- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FJC
aktív tag
válasz decoati #105213 üzenetére
De azért mégiscsak a zene a lényeg, nem? Ha a tartalom jó, akkor nem foglalkozik az ember az apró nüanszokkal. - Legalább is kevésbé.
Egy dolgot hallasz egyszerre (mármit készülék), ha egy másikkal hallgatod honnan tudod, hogy hogyan szól a másikon?
Nagyon nagy különbségre van szükség ahhoz, hogy tudd melyik a jobb.
A terem akusztikát felismerni? Ezek a dolgok a mikrofonozáson és a keverésen múlnak. Közük nincs a valósághoz, csak egy szép (remélhetőleg), illúziók."A tudományban az ellentétes bizonyítékok megkérdőjelezik az elméletet. A vallásban az ellenkező bizonyítékok megkérdőjelezik a bizonyítékokat."
-
FJC
aktív tag
válasz decoati #105223 üzenetére
Szereinted egy sztereo keverék nem illúzió?
Használnak x db mikrofont, és a stúdióban mixelik, a teret is ott alakítják ki.
Honnan tudod, hogy én min hallgatok? Lehet, hogy többet költöttem rá mint te.. (Bár ez nem f...sz méregetésről szól )
Több mint 40 éve hifi-zek.
Terveztem, építettem erősítőket -nem keveset (csövest is). Több zenekarnak voltam a szervíz háttere."A tudományban az ellentétes bizonyítékok megkérdőjelezik az elméletet. A vallásban az ellenkező bizonyítékok megkérdőjelezik a bizonyítékokat."
-
FJC
aktív tag
válasz decoati #105234 üzenetére
Igazából te sem szeretnéd, hogy a nappaliban úgy szóljon egy szinfónia mint a koncert teremben.
Szerényebb berendezésssel, de én is dolgoztam méréstechnikában (kb: 15 éve), analóg és RF mérések.
A Chesky felvételeket nem midíg szeretem, nekem vékony a hangzása sokszor és sok a közepes előadó a lemezeken. Viszont van ami tetszik..."A tudományban az ellentétes bizonyítékok megkérdőjelezik az elméletet. A vallásban az ellenkező bizonyítékok megkérdőjelezik a bizonyítékokat."
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #105719 üzenetére
Van puffer, attól tud aszinkron lenni, ám a kis delay érdekében limitált. Így átjuthat rajta alacsony frekvenciás (nagy amplitúdójú) fáziszaj, és ugye a hallás arra a legérzékenyebb.
Ezeket épp ezért nem is szoktuk FIFO-nak hívni, habár azok. A FIFO pár sec-os vagy sok perces pufferral rendelkezik, így egyenletes az írás és az olvasás is. A késleltetése viszont ugyan ennyi.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #105839 üzenetére
Próbálj 2,4V/10k=0,24mA-t sinkelni az Iref lábról, attól javulhat!
Meg lossy decoupling elcoval, előtte ferrit bead.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
RetepNyaraB
veterán
válasz decoati #105971 üzenetére
Gumiágyra a drivert?
De hát az nem rezonanciamentesítés, hanem tompítás, elnyelés. Jobbnak érzed tőle tényleg? Nem kötekszem, csak őszintén meglep.@NoVa (de más is akit érint, vagy érdekel):
a kurva hemp faháza (konkrétan a kendergyökér rost, aminek nem olvastam utána hogyan csinálják, de gyanítom préselik, mert ennyi kendergyökér a világon nincs, amiből egy darabban kifaragnák a házakat - lásd még ugyanitt az "eperjoghurt" kamugyümölcs jelenséget) nekiállt szétválni a rostszálak mentén. Eddig egy helyen igazán, de többfelé látom a tendenciát. Hangban nem számít, ahhoz sokkal jobban tönkre kéne mennie, de azért igen bosszantó. Faipari ragasztóval (amit enyv helyett használtunk anno hangszerészként a később nem oldhatónak szánt kötésekhez) vissza fogom préselni, ha megjön a kedvem. Garancia esélytelen, mert cseréltem a fejpántot, meg amúgy is fene szórakozzék vele németekhez, onnan Amerikába, mire elhiszik, hogy nem én ejtettem le stb"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #105973 üzenetére
Szégyen amúgy! Most vettem eg Hifiman XS-t, nem olcsó, meg jól is szól, kényelmes meg minden, de a rácsa egy csilingelős alumínium-darab. Hogy ez a képtelen ötlet honnan jött, hogy kb. 0 belső csillapítású anyagokat használjanak akusztika célra, elképzelésem sincs...
(Ez már majdnem olyan hülyeség, mint a SW-frissítős okostévé, meg az önvezető autó.)Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #105975 üzenetére
Sokszor nemtörődöm tudatlanság van csak mögötte. Az emberek >70% ugyanis kifejezetten utálja, amit csinál (és még haragudni sem tudok rájuk...).
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Ba cy lus
őstag
válasz decoati #105999 üzenetére
Szerintem az első mindig az, hogy pl. a hegedű hegedű legyen. Ez (főleg fejhallgatóknál) ritkábban teljesül, mint hiszi az ember, részben amiatt, mert ilyen-olyan kiemeléses trükköket vetnek be, hogy jobbnak tűnjön a felbontás.
Elektronikus zenén nincs értelme hangzáshűségről beszélni. Ez nem azt jelenti, hogy igénytelen az eszközökre, de mi a referencia, ami alapján kijelenthetjük, hogy annak pont úgy kell szólnia? Még hagyományos hangszereknél sincs egyetlen ilyen, de azoknál legalább van támpont. Tehát ami klasszikus zenékkel nem hangzáshű, az jó eséllyel populáris, elektronikus zenékkel is csak vetít.[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
őstag
válasz decoati #105999 üzenetére
Hans Zimmer - Mission Impossible 2 Orchestra Suite Part 1 (Live) felvételen a tapsoló csapat még "látványos" különböző szintelen. Alap cuccokon megfoghatatlanul betölti az előadást, jobbakon elhelyeződik egy területre a csapat, majd feljebb tovább bomlik emberekre. A felvétel nem változott évek alatt, csak a közvetítő réteg precizebb.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz decoati #106163 üzenetére
Pedig ez nagyon ismert ground, passacaglia, hívd ahogy tetszik
A Monteverdi verzió egy nagyon király modern videója. Az előadás nem a legjobb (bár tök jó), viszont az egész hatásos. A legjobb olasz interpretációt sehol se találtam meg sajnos. Monteverdi utasítása szerint a nimfának (női szólista) a kísérettől függetlenül kell énekelnie - ami rohadt nehéz instrukció és kevesek merik bevállalni, pláne sikerrel."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
RetepNyaraB
veterán
válasz decoati #106167 üzenetére
Az öreg leírta a szólamot korrektül, de egy meglepően hosszú (a korszakhoz képest pedig döbbenetesen pontos) instrukciót is ad, mely szerint a kezdő és záró trió pontosan, kotta szerint éneklendő, de a középső rész, amelyben kvázi felkiáltásokkal kísérik a nimfa panaszát, "a lélek és nem a kéz tempóját kell kövesse". Szóval érzésre
"...acciò seguitano il pianto di effa, qual ua cantato a
tempo del animo, & non a quello dela mano."
Ahogy egy nagyon nagy tudású francia zenei rendező mondta mindig vállvonogatva, ha papírszagúan játszottunk "take risk otherwise it will be boring"."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #106342 üzenetére
Mert itt nem elég a bitperfektség, hiszen az audio adatfolyamnak időzítése is van, ami analóg módon zajosodik.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bajnokpityu
félisten
válasz decoati #106362 üzenetére
A Jankó, ha ugyanarról beszélünk akkor ugyanezt fordítva el fogja mondani, amikor épp az az érdeke.
Simán hallod a spdif koax kábelek kulonbseget nem 1.5M de 150rugos dacon is. Optika azért nem, mert olyan fosok az átalakítók, hogy már mindegy a kabel..eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #106435 üzenetére
Igen, az élethűségnek annyira nem tesznek be azok a hibák, amik természetes akusztikai környezetben (pl. egy barlangban) is előfordulnak, mert ezekhez alkalmazkodtunk az evolúció során. Amplitúdóhibák (frekvenciamenet-torzulások) is ilyenek.
Ellenben a keresztezési torzítás és egyéb impulzushibák még <0,001% THD mellett is érdektelenné tehetik a hangot.Meg egy mély motorhangot könnyebb visszaadni, mint egy sok magasat tartalmazó csörömpölést, mivel az elektronika torzítása magasban nagyobb. Az eső meg valahol a kettő közt van.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #106602 üzenetére
Ehhez D/A-átalakítás után kell szűrni és meredeken, míg Ear001 szerintem a digitalizálás előtti vágásra gondolt.
Ha vágsz 20kHz-en 12dB/oktávval, nem tűnnek el a hangok 40kHz-en, csak ~12-15dB-vel halkabbak lesznek. Fele ekkora ingadozásokat szinte minden szobai hangfalas rendszer produkál; ettől még jól hallhatjuk a hangokat, ha a rendszer képes visszaadni..[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #106605 üzenetére
Na ezt jó tudni! Régóta tolódik az A/D építős projektem, még nem olvastam utána a témának. De jó DAC-ot se volt egyszerű csinálni, így nem is sietek vele..
p_adam: "Nem kifejezetten szeretem, ha bármit adaptlapról ítélnek meg"
Félvezetők adatlapján sincs pl. keresztezési torzítás, de készülékadatlapokon még phase margint se írnak, és sokszor a small signal response-ról sincs kép. Szóval az még csak nem is "adat"lap, amin csupán számok vannak és nem görbék.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz decoati #106609 üzenetére
Hát, ha mindig újat találunk fel, soha nem lesz jól megcsinálva semmi. Az audióban azt látom, hogy fel kell találni valamit, aztán 30-40 év múlva el kell kezdeni alkalmazni, és akkor pár év (3-10) múlva már lehet jól csinálni.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
p_adam
addikt
válasz decoati #106612 üzenetére
Szerteágazó dolog ez is, bizonyos dolgokra tökéletesen rá, azaz vissza lehet állni egy "gyengébb" rendszer esetében is.
Ezt önmagában definiálni is nehéz, hogy mi "gyengébb".
Tudom, senki nem tud ezekhez viszonyítani, nekem ezek vannak, ezeket használom sok éve (+ korábbi tapasztalat), ezekről tudok beszélni (akár órákig, végtelenségig lehetne tanulni a hangjukat meg kísérletezni, hogyan változnak)
KGSSHV Carbon
A legnagyobb "erősítő upgrade", amibe beruháztam (nem vagyok biztos, hogy itt vége...)
Használtan is nagyon drága volt. Irdatlanul erős. És gyors. A legfeltűnőbb jelenség, hogy az összes Stax mélye ütősebb, erőteljesebb (egyeseknél picit sok is, bár hangerőt könnyű csökkenteni), gyorsabb feszesebb, kiterjesztettebb. Teltebb, ami sok esetben önmagában természetesebb. Az elektrosztatikusokra jellemző dinamika kompressziót nagy mértékben csökkenti, a megfelelő darabokal akár meg is szünteti. A hangszínpad mérete nagyobb, főleg bal-jobb irányban, de olyan szögletes formájú. Minden tisztán elválasztott. Ami még felettébb érdekes jellemző, hogy kicsit kevésbé jellemző rá a "tranzisztoros nyomulás", sokkal nyugodtabb, kicsit melegebb jellegű, sok világosabb, vagy magasban kicsit erőteljesebb fejhallgatót "kisimít" kicsit. De azért nem minden fejhallgatóval mondom, hogy hú ez de zenei, időnként kicsit laposnak érződik (a legkritikusabbak úgy jellemzik, "ködös", ezt nem mondanám, de értem, mire gondolnak). Leginkább pop, rock metál, elektronikus stb. műfajokkal brillírozik, ott ez a szempont kevésbé értelmezhető.
SRA-3S
Erről erősítőről kb. senki soha nem is hallott. Talán többek közt azért, mert 1969-ből származik, egy kis szépség (fűt is rendesen) és szerencsére egy kis felújítás után ennek megfelelően úgy is szól. Természetesen nem erőgép, azaz az előbbi dolgok egyike sem jellemző rá (de mégsem érződik úgymond dinamikátlannak, vérszegénynek), könnyebben hajtható fejhallgatókhoz való, és elsőre talán ott is kicsit szokni kell, hogy nincs annyi magas+mély, ami a teret is korlátozza (de nem klausztrofobikus, kis gömb formájú), még jobban le van kerekítve a hang. Viszont azokat rákötve klasszikus, akusztikus stb. zenékkel, a közép (ami részint azon fejhallgatók érdeme is) valósággal "felszabadul", előjönnek a "releváns" részletek, szimplán bevonzza a hallgatót a zenébe, énekhangok, hangszerek rendkívül édes, kellemes, adott esetben "élő" jelleggel szólalnak meg. Nagyon nehéz reprodukálni ezt "technikai" rendszerrel. Valószínűleg egy hasonlóan analóg jellegű forrással lehetne ezt a stílust a tökéletesre csiszolni, vagy ami még jobb, lemezjátszóval, mert még egy elég jó phono előfok is van benne.
SRM-T1S
Kb. kicsit a kettő közé rakható be, gyári erősítő réven az utóbbihoz áll közelebb, csak kicsit modernebb, technikásabb, kiterjesztettebb, nyitottabb formában, a térben viszonylag tetszetős, nem annyira elválasztott, egységes. SRA3S-hez képest nem annyira "különleges", "vintage" azaz "zsigerből zenei", de technikailag talán jobb, több fejhallgatóval "kompatibilis" de Carbon-nal azonos napon inkább világosabb jelleget kevésbé bánó, pl. klasszikus felvételekkel érdemes hallgatni - ha valaki nem eleve ehhez a világosabb hanghoz van szokva, mivel azért túlnyomórészt ilyeneket használnak velük anyagi tényezők miatt, és sokat nem panaszkodnak.
Kb. mint a jelenlegi gyári erősítő (SRM-500T), csak nem kerül annyiba, akkora keretből érdemesebb lehet valami komolyabb utángyártott megoldáson filózni - csak ugye vakon kell megvenni, és bízni abban, hogy az olvasottak alapján beváltja a hozzá fűzött reményeket..
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest