- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #71155 üzenetére
Na szóval..
Épített... Az épitett esetén nincs játék kategória.
Egyszerűen ez okozza az egyik zavart sokaknál. A 250/120 gr játék besorolás arra vonatkozik, hogy az ilyen eszközökre (ami játék kategória) nem vonatkozik a rendelet.
Ha viszont van rajta egy nyamvadt kamera, akkor már 1gr esetén sem játék, hanem légijármű.
Az új törvény/rendelet valóban azt pontositja, hogy milyen biztosítás kell 250gr felett. Azt azonban nem mondja, hogy alatta nem kell!!
Az 1995-ös törvény pedig azt mondja, hogy MINDEN légijárműre kell biztosítás....
Ez jelenleg egy jogilag homályos pont, mivel vélhetőleg a szándék az volt, hogy ne kelljen, csak elqrták. 😂😂😂Épített cucc... ha van 5 db saját építésű szarod, elvileg lehetséges ugyanazzal a lajstrommal repülni őket, mivel a regisztrációkor a saját építésű eszköz gyártójához magadat, a típusához egy fantázia nevet kell beírni. Ergo a hatóság nem fogja tudni, hogy az adott gép micsoda. Persze ez az építő kitekre nem vonatkozik, hiszen ott a gyártó és többnyire a típus is ismert.
Az LH azt mondta, hogy 250 gr alatt ugyanúgy üresen kell hagyni a biztosítás rublikát az üzembentartói esetén, mint a lajstromozás esetén a serial számot.
Itt tartunk most...
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Azért Ausztriában sem úgy van ám....
Drohnen Haftpflichtversicherung Österreich – Exklusivprämien
Versicherungssummen pauschal für Personen- und Sachschäden | Jahresprämien inklusive Versicherungssteuer
Private Nutzung
für die OPEN Kategorie mit Sichtverbindung
€ 1 Mio Versicherungssumme| € 58,83 Jahresprämie
€ 3 Mio Versicherungssumme| € 79,92 Jahresprämie
€ 5 Mio Versicherungssumme| € 116,55 Jahresprämie
€ 10 Mio Versicherungssumme| € 177,6 JahresprämieKommerzielle & Private Nutzung
für die OPEN Kategorie mit Sichtverbindung
€ 1 Mio Versicherungssumme | € 94,91 Jahresprämie
€ 3 Mio Versicherungssumme | € 138,75 Jahresprämie
€ 5 Mio Versicherungssumme | € 199,80 Jahresprämie
€ 10 Mio Versicherungssumme | € 321,9 Jahresprämie
Szóval ott is kifizetsz 20e-et egy évre alapból."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
-
Schaf
tag
válasz zspalfi #71177 üzenetére
Bécsben?
Az attól függ.
Ha osztrák állandó lakhelyed van, akkor kb annak aminek nálunk, annyi kiegészítéssel, hogy ott 249 gr, kamera nélkül, max 100m hatótávval (ha többet tud már nem jóO játék a cucc.
Ha magyar állampolgárként akarnál ott repülni, akkor a válasz: egyelőre nem tudja senki és egyelőre esélyed sincs repülni (ahogy másnak sincs egyelőre más országban)"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
A biztosításodnak jónak kell lennie, ha a 6 milliós kárértéket lefedi.
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Ugye ez mindenkinek megvolt FB-n a 305e-es bünti azok közül akik azt mondták, ők leszarják a törvényt eddig is repültek engedély nélkül...?
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz ezoltan #71330 üzenetére
Igy van... viszont a határozat indoklásában csak az uas.open.030. és az eseti légtér hiánya szerepel. A képeket kvázi leszarták.
Az első két kitételért 100 milla a felső határ a birságolásban.
Egyébként szerintem tutti elrettentésként nyomnak most majd ki ilyen büntiket első hónapokban..."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz El Joe #71335 üzenetére
Jaja.. a horror A2 vizsgával se, mert "nehogy már METAR legyen benne, meg komoly meterológia.."
Aztán a sok "nagyarcú" profi úgy elhasalt, mint a szél... "majd"ő átmegy simán"... ahha[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #71338 üzenetére
Te sem érted mi?
Néhány Orbánfóbiás hülye elkezdte terjeszteni ezt a hülyeséget... a kérdések az EASA anyagból vannak. Azokat nem az LH vagy az ITM találja ki... Le van írva, mit kell kérdezni és miért.. aztán abból válogathatnak.
Az olasz és a svéd anyag megvan. Az olasz meteo és üzemeltetés is agyhalál.... pl "melyik légcsavar hangja mélyebb?? A. A rövid, vastag.... vagy B. a vékony hosszú"
Hát ki a f...szom????
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #71340 üzenetére
Az a szép, hogy amit a videó készítője elmond, hogy nem érti miért volt benne a vizsgakérdések között, az bizony a tananyagban benne van.
Csak hát sok "profi" úgy gondolta, nehogy már ő ne tudjon átmenni egy ilyen vizsgán... A2 meg még szopatósabb...
Nem véletlenül tanultam én az Eurocontrolnál és nem az osztrákoknál."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Minden repülőtér NDZ zónáján kívüli CTR zóna 40m. Lakott területen persze plusz eseti légtér nálunk.
Akit egyébként A2 vizsga felkészítő érdekel valakit, itt tud érdeklődni:
https://uashungary.sensei.hu/[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Grillo #71605 üzenetére
Az egy dolog, hogy egy merevszárnyú modellezőnek tudnia kell a dolgokat, de egy drónosnak is a merevszárnyút.
A2-nél pedig a kompetencia szint már olyan témákat is érint, amit nem lehet csak úgy bemagolni. Vagy érted, vagy nem. Ha nem, akkor simán megbuksz az A2 vizsgán, mert a kérdéseket úgy teszik fel.
A2 felkészítő egyébként van már több is, különböző árakon."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
A mai reggel újraindultak az A2 vizsgák a KAV pontokon.
Elsőre mindjárt egy nálunk végzett "diák" 30/30-as A2 vizsgát tett.
Gratulálunk!
@grillo neked is kötelező a sikeres vizsga!"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz homeless09 #71651 üzenetére
Elvileg maától a vidéki KAV pontokon is elindul a vizsgáztatás.
Nyilván a vizsga időpontok száma a jelentkezők számától is függ majd."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Ma reggel sikeres A2 vizsga.
Természetesen annak ellenére, hogy MINDEN oktatáson elmondom, mire kell figyelni a vizsgán, csak sikerült nekem is tátott szájjal belerohannom a f... erdőbe.
..és persze nem az A2 témaköröket érintő kérdéseket rontottam.. áááá... meterológia, üzemeltetés, mind-mind hibátlan.. a jogszabály is. Mit qrok el én böszme?? Egy átfutott kérdést rosszul értelmezek és A1/A3 tananyag alap kérdését elrontom. LOL.
"Kinek a felelőssége az eseti légtér aktiválása?"
A. Pilóta
B. Üzembentartó
Na mindegy.. megvan....
Aki esetleg tanfolyamra menne (mert kell bizony, anélkül szívás) vagy csak megnézne egy A2 tesztet, azt szívesen látjuk: [https://uashungary.sensei.hu]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #72039 üzenetére
Nem akarlak posta ügyben elkeseríteni, de a mi királyi postánk már most egyértelművé tette, hogy az 1 centes szarokkal is le fog minket húzni.
Még ha nem vámköteles is a cuccod, az ÁFA miatt az eljárást meg fogják indítani, amiért természetesen be fogják kaszírozni a pénzt.
A pofátlan, szolgáltatásában a nívótól fényévekre lévő magyar posta esetében nem lesznek illúzióim.
Meg fogják indokolni, hogy az 1 centes szaroddal is ugyanannyi a papírmunka, mint a 15 EUR-sal, így megfizettetik veled a 2500 HUF költségét a papírozásnak.
A jó hír, hogy fizetheted majd online is."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Ha esetleg nem volt még....
2021.08.07.-én drónos buli Szolnokon a RepTár-ban!
(Mi is ott leszünk és oktatunk is 2-3 alkalommal az érdeklődőknek. )
[link]"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Celtis #72246 üzenetére
250g alatt a magyar és az EU jogszabályoknak megfelelően:
1. Nem szükséges kompetencia tanusítvány megszerzése.
2. Hobby cél esetén nem kötelező (Magyarországon, de pl Belgiumban már igen) felelősségbiztosítás kötése.
3. Az Üzembentartó regisztráció és az UAs regisztráció kötelező.
4. A Mydronespace alkalmazás használata és szükség esetén az eseti légtér megléte mindezektől függetlenül kötelező.[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Érdekes, hogy nem a tévhit verte ki nálatok a biztosítékot hogy vizsgézni kell, pedig NEM KELL UAS vizsga sem 250g alatti UA-hoz.
A biztosítás pedig itthon nem kötelező.. más EU tagállamban bizony a hobby célra is kellhet és kellemetlen meglepi lehet, ha külföldön reptet valaki."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Celtis #72330 üzenetére
Parancsolj: [link]
A 250g alattinál még a kezelési kézikönyvet se kell ismerned, a C0 esetében viszont igen. Ez az egyetlen különbség.
Viszont a regisztráció az üzembentartó és az UAS esetén is kötelező, ahogyan a Mydronespace app használata és adott esetben az eseti légtér is.
Bár az is igaz, hogy véleményem szerint az ilyen eszközök pilótájira is ráfér a vizsga.[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Legjobb példám amivel szivatni szoktam az osztrák A1/A3 tulajokat...
Adott a szituáció... Ausztriában autózol, megállsz, előkapod a drónt a csomagtartóból...
Milyen nyílt kategória szerint és hogyan repülhetsz itt?
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Celtis #72755 üzenetére
Mondjuk azt nem árt tudni ha már ajánlgatod az osztrák vizsgát, hogy a Mini esetén a gyártó nem az MTOM-ot hanem a TOW értéket adja meg, ami nem ugyanaz.
A Mini TOW 248g plusz ha felteszed rá a két legcsavarv~dőt, akkor már majdnem 300g.
Szóval a rendeletekben meghatározott 250g MTOM határt bőven túllépi. 😎
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Tudom, tilos a reklám, de ez SOKAKAT ÉRINTŐ hivatalos információ!
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Úgy látom ezt időnként be kell írogatnom ide, mert sokan nem olvasnak vissza (ha pedig valaki más oldalakról déz, legyen kedves a teljes kontexusban tegye)
SZÓVAL..
Az EU rendelet szerint 250g MTOM alatti saját építésű (Azaz kereskedelmi forgalomban nem kapható) illetve C0 osztályazonosítóval rendelkező UAS esetén NEM KELL jogsi és itthon hobby cél esetén biztosítás sem.
NA DE...
A rendelet "MTOM"-ot határoz meg, nem pedig TOW-öt.
Hogy mi a különbség? Megpróbálom laikus ak is elmagyarázni...
Az MTOM a. megegengedett LEGNAGYOBB súly amivel a gép repülhet. Azaz NEM a gép aktuális súlya, hanem az az elméleti határ, amivel az UAS biztonsággal üzemel.
Értsd: Ez olyan, mint az autódnál a "megengedett legnagyobb össztömeg" Marhára mindegy, hogy a csajod, vagy az anyósod ott ül-e melletted, vagy hogy tele van-e a csomagtartó! Ez az érték nem változik!
A Mini széria esetén a Mini1-2 esetén a csupasz gép súlya ugyan valóban pl. 248g. De mi van ha fent vannak a légcsavar védők? Akkor is repül? Repül hát, hiszen az MTOM 250g feletti
A Mini 3 esetén ez még konkrétabb, hiszen ott már maga a gyártó ajánl hozzá nehezebb és nagyobb aksit, amivel a gép szintén repül.Mennyivel lesz több a súlya, ha celkux-szal meg egy darab papírral ráteszed a regszámokat?
Szóval a Mini MTOM-ja bizony 250g feletti, ráadásul nem is saját építés vagy C0, így 2024. 01.01. után jelen állás szerint nyílt kategóriában csak A3 művelet végezhető majd vele
Ami jó hír egyelőre, hogy a magyar hatóság egyelőre nem akar ezzel foglalkozni, hiszen 500g-ig úgyis A1 műveletet végezhet minden UAS, azt pedig nem lepi át a Mini. Addig viszont mérleget I fogják... ha csak 0,001g-mal több repülés közben (leszarja egy madár, rá ragadt egy bogár, akármi) abból bünti lesz, ha nincs jogsi és biztosítás
Szóval senkit ne érjen meglepetés ha egy ellenőrzés esetén konkrétan mérleggel megmérik a gépet.
Ennek fényében mindenki döntse el vérmérséklete alapján, hogy a következő (egyben utolsó) A1 műveletes szezont hogy akarja repülni a Minijével.
Aki pedig érteni is akarja, nem csak letudni a vizsgát, hogy a következő szinten azért szívjon, mert A1/A3-ban nem tanulta meg amit kell, annak ajánlom az INGYENES KTI tananyagot, vagy a kicsit érthetőbb fizetősek valamelyiétt (pl Legter. hu)
Hülyeségeket meg ne terjesszünk... ha lehet...
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz trialboj #72967 üzenetére
Melyik "profi" pilóta írta, hogy "szinte lehetetlen"?
Az amelyiknek most lett drónja, vagy az amelyik arra se veszi a fáradtságot, hogy egy pár perces vizsgát megcsináljon??
2021.01.01.-ig MINDENHOVA kellett eseti légtér a repüéshez. Most lakott területen kívül a nyílt kategória alapszabályait betartva az MDS-sel gyakorlatilag akkor repülsz amikor akarsz.
Mi ebben a "szinte lehetetlen"?
Az, hogy a "menőnek" derogál megérteni a szabályokat? Na az más kérdés...
Azt pedig jó ha tudod, hogy a magyar ellenőrző rendeszer(is) kb onnantól látja a DJI drónodat, hogy bekapcsoltad.[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz szacsee #72971 üzenetére
Az ismerős gondolja át, hogy az új szabályok miatt még a kertben sem repkedhet a gyerek megfelelő regisztráció engedélyek és életkori megkötések nélkül.
A 250g MTOM alatti eszközök esetében nem kell jogsi (DJI mini nem ilyen) és nincs életkori határ, de ebben az esetben is kell legyen üzembentartó regisztráció és biztosítás.
... és elég egy rosszindulatú szomszéd. :(
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Zoagel #73078 üzenetére
A Minivel jelenleg A1 műveletet végezhetsz BÁRHOL, ahol az MDS (MyDronespace) engedi.
Az átmeneti időszakban a hatóság egyelőre nem foglalkozik azzal, hogy a Mini elvileg nem fér be 250g alá, mivel a művelet úgyis 500g-ig végezhető.
Egy A1/A3 jogsi azért nem árt meg senkinek sem.
Tehát ami a Minihez 250g alatti súly esetén kell:
- Regisztráció (Üzembentartó és a Drón regisztrációja IS!)
- MDS regisztráció és használat.
- Lakott területen Eseti Légtér.
Ha a mini szoftvere jelzett, annak oka van. Akkor ott az MDS sem engedne elvileg repülni..."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Zoagel #73080 üzenetére
Nyilván azért, mert LHBP CTR-ben akartál repülni. Az NDZ zónán kívül, de a CTR-ben, ahol 40m a maximális megengedett repülési magasság Eseti légtér nélkül lakott területen kívül, mivel felette megint NDZ légtér van.
LHBP körül van egy LHBP_NDZ, ami eleve tiltott és egy LHBP_CTR_NDZ ami viszont csak 40m felett. A reptértől kb 2 km-re már találsz helyet ahol ilyen alacsony magasságban repülhetsz.
Az MDS jól jelezte a korlátozást.
Arra figyelj, hogy lakott területen belül Eseti Légtér akkor is kell, mert az teljesen más tészta...[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Zoagel #73082 üzenetére
Na jó...
Hogy van neked A1/A3 vizsgád?
Holnap lesz egy fejtágító este A1/A3 témában, ha nem sajnálsz rá egy kis aprót.
Tudom kicsit reklám, de az oktatás talán elfér és nem sért topic szabályt.
Lesz szó sokmindenről.. C osztályokról, EU szabályokról, légtérosztályokról, CTR és TMA, NDZ, stb.
A lakott területet jelenleg a hatóság a józan paraszti eszedre bbízza. Közig határon belül annak tekinti. Az EU jogszabály egyébként nem lakott területről beszél, annak csak az Eseti Légtérnél van jelentősége, amit viszont a magyar jogszabály egyelőre nem definiál.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Sirandrish #73097 üzenetére
Alapból wgy gyár épület környékén akar repülni, igy elsőnek csak A1 vagy A2 nyílt művelet jöhetne szóba... azonban odaírta, hogy nem fogja látni a drónt, azaz BVLOS-t akar repülni.
Na ehhez már nem lesz elég a "veszek egy drónt és ott az osztrák vizsga"
A BVLOS-hoz műveleti engedély kell makd, ha a terület lakott, akkor eseti légtér is, plusz az ehhez szükséges tanfolyamok és vizsgák.
Akárki már nem repkedhet egy Tescos drónnal ahol akar... Az EU rendelete és a házai szabályozás alapján.
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Akkor sorban....
Nem kell jogsi a 250g alatti MTOM-mal rendelkező eszközök esetén (A DJI Mini nem ilyen), viszont a 120g feletti, adatrögzítővel felszerelt UAS-t is regisztrálni kell a Légügyi Hatóságnál. Ugyancsak regisztrálni kell az ilyen UAS üzembentartóját is. 2-2e Ft és január 9 után kb 8 nap az ügyintézés.
Ugyancsak kötelező a magyar légtérben (3mm-rel a föld felett os az) a Mydronespace applikáció használata.
C0 osztályazonosítóval rendelkező drón jelenleg csak 3gy vqn, de már nem kapható (kivonta a forgalomból a gyártó).
Az új szabályozás 2024.01.01.-től lép életbe. Addig 500g MTOM alatt A1, 501-2000g között A2, 2001g-25000g között A3 nyílt művelet végezhető.
250g MTOM felett (pl DJI Mini) már kötelező a vizsga és az üzembentartó által megkötött felelősségbiztosítás (nagyobb lehúzás, mint a személygépkocsinál)
Lakott területen MINDEN ESETBEN eseti légtérre van szükség, ennek hiánya súlyos pénzekben mérhető büntetéshez vezet. A szabálysértési összeghatár 2021.01.01 óta 100 millió forint.
A KTI oldalán az A1/A3 képesítéshez szükséges tananyagot ingyen elolvashatod és megtanulhatod, regisztráció után. A tudás birtokában itthon személyes megjelenés mellett a KAV pontokon 4000 forintért, vagy online idegen nyelven ingyen vizsgázhatsz.
Ha nem akarsz olvasni, vagy lusta vagy, a légtér oldalán némi apró befizetése után megnézheted videós formátumban is az anyagot.
[link][ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
A Légtér oldalán jó az infó.
2021 januárja óta nem sok minden változott, csak a 2023-as dátumot tolták ki 2024-re a nyílt kateóriában.
A DJI Mini-k TOW-ja 248g nem az MTOM-ja. Különbség. Az EU jogszabály MTOM-ot ír, az amerikai TOW-ot. Nagy különbség és nem igazán érdekelte a jogalkotót, hogy az üzembentartónak rendelkezésére áll-e az adat.
Volt ebből itt flame már, olvass vissza. A Mini tulaj természetesen foggal-körömmel ragaszkodik a 250g alatti státuszhoz, de ettől még tény marad.... a Mini repül a plusz 40g légcsavarvédővel, vagy bármilyen 20-40-g-os kiegészítővel, amit maga a gyártó ad hozzá, azaz az MTOM-ja biztosan 250g felett van, még akkor is, ha ezt a gyártó nem is publikálja."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Sirandrish #73117 üzenetére
Ehhh.... Mit tanultál a jogsinál? Mi az MTOM?
A TOW azaz a felsállósúly kb olyan, mint a gépjármű aktuális tömege. Anyósod, a csajod és a pótkerék nélkül is akár az éppen aktuális súly. (Ezt veszi figyelmebe pl az FAA, de az EU már nem. Ezért trükközik a DJI, mert egyelőre nem akar megfelelni ezzel a géppel ezeknek a szabályoknak )
Az MTOM azaz a Maximum Take Off Mass az a megengedett legnagyobb felszálló súly. Mint a gépkocsinál a megengedett legnagyobb össztömeg. Nem számít teleraktad-e a csomagtartót, az egy állandó MAXIMUM érték.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Sirandrish #73119 üzenetére
Megnézted a DJI terméked adatlapját??
Ott mi szerepel? TOW vagy MTOM? Melyik a kisebb?
Mit nem értettél a válaszon?
A DJI TOW-ot ad meg, mert Európán kívül az elég. Európában nem.
MTOM-ot csak azoknál az eszközöknél ad meg most már a DJI ahol kénytelen. Pl. Mavic 3, M30, stb...
A Mini esetében nincs ilyen adat, de a hozzá vásárolható kiegészítők súlyát ismerve, az MTOM 250g feletti lenne... nyilván ezért is nem adja meg a gyártó, csak apró betúvel a reklámanyaga végén megjegyzi, hogy egyes országokban ez nem megfelelő és a te felelősséged.[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Sirandrish #73122 üzenetére
A drón és az aksi súlya sem konzekvensen ugyanannyi. Japánban pl 180g az egész.
Az pedig igenis ésrdekeljen, hogy mennyi az MTOM, mert ha esetleg gond van, bizony ezért is elővehetnek."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Zoagel #73063 üzenetére
Tudom hülye vagyok, de mindenféle oldalak helyett nem lenne evidens a témában az illetékes Légügyi Hatóság oldalát nézni?
Esetleg ott le van írva a tényleges ügymenet és az is, hogy a kérelemhez csatolni kell a befizetés igazolást?
[link]"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Anthony001 #73141 üzenetére
Több esélyes a dolog.
Ha mázlid van, akkor megúszod egy figyelmeztetéssel.
Bár általában ha másik tagállam hatósága továbbít egy ilyen ügyet, annak fejleményeit a hazai hatóságnak majd feléjük is továbbítani kell.
A másik verzió, hogy az LH bal lábbal kel és mivel itthon is sokan szarnak a dolgokra, példát statuál. A helikopter leszállónál, vagy ellenőrzött légtérben repülés nem játék, mert az már nem szabálysértési kategória, hanem bűncselekmény is akár.
Szóval az "ejnyétől" a felfüggesztettig bármi lehet. Ismerni kellene a pontos körülményeket (pl. aktív volt-e a leszállóhely, vagy csak kijelölt, melyik ország, stb.)
Azért a magán véleményem az, hogy ha csak az ottani hatóság kifejezetten nem kérte a drákói szigort, akkor egy sima figyelmeztetéssel megúszod.
De előbb-utóbb valakinél elfogy a hatóság türelme... bízzunk benne, hogy nem nálad.
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Itt az első fecske a DJI-tól!!
A Mini 2 SE verzió már elsőként megfelel az EU 2019/947 és 2019/945 rendeleteinek és az MTOM BELEKERÜLT a felhasználói kézikönyvbe is!
Ezzel a drónnal így már, a gyártói utasításokat betartva, a legfrisebb firmware-rel 2024.01.01 után is repülhetünk Open A1 szerint!
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen