Hirdetés
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vz12
tag
válasz Tomi_78 #2110 üzenetére
Hello!
A pontos választ nem tudom, de gyors kereséssel az alábbi lehetséges okokat dobta a Google:
If a program gets a segmentation fault (SIGSEGV), it references a memory address outside of the memory available to it.
The most frequent causes for a segmentation fault are:
An array index is outside the declared range.
The name of an array index is misspelled.
The calling routine has a REAL argument, which the called routine has as INTEGER.
An array index is miscalculated.
The calling routine has fewer arguments than required.
A pointer is used before it is defined.Valószínűleg ezek csak példák, tehát lehetséges más ok is, de kiindulási alapnak talán elegendő.
A debugolást tessék megtanulni, nagyon leegyszerűsíti a hibakeresést, a Delphi-ben a beépített debugger nagyon egyszerűen és kiválóan működik, a Lazarus-ban lévő pedig a képek alapján kb. ugyanaz lehet.
Az első G-s találat a "debug in Lazarus"-ra ez, ránéztem, tök jó:
[link]Egyébként ezt a hibát NEM biztos, hogy
lehetségeskönnyű megtalálni, mert ha pl. iterációban, időzített futásban, stb., tehát ha NEM az első ráfutáskor, hanem később "menet közben valamikor egyszercsak" jelentkezik a probléma, a változók változásai miatt, vagy ha a debugolás miatti megállások megváltoztatják a környezeti (idő) feltételeket, akkor bizony rá kell szánni az időt. És neked még azt is be kell határolni, hogy vajon HOVA kellene töréspontot tenni (ahol - még egyszer mondom - lehet hogy az első N db alkalommal akár minden rendben is van, tehát hiába állítod meg ott a programot, csak utána romlik el ugyanott "valamikor"). Először az F8-akat kellene nyomkodni, és ha megvan, hogy miben száll el, akkor (elölről kezdve) ugyanott F8 HELYETT F7-tel kellene OTT mélyebbre menni, ahol 1-gyel mélyebb szinten először szintén F8, utána F7. Amikor már nem lehet mélyebbre menni (F7), akkor megtaláltad a hibapontot, és kiakadás előtt meg kell vizsgálni a változók, objektumok, tömbök, stb. tartalmait akár ezek "watch"-olásával, akár az egér sima elem fölé húzásával, ahogy a fenti videóban is mutatják, és a kiírt értékek alapján NEKED már látnod kellene a problémát.A fentiek alapján MEGELŐZÉSSEL is lehetne kísérletezni, brutál validációkkal (kissé túl erőltetettnek tűnő IF-ezéssel) a tömb indexek és a mutatók/pointerek felhasználását tekintve. A rossz függvény paraméterezést kevéssé tartom valószínű oknak, azt talán "rendesen" is meg tudja mondani a Lazarus, de ki tudja.
Esetleg (de ez csak ötlet) ha képernyő/pálya frissítésével függ össze a hiba, akkor LEHET, hogy a megadott frissítési idő kevés, ezért "összetorlódnak" a feladatok, amit már nem bír elviselni a rendszer, vagyis próbálkozni lehet a frissítés idejének megnövelésével is VAGY a pályaméret csökkentésével VAGY a frissítéskor lefutó kód gyorsításával, amennyiben az még nem optimális.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs