- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
válasz mikk2000 #787 üzenetére
NEM megoldás, de tessék nem feltenni a CCC-t, nem kell CP-s verziót keresgetni, Omega drivert feltenni.
Én ezt csinálom: plain Catalyst driver fel (le lehet tölteni külön, CCC meg minden nélkül a ''low bandwith'' táblázatban az Ati oldalán), és ráeresztem az Ati Tray Tools-t. Gyorsabb, nincs szívás a .NET-et memóriapazarlásával (jó dolog a menedzselhető kód, csak nem driverhez. Egy driver legyen kicsi, gyors, kevés memóriát foglaljon), és még nagyobb is a funkcionalitása. -
P.Dude
őstag
válasz mikk2000 #917 üzenetére
Nem is az hogy instabill hanem nem biztonságosnak találja.Ezt nemértem mért találja amikor régebben még 8X-ra volt kapcsolva.
Ez a 8X-os agp azért kéne mert kis sebességváltozást vettem észre pl a sims2-ben hogy a lakásban nemlassul be a game de amikor még nemvolt ez feltéve belassult.Fennvan most a 6.1-es catalyst és még sem ment feljebb az agp sebessége pedig az 5.1-estől feljebb ment.Most komolyan mondom nemtudom mértnem engedi az agp sebességet följebb tolni mer most 0-án van a sebesség.Megpróbálok feltenni egy softmod drivert hátha az kivágja a lakatot és majd engedi mert nemtesz kárt a videókariban!
[Szerkesztve]Zoll
-
pinnacle
nagyúr
válasz mikk2000 #950 üzenetére
Én készítettem DVD-t régi VHS kazettáimból,azok szagattak,de csak akkor,ha a TV is engedélyezve volt.
Omega divert,hogy lehet eltávolítani?A sima uninstall nem volt elég.A leírásban Driver Cleaner-t említenek de én nem találtam sehol.
''What is the full uninstall procedure I must follow if I want to remove the XX drivers from my system?
Before you start this full uninstall procedure, make sure you have downloaded and installed the latest version of Driver Cleaner; if you are using my drivers then a special version of Driver Cleaner is already included.
1. Go to the Windows Control Panel, Add/Remove Programs section.
2. Uninstall the ATI Control Panel or Catalyst Control Center, don’t restart.
3. If uninstalling the Omega Drivers, uninstall Radlinker (if using an old driver set).
4. Uninstall the existing driver set, restart.
5. Boot your PC in safe mode.
6. Run Driver Cleaner, restart afterwards.
7. If uninstalling the Omega Drivers, now uninstall the Setup Tools from the Start Menu.
8. Now you can install any driver you like.
I uninstalled the drivers, But why does the Windows keeps finding the Omega Drivers even after using Driver Cleaner and/or clearing the registry?
There are some files that Windows saves for backup purposes that cannot be removed by any means, except manually, here is how to find them and remove them:
1. Open Windows Explorer and go to the ''Windows\Inf'' folder.
2. Do a search inside it for ''A word or phrase in a file'', type OMEGA and click search.
3. In the search results box delete all the files with the name ''OEM##.INF'', where ## can be any number...
4. Now remove the video card(s) from the Windows Device Manager and restart.
After restart Windows will now detect and use a Standard VGA, after that you can install any driver set.''
A Registryből minden Omega 3.8.205 bejegyzést töröltem,de mégis X800 Omega 3.8.205
hardvert akar telepíteni. -
zizzenet
csendes tag
válasz mikk2000 #1008 üzenetére
Köszi a választ.
Nos, nem ilyen jellegű a problémám. Ha ezeket kikapcsolom, akkor is tapasztalom a fentebb leírtakat. Egyértelműen driver vagy hardware hibára gyanakszom. Az efféle ''felszíni'' beállítások eddig nem segítettek semmit.
Mindazonáltal az AI-t egyszer magasra (high) kapcsoltam, ami érdekes módon az egyik problémás játékban a 4.12-es Catalyst esetében valamit javított a füst effekt rossz hatásain. -
zizzenet
csendes tag
válasz mikk2000 #1010 üzenetére
Uff, köszi a részletes választ, a tippeket. Egy-két dologra én is reagálnék.
A füst effektet nem tudom leírni, inkább mondok néhány példát, hátha ismerős lesz valamelyik:
- Az Imerial Glory játékban a csatamezőn a seregek, ha mozognak, port vernek fel. Ha teljesen ''rázoomolok'', akkor rendesen belassul, feljebb emelkedve megint jó sebességű lesz a vetítés. Hasonló a helyzet a füstölgő ágyúcsövekkel, ha közelről szemlélem azokat.
- Silent Hunter III-ban, ha felszínen vagyok és éppen egy terebélyes füstoszlopot árasztó, égő hajóroncs mellett haladok el, mikor belenézek a füstbe, erőteljesen akadozni kezd a program.
- A Black & White II-ben, vihar esetén, ha épp a forgatagban van a kamera, leesik a képsűrűség, szintúgy, ha füstölgő gomolyagok haladnak el a kamera előtt.
Nem tudom, ezek milyen módszerekkel készülnek, de tény, hogy mind megakasztják az adott program futását.
Az operációs rendszer újratelepítése nem gond, nemrég tettem fel teljesen újra, és ez az 5.x-es mizéria az első pillanattól fogva tapasztalható volt. Továbbra is csak a 4.12-es driver tűnik használhatónak, a maga füstös és fényes hibáival együtt.
1024 MB memóriám van (2x512 Dual-Channel).
A kártyám egyáltalán nincs és nem is volt soha húzva.
A DirectX-szel nem szívesen kísérletezem, jelenleg a 2005 augusztusi van fent, ha jól emlékszem.
Az alaplapi driverem (Intel Chipset 875P) az elérhető legfrissebb.
A többi útmutatásod pedig igyekszem követni. Még egyszer köszönöm.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
zizzenet
csendes tag
válasz mikk2000 #1014 üzenetére
Na, tegnap este órákon keresztül cserélgettem a drivereket, módosítgattam a beállításokat, és, azt hiszem, sikerült valamit találnom.
Először is feltettem a Catalyst 6.1-et, utána gyorsan az 5.13-at. Elindítottam velük az egyik renitens játékot, a Black & White 2-t. Alig tudom leírni, mi történt. Borzalmas látvány volt. Textúradarabokat dobált szerteszét a képernyőn, összevissza jelentek meg az árnyékok, és kezelhetetlenül beakadt a program. Egy ideig azt hittem, már csak egy reset segíthet. Féltettem a kártyám, ezért gyorsan le is szedtem mindkét drivert. A többivel már nem születtek ennyire szörnyű eremdények.
Nos, az 5.x-es meghajtók esetén észlelt ''laggolás'' megszűnni látszott, ha a driverben kikapcsoltam a
- PCI Write,
- PCI Read és az
- AGP Write opciókat, ez utóbbi volt, úgy tűnik, a kulcsfontosságú beállítás. Sőt mintha kicsit gyorsultak is volna bizonyos játékok ezáltal. Amint az AGP Write opciót bekapcsoltam, az akadozás azonnal megkezdődött. Hangsúlyozom, ez az 5.x-es driverek esetén tűnt problémának - és megoldásnak.
Mivel azonban akadt olyan játék, aminél ez a széria továbbra is lassulást okozott (nem olyat, mint eddig, valamiféle programspecifikus összeférhetetlenség volt), visszatettem szokásos módon egy régi drivert, de most nem a 4.12-est, hanem a 4.11-est, és ott is kikapcsoltam a fenti három opciót. Egyelőre működőképesnek tűnik a dolog, remélem, a sebességek sem romlanak.
Őszintén szólva nem tudom, mire jó az AGP Read és AGP Write opció. Baj, ha az utóbbit kikapcsolom? És miért javíthat ez nálam az 5.x-es driverek teljesítményén sok játék esetében?
Köszönöm a segítséget.
[Szerkesztve] -
zizzenet
csendes tag
válasz mikk2000 #1018 üzenetére
Időközben további felfedezéseket tettem. Kiderült, hogy az AGP Write nem minden. Az egyik drivernél a korábban leírt változtatások ellenére is hasonló tapasztalataim voltak, mint amiket az első, probléma felvető kérdésemben leírtam.
Végül föltettem a 6.2-es Catalystot, és odáig merészkedtem, hogy visszaállítottam mindent az alapértékekre, vagyis AGP Read/Write, PCI Read/Write és Fast Writes bekapcsolva (utóbbit a dokumentáció szerint támogatja az alaplapom). Ennek ellenére stabilnak és viszonylag jónak mondható a jelenlegi állapot, egy-két apróbb hibától eltekintve, amiket egyelőre tolerálok.
Szóval sokkal inkább úgy néz ki, hogy nem a driver alacsony szintű állítgatása a döntő, hanem, hogy egy pocsék vagy valamivel kevésbé pocsék driver van éppen telepítve.
A BIOS-ban egy időre kikapcsoltam, hogy az AGP-nek foglaljon le IRQ-t. Mikor visszaállítottam, javult a teljesítmény. Ez mit szolgál valójában?
Másik kérdés, ezzel tényleg nem tudok mit kezdeni, sok mindent próbáltam már: mekkora legyen az AGP Aperture Size? Radeon 9800 Pro videókártyám, 1024 MB RAM-om van. Jelenleg 64 MB az említett opció értéke. Érdemes magasabbra vagy alacsonyabbra tenni?
Köszönöm, ha továbbra is segítetek. -
bozont
veterán
válasz mikk2000 #1052 üzenetére
Az aperature sizeról,idézve:
AGP Aperture Size (MB)
Options: 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 Lehetőségek: 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256
Ez az opció állítja az AGP rekesz méretét (AGP Aperture Size). A rekesz a PCI memória megcímzett tartományának egy része, a grafikus memória megcímzett területe. A ciklusok, amik érintik a rekesz (aperture) tartományát, azok tovább vannak küldve az AGP-nek forditás, átalakitás nélkül. A mérete ugyancsak meghatározza, hogy mekkora legyen az a terület a a rendszermemóriából, amelyet a grafikus kártya használhat a texturák tárolására.
Az AGP Aperture Size a következő formula alapján van kiszámítva: maximálisan felhasználható AGP memória mérete x 2 plusz 12 MB. Ez azt jelenti, hogy a felhasználható AGP memória mérete kevesebb, mint a fele az AGP Aperture Size-nek. Ez azért van, mert a rendszernek szüksége van AGP memóriára (uncached - nem cache-elt) plusz egy megegyező méretű írással kombinált memóriaterületre valamint hozzáadott 12 MB-ra a virtuális címzéshez. Ez cimzési hely, nincsen fizikai memória használva. A fizikai memória csak akkor van kiosztva és ''szabadon engedve'', ha a Direct3D egy ''create non-local surface'' hívást kér.
A Win 95 (VGARTD.VXD-vel) és A Win98 a ''vízesés effektust'' (''waterfall effect'') használják. A felületek elöször a helyi memóriában képződnek. Ha ez a memória megtelik, akkor abból ''kiömlik'' es a felületek az AGP memóriában valamint a rendszermemóriában képződnek. Tehát a memória használata autómatikusan optimizált minden alkalmazáshoz. Az AGP- és rendszermemória nincsen használva csak ha az mindenképpen szükséges.
Sok ember azt mondja, hogy az AGP Aperture Size méretét a rendszermemória felére kell állítani. Ez nem igaz ugyanabból az okból, amiért a swapfile méretét sem kell a rendszermemória 1/4-ére állítani. Úgy, mint a swapfile mérete, az AGP Aperture Size is egyre kevesebb területet kíván, minél több memóriával rendelkezik a grafikus kártya. Ez azért van így, mert a legtöbb textúra magán a grafikus kártyán van tárolva. Tehát azok a grafikus kártyák, amelyek 32 MB RAM-mal rendlkeznek, azoknak kisebb AGP Aperture Size szükséges, mint a kevesebb memóriával rendelkező kártyáknak.
Ha a grafikus kártyánknak nagyon kevés a memóriája, akkor az AGP aperture Size-ot a lehető legmagasabb értékre kell állítani, egészen a rendszermemória feléig. A több memóriával rendelkező videókártyák esetén nem kell az AGP Aperture Size-t a rendszermemória feléig állítani. Meg kell jegyeznünk, hogy az aperture mérete nem arányos a teéjesítményhez, tehát annak növelése nem növeli a teljesítményt.
Ettől függetlenül az AGP Aperture Size-ot ajánlott 64 MB-tól 128 MB-ig beállítani. De miért van szükség ilyen aránylag nagy méretű AGP Aperture-re, amikor a legtöbb grafikus kártya sok memóriát tartalmaz? Nem lenne jobb beállítani az abszolút minimumot ahhoz, hogy RAM-ot spóroljunk meg?
Nos, sok grafikus kártyának legalább 16 MB AGP Aperture Size-ra van szüksége a rendes működéshez. Ez valószínűleg azért van, mert a virtuális címzési terulet eleve 12 MB helyet foglal. Továbbá sok szoftvernek szüksége van AGP Aperture Size-ra ami általában nem meghatározott. Néhány játék is annyi textúrát használ, hogy az AGP memóriára is szükség van a grafikus kártya nagy memóriája ellenére.
Ha még emlékszünk a fenti formulára, a szükséges AGP memória mennyisége több, mint a szükséges textúra tárolási terület kétszerese. Tehát ha plusz 15 MB textúra tárolási hely szükséges, akkor 42 MB rendszermemória van használatban. Ezért van értelme magasra állítani az AGP Aperture Size-ot, hogy az könnyedén kiszolgálja a különböző szoftverek kívánalmait.
Fontos tudni, hogy az AGP Aperture Size lecsökkentése nem spórol memóriát. A beállítás csupán az AGP Aperture maximális méretét határozza meg, amit a rendszer csak akkor használ, ha mindenképpen szükség van rá. Addig ez a memória nincsen használva, amíg ez mindenképpen nem szükséges. Tehát ha az opciót 64 MB-ra állítjuk, az nem azt jelenti, hogy a rendszermemóriából vesszük el azt. Ez csak behatárolja azt a maximálisan használható memóriát, amelyet szükség esetén az AGP bus felhasználhat.
Most miután az AGP Aperture Size-ot ''felturbóztuk'' akár 128 MB fölé, ez nem igazán fogja vissza a teljesítményt, de a legjobb eredményt akkor kapjuk, ha 64 MB vagy 128 MB-ra állítjuk, így a GART tábla nem lesz túl nagy. Minél több memóriát szerelnek a grafikus kártyákra, és minél hamarabb elterjed a tömörített textúrák használata, úgy kevésbe lesz szükség 64 MB-nál nagyonbb AGP Aperture Size-ot megadni. Ezért ajanlott, hogy ezt az opciót állítsuk 64 MB-ra vagy legfeljebb 128 MB-ra.
Egy picit régebbi ugyan az írás,de nem hiszem h sokat változott volna a dolog. -
morfondőr
őstag
válasz mikk2000 #1148 üzenetére
A gyári drivert úgy értem, hogy amit a FuSi adott a géphez. Az a modtool meg ha jól értelmezem, akkor arra jó, hogy a sima Catalystet fel tudjam tenni mobil kártyához, aminél nem működik pl. a powerplay (nem veszi vissza az órajelet, akármit csinálok). Így az akkuidő megrövidül, amit nem szeretnék.
Steam/Uplay/Origin/GOG: racka_HUN /// Nintendo: SW-1554-0800-8714
-
Calibos
addikt
válasz mikk2000 #1168 üzenetére
értem , nagyjából én is erre gondoltam, csuppám biztosra akartam menni.
Videokártyát cseréltem tegnap, most kezdtem el foglalkozni a témával.
Másikhoz: Félreírási/ Megfogalmazási hibát követtem el, mivel a topik cím a Catalyst nevet viseli és én Nvidiára váltottam, akkor gondoltam nem úgy kezdem hogy Nvidia VGA driverhez lenne egy kérdésem...hanem blablabla
Amúgy meg ez egy forum ahol kérdéseket is szokás feltenni( gondolom én, de ki a fasz vagyok én?) Szerintem meg akkora nagy hülyeséget nem kérdeztem meg visszont ha nem érted a kérdéseket, miért tudtál rá válaszolni?
na jó lehet hogy neked sík hülye vagyok a témában
amúgy THX -
Ipk18
csendes tag
válasz mikk2000 #1230 üzenetére
Köszi a tippeket! A módosított BIOS-sal megcsináltam mind a 3 tesztet. (NFSMW 1024x768, közepes minőség) Sajnos alapórajelen is ugyanúgy előjön a szaggatás. A másik két órajel 325/200 (normál 9600) és 400/250 volt. A BIOS-sal egyelőre nem mertem variálni, mert azóta új NTFS fájlrendszerű vinyóm van, csak a D meghajtó FAT32-es. Nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy a D-ről is megy-e a bios frissítés. Vagy esetleg floppyról? Az eredeti biost különben annak idején elmentettem.
-
cousin333
addikt
válasz mikk2000 #1268 üzenetére
A 3DMark azért nem játék, hanem teszt, és a VGA gyártók bizony szeretnek a tesztjeire ''gyúrni'', hogy a nagyobb ponttal villantsanak a játékosoknak (és egymásnak). Omega alapból gyorsabb, de nem optimalizál a 3DMark-okra (vagy a játékokra igen ).
"We spared no expense"
-
zso73
veterán
válasz mikk2000 #1381 üzenetére
Minden rendben van a lappal.Minden drájver fel van telepítve.Minden drájver WHQL.Már két éve ismertem meg a lapot. Csak az új drájvertől egy-két játék fejre áll! Korábban részletztem itt.5.6-os drájverig nincs gond.A későbbi verzió automatikusa ezt csinálja.
Azért köszi a segítséget!"A mosoly olyan, mint egy ablakban felgyúló fény, amellyel a lélek jelzi, hogy a szív otthon van."
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210