelenti azt, hogy ez az ideális, csak egy tény.
"plusz előtte a németek is azt töltöttek bele" - ez szintén nem jelenti azt, hogy ez az ideális, különösen hogy a németek 2-5 évre vesznek autót, szóval számukra 2, max 3 olajcsere periódus, addig meg neki mindegy mit tesz bele, úgyis eladja. Plusz az ő szervizüknek éppen ilyenre volt a legjövedelmezőbb szerződésük a nagykerrel, és kész.
"egy fikarsznyi olaj sem fogy 3 és fél éve" - ez tulajdonképpen jó, ha nem szőrözünk azon, hogy minden motorban fogy az olaj, a mérték nem mindegy, illetve az, hogy mivel az olaj fogy, mi pótolja ki a helyét(korom, üzemanyag, víz, savak, fémkopadék, stb..) és milyen mértékben.
"Most van benne 99850 km. UFO 1.8 benzin 140LE" - nekem 171.000 km van benne, nem ufo, de sedan 1.8 benzin. Vagyis ugyanaz a motor. 0 km-es kora óta fogyasztja az olajat, csak nem mindegy miből mennyit. a gyári 0W20-ból minimálisat, 4-6 decit 10-12 ezer km-enként. Próbáltam 0W30 fuel economyval is, abból is akörül, picit talán többet fogyasztott, mondjuk 6-8 decit. Próbáltam 0W40-el is, hogy ne engedjünk a 0W-ből, de sajnos abból kifejezetten sokat fogyasztott, többször is kellett utántöltenem, egyszer drasztikusan, nívópálca alá, 6000 km-el olajcsere után. Majd visszaváltottam 0W20-ra, és azóta ismét a 0 km-es korában megszokott, újkori 4-6 decit eszi meg, 10-12 ezrenként. Mivel a 0W20 olajjal körülbelül fél literrel fogyaszt kevesebb benzint, simán vállalható ésszerű áldozat, a konstrukciós jellegből adódó fél liter olaj ára, a 100 km-enként fél liter benzin áráért.
"Tehát nem olyan rossz az az 5w30 se" - ezt senki nem állította, csak az a kérdés, hogy nem olyan rosszat, vagy jót, vagy optimálisat keresünk-e.
Az is elhangzott több ezzel foglalkozó helyen, hogy ha több viszkozitás is megengedett, akkor érdemes a megengedett legalacsonyabb viszkozitást használni. Többször előkerült a bizonyos Toyota motor is, amibe szintén nem a megengedett legalacsonyabb viszkozitást tették, hanem mást, így a kicsit ritkább periódusokkal meg is adta magát.
Még azt nem tudom, hogy akik 0W20 vagy 0W30 helyett 5W30-at használnak, azok miért nem használnak inkább 5W40-et, vagy 10W30-at? A logikát próbálnám megfejteni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Avicularia
veterán
válasz
rothfb #63037 üzenetére
Ennyi eszem nekem is van, de Svédben élek, itt van kb 2 nagy lánc, ami árul autóalkatrészeket. Azon kívül vehetsz olajat kutakon (kb.10-ből 1 nem automata, ahol van shop) vagy márkakereskedésekben. Ezen kívül nem igazán léteznek autósboltok (ahogy kocsmák sem
), mint otthon szinte minden sarkon.
Netről tudok még rendelni ilyen autodoc, mister auto, bildelar-online, stb, de ezeken az oldalakon nem találtam eredeti honda olajat.[ Szerkesztve ]
-
Dan-szan
senior tag
válasz
rothfb #63102 üzenetére
Hát közel áll akkor ET-hez,
kicseréltem az egyiket, azt a vacak drótot nem tudom rendesen visszaakasztani. Az akksi kivétele nekem is megfordult a fejemben, de nem maradt időm utána olvasni milyen hatással van a rádióra, milyen sorrendben kell ki és visszakötni . Így békén hagytam de holnap nekiállok
Köszi.Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
cs_dy
tag
válasz
rothfb #63118 üzenetére
Igen 1.4- es a terv csak az a kérdés hogy civic vagy jazz. Ismertek valakit Bp.-en aki vállalna autó nézést kereskedőnél?
Pár év hiányt a szervízkönyvben már gáznak érzek.
Eddig mindig zavarba hoztam az eladókat az itt ott lévő problémákkal, úgy tesznek mintha nem látták volna előtte legalábbis ezt feltételezem.
AMD RYZEN 5 5600, 32 GB RAM, 1TB SSD, RTX 3060 TI
-
tboldi
nagyúr
válasz
rothfb #63209 üzenetére
K20 kell bele, problem solved.
-
tboldi
nagyúr
válasz
rothfb #63219 üzenetére
Hirtelen csak annyit találtam, hogy 1.8-as, 140 pacis, motorkód még nincs meg. Wikipédián azt írják, hogy
“Although the North American and the home market model differ externally, they are mechanically identical”,
de ebből sem derül ki, hogy az európai verzióval is megegyeznek-e.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
-
Biqci
aktív tag
válasz
rothfb #63337 üzenetére
Ööö, hogy én is drámaian fogalmazzak, ez hülyeség. Nekem automata Accord van, de nem azért, mert komoly gondok vannak velem, hanem mert ezt dobta az élet. Amikor 2 évvel ezelőtt vettem a kocsit, kb. akkor kezdődött az idegbaj itt németben a dízel autókkal. Ami normális benzines volt, gyakorlatilag rögtön elkelt. A keresés kezdetén kizártam a dízel és automata autókat. De mivel kellett az autó (mert a meglévő motorhibás lett és melóba menni pedig célszerű), és elémkerült az Accord, nem tétováztam. És nem bántam meg. Tudom, hogy jó a kézi váltó, a lányomnak Jazz van, szuper. De ez a sarkos megfogalmazás, hogy meggyalázza...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Aladdin
senior tag
válasz
rothfb #63349 üzenetére
Nem mondtam hulyeseget. 93-ban, hulyegyerek korszakomban en sem tudtam volna elkepzelni a 125 lovas Civicemet automata valtoval. De az az auto sportos volt, jo volt a valto benne, ahogy irtad a Honda valtokkal kapcsolatban, es hat akkoriban az automatak meg nem voltak tul jok.
Azota ven fasz lettem, majd te is leszel, ahogy irtad, es bizony 2011-ben amikor megvettem az Accordot eszem agaban sem volt az manualis valtoval venni. Abban az autoban, plane a 2 lteres benzinmotorral, semmi sportossag nincs. Nulla. Viszont van benne egy olyan foku kenyelem, csend, nyugodtsag, ami abszolute nem igenyli a manualis valto megletet. Meg amugy is varoslako vagyok, hat a tokomnek nem hianyzik a kuplungolas, valtogatas. Ezert irtam, hogy a 8. gen Accord bizony az a kategoria, amelyik automataval a jobb. En szivesen vettem volna tavaly mondjuk egy CTR-t, ha lett volna valami fasza gyors automata benne, mint ahogy azt mar mindenki kinalja ebben a kategoriaban is. -
sugarforce
őstag
válasz
rothfb #63341 üzenetére
Szerintem nincs, de izlesek es pofonok, csupan a kategorikus kinelentesedrr reagaltam, az vt viccces. Ja az egyik automata, de szerencsere nem az ishift, hanem normalis 5 sebesseges. Varosban orulok is neki, hogy nem manual, nekem a vezetes elmenyhez semmit nem ad hozza a valtogatas, sot.
-
Bibby
addikt
válasz
rothfb #63365 üzenetére
Mert ezt szoktad meg... Egy időben a szivato is hozzátartozott a vezetéshez, aztán szerencsére kikopott.
A kézi váltó is ki fog.
És igen a nagyon messzi jövőben maga a vezetés is csak hobbi lesz hétvégén a pályán, a közlekedést meg robotok végzik sokkal hatékonyabban.Ελευθερια η θανατος
-
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kedvenc zene a mai napra
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Diablo IV
- Star Wars rajongók
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!