Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • D55

    aktív tag

    igazán sok pénzt az olcsóbb termékekkel szoktak keresni a cégek
    Ezaz, végre valaki le merte írni! De légyszi akkor már ha ismertek (bárki, aki ezt olvassa) nVidia vagy AMD részvényest, akkor ezt pár naponta az összes ismert elérhetőségére küldjétek már el nekik (alkalmanként redundánsan 5-10 példányban, hátha néhány elveszik a postán, vagy az üzenetküldéshez használt rendszer szerverei között) emlékeztetőül... Szerintem párszáz millióan hálásak lennének érte a bolygón. Köszi!

    Az utóbbihoz elvileg minden adott, hiszen az ajánlott fogyasztói árat az RX 7700 XT esetében 449 dollárra, az RX 7800 XT esetében pedig 499 dollárra lőtték be
    249 és 299-et akartatok írni ugye? Nyilván, mert a kb. hasonló kategóriát képviselő RX 470 jött ki $179, a 480 $200-220 körüli MSRP-n annak idején, amikor épp hasonlóan (egészséges) kínálatoldali piaci viszonyok uralkodtak. Az utánuk következő abnormális periódusokat nyilván nem vehetjük alapul (Ethereum PoW bányászat, felelős kapacitástervezés végzetes gondatlansága miatt előidézett globális chiphiány), csak az inflációt nézzük. Az globális szinten átlagosan olyan 40-50% lehetett azóta. 180*1,5=270, 200*1,5=300. Elnézést, legyen akkor 269$ és 349$. Az mostani árfolyamon, 27% ÁFÁval növelve is 110, illetve 140 ezer Ft. Elfogadható szerintem.

    RT kapcsán:
    Nekem van egy 3060 Ti-m, meg hozzá egy 165Hz-es 1440p (QHD) felbontású monitorom. Ha nem létezne az RT, mint technológia (és ne lenne olyan szemét természete a dolognak, hogy miután bekapcsoltad, alig tűnik fel valami, viszont amikor kikapcsolod, akkor rögtön arconvág, hogy milyen unrealisztikusak nélküle az árnyékok és mennyire gagyi rajzfilmszerű hatást kelt onnantól az egész), akkor szerintem 2-3 évig még biztos eszembe sem jutna, hogy lecseréljem. Ahol igazán számít az framerate, ott simán képes azt szinte kompromisszummentesen hozni (most jött ki pl. a CS2, ha jól emlékszem 4xMSAA+maximum részletesség mellett stabil 300 fölött tudta mielőtt lekorlátoztam volna), ahol pedig nem számít, ellenben rengeteg időt képes elvinni a játék (Diablo 4, BG3, stb...), ott mostanában a villanyszámla miatt még le is korlátozom inkább csak 90fps-re (illetve CS2-ben is ezért nem raktam fel végül 8x-os MSAA-ra az élsimítást, mert akkor már a 80%-ot megközelítette 162fps korlátozással, 4x-essel csak 50% környéke). Viszont az RT egy teljesen más kérdéskör. Van szerencsére sok játék, ahol egész élhetőre (80-100fps környéke) kihozható egy minimális upscaling mellett (DLSS quality), de azért látszik, hogy ott elférne több erő, ezért is igyekszem követni mit tud közben a piac felmutatni, ami esetleg meggyőzhetne majd fél - egy éven belül egy újabb áldozatvállalásról. Viszont ez így nagyon gáz, hogy pl. tudom, hogy a Metro Exodus EE-ben helyből ki sem lehet kapcsolni, de hogy egy teszt ennyire nem emeli ki, amikor szerintem manapság a fent sorolt példáim alapján kb. a leglényegesebb kihívást / lehetséges bottleneck-et jelenti egy GPU számára ez a technológia. Tehát kb. mindenkit pont csak ez érdekelne igazán, hiszen kis túlzással a belépőszint felett manapság majdhogynem bármi megteszi hacsak nem esetleg 4K felbontás kell 60Hz felett, de arra talán a mai napig kisebb is az igény, mint sem az RT effektek használatára az azt támogató játékokban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák