- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
Hirdetés
-
Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
ma Az információ nem kellemes, de nem is hivatalos.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dtomi
őstag
Valószínű hogy a 40D ezekkel az újításokkal minden díjat meg fog nyerni és gyorsan a vásárlási listák élére kerül! Nem hittem volna, hogy ilyen újításokat fog a gép kapni de hihetetlen!!!! Nagyon szívesen lecserélném a 30D-t de van egy olyan érzésem, bőven 300e fölött lesz nálunk a 2008 as év végéig. Időjárásálló váz fincsi főleg ha tömve lennék L es obival. 6.5FPS 80képig.... jó kis gép nincs ellenfele.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz <Zanavabets> #6 üzenetére
Haladó hobbigép 9 keresztszállal, 6.5 FPS-el és 10mpixellel 14bittel??? Annál azért kicsit több.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz YouCanCANON #49 üzenetére
Na! Kezd el ide linkelni várjuk a képeidet [link] ide. Kíváncsi vagyok mire a nagy arc.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz sikariel #124 üzenetére
1. Lépésben azt gondolom, hogy hova akarsz fél-egy millás vázat venni???
2. Lépésben ebben az árban nincs igazán versenyképes váza??
3. Lépésben 25ezerrel kerül többe a 30D a k10D-nél ha ez a 25ezer számít akkor végképp nem értem mit akarsz a profi vázakkal."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
1. Sosem értettem, hogy aki egy 300ezres gépet megvesz, és arra még jópár dolog rájön 1 fia objektív nékül is 400ezer fölött jár. Akkor az a legnagyobb vágya, hogy régi nem kompatibilis ubikat hefteljen rá a vázra és még a garanciát is hajlandó kockára tenni.
2. Kérdem én, hogy ha ezt mégis betenné egy vázba, hogy cserélhető legyen probléma nélkül. akkor miért egy felsőbb kategóriás gépbe tenné ezt bele ami már versenyképes lehet egy profi objektívvel professzionális fotózásra is. Miért nem egy olyan kis takony gépbe mint pl a nikon D40
Pl. canon kiadja fillérekért AF fókuszrendszer nélküli fillérekért fosztható DSLR gépét törőékes mattüveggel, hogy akinek incs pénze középkategóriás AF ubikra használhatja vele a régi olcsó obikat. (ilyen gép még tudtommal nem létezik )
De nem egy ca~400.000e HUF os középkategóriás rendszerbe."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Előteszt.... [link]
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
-
Dtomi
őstag
Ebből a tesztből nem sok mindent lehet leszűrni. csak hogy a 40D vel alulexpóztál vagy a fénymérője nem u.a volt állítva mint a 30D nek, de valami nem stimmel, és a 30D be el van állítva a picture style alapról.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz Hydra SR #209 üzenetére
Hivatalos esetben ha nem csak magadat szórakoztatod egy rendezvényen, akor még a páápt is zavarhatja, az se számít. Ebből van a pénzed ezt kell elfogadnia az embereknek. A biztonsági őrnek se mondja a betörő, hogy te ne itt mászkálj már mert ki akarom rabolni az optiform raktárát
Egyébként én imádom a jó hangos tükörhangot a zenitet is szerettem és a 20-30D-t is. Most már a 10D- vel is toltam 1 pár képet és az is tetszett.
Egyébként tapasztalataim szerint ha állca mögül fotózik valaki akkor nincs az az állat amit érdekelne a tükör hangja, maximum az első de utána meg akárhogy csattog az ember nem érdekli őket."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Megjelent pixinfon egy érdekes cikk.
Most vagy én vagyok lemaradva a techikával de ezt nem értem.
Hogy lehet élességet állítani kurzorral vagy billentyűvel????
Mikor nincs AF liveview közben.Mert AF az eddíg is volt a sima canon keretprogrammal amit használtam is párszor de itt talán az új liveview mellett lehet az automatikát is irányítani??? De azt végképp nem értem mivel a 40D-be nicns AF liveview közben. A fókuszgyűrűt meg már csak nem tekeri a PC vagy adnak hozzá rabszolgát?? Tényleg nem értem valaki plz magyarázza el mert nekem tényleg magas.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz Dare2Live #220 üzenetére
"LiveView. Az egyik legnagyobb újdonság. Szerintem imádnivaló, főleg kézi élességállításhoz, például makrózáskor. Az LCD-n 5×-ös vagy 10×-es nagyítású részletet jeleníthetünk meg, a végső kép szinte bármelyik részéről. Ez tökéletes élességállítást tesz lehetővé. De mi a helyzet a fej fölül fotózással?
Kipróbáltam. Az LCD betekintési szöge ezt lehetővé is teszi. Van azonban egy bökkenő. LiveView módban ha megnyomjuk az exponáló gombot, élességállítás nélkül exponál, mintha MF-ben lenne az objektív. Van ugyan egy AF-On gomb a vázon, amelyre beindul LiveView-ban is az élességállítás, de ehhez a tükröt lecsapja, élességet állít, aztán az AF-On gomb elengedésére visszatér LiveView módba. Ekkor megnyomhatjuk az exp. gombot és ha szerencsénk van, nem mozdultunk ki a művelet során a mélységélességi tartományból."Tehát ha jól értelmezem PC=>program=>liveview=>nézem a monitoron a képet de ha nem állítom rá a fókuszt akkor nagy homályt látok, megnyomom az AF-et eltűnik a kép élesre áll visszajön a kép. De, hogy irányítom én a fókuszt???? Nem kell átkapcsolni az obit manual fókuszra hanem én leszek az "automatika" és akkor levileg csak félmanual, akkor ehhez nem csapódik vissza a tükör mégse?
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz ThufirHawat #271 üzenetére
Én is vártam a sigmát, nem jött 300D lett belőle....
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Orbano, nem akarok beleszólni de szerintem azért valamennyire igaza van hydrának még ha abszolut semmi köze sincs ehhez, hogy miért nem veszel gépet és nekem se. De ha nem szánod rá magad, akkor soha nem lesz az egészből semmi. Mikor nekem ellopták a vázam buktam több mint 2K-t és a család se honorálta jó darabig utána a dolgot. De ha akkor elmélázom, lehet feladom és semmi nem lett volna az egészből. És most már tudom, hogy 1-2 év alatt olyan dolgokról és tapasztalatoktól lehet lecsúszni amik megismételhetetlenek. És bizony egy 300D vel 10D vel is nagyon jó képeket lehet készíteni mindkettőt 80e-ért meg lehet venni.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Szerintem vegyél mark II N-t a 40D zajosabb mint a 20D, és az AF gyorsaságra sem mondott senki semmit, pontosságra viszont pontosabb. Bár miokr 20D ről urottam 30D re az is pontosabb valamivel.
300-350-t két aksival gondolom a 40D re értetted.
Mark II N az alap"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
A 20D-t használtam a 30D-t + megvettem sajátnak. Egyébként meg ezt amit most írtál jellemzően azok mondják akik nem használtak 30Dt- és 20D-t huzamosabb ideig.
Nagy élmény egy ilyen befektetésnél zárszerkezetet cseréltetni miután beletettél 100.000 te is.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Nem igazán értem a logikát és a gondolatmenetet. Attól hogy 2 váza van a párodnak mi változik? Mert hogy biztos elő nem venném a D60-at mikor van 1D-m az 100, mint ahogy a 300D-t se használom csak werkre évente 1x. Egyébként mi az ami elfáradhat a tükörmechanikán kívül? Ez egyébként érdekes meglátás "50 000 expo után félprofigépeket én nem szoktam használni, nincs bizadalmam tovább bennük" félsz, hogy egy kipattanó alkatrész kettétöri a vázat és egy apró magnéziumszilánk a nyakadon áthatolva átvágja a gerincvelődet ??? a 6os lottó esélyesebb
Volt a kezemben olyan 300D amibe közel 90.000 expó van igaz egyszer 50-nél a tükör kettétört benne de ugyan úgy működik mint újkorában, még buborékkapcsoló se lett cserélve az expó gomb alatt."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
A sokat fotózni nem csak sajtóban lehet de ahogy elnézem neked a fotózást ez jelenti, ezzel nincs is probléma. Egyébként sokat fotózok.... érted fotózok! Elmegyek 3 napra a Tisza-tóra és ellövök 3-400 képet maximum, ezzel ha egész évben járok minden nap akkor is 2-3 évig 100% hogy kibírja és nem tépem ki a nyakbaakasztót nem teszem tönkre a vakusarut ésatöbbi.
A sajtófotózást viszont én fényképezésnek hívom, elmész lefényképezed amit kell puff hopp ennyi, rosszabb esetben a fejed fölé teszed a gépet és ellősz sorozatba automatán/félauton egy 10-20as sorozatot. Ezért fizetnek, kapod a géped stb. Tehát alkalmazott fotográfus vagy. Aki pedig riporter létére 30D vel fotózik az megérdemli. Mert mikor én a faiparban tevékenykedtem bizony munkaeszköznek ipari makitát vettem nem black&dackert, és a tolómérőm is mitutoyo mert ha egy munkaeszközről van szó amivel nap mint nap együtt kell dolgoznom akkor azt ne úgy vegyem a kezembe hogy ez egy szar és bármikor tönkre mehet, és ezek nem kétszer 3* hanem sokszor 10X annyiba kerülnek mint egy barkács gép. És azért ez csak egy vállakozás ez a riporterkedés főleg ha saját munkeeszközzel valaki szabadúszó, mi egy vállalkozásba belevinni 1-másfél milliót 0 ha még ennyit se kéne akkor mindenki a világon ezt csinálná. Egy akámilyen szar autó amivel az ember a munkába viszi az embereitminimum 3X ennyibe kerül. Egyébként akkor valószínűleg többszörösen visszahozta már az árát az a 30D mint amennyibe került. Akkor végülis hol itt a probléma?? Profit van ez a lényeg.
Egyégként gondolom hobbyból az ember a saját gépére máshogy vigyáz, és nem vág bele 1 hónap alatt 100e expót, mert nem lövöldöz töketlenül. Nem hajtja a főnöke a képekért stb
Ha elég a D60 sebessége második váznak akkor ne röhögtess már egy ilyen kérdéssel, hogy gyorsult e a 40D mert gondolkodsz...
Kicsit úgy érzem, hogy te azért jársz ide, hogy elismerést kapj, mert te ??"magasabb"?? szinten űzöd a fotográfiát mint itt az átlag user, de inkább olyan vetítésnek jön le ez az egész mintsem atyai segítségnek. Minden itt feltett kérdésed után valami kioktató válasz jött tőled a feltett kérdés válaszára. ÜDV.[ Szerkesztve ]
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Partyfotós..... jézus isten, hogy jön ez ide???
Én abszolut nem akarlak kioktatni csupán nem értem ezt az egészet, aki ezzel dolgozik és üti vágja, ráadásul úgy hogy nem kap pénz az megérdemli. De végülis nem igazán értem... a hosszútávú befektetések meg szoktak térülni de amíg "Balázsnak" ez megtérül referenciából veszi a kenyeret a boltban? Vagy valahol máshol azért csak kap pénzt amit annak köszönhet, hogy volt referenciája a MH-tól ergo profitál belőle. Vagy esetleg a szülők támogatják otthonról vagy mittudom én. De ingyenből "dolgozik az iparban úgy hogy semmi pénzz" ezt csak a hülye csinálja. Majd ha nem lesznek ilyen hülyék akik ingyen vállalják akkor majd megfizetik. Egyébként pont most csúsztam le egy nagyon jól fizető fotózásról a Móri bornapokat kellett volna fotózni 3 napig, de egy srác ingyen elvállalta uh lemondták. Majd a srácnak végülis mégis más dolga akadt, mert ingyen ugye nem ez a legfontosabb főleg bárminemű munkakapcsolat nélkül... Uh. a főszervező megoldotta maga. A színvonal??? Mindenki úgy égeti magát ahogy akarja....
FN-nél Gáti Andrást nem ismered? Jó haverom."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
-
Dtomi
őstag
Számomra nem számottevő a különbség, valószínű az 50D még roszabb lesz a maga 12 megaipxelével... Persze, hogy sokmindenben ráver a 30D re de akinek pl 30D-je van annak ezek az újítások tényleg szinte semmit nem érnek főleg ebben az másfél évben szerintem nagyon kevés embernek sikerült 60-70e expót beletenni a 30D-be. Innentől lesz nehéz ténylegmegjósolni mi lesz a következő lépés pl. egy 30D-ről mert hogy 12megapixeles vázat nem fogok venni soha az biztos. Marad a mark IIN az 1.3 as szorzóval
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
AMúgy szerintem ez a front/back fókusz, tipikusan macró hiba. Ha csak nem óriási a probléma, szerintem gyakorlatilag lehetetlen észre venni. 1-2-3m tárgytávolság esetén pedig tényleg lehetetlen. Talán még egy portré esetén esetleg mert ott elég letisztultak a vonalak és ugye mindenki jól ismeri őket. De az is lehet, hogy én még életemben nem láttam real-life fókuszhibát. Mert pl Thufirnál a 24-70 azért már gondolom közel volt a "macro" üzemmódhoz az obi.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Megnéztem, a labdás durva ott olyan ~5centis a front. De a másikat nem hiszem el ~3 méteres tárgytávolságban 1 méteres frontfókuszt, ilyen még a legalapabb gyártósori teszten se mehet át! Lehet, hogy szállítás közben földhözb@szták vagy valami komly mechanikai behatás érte. Vagy szó szerint leesett egy teherautóról. És itt a középső fókuszpontot választotta ki? És rendesen vissza is jelzett, a gép, hogy OK??
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz Hydra SR #338 üzenetére
Szerintem ez csak a vázon múlik. Pl. én a 30D-n semmit nem tapasztaltam az L es obik gyorsaságából és pontosságából, ez csak mese habbal meg etetés. 300-350D-n az 50-500 sokkal lassabb mint a 30Dn. Sőt kipróbáltam 30D-n egy ilyen obit Előtte 350D-n játszottam vele, de itt nagyon komoly és látványos gyorsulás volt tappasztal6ó
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz Hydra SR #340 üzenetére
Itt megin marhára nem értek valamit.
A Fremiranda.com fórumában már jó ideje olvasható egy írás a Canon fényképezőgépek autofókuszának működéséről. Ennek az írásnak és más forrásoknak mint pl. a „Lens Work III ? című kiadvány, a Canon szabadalmi leírása és Chuck Westfall különböző fórumokban tett megjegyzéseinek felhasználásával megpróbáltam összeszedni azokat az információkat amelyek relevánsak lehetnek ebben a témában. Bár megpróbáltam a teljességre törekedni, ez nem jelenti azt hogy az írás teljes vagy hibátlan. Ha úgy gondolja a kedves olvasó, hogy hozzáfűzni valója van akkor azt nyugodtan tegye meg a cikk végén a megjegyzéseknél.
(Chuck Westfall a Canon USA technikai kommunikációs specialistája (bármit is jelentsen ez a beosztás) és igen aktív az internetes fórumokon, pontos és első kézből származó információkkal segíti a Canon eszközöket használó fotósokat.) – Magyarországon vagy úgy általában Európában még úgy látszik még nem nőtt fel ennyire a Canon…. –
Az AF rendszer érzékelői a tükörakna alján helyezkednek el. Az objektív által látott képet a féligáteresztő főtükör és egy segédtükör segítségével egy külön lencserendszeren és másodlagos rekeszeken keresztül „kapják ? meg az érzékelők. A két tükör által létrehozott virtuális fókuszsík elméletben meg kell hogy egyezzen az érzékelő fókuszsíkjával. (Ez persze rögtön egy lehetséges kalibrációs hibapontot is jelent, mivel a tükrök állásszögének egészen apró pontatlansága is hibás fókuszálást eredményezhet.
Minden egyes AF szenzor egy pár (azaz kettő) rövid képérzékelő elem sort (pixeleket) tartalmaz amelyek egy egységet (csoportot) alkotnak. Egy-egy ilyen egységből állnak a külső érzékelők és két egymásra merőleges egység alkotja a középső érzékelőt. Amennyiben f2.8 vagy annál nagyobb fényerejű optika van a gépen, úgy (20D esetén) a középső érzékelőben aktiválódik egy harmadik függőleges érzékelő csoport is.
Az egyes érzékelő csoportok a kép azon vonalas részleteire érzékenyek, amelyek a reájuk merőlegesen futnak. Azaz a vízszintes érzékelők (amelyek vízszintes téglalapokkal vannak jelölve a keresőben) a függőlegesen futó vonalas részletekre érzékenyek, a függőleges érzékelők pedig (amelyeket függőleges téglalapok jelölnek) a vízszintesen futókra.
Az érzékelők vakok a velük párhuzamosan futó vonalas részletekre. A középső érzékelő csoport két függőleges és egy vízszintes érzékelő csoport kombinációja, így érzékeny mind a függőlegesen, mind pedig a vízszintesen futó vonalas részletekre. Amikor a második függőleges csoport is aktiválódik (f2.8 felett) akkor a csoportok kombinált pontossága háromszorosára nő.
Az érzékelő csoportok valójában körülbelül háromszor hosszabbak, mint a keresőben látható jelölések. Ez azt a tény hivatott elfedni, hogy a mattüveg vízszintes pozícionálása jelentős hibával történik. (Ez a vízszintes pozícionálás az, amelyet jobb/bal/fel/le irányban láthatunk a keresőben, azaz NEM a fókuszsíkba történő pozícionálásról van szó.)
A Canon 10D fókusz érzékelőinek valódi méreteiEmiatt aztán az érzékelők látnak olyan részleteket is amelyek a keresőben látható jelöléseken kívül esnek, és bizony abban az esetben ha ezek a részletek jobban merőlegesek az érzékelőkre mint amelyek a jelölésen belül vannak akkor az előbbiekre fog fókuszálni az AF.
Amikor felteszünk a gépre egy objektívet (attól függetlenül, hogy ki vagy be van-e kapcsolva) a gép lekérdezni az objektív paramétereit, köztük a maximális apertúrát (legtágabb rekesz) is, amely a fókuszáláshoz szükséges egyik paraméter.
Amikor félig lenyomjuk az exponáló gombot (vagy a * gombot, ha a fókuszálás funkciót ide mozgattuk) az aktivált AF érzékelőt alkotó pixelsorok „megnézik ? az objektív által rájuk vetített képet.
Az optikai rendszer az AF érzékelőben pontosan úgy működik, mint a prizmapáros (spit prizm, törőék) mattüveg a régi manuális fókuszú fényképezőgépekben. Ha a fókusz nem pontos akkor a prizmapár által mutatott két képrészlet egymáshoz képest eltolódik. Ezt a két képrészletet „figyelik ? az érzékelőt alkotó pixelsorok. A kép akkor éles, ha a két pixelsor azonos képet lát. Amennyiben a két látott kép nem egyezik akkor a különbözőség irányából és mértékéből lehet következtetni, hogy merre és mennyi kell fókuszálni. Részletes leírás a rendszer optikai hátteréről a http://doug.kerr.home.att.net/pumpkin/Split_Prism.pdf dokumentumban olvasható
Az érzékelők adatai alapján gép megállapítja az érzékelő sorokra eső képek különbségének mértékét és irányát, majd ez alapján „első ránézésre ? a gép processzora kiszámolja a távolságot és az irányt amerre az objektív fókuszát mozgatni kell, hogy ez a különbség megszűnjön. Ez után a gép kiadja a megfelelő parancsokat az objektívnek, hogy fókuszáljon az adott távolságra és irányba, majd az AF folyamat befejeződik. Ebben az esetben nem „vadászik ? az AF a legjobb fókuszra, és nem nézi meg ismét a képet miután az objektív fókuszált. (Ez a rendszer „nyitott hurkos ?).
(A fentiekből következi, hogy az objektív mindig pontosan tudja, hogy éppen hol áll a fókusza, és ezt jelenti a gépnek, a gép csak annyit ad meg, hogy előre x mm vagy hátra x mm)
Ha az objektív aktuális fókusz állásában a kép annyira életlen, hogy az érzékelő nem tud fáziskülönbséget megállapítani, akkor a gép a fókuszáló mechanizmust először teljesen előre majd hátra mozgatja, hogy detektálható különbséget érzékeljen. Ha nem talál értékelhető fáziskülönbséget a mozgatás során, akkor az AF megáll.
Ugyan a fényképezőgép AF rendszere nem „néz rá ? másodszor a képre a fókuszálás után, de az objektív elvégez egy önellenőrzést, hogy biztos legyen abban, hogy a kamera által kiadott irányban és megadott távolságot mozgott. Ez a „második ránézés ? hivatott korrigálni az objektív mechanizmusának játékát, csúszását és gyakran ezt vesszük észre amikor a viszonylag hosszú első mozgás után még egy kicsit „korrigál ? az AF.
Amikor a gép processzora kiszámolja, hogy merre és mennyit kell mozgatni az objektívet akkor ezt f2.8-nál kisebb legnagyobb apertúrájú objektívek esetén az objektív „élességi tartományával ? megegyező toleranciával teszi. (f2.8 vagy nagyobb maximális rekesznyílású objektívek esetén ez a tolerancia az élességi tartomány egyharmada.) Az élességi tartomány az a távolságtartomány, amelyen belül egy pont képe a gyártó által megadott életlenedési körnél (Circle of Confusion vagy CoC) kisebb átmérőjű foltként kerül az érzékelőre. A Canon által meghatározott CoC 24x36 mm formátumra 0.035mm az APS-C formátumra (1.6x crop faktor) pedig 0.02mm. A CoC meghatározásának alapja, hogy egy 15cm x 23cm-es nagyításnak 25cm-ről nézve élesnek kell látszania. Semmilyen garancia nincs arra, hogy az ennél nagyobb méretű, normál pontosságú AF-al készül képek ugyanebből a távolságból nézve élesnek fognak látszani.
„Nagy pontosságú ? fókusz módban (f2.8-felett) egy 28cm x 35.5cm-es kép még élesnek látszik 25cm távolságból nézve.Nagyon fontos, hogy ezt a működési elvet megértsük,hiszen még ha nagy pontosságú módban is használjuk az autofókuszt, és a képet eredeti felbontásban 100%-os nagyításban nézzük a monitoron, nem számíthatunk arra, hogy az aktuális fókuszsík egybeesik azzal ahova fókuszálni szerettünk volna. A rendszer úgy lett tervezve, hogy a végső kinyomtatott, kinagyított normál méretű kép normál körülmények között „élesnek látszódjék ?.
Az élességi tartomány fogalmát ne keverjük össze a mélységélességgel. Az élességi tartomány az objektív apertúrájának csökkenésével arányosan nő (ugyanúgy, mint a mélységélesség a tárgysíkon), azonban (A Canon szerint) nem változik a fókusztávolság és a gyújtótávolság változásával mint ahogy a mélységélesség. Emiatt kérdezi le a fényképezőgép az objektívtől a maximális apertúrát; ebből számítja ki az élességi tartományt, azaz az AF rendszer által alkalmazott toleranciát, nem pedig a beállított aktuális rekeszből. A élességi tartomány részletes, illusztrált leírását az alábbi dokumentumban olvashatjuk ( http://doug.kerr.home.att.net/pumpkin/AF_accuracy.pdf )
A fentiek alapján az AF rendszer az adott tolerancia határon belül (élességi tartomány, vagy annak egyharmada) véletlenszerűen bárhová állíthatja a fókuszt, és nem szükségszerűen mindig ugyanoda. Ráadásul a keresőben látható jelzéseken kívül is találhat olyan részletet, amely erősebb a jelzésen belül lévőnél és akkor arra fog fókuszt állítani. (Általános hiba a vonalzó tesztek során).
Mi a tanulság ezekből? Nos az, hogy nem az számít, hogy a monitoron teljes nagyításban éles-e a kép, hanem az hogy a végeredmény, amit produkálunk, legyen az akár nyomat vagy webre szánt jpg, élesnek látszódjék. Ha igazán pontos élességet szeretnénk, akkor kénytelenek leszünk kézzel élességet állítani, de az sem árt, ha tisztába jövünk a gépünk AF rendszerének működésével és korlátaival.
Az egyetlen kérdés, ami felmerül bennem ezután, hogy mi a csudáért kell ezeket az információkat összevadászni és kigolyózni, próbálgatással meghatározni, miért nem érhető el mindez egy egyszerű technikai leírásként, egyenesen a gyártótól?
Ezen leírás alapján én nem tudom elképzelni, hogy egy teljesen homályos kontrasztmentes képre fókusz visszajelzés után, hogy nem látszik az 1 méteres fronfókusz. És miért nem? hiszen a váz adja az obinak a parancsot és nem az obi mond stoppot a váznak hogy itt jó lesz stopp.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Csak nem a végén a mark III sorsára jut a dolog. Bár ez csak egy erősen consumer optika de eméljük nem a vázzal lesznek gondok. 40D kompatibilitási probléma
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
-
Dtomi
őstag
Lényegében egyet szoktam érteni a canon húzásaival, és bizony szeretem is a gépeiket. De ilyen ócska szar markolatokat amiket gyárt a gépeihez valami hihetelen lúzerségre vall.
300D-n a markolat full sima, csúszós, kényelmetlen de még kb ergonómikus. 350-400D-n olyan amilyen, a gép megszabta a lehetőségeket. 10D-20D-30D-40D Fém vázhoz egy gyagyi múanyag kocka elemtartó, portré markolata a minolta 7D-nek volt és most az a700-nak van. A 20Dn nem működött rendesen, 30D-n már van egy kis illeszési hiba a gép oldalán. 40D-n meg 1 retek. Jé 5D re sikerült egy kb értelmes magnézium grippet gyártaniuk ami még illik is a gépre."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Vakuba nem szoktam aksit tenni. Sima elemekkel jobban megy a 1,5 voltos elemmel kb 2x addíg bírja és sokkal gyorsabban tölt fel mint a legdrágább 1.2 es akkuval
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Nem akarok senkit elkeseríteni de tudtommal egyik canon DSLR-t se ismeri fel meghajtóként. Maximum driverrel kameraként vagy képi eszközként.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz ThufirHawat #549 üzenetére
Nekünk a Tisza tavi fotózás alkalmával rongyá ázott mindenünk két 50-500 300D 30D D5D D7D egy vagon nagylátó makró minden a csónakban esély sem volt elrakodni mire leterítetem a nagyját már elment a zápor. Mondjuk 20 perc múlva kisütött a nap uh minden szépen megszáradt a táskám meg tömve van silica gellel. Azért annyira szerintem sem kell félteni ezeket a dolgokat.
Hogy érted, hogy lemálik meg kifakul a zen borítás? És mi az egyáltalán?"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz ThufirHawat #552 üzenetére
Deszar az állványtalpról már nekem is 1-2 lekopott de azért ott komoly erőhatások vannak, nem gondoltam volna hogy az obiról is így le tud jönni.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."