Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Archer

    őstag

    válasz rekop #3035 üzenetére

    Nem ennél a motornál találta fel a Briggs a spanyolviaszt, hogy örökös olaj van benne? Nem a gépedet akarom leszólni de nem tudom elképzelni, hogy ez a hosszú élettartam záloga lenne. Amúgy is kevés olaj van ezekben a kis motorokban, szűrő nélkül, egyszerű szóróolajzással, nem véletlenül írnak átlagban 20 üzemórát ezeknél kertigép motoroknál olajcsere periódust -bár szerintem senki nem tartja be de azért otthoni körülmények között évente illene-.
    Most, hogy kicsit átfutottam a kínálatot, tényleg itt is elkezdték az autóknál elterjedt "downsizingot" nyomatni. Végignéztem a Briggs motorkínálatát, sajnos az a helyzet, az első normális motor náluk a 850E I/C. Öntöttvas hengerpersely, 190cm3, ennyi. Régebben ez volt a 675 (most már az is űrtartalom csökkentett), még régebben Quantum néven ment, tették a kapálógéptől kezdve az ágdarálón át mindenre. Egyszerű, erős, megbízható.
    Értem, hogy váltaniuk kellett a "flathead" felépítésről (amit a kezdetek óta gyártottak és meghozta nekik a hírnevet mert egyszerű mint a faék és megbízható) a modernebb OHV és OHC felé, így valamivel javult a cm3/teljesítmény arány de önjáróhoz meg 50 egynéhány centi szélességhez egyszerűen kevés szerintem ha csak nem 4 naponta nyírja az ember.
    Nézzetek rá az MTD 53 SPKV HW-re a 180-as Kawasaki motorral, ezek a drágább gépeik azért már nem a 50-ezres teszkós színvonal és az egy nagyon jó motor. Vagy az Oleo-Mac G 53 TK Allroad Plus 4, a saját Emak motorjukkal ami feltehetően kínai -a legtöbb kisebb Briggs is az szóval tökmindegy- de legalább cm3-re rendben van.

    Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

Új hozzászólás Aktív témák