Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pro Cambarus

    csendes tag

    válasz zsintai1987 #29716 üzenetére

    Azt nem ígérhetem, hogy egy rövid posztban leírjuk az összes lehetséges BGS hatást, ehhez egy több hetes intenzív kurzus kellhet.

    Ahogy Duvi is írta, a rendszerben végzett minden tevékenység hatással van a háttérszimulációra, a rendszer influence (befolyási) viszonyaira, a rendszer frakcióinak state-jére (állapotára), a rendszert irányító frakció state-jén keresztül pedig egy az adott rendszert irányító frakció összes rendszerének state-jére, továbbá az ezeket befolyásoló vagy nem befolyásoló tevékenységekre, a befolyás mértékére, általában mindenre. Nem az állomásnak van tehát "helyzete", hanem mindezeknek. Bármely frakcióra, NPC-re, állomásra, piacra, stb. gyakorolt minden hatás befolyásolja mindezeket és sok más rendszert is.

    A magyar frakciónak két tucat rendszere van. Minden, ami ezekben zajlik, hatással lehet az összes többi rendszerre is.

    Ennek megfelelően önmagában egy tevékenység sem jó, rossz, vagy semleges. Nincs olyan tevékenység, ami mindig segít. Adott nap a két tucat rendszerből kijelölt rendszerekben folytatott meghatározott tevékenységek segítenek kizárólag. Bármely tevékenység e rendszerekben jóval nagyobb valószínűséggel okoz problémát, mint amennyit segítenek. Ha egy tevékenység egy rendszerben mindig növeli a magyar frakció befolyását (annak megítéléséhez, hogy ez igaz-e, szintén elég átfogó ismeretek kellenek a BGS-ről), az legalább akkora probléma lehet, mintha csökkentené. Valójában a speciális erőknek rendszeresen van munkája evvel, amit egyébként hasznos fejlődésre is lehetne fordítani.

    Másodszor meg kell különböztetni az általános logikát a BGS mechanizmusoktól. Ami logikusnak tűnik, annak lehet, hogy semmi köze ahhoz, amit a BGS megvalósít és fordítva.

    Harmadrészt, amikor bányászol és eladsz, akkor eközben egy sor más tevékenységet is végezhetsz, ami mind hat a BGS-re. Belépsz a rendszerbe (módosítja a napi influence változási limitet), kivéded az NPC-k támadásait és interdicteket (frakciók hajót vesztenek a rendszerben, ezáltal minden frakció influence értéke módosul, egyes frakciók közelebb kerülhetnek más state-ekhez), kiugrasz supercruiseba a hatósági hajók scan-je befejezése előtt (kismértékű szabálysértés a kontroller befolyását és state-jeit befolyásolja), dokkolás előtt/közben történik valami, termék értékesítésével befolyásolod a piaci keresletet, a kontroller frakció state-jeit, vonzóbbá vagy kevésbé vonzóvá teszed a rendszert a külső kereskedelem számára, felveszel egy visszautasíthatatlan küldetést.

    A bányászat során a hajó megvédése módosítja az influence viszonyokat, a forgalom a cap-et, az eladás során terméktípustól, értéktől (nyereségtől) függően a kontroller influence-t és state-t, illetve a termék iránti keresletet befolyásolod. Az állomás "piacából kivett pénz" önmagában csak konjunktúra (boom) esetén számít a boom induló értékének változtatásába, de ezt másodlagos hatásnak tekintjük, mivel itt a közvetlen influence és state hatás a jelentősebb.

    Sokat lehetne írni még erről, de félek, hogy nem erre a válaszra számítottál. :D

Új hozzászólás Aktív témák