Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Yaye

    őstag

    válasz ch.peter #4 üzenetére

    A nem egyforma fényszórók nem feltétlenül jelentenek törést, ugyanúgy kaphatott kavicsot, mint egy szélvédő. (nekem is ezért kell hamarosan cserélni a baloldalit)

    És javaslom hogy a szervizben átvizsgáláskor ne csak fölemeljék és manuálisan szemrevételezzék, hanem tegyék föl padra is, mert egy garnitúra lengéscsillapító (beszereléssel) sem olcsó mulatság, nem árt tudni hogy számíts-e rá. A karosszériajavítások ára pedig eleve horror, szóval egy kicsinek tűnő átrozsdásodás is komoly terhelő adat a pénztárcádra nézvést, és így erős árengedményt feltételez.
    Figyelj a váltóra, minden fokozatot könnyen, akadásmentesen vesz-e, különösen az egyes-kettest, főleg visszaváltáskor, valamint hogy állóhelyzetben, üresben a kuplung ki-be nyomásakor hallasz-e hang-változást, darálást, kopogást. Egy kinyomócsapágy cseréje még nem a világ, de egy csapágyas, vagy váltási nehézségekkel küzdő hibás váltó javítása egy újabb kis vagyon lehet. (Ez persze inkább csak százezres nagyságrendű kilométer futás után fenyeget)
    Az olajfogyasztást nem lehet szemrevételezéssel megállapítani (maximum a füst színéből, bár így télidőben, szabad ég alatt minden kocsi füstje látványos), de a hengerek állapotát föl lehet nagyjából mérni ha a vizsgálatkor csináltatsz kompressziómérést, ez azért is ajánlott mert ha jól tudom a hondákat (ugye jól vettem ki hogy azt néztél ki?) szeretik agyonhajtani.
    Ha a motor le van mosva az még nem baj, sőt akár gondos tulajdonost is jelenthet. Természetes hogy eladás előtt sokan szervizelik a kocsit és akkor jobb esetben kijár egy motormosás is. Ha viszont a cucc nincs tényleg láthatóan jól karban tartott, tip-top állapotban akkor az első utad úgy is a szervizbe kell vezessen egy elővigyázatossági komplett időszakos szervizelésre.

    Használtautónál fokozottan érvényes az Ökölszabály miszerint az olcsó a drága!

    sok sikert!
    Yaye

Aktív témák