- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
- Apple notebookok
- Autós kamerák
- Apple asztali gépek
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
Hirdetés
-
Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
it Az ír adatvédelmi hatóság kérése miatt a Meta befékezi az AI-modellek kiadását Európában.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Picit erősít a tempón az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5590-es, WHQL aláírással rendelkező csomag két új profilt is kínál.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pety
senior tag
válasz
dabadab #3031 üzenetére
Az újakban biztos az van,na de 10cm műszerfalban szokott lenni,16,5 első ajtóban abba sem mindben mert van olyan amelyik csak max 13cm,ovál meg egyértelműen hátul van.Hertz hangszórókat nem igazán raknak gyárilag autóba.Autó Hifiben az egyik legnagyobb már amennyire ez hi-fi......
"A számítógéppel kitűnően megoldható minden olyan probléma, amely számítógép nélkül fel sem merülne"
-
udi
őstag
-
Cableguy
tag
válasz
dabadab #3051 üzenetére
Életem 50%-át autóban töltöm (elöl
), tehát a zenék felét ott hallgatom.
Egy fillérbe sem kerül:
A gyári hátsó hangszórók maradnak, vagy ha nem voltak, akkor amit előről kivettél berakod hátra, és a fejegység erősítőjére kötöd. Ha nem ül hátul senki előrefédereled, és olyan mintha ott sem lenne. -
Ebit
addikt
válasz
dabadab #3382 üzenetére
A kérdést talán úgy lehet egyszerüen megközeliteni, hogy a használat során változik, változhat az anyagszerkezet,valamint a viselkedése a kúlünböző hatásokra, nincs rá, megfelelő mértékegység, egyértelmú magyarázat,de valamilyen irányba befolyásolja a hangátvitelt,hangképet.
Természetesen ez igy kicsit misztikusnak túnik, de a hatás megléte megfelelő körülmények mellett reprodukálható,bizonyitható, és biztos van olyan ember , aki nem figyel rá nem veszi észre.
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #3476 üzenetére
. A hangfalak frekvenciaatviteli gorbeje szinte biztosan vmi girbe-gurba ize a hasznos tartomanyba, ezen lehet segiteni megfeleloen belott EQ-val.
- sajnos itt több utas erősitő rendszert kellene alkalamzni ugyanilyen hangfalakkal
az adott hangfal frekigörbéje azért olyan, ert ennyire képes, ha az egyik helyen megváltoztatod kvázi javitod. máshol lesz a kritikus pont
Ha meg valaki direkt vmi hangzasra hajt, akkor meg plane van ertelme
A Hi-Fi-ben a helyes értelmezése, egyenes/valós/ átvitel, lásd pl. a régi direkt vágott hanglemezeket,ebben az esetben vétek, modositani a frekvenciaátvitelen.
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #3479 üzenetére
Azért, mert a hangszóró, beállitás, összehangolása - egyfajta -tudomány- és azért , itt a fzika törbénye érvényesülnek, ugyanis lineáris átvitelt, nem tudsz megvalósitani a hallható hangtartományban, csak hangnyomásváltozással.
Nem véletlen, a hangmérnökök elterjedése sem , akik ugyan figyelembe veszik a múszaki paramétereket, mégis többszöt a asaját hallásuk alapján alakitják, szabályozzák a zenét.
csoves erositok nepszerusege
Itt van nálam nagyobb szakértő, bár én is szeretem a hangképúket.
-
DDL
őstag
válasz
dabadab #3490 üzenetére
Biztos?
Ilyen magabiztos, de teljes mértékben légből kapott kijelentést kb. 10 éve hallottam utoljára. Régen nevettem már ekkorát.Had kérdezzek vissza: hány százalék torzítás alatt szűnik meg a "csöves hang"? És milyen lesz?
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
CASper666
tag
válasz
dabadab #4167 üzenetére
Hát ebben igazad van.
Csak mégis kíváncsi voltam hogy minek van az ott, ha már van.
Eddig annyi hasznát vettem hogy most ha kifelé mozdul a hangszóró akkor nem remegnek annyira a szekrények.
Am lehet hogy csak mákom volt az elhelyezésével és azért nem érzékelek különösebb változásokat a szoba különböző helyein.( a térhatású dolgot én erre értettem)
Az alkoholmentes sör az első lépés a guminő felé! :d
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #4173 üzenetére
Sztereo műsorjelet engedsz, egy hangfalra, tehát közösited a jelet, ez mindegy, hogy hol vagy hogyan történik, megtévesztés.
"A szub igazan nem ket oldalra sugaroz, csak egyre, mivel az emberi ful a mely hangoknal nem tudja beloni, hogy merrol jonnek - erre egyebkent a bakeliteknel is epitenek, a basszust gyakran monora keverik, mert igy nem ugrik ki a tu, a sztereo hangzas hianyat meg ebben a frekitartomanyban ugysem veszi eszre az ember."
Ez igy azért nem pontos, de mindenképpen jól hangzik azok számára, akik, csak egy szubládával rendelkeznek, azértegy komolyabb " profibb hangrendszert megnézel, nem ezt tapasztalod.
Középkategoriás lemezjátszók esetében sem fordul elő, túugrás ha helyesen van beállitva.
Te ezeket, milyen tipusnál tapasztaltad? -
Ebit
addikt
válasz
dabadab #4175 üzenetére
bakelit rengeteg kompromisszummal es korlatozassal terhelt hanghordozo
Feltételezem, hogy a RIAA szabványra gondolsz mert az LP-re készülő felvételekhez /vágás előtt oda-vissza torzítani kell a jelet (magasak kiemelése, mélyek csökkentése és a lejátszásnál ennek inverze a korrektorral ,visszaállitani az eredeti frekimenetet).
Szerintem a bakelit sem rendelkezik több kompromisszummal , mint a cd,az LP elvileg nem sávhatárolt,de a kérdést nagyon egyszerűen eldöntheted szerezd meg egyazon felvétel két verzióját, és hallgasd meg egy középkategoriás rendszeren.
A másik a lemezvágás, és keverésre visszatérve, hanglemezstúdiók között óriási kűlőnbségek voltak ,és vannak jelenleg is, az ne tévesszen meg, hogy ma már otthon félprofi rendszereken nagyon sokan kevernek zenét, és azt gondolják, hogy ők ettől, már hangmérnőkők.
A bakelitre visszatérve, nem elvitatva, hogy valóban voltak, és még jelenleg is vannak bizonyos gyártástechnologiai korlátok, pl az alapanyag , vágófej, jelszintek beállitása,de az általad leirt lemezjátszótű ugrás előfordulása talán egy hazánkban gyártott ,és forgalmazott lemeznél, és egy bizonyos tipusu hangszedőknél fordult elő.
-
DDL
őstag
válasz
dabadab #4175 üzenetére
"A bakelitnel a monora keverest a studioban vegzik, ez teljesen normalis eljaras (ahogy az is, hogy a bakelitre kerulo anyagrol levagjak a nagyon mely frekvenciakat,"
Olyannyira, hogy a 16Hz-es organasíp hangját is rögzítik. Igaz ilyen lemezeken egy oldalon max. 10-13 perc van...
Szóval kevéssé igényes lemezeken tényleg vágnak...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz
dabadab #4191 üzenetére
Tehát elvileg korlátlan az analóg technika ugyebár. Egy folyamatos információ folyamnak semmiképpen nem lehet ellenfele egy bármilyen nagy felbontású, de mégiscsak kvantált mintákból álló - tehát nem folyamatos! - információ folyam. Amit ráadásul össze-vissza kell alakítgatni. Hamár az absztrakt dolgoknál tartunk...
A gyakorlatban egy LP-re lehet rögzíteni 100kHz-es jeleket kényelmesen és 16Hz-eseket is (CD-re, SACD-re, DVD-A-ra bajosan). A szabványban meghatározott 100-120um-es max. barázdaszélesség figyelembe vételével. Azonban e szabvány abból indult ki, hogy monó üzemben 20 perces játékidő legyen oldalanként, sztereó felvétel esetében 10-13 perc. Ha 7-8 percig lemegyünk a játékidővel akkor lényegesen tágulnak a lehetőségek.
Azt se feledjük, hogy az analóg technika szabványai nagyrészt a minimum értékeket határozzák meg a digit technikáé pedig a maximum értékeket (ugye nem ugyanaz
). Elég csak a frekirátvitelre gondolni...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #4188 üzenetére
Irtam egy hosszabbat, de elszállt,a linkeket átolvasom majd.
Az általad leirtaktól függetlenül, én most is az mondom, hogy az igényesebb , nehezebb anyagból készült hanglemezeket teljes egészében sztereo / térhatású/ formában vágják a lemezeket.
Megjegyzem, ezt megerősitette egy ma is ezen a területen dolgozó hangmérnök, okleveles villamos mérnök ismerősőm. -
DDL
őstag
válasz
dabadab #4200 üzenetére
"(Az sem veletlen am, hogy digitalis szamitogepen potyogjuk ezeket a hozzaszolasokat, nem analog masinakon, pedig azokkal is kiserleteztek eleget.)"
Holott már több mint 10 éve léteznek analóg számítógépek. Csakhogy egylőre igen drága és bonyolúlt. Viszont ezért sokkal nagyobb a teljesítménye (egészen pontosan a jelenlegi mérőszámokkal nem értelmezhető). Keress a könyvtárban X Magazint és olvass! Csak hogy enyhén megkarcold az analóg számítógépek lehetőségeit.
Üdv: DDL
[ Szerkesztve ]
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz
dabadab #4209 üzenetére
Egy kérdésemre válaszolj végre (egyszer ezt már feltettem neked is akkor még csak nem is reagáltál rá). Hogyan tudtak ezelőtt 25-30 évvlel ezelőtt LP-re rögzíteni (és vissza is játszani!) 80-100kHz-es mérő jeleket (egyes elvakult digitális hívők részére: kis torzítású tiszta jelek)? Amely teljesítmény ma már nem okozna olyan nagy gondot a digitális technikának sem. De még mindig sokkal drágább mint analógon.
Tessék mondani mennyi a magnószalag információ sűrűsége? Meg sem tudod állapítani. Annyi a változó a technikában (sebesség, szemcseméret, szalagvastagság, résindukció, szalagszélesség, résszélesség stb.). Mekkora a legkisebb leolvasható két szomszédos érték közötti különbség?
Arról nem tehetek, hogy nem vagytok ismerősek/járatosak az analóg rögzítéstechnológiában. Az smafu, hogy egy komolyabb 25(!) éves félprofi szalagos magnó negyedsávon(!) jó szalaggal 38 sebességgel 70-75dB-es jel-zaj viszont is tud. Ráadásul 10-12dB-lel lazán túl lehet vezérelni, mire eléri az 1%-os torzítást. És hol van ettől még a profi technika! Tessék 85-86dB-es valós dinamikatartományt elérni digit technikával 1% torzítás alatt.
Netán az LP-s okfejtésemben van a hiba? Hol? Mutass rá! Konkrét dolgokat írtam. Cáfolj meg. Arról nem tehetek, hogy megint nem tudjátok megvédeni az álláspontotokat.Itt akadunk el mindig. Pont ennél a felvetésemnél.
Kissé szánalmas.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
Toncsi
aktív tag
válasz
dabadab #4216 üzenetére
És megint eljutottunk oda, hogy elméletben jobb a digit technika, csak eszköz nincs, ami meg is tudja valósítani.
Mutass nekem egy olyan készüléket, amivel le tudom játszani a 64 bit / 1000 kHz mintavételezesű jelet.
De olyat is mutathatsz, amivel "meg lehet szólaltatni" (vagy legalább megmérni) a négyszögjeledet a megadott dinamikával és torzítással. Jah, hogy ilyen eszköz sincs. Akkor miről is beszélünk? -
DDL
őstag
válasz
dabadab #4217 üzenetére
Nem az LP nem sávhatárolt, hanem az analóg technika. Ha nagyon elméletileg nézzük akkor a digit technika ugyanúgy a kvantummechanika korlátjaiba ütközik. Vagy a digit technika építőelemeire nem vonatkoznak a fizika törvényei?
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
DDL
őstag
válasz
dabadab #4219 üzenetére
Sajnos a digit technika ugyanolyan építőelemekből áll mint az analóg. Tetszik vagy sem. Ha az általad forzírozott "problémákat" ki tudja majd küszöbölni az analóg technika akkor az analóg módon rögzített jel is javuló tendenciát mutat majd (mint ahogy azt teszi folymatosan ma is). Tetszik vagy sem. És a digit technika mégiscsak egy folymatos az analóg technika szolgáltatta adatfolyamot dolgoz fel ahol - tetszik vagy sem - adatvesztés történik. A rögzítés még sehol nincs, de máris belép a sávkorlátozás ugyebár. Legyen az bármekkora felbontású ADC....
A CD leolvasása analóg módon történik. Amelyet korlátozott felbontási képességgel (bár egyre javuló) alakítunk át digit jelekké. Ugyebár...
Mi a probléma a DAC analóg részével? Írd le pontosan..
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #4217 üzenetére
"Újabban azonban különleges csemegeként ismét felbukkannak a közvetlen vágású lemezek is. Ezek nem a hagyományos közvetlen akusztikus hangfelvételi eljárással készülnek, hanem olyan elektroakusztikai berendezéssel, amely a mikrofon és a vágógép között nem tartalmaz magnetofont. Az ilyen lemezek fő előnye a nagyobb dinamika és a lineáris fázismenet. Hátrányuk, hogy vágáskor állandó előtolást kell használni, hacsak a vágógép kezelője nem partitúrával a kezében dolgozik. Megjegyezzük, hogy a mérőlemezek is többnyire közvetlen vágásúak.
Jelenleg a hanglemezek többsége sztereo technikával készül. A sztereo technika - a korábbi monoval szemben lehetővé teszi a fül intenzitás- és időkülönbség alapján működő irányhallási mechanizmusának kihasználását. Mono berendezésen hallgatva csak az időkülönbségek rögzítése nélküli, tisztán intenzitáskülönbséggel készített sztereofonikus felvételek adnak jó eredményt, vagyis az ilyen felvételek monokompatibilisek (összeférhetőek). Sztereo átviteli láncban mindenütt két független csatornára van szükség, egészen a hangsugárzókig. A két hangsugárzót egymástól adott távolságban felállítva - és azokat külön-külön csatorna jelével működtetve -, a hang a zenekar térbeli kiterjedéseként észlelhető, míg azonos jellel működtetve a két hangszóró közötti látszólagos hangforrás érzete kelthető.
Az egyes hangszerek, hangszercsoportok hangját a megfelelő távolságban elhelyezett dinamikus vagy kondenzátormikrofonok veszik fel, és a hangfrekvenciás jeleket keverőasztalon keresztül vezetik a hangrögzítőbe. A hangkeverő és a többi stúdióbeli elektroakusztikai berendezés a szükséges kis zajszint érdekében földszimmetrikus ki- és bemenetű, és kisimpedanciájú. Ha a megfelelő keverési arányokat a felvétel közben állítják be, a felvételt kétcsatornás sztereo magnetofonnal lehet rögzíteni. Bonyolultabb műszaki berendezéssel akár huszonnégycsatornás felvételek is készíthetők, amelyről felvétel után, a kétsávos szalagra való átírás közben is ki lehet alakítani a jó hangzást." -
DDL
őstag
válasz
dabadab #4216 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett. meg nem is. Én nem az rögzítéstechnikáról beszélek. A példám csak egy megvalósulása az elméletnek. Mint ahogy a CD, DVD-A, SACD a digit technikának.
Az ADC-nek mely analóg része a gond? Az aluláteresztő szűrő?? Mert a döbbi már a digitális rész. A szűrő meg semmi képpen nem gond...
A fotózás az majdnem digitális. Ugyanis meghatározott időközönként vesz mintát az analóg jelből. Másodpercenként 32-35-öt. Ezért az statikus rögzítés. Ebben az esetben nem olyan nagy gond. A mágneses rögzítésnél egy kicsit más a helyzet...
Tessék lerögzíteni és vissza játszani 85 dB dinamikatartományú torzítatlan szinuszt. Ez már a technika megvalósulása lesz.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
Toncsi
aktív tag
-
#56474624
törölt tag
válasz
dabadab #4249 üzenetére
Ok, én nem is arról beszélek, hogy nem lehet változtatni a hangszerek hangján, de a "régiek" legyenek a kiinduló alap.
De én e tekintetben konzervatív maradok. A hangszereinket mechanikusan szólaltatjuk meg (pengetjük, fújjuk, ütjük...).
Ezt az életben nem fogják leutánozni természetes módon digitális hangszerekkel, hogy minden hangszernek megmaradjon az egyéni íze. Pl. egyéni fújástechnikákra gondolj! Tudom, billentyűsöknél igyekeztek jól megcsinálni, de pl. egy fúvósnál, vonósnál, pengetősnél?[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz
dabadab #4253 üzenetére
Ne haragudj, de mióta láttam, hallottam egy digitális szaxofont, én ezeket 5 éves gyerkőcök játékhangszereként tudom max. elképzelni.
Másrészt te is tudod, mi itt a baj. Épp amit megemlítettél. Olcsóbb, könnyebb előállíthatóság. Nincs messze az idő, mikor futószalagon jönnek ki a jövő stradivarijai, és nem a minőség lesz az elsődleges mérce. A "fejlődésbe" vetett HITetek egyszerűen elképesztően naív.
Itt sosem a digitális technikával volt, vagy van a baj, hanem a megvalósítással, és ez bizony az egésznek az elvéből adódik. -
DDL
őstag
válasz
dabadab #4248 üzenetére
Mi a gond az aluláteresztő szűrővel? Ezt még mindig nem írtad le. Hova kell létraellenállás az analóg szűrőbe? Milyen tápgondról beszélsz? A zajszigetelés sajnos nem az analóg technika szükségessége. Hanem a mellette lévő csapnivalóan tervezett és/vagy kivitelezett digitális tápok miatt szükséges. Nézd meg azt a hangcsipet, hogy milyen szar a kimenete. Milyen digitális szemét jön ki belőle. Azután beszélhetünk a 3 cent olcsóságáról. Ide sem azért kell(ene) drágább analóg rész mert gyenge, hanem mert fos a kimenete a DAC-nak....
A hagyományos filmkészítés, fényképezés statikus a hordozó szempontjából. A hagyományos magnó nem az. Az a mérési módszer amit leírsz szűklátókörű megközeítés. Ugyanis így sok mindent megtudnál csak éppen a szalag tulajdonságait nem.
"Persze, az analog technika is fejlodget, de rettenetesen draga a digitalis technikahoz kepest. Hogyan kuldesz at egy nagyfelbontasu analog hangfelvetelt a vilag tulso felere? Athuzol az oceanon egy masfel meter atmeroju rezkabelt? Becsomagolog a mesterszalagot es postara adod? Mindketto rettenetesen maceras es koltseges ahhoz kepest, hogy egy emailhez odacsatolod a file-t."
És? Ennek mi köze az eddigiekhez? Nem a költségekről volt eddig szó. Sőt jelen vitána semmi köze ehez...
"A CD remek pelda. 26 evvel ezelott jelent meg a boltokban, az audio CD-re rafert ugy 747 MB zenei adat. Huszonot ev eltetevel mar BluRay lemezek jelennek meg, azonos fizikai meret mellett 50 GB adattal (es immar normalisan seekelheto formatummal es joval robosztusabb hibajavito koddal), vagyis az eltelt idoben tortent itt egyreszt egy hetvenszeres novekedes (es ez csak az optikai lemezek terulete, amik mara gyakorlatilag a sor vegere szorultak, a HDD-k adatsurusegehez (es megbizhatosagahoz es ar/teljesitmeny aranyahoz) kepest sehol sincsenek) masreszt meg a CD-k olvasasahoz szukseges elektronika ara a melybe zuhant, a jelek ertelemezesehez es feldolgozasahoz szukseges chipekbol ezret kapsz egy zacsko savanyucukorert. Ez alatt mi tortent az analog technikaban? Mennyit javultak az adott aron kaphato tapok, eloerositok? Valamicsket, de messze nem ennyit, egy jo minosegu CD lejatszo ma is draga, mert az analog reszeknel egesz egyszeruen nincsen ilyen drasztikus fejlodes."
Szerinted milyen a mai optikai tárolók kiolvasása? Pont olyan mint a több mint 30 éves CD lemezé. Csak az optikai rész pecizitása javult. De ugyanúgy analóg módon történik mint a 30 éve CD-é. Ez nem változik. Addig nem amíg a laser fény inkább analóg mint digitális tulajdonságokkal bír... De itt már megint beleugrottunk az árakba. Most sincs köze a vita tárgyához. De ha ragaszkodsz hozzá akkor itt egy példa a '80-as évek elején egy adott 60W-os erősítő az került 10.000,- Ft-ba. Ez ma bőven 200k fölött van. Ennek az erősítőnek a torzítása 0.9-1% körül mozgott. Ma ezt a mérési eredményt 10-12ezer forintból lazán felülmúlod mert 0.01% alatti torzítást kényelmesen elérhetsz. Ez pedig nem hetvenszeres, hanem több mint százszoros javulást jelent...
Továbbra sem értem, hogy pl. egy cd-játszó analóg részeinek mely paramétere korlátozza a digitális technikából kivehető hangminőséget. Mekkora sávszélesség kell? Milyen alacsony torzítás? Mekkora dinamika tartomány? Ha már eddig eljutottál akkor tessék ezeket leírni. Ne általánosságban tessék szövegelni."Nezted mar, hogy mennyibe kerul a jofajta (vagy akar a legrosszabb fajta) bakelit nyomasa?"
Na mennyibe kerül? Ez így megint értelmetlen kérdés. Nézted már meg, hogy a '80-as években mennyibe került a CD nyomása? Ma azért drága az vinyl lemezek (nem bakeli!) nyomása, mert tényleg drága lenne, hanem mert nagyon kis példányszámban nyomják. Ráadásul kevesen csinálják.
"Persze, a felvetel es lejatszas az, ami meg ma is maceras, mert ott nem lehet meguszni az analog vilaggal valo bajlodast - az osszes tobbi koztes lepesnel vegig maradhat az ember a digitalis birodalomban."
Maradhat. Jókora beszűkülés után. Kösz inkább nem.
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
#56474624
törölt tag
válasz
dabadab #4248 üzenetére
Vagy probaltal mar hordozhato lemezjatszot venni (es a zsebedben magaddal vinni par szaz lemezt)?
Aki igazán el akar merülni a zenében (nem háttérzene), az nem a 80-90 dB-es külső városzaj mellett fog szerintem. A digitális praktikusabb, ezt mindenki tudja. De ha ez lenne a fő szempont egy HIFI-topicban, én szégyellném el magam.
zoltanz:
Ez kérdés akart lenni, hogy szerinted miért jó? Én csak tippeltem, de azt hittem, Te tudod a választ.[ Szerkesztve ]
-
shtml
őstag
válasz
dabadab #4593 üzenetére
Nem, halálkomoly, nézd meg a nyitóoldalt. Más oldalakon is láttam a cuccot.
De ez sem kutya:
"DeMagic sends a series of complex algorithm signals through your system, which relocates the magnets and thereby breaks the magnetic field and its negative effects on sound."
Ez főként annak ismeretében érdekes, hogy mindenféle audiojel a nulla körüli rezgés, tehát eredő mágneses hatása nulla. Pontosabban rossz felvevőeszközzel lehet DC-offsetet tartalmazó felvételt készíteni, de ez is könnyen eltávolítható, pl. a SoundForge is tartalmaz ilyen funkciót.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
-
Rozoga62
tag
válasz
dabadab #4643 üzenetére
"Fordítva sem lehet pl. 4ohm erősítőre 8ohm hangfalat ?"
De, azt lehet - max halkabb lesz.És kevésbé terheli a végfokot.
Ba cy lus, Hello!
Ha már itt vagyok, megkérdeznélek, hogy hogy muzsikál a NAD-dal a Polkod? (rti A3-as?) Ha nem volna cd-játszód, megvennéd a C 325-ös erősítőhöz a C 525-ös cd-játszót (vagy ha nem, akkor mi mást?), és a Polk rti A3-ast?[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz
dabadab #4668 üzenetére
Kényelmesebbnek kényelmesebb, az tagadhatatlan, de nekem sokkal inkább bejönnek ezeknek a jobb első, második generációs CD-lejátszóknak a hangjai. Meg igazából nincs ellenemre a lemezek vételezése sem. Nyilván ára van, nade milyen "luxuscikkre" ne sajnáljak pénzt kiadni, ha épp nem zenére? Még mielőtt mondanád, hallottam már netes zeneáruházakról, ahol pénzért a fájlokat lehet letöltögetni (akár veszteségmentest is), de nekem kell az anyag. Ennyi rigolya meg még ide is elkél.
Esetleg ha minden kötél szakadna, akkor vennék egy jobb külső DAC-ot, persze azzal együtt egy notebookot is, ami elég halkan üzemel...
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz
dabadab #4762 üzenetére
Akkor gondolj utána picit. Fél év alatt egyszer nem kerülök placebo-hatás alá (pedig bőven lett volna rá okom, pl.egy új hangfal+erősíti picit hogy is mondjam, szóval voltak elvárásaim), miért nem?
Ugyan. Ismerem jól én is, mikor jobb hangulatom van, akkor jobbnak hallom a zenét is. Pontosabban szólva a hibák ellenére jobban rá tudok fókuszálni a zenére, a zenei élményre. De attól még érzékeltem, hogy az most épp köményen, bántóan szól.
Ez most nem áll fenn. A hangzás változott az elmúlt két hétben, hogy mást ne mondjak, a mélyek is megerősödtek, de nyilván ezt is bebeszélem magamnak, eddig csak valahogy elsiklottam felette, a hallásom szűrte a mélyeket esetleg, nem?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS
- PlayStation 4/Slim/Pro konzolok teljes karbantartása, pasztázással Thermal Grizzly 1 órán belül!!