- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Egér probléma
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atesss
addikt
válasz Salex1 #39377 üzenetére
Állítólag bizonyos autóknál (pl. Opel Astra/Corsa több típusa is) a fényszórók feszültségszabályozója közös, (és valahogy eléggé el is van rontva ha így működik...).
Így ha egy régi izzó mellé egy új kerül be a párba (és - állítólag - nem azonos az ellenállása egy újnak és egy már használtnak), az egyik izzó a névlegesnél jóval nagyobb feszültséget kap, így hamar kiég.
A megoldás állítólag az, hogy párban kell őket cserélni.Amúgy neked itt izzónként 50-60W-ot (4-5A) kellene leszabályoznod, ide egy sima 7812 nem elég.
Létezik 3A-es verzió is, de még az sem elég magában. Elvileg lehet kettőt párhuzamosan kötni, de még nem próbáltam.
De így viszont túl kicsi lenne a fényerőd, a bemenő mondjuk 13V-ból kb. 11-et csinálna az LDO.
Valami speciálisabb kellene, aminek 3A (6A) mellett is kicsi a drop feszültsége.
Ráadásul ezt a meglehetősen nagy eldisszipálandó teljesítményt le is kellene hűteni.
Szerintem ide simán egy LDO nem jó megoldás. -
Kernel
nagyúr
válasz Salex1 #39377 üzenetére
Több okból is teljesen irreális elképzelés egy 7812 alkalmazása (+3 vagyis legalább 15 V-ot igényelne a stabil működéshez, árama is igen kevés), de más hasonlóra sincs szükség. 12 V a fényszórónak kevés is lenne.
Akkufeszültséget kell megmérni, felpörgetett motornál. Alapjáraton lehet kicsit kevesebb, de kis gázadásra is már be kell állnia egy stabil végértékre, ami utána már nem növekszik. Ez a végérték autótól függően lehet eltérő pl. 13,8-14,4 V között. Ha ennél több, akkor nyomhatja kifelé az izzókat, ebben az esetben a feszültségszabályzót kell ellenőrizni, cserélni, ami a generátor gerjesztésének szabályzásával állítja be a töltőfeszültséget, vagyis a fedélzeti feszültséget.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
mezis
nagyúr
válasz Salex1 #39377 üzenetére
Ellenőrizd a feszültség szabályozót. 14,5 V-nál nem lehet nagyobb magas motorfordulatszámon sem !
Milyen márkájú izzót használsz ?
(Én GE-Tungsram H7 MegLight Ultra-t használok. Ezzel 6000 - 7000 km-t tudok menni kb fél év. Egyszer volt egy márkajelzés nélküli, az fele addig sem bírta. Nálam a tompított mindíg világít amikor mozog az autó. Pirosnál sem kapcsolgatom.)
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- LEGO klub
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gaming notebook topik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest