- Vezetékes FEJhallgatók
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: Íme a Project NeonStorm
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Léghűtés topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Call of Duty: Black Ops 6 - Nyugalom, nem lesz 300GB-os a játék
gp Az Activision némileg tisztázta a felbukkant félreértést az idei epizód méretével kapcsolatban.
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Eddig nem írtam, inkább csak megfigyelő voltam a fórumon, de így is köszönöm a sok segítséget, amit a beállítások terén kaptam tőletek!
Most viszont kérdeznék egyet.
Nem túl rég kezdtem a repülést FMC-vel és pár dolgot nem értek.
Az útvonal, repülési magasság, sebesség beállítása után az autopilot szépen elvisz a célhoz, a leszálláshoz kiválasztott reptérre, pályára is szépen elirányít.
Viszont itt, ha már ILS-t használnék (de ha nem, akkor sem) egyszerűen nem tudom csökkenteni a sebességet. A konzolon a sebességet lentebb tekerve nem csökken és 220-al kicsit nehezen megy a leszállás!Köszönöm a segítséget, bocsánat ha nagyon láma a kérdés!
-
uRSul
tag
válasz Korcsii #9774 üzenetére
A flaps beállításnál mindig igyekszem figyelni a sebesség mérő panelen a piros, jelző csíkot, és a két szélső érték közzé tekerni. Persze a 40-es flapst extrém beállításnak szántam, hogy történjen már valami, értem, hogy ott miért nem történt!
Akkor ezek szerint FMC-ben nincs erre beállítás, csak a megfelelő flaps szabályozáson múlik? -
uRSul
tag
válasz Cypresss #9782 üzenetére
Valóban ez volt a kérdés és köszönöm a választ! Közben már magam is megtaláltam, csak kicsit jobban át kellett nézni az FMC-t!
Egy másik kérdésem viszont lenne! Itt a fórumban (sok-sok post-tal ezelőtt) olvastam, csak most nem találom, hogy érdemes használni valamit, hogy amit egy netes útvonal tervező ajánl, azt a repülő valójában le is repülje! Szóval, hogy tudja, hogy ezek a pontok pontosan hol vannak, mert talán ezek ha nem is túl gyakran (?), de változnak és az alap FSX-ben már nincsenek, vagy nem így vannak benne.
Szóval erre milyen program van? Pl tegnap is repültem, de mintha nem tudta volna pontosan, hogy merre is menjen a gép a beírt tájékozódási pontok alapján, bár a programozásnál elfogadta.A másik kérdésem (lehet, ugyanúgy emiatt), hogy a ha az utolsó útvonal ponton túl vagyok, akkor 'star' művelet van, tehát meg kellene közelítenem a repteret. De ha eddig a pontig nem kapok választ vagy nem érem el a repteret, akkor mi a teendő? Ha már tudom, hogy melyik pályára menjek ok, de ha ott véget ér az út, akkor nem igazán tudja mit is csináljon szerencsétlen gépem. Vagy csak heading alapján repüljek a reptér irányába, amíg nem tudok kapcsolatba lépni velük? De ekkor meg olyan furcsa útvonalakat kapok a leszálláshoz, hogy lenne vagy 40 perc mire a pályára találok!
Bocsánat, lehet ez is csak az én bénaságom, de ezzel most tényleg meg vagyok lőve.
Köszönöm előre is ha valaki veszi a fáradtságot, hogy válaszoljon! -
uRSul
tag
[ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Csak egy információ, akik Windows 8-ra váltáson gondolkodnak, hogy megy az FSX és minden kiegészítő gond nélkül, legalábbis úgy, mint a Win7-en. -
uRSul
tag
Sziasztok!
Egy ideje már repülök offline különböző gépekkel, de szeretném kipróbálni az online repülést is. Nem fél napos utakra gondolok, hanem csak rövidebbekre. Milyen lehetőségek vannak erre? Néha ha gondol egyet van, hogy lefagy az FSX, szóval olyan érdekelne, ahol ez nem gond (az is lehet, hogy az időgyorsítás is közrejátszik ebben). Milyen technikai feltételei vannak? Köszönöm ha válaszoltok! -
uRSul
tag
válasz Korcsii #10710 üzenetére
Köszönöm gyors válaszodat!
Ja, online nem időgyorsítanék! Csak offline szoktam néha, de az esetleges fagyás miatt inkább ritkábban.
Ennek a kettőnek utána olvasok, egyiket már néztem is, bár nem akarok én virtuális légitársaság pilótája lenni, csak néha repülni egy jót úgy hogy mások is ezt teszik és valódi irányítás is van. Egy rövid utnak kb azt képzelem el, amit te is leírtál, felszállás, némi idő utazómagasságon majd a leszállás előkészítése és végrehajtása, 2 óra max.
Próbálom képezni már magam, igaz a fónia még nem annyira megy. Olvastam, hogy lehet szövegesen is kommunikálni, nem feltétlenül szóban, bár gondolom ha magyar az irányítás, akkor menne az is , egyébként az angol kifejezéseket meg kell tanulni.
A gép most már viszi az FSX-et, REX-et is indítva általában 30 fölött tudom tartani az fps-t (köszönhetően az itt leírt okosságoknak)![ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
válasz Korcsii #10715 üzenetére
Amikor már elküldtem, tudtam én is, hogy hülyeség a magyar nyelvű fónia, hiszen a repülés (vagy légiirányítás) nyelve az angol, szóval azt meg kell tanulni. Bár ha a beépített ATC-t nézem, ott azért elboldogulok nem tudom mennyivel másabb egy live irányítás.
Köszönöm, megnézem ezt a VATSIM-et is, de még lehet, hogy lesznek kérdéseim! -
uRSul
tag
Ezen az oldalon láttam egy linket a PMDG 747-hez magyarul, de nem működik a link. Nincs meg ez valakinek? Mert valahogy ott vannak problémáim, a baro se azt mutatja, amit kellene meg a flaps se úgy működik, ahogy jó lenne! Mivel teljesen kikapcsolt állapotban van a gép indításkor jó lenne egy indítási sorrend, hogy minden megfelelően működjön. Köszönöm!
-
uRSul
tag
válasz Cypresss #10734 üzenetére
Oh, milyen közel kerültem a tűzhöz, köszönöm szépen!
Bele kell néznem, mert 1-2 tutorialt végig csináltam, ettől függetlenül a kijelzők még mindig nem azt mutatják, amit kellene (vagy akár amit a videón is látok), az FMC-n beállított útvonalat sem látom, a flaps mindig 30-as állapotban van, emiatt a sebességjelzőn is megjelennek a határok és felszállás előtt -7400 láb a magasságom LHBP-n, amit kicsit kevésnek találok!
Lehet, hogy újratelepítem ezt a kiegészítőt, mert ez így eléggé furcsa. -
-
uRSul
tag
válasz wd.taz #10745 üzenetére
Gyorsan átfutottam a PDF-eket. Sok dolgot tudok már belőle, de azért vannak újdonságok, úgyhogy jó lesz alaposabban is átnézni.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy FMC-nél mi okozhat 'Buffet alert' hibát néha? A waypointok fel vannak véve, SID és STAR is kiválasztva, utazómagasság, V1, V2, súly, flaps értékek is beállítva, szóval azt hiszem beállítok mindent. Ettől függetlenül sokszor AP-t sem engedi aktiválni. Ilyenkor néha látom az említett hibaüzenetet. -
uRSul
tag
válasz cintula187 #10747 üzenetére
Köszönöm, ki is próbáltam, tényleg van benne valami!
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Lenne megint pár kérdésem, nektek már biztosan egyértelmű, de én még mindig a tanulófázist töltöm!
Szóval.
Az első az lenne, hogy ha IFR útvonalat repülök, az ATC nyomon követ és mondja, hogy merre, milyen magasan, stb. Viszont ha közben FMC-t akarok használni az repül a saját útvonalán, ami nem feltétlenül egyezik azzal, amit ATC mond. Ha otthagyom a gépet robotpilótával és nem nyugtázok a rádiózásnál, akkor meg is szűnik az IFR követésem. A kérés, hogyan tudnám megcsinálni, hogy az FMC-vel repüljek, majd a földi irányítás vektorok segítségével irányítson a végén? Vagy van-e ennek így értelme? Mert FMC is elvisz a pályáig, csak azt olvastam, hogy ha nincs nagy forgalom egy reptéren, akkor sokszor inkább a vektoros megközelítést használják, hogy gyorsabb legyen a leszállási folyamat. Vagy ez inkább online repülésnél lesz lényeg? (most offline-ban vagyok még).A másik, hogy a PMDG 737 800-ban a HUD-on hogy tudom aktiválni a tartalmat, mert egyelőre csak a panelt látom, de nem jelennek meg rajta az adatok?
Köszönöm ha tudtok segíteni!
-
uRSul
tag
válasz cintula187 #10790 üzenetére
Oh, lehet, hogy az lesz a bűnös, nem is figyeltem, hogy van mellette még valami! Most teljesen üres, átlátszó ahogy lehajtom.
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Megosztanám veletek, hogy túl vagyok az első (és második) IVAO online repülésemen!
Egyelőre nagyon tetszik a dolog, jobban, mint az offline utazások!
Igaz az első repülésnél még nem volt irányítás, csak FMC alapján jutottam el a reptérig, közben az UNICOM-on osztottam meg, hogy mit csinálok, de csak azért mert láttam, hogy más is beírja!
Oda célszerű írogatni? Mondjuk akkor arra a reptérre többen is le akartunk szállni, szóval nem volt baj, hogy tudtam róla.
A második repülésnél már volt LHBP_TWR és LHCC_CTR is. Na ez azért sokkal jobb volt, bár egyelőre még csak szöveges módban válaszoltam, a mikrofonos dolog majd a következő lépés!Köszönöm az eddigi segítséget!
-
uRSul
tag
Ha már ennyire privátra sikerült...
Szerintem itt vannak sokan akik sokkal több tapasztalattal rendelkeznek, mint én, Korcsii-ra gondolok elsősorban, aki nekem is segített ITT: [link]
Ami tényleg szükséges, hogy a navigáció és a műszerek ismerete azért az menjen. Én sokáig rögtön a kifutóra töltöttem be a gépet, na itt ilyet nem lehet, szóval a földi közlekedést is érdemes megszokni!
A budapesti torony nagyon segítőkész volt, de jeleztem is, hogy 'Newbie' vagyok a légtérben (akkor még a földön). Az IVAO oldalon kell regisztrálni majd letölteni a szükséges programokat. Én 3 db nyitott PDF-el vágtam neki (ezek a kézikönyvek szintén letölthetők az ivao.hu-ról), az IVAO program manualja, kommunikáció és fónia. Persze előtte már összeszedtem, hogy mit fogok nagyjából írni, de azért tudtak olyat kérdezni, hogy keresnem kellett! Ja írás. Az Ivao program hasonló, mint egy FMC felülete és itt van lehetőség a szöveges kommunikációra is, mint egy chat programban. Tetszik, hogy ha nem aktív az ablak, valamilyen más programra váltok egy hangos sípolás jelzi, hogy beszélnek hozzám.
Egyelőre a program futásakor nekem nem indult el a Teamspeak, ezért (is) választottam még ezt a fajta kommunikációt.
Kérdésedre válaszolva, amíg LHBP-n várakoztam meg, próbáltam elindulni 2 repülőgép érkezett, a másik reptérre ahová repültem az Unicom alapján legalább még 3-an érkeztek, szóval ha nem is valós szintű gépáradat volt, de volt forgalom. Ahogy észrevettem a torony utána a másik hazai irányítás is komolyan vette a dolgát, nagyon korrekten mondták, hogy mit csináljak, aztán repültem tovább saját navigációval.
Azt hiszem ennyit tudok elmondani. Ha van kérdésetek ez a fórum eléggé megfelelő hely arra, hogy válaszokat kapjatok az öreg rókáktól, még nekem is sok kérdésem lesz![ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
Wow, szép válasz!
Sorry, én csak mint mentoromat neveztelek meg, nem tudtam, hogy melyik virtuális felületen repülsz (bár azt hittem IVAO-n is)!
De most már megjött a kedvem, hogy kipróbáljam a VATSIM-et is, az IVAO-s 'sikerek' meghozták az étvágyamat!
Köszönöm a mostani leírást is, hogy milyen szöveget illik közölni, jegyzetelek is![ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
A torony elnézett valamit!
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Tetszik ez az online repülés, de még nagyon sokat kell tanulnom, vannak bénázásaim!
Viszont van egy problémám is. Hogy lehetne megcsinálni azt, hogy az FSX is azokat az adatokat tartalmazza, amit az FMC? Itt leginkább az ILS adatokra gondolok most. Mert LIPZ-re repültem, ahol be is állítottam 04R-re az FMC és a torony szerinti adatokat, de majdnem odacsaptam miatta, mert a programban egy másik frekvencia volt megadva ehhez a pályához. Átstartolást után azt beállítva már jó volt a leszállás. Persze tudom ez az én hibám, hogy nem néztem meg előtte, hogy milyen adatok vannak benne, de van erre lehetőség, hogy az alapadatok változzanak FSX-ben és elég legyen egy frekvenciát figyelni?
Köszönöm a választ![ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
válasz Cypresss #11129 üzenetére
Azért ez egy nagyon jó ár!
Lehet menni akár nézőnek is? Szóval egy 3. fél is bemehet vagy mindenképpen csak 2 személy tartózkodik bent egyszerre a két ülésben? Én szívesen megnézném, hogy hogy néz ez ki, de annyira pro még nem vagyok, mint ti, biztosan bénáznék élesben! -
uRSul
tag
válasz wolruf #11237 üzenetére
Én egy SF-25-el próbáltam a vitorlázást, hát nekem is elment az irány meg a magasság elég gyakran!
Állandóan mondta a pilóta, hogy figyeljem a leszállópályát (persze alig láttam ki az ablakon ha nem az én oldalamon volt a pálya), tartsam az irányt, ne emelkedjek, stb!
De azért nagy élmény. Meg azok az erőhatások amik egy átesésnél vagy kis súlytalanság bemutatónál esetleg egy erősebb fordulónál érnek, na azt nem fogja egy szimulátor sem visszaadni![ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
Egyébként annak, aki először van szimulátorban mit javasoltok? Biztosan sokkal másabb, mint az otthoni felszerelés, főleg, hogy nem yoke-om van hozzá, 'csak' egy Logitech Force 3D Pro.
-
uRSul
tag
válasz cintula187 #11301 üzenetére
A jót könnyű megszokni!
-
uRSul
tag
válasz cintula187 #11337 üzenetére
De így is megérte! Az odacsapások ellenére is! (vagy pont azért)
[ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
válasz cintula187 #11343 üzenetére
Jaja, meg a motorhiba!
-
uRSul
tag
válasz cintula187 #11348 üzenetére
Alap repterem van, még oszlopok se voltak a kifutó alatt, nemhogy fények a hegyoldalban!
Teljes kopárság. -
uRSul
tag
válasz czakof1946 #11364 üzenetére
FSX-nek jobb ha SSD-n van, főleg ha az olvasási sebessége elég nagy az eszköznek (400-500 MB/s). Sok apró fájlt olvas be, ahol teljesítményben a HDD lemarad.
SSD-t viszont nem kell töredezettségmentesíteni, sőt mondják azt is, hogy nem is nagyon szabad, inkább árt neki.
Igazából nyilván az ideális az lenne, hogy a rendszer is SSD-n meg az FSX is külön SSD-n van, de ha elég nagy az SSD-d, akkor külön partícióira is rakhatod. Nálam pl. így van.
Ebben az esetben persze kicsit limitált lesz a feltelepíthető kiegészítők száma hacsak nem egy min 256 GB-os SSD-t használsz! Rendszernek is ajánlott ha van legalább 60 GB terület, főleg SSD-n célszerű min 10%-ot mindig szabadon hagyni. Az OCZ SSD-k pl. alapból fent is tartanak egy kis területet biztonsági célból. -
uRSul
tag
Sziasztok!
Azt hiszem felfedeztem a Bermuda-háromszöget (igaz Európában)!
IVAO-n repülve próbáltam egy ESMS-EPKK útvonalat repülni, ahol találó a próbáltam kifejezés, mert 3 próbából 3x fagyott lett az FSX a képen körrel jelzett területen valahol. Érdekes, mert se előtte se utána, más úton indulva sem volt probléma! Mi lehetett ennek az oka?
Biztosan örültek IVAO-n, hogy 3x eltűntem (nem tanultam a saját esetemből) ! Szerencsére nem egy zsúfolt útvonal volt ez.(a kép ma reggel, egy kevésbé forgalmas időszakban készült, azért nincs tolongás a hálózaton )
[ Szerkesztve ]
-
uRSul
tag
Még egy dologban kérnék segítséget a mesterektől, mert kezd egyre jobban idegesíteni!
Mit kellene be/átállítanom ahhoz, hogy ha ablakot váltok FSX és más programok között (utazómagasságon nem mindig figyelem a felhőket) akkor a joystick néha csak nem lesz aktív ha visszamegyek FSX-be. Ez különösen leszállás előtt kellemes meglepetés!
Logitech Force 3D Pro a típusa.Köszönöm, ha tudtok segíteni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- PlayStation 5
- Tippmix
- Milyen TV-t vegyek?
- EAFC 24
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen