- Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Gaming notebook topik
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Mini-ITX
- Két projektorral bővül az Acer Vero család
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen monitort vegyek?
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
Hirdetés
-
Alig néhány nap múlva jön a Silent Hill Transmission előadás
gp A műsor alatt a készülő játékok mellett az új film részleteibe is kapunk betekintést.
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81316 üzenetére
Attól függ, ha canbus-al működik a kormánygomb akkor necces de nem lehetetlen, ha sima ellenálláslépcsős akkor menni kell(ene). Miután összedugtál mindent az új fejegységgel megtanítottad a gombokat (már ha lehet)? Kéne egy pontos autó típus/évjárat, meg a gyári magnó típusa, valamint az új fejegységé is, onnan már többet tudunk segíteni szerintem.
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81318 üzenetére
A gyári magnón a képen c2-vel jelölt csatlakozó 10,11,12-es pontjára megy a kormányvezérlő bár ezt jó lenne megnézni mert pont 2001-ben volt egy facelift, és ezen is variáltak a
csigazafranciák. Jó lenne egy fotó a gyári csurkáról ami ebbe a csatiba megy, a pontos azonosítás végett. A pioneer fejegység a vezetékes távirányítót egy 3.5 jack aljzaton várná, de szerintem ide csak a saját megoldása jó, szóval nekem nem tiszta, hogy találkozik a kettő.Esetleg olyan adapter kéne , ami ezt megoldja. A te adaptereden én csak ISO csatlakozókat látok, azokon keresztül tuti nem fog működni.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81341 üzenetére
Akkor viszont kell a fotó mindenképp a gyári csurkáról, úgy tudunk tovább menni. Találtam két rajzot ami segít neked, a pioneer fejegység gyári vezetékes táv kapcsolási rajza, és ellenállás értékei. Ha azt el tudod érni, hogy egy adott gomb megnyitásakor egy bizonyos értékű ellenállás érték jelenjen meg, megnyerted a csatát.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81366 üzenetére
JA jack csati 2 érintkezőt használ, a középső gyűrűje elhagyható. Még mindig nem tudjuk a gombok a kormányon milyen elven működnek, lehet can-bus de lehet ellenálláslépcsős is, viszont ha ellenálláslépcsős is, közel se biztos, hogy pont azok az értékek lesznek ami neked kell (mondjuk az sem kizárható, hogy ez szabványosított )szóval csak úgy ne köss semmit sehova, mert ha canbusos a kormány, kinyirhatja a fejegységet. Be kell azonosítani a kormánygombok vezetékeit, és mérés után lehet agyalni tovább. Egyenlőre sok a nyitott kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81371 üzenetére
Az a gyújtáskapcsolóról érkező kapcsolt 12V, bár elég furán van megfogalmazva. Azt kéne megnézni, hogy a föld (A8) és az A2 / A3 között van e mérhető feszültség? Ha nincs s akkor egymás között? (A2 - A3) ha az is nulla akkor mérni kéne ellenállást A2-A3 között egy benyomott gombbal.
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81395 üzenetére
Mivel a CAN verzióhoz vett átalakítód nem volt jó, az biztos nem. A D2B verziónál nem az iso csati közé volt rejtve a távirányító, így szerintem az sem lehet, így marad a VAN busz. De ez inkabb csak találgatás részemről, jobb lenne ezt tisztázni egy márkaszervízben, az alvázszám alapján biztos tudnak segíteni.
-
tordaitibi
veterán
válasz dethroner #81395 üzenetére
Követem egy ideje csak nincs ötletem, azért nem folytam bele.
Az ellenálláslétra az oké de ha bármilyen buszos akkor csekély az esély.
Hiába akarod lemodellezni mikrokontrollerrel ha nem tudod a protokollt. Azt meg lehallgatni és dekódolni nem kis hardver és szoftverkörnyezet kell mivel ezek gyártófüggőek és nem publikusak.
A nagyfiam egy nagy nemzetközi ilyesmivel foglalkozó cégnél dolgozik a fejlesztőrészlegem és tőle tudom milyen bonyolult ez. Can-LIn és egyéb busz illesztő, sniffer, adatfolyam rögzítők. Ezután produkálni kell azt amit keresel, pl. a le-fel stb. összes gombnyomást egy GYÁRI!! vezérlővel, majd a keletkezett nyers adatfolyamból ami kilométer hosszú, megfelelő szoftverekkel és 5-10 éves emberi rutinnal kinyerni a kellő kódokat.
Ezután ezt felprogramozni egy pic-be, kell még egy CAN illesztő amivel az adatfolyamot ráküldöd a buszra. Ez utóbbi erősen ajánlott hogy gyári, dedikált, az autóhoz való modul legyen.
A művelet nem veszélytelen mert ha szar az illesztés akkor esetleg leül az egész busz és ami azon lóg azok a perifériák meghalnak, nem működnek.
Ha véletlenül ezen a busz ágon lóg egy motorvezérlési vagy netán menetdinamikiai egység is abból nagyon cifra dolgok lehetnek.
A lehető legrosszabb eseteket példáztam de simán van ezekre esélyed.
Nem tudom ér-e ennyit az egész.
Ha a busz csak a vezérlő meg a rádió között megy akkor lehet kísérletezni de erre is igazak a fennt leírt adafolyam kinyerés, rögzítés majd visszafejtés. Ezek gyártótól függenek és egyedi protokollok, nem csereszabatosak az esetek 99%-ában. És hétpecsétes ipari titkok, nem tudom hogy lehetne megszerezni. -
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81395 üzenetére
Egy ilyen megoldást találtam, itt is a kormány alatti csatinál támadtak a cél érdekében. Sajna csak oroszul van, ráadásul fotó, még a fordító sem játszik, valakivel le kéne fordíttatni. Nem kell semmiféle elektronika, a gyári kormánygombokat kell átalakítani, hogy a megfelelő ellenállásértékeket adja a pioneer felé, kb ez a lényeg.
-
#85619712
törölt tag
válasz dethroner #81419 üzenetére
Sajnos más megoldás nincs, ki kell szedni a gombokat is a helyéről és szerintem az smd ellenállásokat is kell cserélgetni, hogy adott gombhoz megfelelő ellenállásértéket kapja meg a pioneer fejegység. Vagy marad a gyári átalakító amit a kormány alatti csatlakozóba kell bedugni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest