Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz BIGi75 #114890 üzenetére

    A damping faktor a legfontosabb a sebesség szempontjából. Ezért is a csöves erősítőhöz kötöttem a lassúságot, nem a kor hangfalaihoz, hiszen régen fordítva volt: gyors hangfalak, lassú erősítők, ma gyors erősítők, lassú hangfalak. A rendszerszintű gyorsaság a pro kategória, ami sok hifis szerint nem hangzik jól, ezért a JBL-en kívül senki nem is célozza őket marketingben.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz BIGi75 #114890 üzenetére

    Mozihoz fontosabb szerintem (!) :)

    1. az erősen beszűkült iránykarakterisztika -> pontosabb objektum leképzés a térben. Mély/mélyközép szinte tök8, a dómok viszont szórnak mint a bolond mindenfele -> tölcsér. Így vagy úgy. Akár eleve tölcséres magast használni, akár waveguide-os dómot (ami tölcsér mint műfaj szintén), akár ribbont/AMT/planar-t, amik elé a gyártók a faceplate-re lényegében tölcsért tesznek. Ezen utóbbi magasak a natúr klasszik hifis dómokkal ellentétben szűkebb nyalábot vetítenek mind vízszintes, mind függőleges síkban (főleg utóbbiban), ami jótékony egy sokhangszórós felállásban, nem csak "egymás ellen" de a reflexiókra is gondolva.

    2. érzékenység ~92+ dB de ha még több, csak jobb, lásd PA mélyközép + érzékeny magas, a többit a sub viszi lent úgyis. Érzékeny hangszóró egységnyi légnyomást kevesebb teljesítménnyel old meg, mint érzéketlenebb társa, itt a dimenziók nagyságrendileg +/- 3dB -nként 2-es szorzó/osztó és ha megnézed egy mai házimozi erősítő képességeit, tápját, végfokainak számát, minden marketing maszlagot gyorsan elfelejtesz és osztod kettővel az olvasottakat, hogy realistább képet kapj, mit vettél, kiadja a matek, hogy kevésbé terheli ugyanakkora hangerő mellett egy érzékeny hangszórószett a végfokokat és azok a tápot, mint egy érzéketlenebb szett, aminek csavarni kell rendesen, hogy dübörögjön a Star Wars csillagromboló mikor beúszik a légüres térben :D . Egy Dolby Atmos vagy DTS:X 7.2.4-ben oké, hogy a sub-ok "magukat hajtják", de azért itt már van létszám az erősítőre aggatott hangszórókat illetően. Tuti hogy valami érzékeny frontokat és szatelliteket keresnék mozira, ha tisztességesen akarnám csinálni, consumer kategóriás cuccal, de sajnos nem mindig adottak a lehetőségek (karakter, ár, egyebek miatt). Nyilván ez 5.1-re is él, talán kicsit kevésbé durván, de igen.

    Nálam itt válik el a 2.0 sztereó szett és a mozi szett (mint olyan), nem az abszolút értékben vett minőségi preferenciák mentén, ahogy sokan hiszik/hitték a múltban.

    Nyilván, ha dedikált, tisztességes tápolás, fasza elektronika küldi mindegyik csatornát delejjel, fentebbiek felejtősek úgy egy az egyben, lásd a kis bakancslistás gyöngyszemem, NAD M28 - 7db Purifi modul, egyenként 200W 8 Ohm és folyamatosban is tudja mind a 7-re egyszerre. Durva lehet. :K Ha nem elég a csatornaszám, csak veszel még 1-2 ilyen dobozt és már tényleg csak a DAC-ok meg processzorok száma az izgi előttük, de mondjuk dobj be egy Trinnov-ot és mehet a Hegylakó Remastered :)) .

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák