Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Avicularia

    veterán

    válasz PEPE85 #187 üzenetére

    semmi gond a dáliával ,jó autó az :D

    Dacia Logan. Egy teljes értékű autó konkurenciához képest fél áron. Persze egy Golffal összehasonlítani nem teljesen fair, mert kétszer annyiba kerül. Na, de egy használttal? Már inkább életszagú.
    Volt egy rendhagyó összehasonlító teszt a német Autobildben. A Logant eresztették össze egy 5 éves, de megkímélt 50 000 kilóméteres Golffal, így voltak azonos árkategóriában (8800 €). Mindkét autóban különböző, de ugyanúgy 75 lovas 1,4-es benzinmotor dobogott. Megvizsgálták a két autót mindenféle szempont alapján, majd a Golfot és a Logant is falnak eresztették egy crashtest keretein belül. Összefoglaló eredmény egyértelmű és tanulságos. De ne rohanjunk így előre.
    Még egy 5 éves Golf is lényegesen minőségibb belső térrel és kidolgozással rendelkezik mint az új Logan. A Loganban ahova nézünk olcsó műanyag, minden csak nem kellemes. Futómű, menetteljesítmény, komfort terén jobb a Golf. A VW-ben ülve egy osztállyal fentebb érzi magát az ember mint a Loganban.
    Ezen felül két pont van, ahol hatalmas hézag mutatkozik. Az egyik a menetzaj, a másik -a fontosabb ezek közül- a fékút. Annak ellenére, hogy a Logan egy zsír új autó, 130-nál 77dB a belső zaj, míg a Golf ugyanilyen sebességnél csak 72dB! Egy új autónál jó érték a 70dB, vagy kevesebb, 68-69 már igen csendesnek számít (10dB különbséget kétszeres hangerőkülönbségnek érezzük!).
    Még nagyobb differencia mutatkozik a fékek terén. 40 méteres fékút 100-ról ma már igencsak átlagos eredmény, jónak a 36-37-38 méter mondható. Emlékszem még, hogy mennyire kivoltak a német újságíró szakik a kilencvenes évek elején, mikor egy Lada Samarát teszteltek. 50 méteres a fékút. Ennek fényében a mostani teszt eredményei:

    Golf 39,0 m
    Logan 53,4 m

    Mindez annak ellenére, hogy a Golfon 175-ös, a Loganon pedig 185-ös gumik voltak! Ehhez nem kell hozzáfűzni azt hiszem semmit. Katasztrofális a Dacia szemszögéből nézve, talán csak ennyit. Ráadásul a Golf kevesebbet is fogyaszt. Egyedül a csomagtartó méretében jeleskedik a Logan a német versenyzővel szemben (330 vs 510 liter).

    Az első részt összefoglalva fölényes volt a Golf győzelme. De tulajdonképpen valamennyi komoly Golf rivális használtként ugyanígy eltángálta volna az új Dáciát. Ráadásul azok még kicsit olcsóbbak is. Lehetne éppen a hazánkban is nagyon közkedvelt Astra, vagy bármelyik megbízhatóságról híres Japán verda (Corolla, Almera stb.). Az eddigi végeredményen nem változtatna. Szóval úgy tűnik, rossz bolt Logant venni, de várjuk meg a töréstesztet és az egyéb szempontokat a végső ítélet előtt.

    Törés után: A Logan kasznija jól tűrte a teszt végét jelentő széjjel zúzást, legalább annyira jól mint a Golf. De ez csak féligazság. A végeredmény fáj. A benne utazó crash test dummies úgy megsérültek, hogy ha emberek ültek volna benne helyettük, egyből az intenzívre kellett volna vinni őket, vagy papot hívni az utolsó kenethez. Nagyon magas volt a fejre eső terhelés amiatt, hogy egyrészt egy elöregedett övveszítő rendszert alkalmaztak a Renault mérnökei, másrészt a kaszni sem deformálódik teljesen egyenletesen és optimálisan. Nem nyeli el az ütközés olyan simán mint ahogy kellene. Harmadrész, a légzsákok későn nyíltak, valamint hamar elszállt belőlük a hajtógáz, így a testet érő hatásokat nem tudták megfelelően csillapítani. Ráadásul olyan történetekre, mint a pedálok és a lábak viszonya ütközéskor már nem figyeltek, igen komoly lábsérüléseket okozva a vezetőnek. És végül, de nem utolsósorban: olyan a zárszerkezet, hogy ütközés után nem lehetett kinyitni az ajtót, míg ez a Golfról nem volt elmondható.. Próbáld meg gyorsan kivenni a sérülteket egy olyan autóból, amit nem lehet csak flex-szel kinyitni..

    Olyan rosszul sikerült a törésteszt, hogy fogtak még egy Logant, kizárva azt, hogy ez egy egyszeri eset lenne. Ennél a második tesztnél a légzsákok időzítésével már nem volt probléma, de a többi negatívum és a vele járó súlyos következmények sajnos ugyanúgy igazak voltak ebben az esetben is mint az első tesztnél.
    Ezután jött, azaz ment a Golf a falnak. Öv, légzsák, pedálok, ajtó tökéletesen működtek az 5 éves autóban. Minimális fejsérülések, minden a zöld tarományban.

    Azt hiszem levonható a konklúzió. A Logan árához képest egy tágas autó, hiszen ennyi pénzért alig kapunk egy kis kompaktot. Öt személlyel és cuccokkal is el tudunk jutni vele A-ból B-be, ráadásul egy zsír új autó. Mégsem ajánlott senkinek, helyette sokkal jobb alternatíva bármelyik normális középosztályú használt autó.

Aktív témák