- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Milyen SSD-t vegyek?
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Videós, mozgóképes topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz ro_bert17 #118491 üzenetére
Ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem áll módomban. Simple alkalmazásban vettem a jegyeket, a regisztrációs e-mailcímemre jött a feliratról szóló e-mail az alkalmazást üzemeltető cégtől. A mozi és az időpont is irreleváns.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Ace owner
addikt
válasz ro_bert17 #129385 üzenetére
Ezt az alapbol csodas helyzetet rontja meg a fovaros az idiotabbnal idiotabb autogyulolo donteseivel. Nagy ertelme van kerulnom 1.5km-t mert nem mehetek vegig a dob utcan vagy pentek ejfelkor a hatalmas setalo tomeg miatt lezart rakpart helyett vegig menni a belvaroson. Ertem en a logikat hogy zarjuk ki az autokat, reszesitse elonyben az ember a kerekpart (inges oltonyos ugyvezeto igazgato biztos orommel fog megerkezni a munkaba total leizzadva nyaron vagy szetfagyva telen...) viszont amig sarga vonalakkal es agyhalott lezarasokkal probaljak ezt veghez vinni csak a nep haragjat fogjak elerni. Legyen modern logikus hasznalhato tomegkozi, normalis bringas ut (eszembe nem jutna a busz savban tekerni a 40tonnas izombol kormolo buszok kozott) es elfogadom hogy nem lehet kocsikazni a belvarosban.
Ami jelenleg folyik a varosban az egy kabare. Nem politizalni szeretnek de oszinten alig varom hogy ez a bohoc eltunjon a sleppjevel egyutt a sullyesztoben ahova valo. Nem, nem allok a masik oldalon sem. Csak egy elheto varost szeretnek ahol nem ugrik egymas torkanak mindenki az inkompetens vezetes miatt.Galaxy Fold 4
-
Ace owner
addikt
válasz ro_bert17 #129388 üzenetére
Ha valami alapbol rossz akkor az a megoldas hogy rosszabba tesszuk? Abban teljesen igazad van hogy sok az auto. Sok olyan tomegkozlekedesi eszkoz is van amire ha felkellene szallnom inkabb otthon maradnek. 3as metron egyebkent lesz mar klima most hogy felujitottak?
Galaxy Fold 4
-
sutszi
veterán
válasz ro_bert17 #129385 üzenetére
Nem az autó sok, hanem az infrastruktúra lett kevés...évtizedes nagyságrendben nem foglalkoztak a jövővel... És most egyik napról a másikra szűkítik le az áteresztő képességet... Úgy, hogy közben azzal érvelnek (akár itt is a fórumon) , hogy ha több út/sáv lenne, akkor még több autó lenne... Én is elmorzsolnék egy könnycseppet ahogy a szemem láttára duplázódna az autók száma egyik napról a másikra... mindenki csak erre tartogatja a pénzt a párnacihában...
Az lenne a fontos, hogy a csúcsidő mint olyan a lehető legrövidebb idő alatt befejeződjön... ezt folytásokkal csak növeli, amivel jelenleg csak rontanak a helyzeten.Mi szennyezőbb? Egy egyenletes 50-es haladás gáz szintentartással, vagy gáz/fék 16-szor?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #129392 üzenetére
Ebből jön a következő kérdés: miért van ennyi autó?
Mert a BKV egyáltalán nem alternatíva. Ott ugyanúgy hering feeling van munkanap végén, mint autókkal az úton. Csak annyi különbséggel, hogy nem lihegnek a nyakadba.
Nem véletlenül próbálják terelni az embereket a kerékpáros közlekedés felé. Mert nem tudják megoldani a BKV-t.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #129394 üzenetére
Milliószor el lett mondva hogy a jobb jövőt nem a benzines autók beszántása hozza majd el. Csak azért szántják be a benzines autókat, mert ez az a réteg akit lehet szivatni. És ennek van valamilyen szinten alternatívája.
Nagyságrendekkel több károsanyagot (értsd: üvegházhatású gázokat) bocsájtanak ki a tenger járó hajók vagy a repülőgépek.⭐ Stella
-
sutszi
veterán
válasz ro_bert17 #129392 üzenetére
Amikor az elektromos autók terjedése olyan fokú lesz, 5-10 év múlva, hogy ellensúlyozni fogják a forgalom lokális kibocsátását, akkor mire fogsz panaszkodni azon kívül, hogy sok az autó és ugyanúgy dugó lesz?
Bezzeg a gyárakat, repülőtársaságokat, hajózási társaságokat valahogy senki nem szorongatja... Pedig az aztán bőven többszöröse annak amit itt produkál a város...
De lehetne még sorolni. Volt már nem egyszer erről szó, hogy az EURO 3-4-5-6... mennyivel tisztább mint amikor ezek még nem voltak... Töredéke a káros anyag kibocsátás...
És Mercutio-nak teljesen igaza van, hogy ha rendesen mennek a műszakiztatás, akkor elég durva mennyiség esne ki a forgalomból... De lehet a BKV buszok egy része se mehetne ki...Kicsit más aspektusból megvilágítva... Ami most megy az negatív motiváció... Kényszerítés. Miközben nincs valós alternatíva. Ha lenne...majdnem magától oldódna a helyzet, mert ha lenne tényleg jobb megoldás az autózásnál, akkor azt használnák az emberek. Hiszen ilyen az emberi természet a legkisebb ellenállás felé mozdul már csak kényelmi okokból is.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130264 üzenetére
Ezt adom normál járda esetében, de nem kerékpárút esetén amit a járdán keresztül vezetnek.
Gyakorlatilag én azt látom: nincs itthon kultúra, a gyalogosok nem bírják megállni, hogy ne mászkáljanak a kerékpárúton, ezért jött a szuper ötlet, hogy levitték a kerékpárosokat az autók közé. Ez veszélyesnek minősült, ezért elvettek egy teljes sávot és pollerekkel választották le az autós forgalomról.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130267 üzenetére
Félre értesz. Nem engem zavar a kerékpáros a járdán, hanem a kerékpárosok mondják mindig azt, hogy a járda veszélyesebb nekik a gyalogosok miatt.
Erre mondtam, hogy nincs meg a kultúrája a felfestett kerékpárútnak, mert gyalogosok támolyognak folyton rajta.Semmi gond, szeptembertől kiderül mennyire szuper megoldás volt elvenni 1 sávot a Váci útról, vagy Üllői útról.
Amúgy arra nem gondoltak a törvényhozók hol fognak közlekedni a metrópótló buszok ha lerobban a metró vagy baleset miatt áll?⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130278 üzenetére
Ezt így nem merném kijelenteni hogy több autó lett (mivel egyre drágábbak az autók), inkább azért kezd több dugó lenni, mert csökken az áteresztő képessége a többi útnak.
Nyugati térre leszek nagyon kíváncsi, a felüljáró alatt kialakítanak még egy zebrát, nehogy már le kelljen mennie a gyalogosnak az aluljáróba. Ezek az újítások egyértelműen arra utalnak, hogy csökkentsék az áteresztő képességét az utaknak.
Ezt az új kialakítást is imádom: [link]
Végre lehet jönni két sávban a Kálvin tértől Astoriáig, de ott leszűktik 1 sávra (szélsőből csak jobbra lehet tovább menni) aztán a Károly körúton ismét 2 sávon lehet haladni. [link]
Mi értelme ennek hogy feltorlódjon a sor a lámpánál?Túloldalt detto, oda már beton is került 1-2 éve: [link]
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130283 üzenetére
Mozgássérültek, stb voltak 30 éve is, és azóta szerintem nem vágta ketté az útjukat a Váci út. Akadálymentes volt eddig is az aluljáró (keleti oldalon 2 rámpa, nyugati oldalon 1 lift)
A kerékpárosok miatt van ez: [link]
"megvalósul a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út biciklis összekötése és a metróvonal felett is át lehet majd kelni a felszínen"[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
válasz ro_bert17 #130283 üzenetére
Én is kerülöm az aluljárókat, a sok zombi, büdöske, kéregető, vizelde szag nélkül megvagyok.
Mondjuk, a Nyugati téren nem járok, de az Örsön igen.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
sutszi
veterán
válasz ro_bert17 #130514 üzenetére
Tételezzük fel, hogy a metrón hallottam egy párbeszédet amiben az egyik ember azt mondta a másiknak, hogy javítás jogcímen lehet csak megrendelni "dolgokat"... új igényeket nem lehet leadni... De meg lett oldva, mert javításként van megfogalmaz az új igény... csak ügyesen kell csinálni...
Szándékosan nem írok területet és egyéb infót de lényeg kijön.. és ezt nem a közútnál dolgozó emberek találják ki... nem ők akarnak amúgy szándékosan ilyenek lenni... Fejétől bűzlik a hal... És 0...azaz 0 színezést raktam a történetbe. Ha nem személyesen hallom el sem hiszem...
Tényleg nagyon-nagyon sokáig húzta már a társadalom... még ha nem is lesz elsőre jó, sem tökéletes... változtatni kell a vezetésen, különben még rosszabb lesz.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
csibe1
addikt
válasz ro_bert17 #130516 üzenetére
"kisebb szerénység, több úthenger."
sokkal nagyobb szerénység, sokkal kisebb hajó, sokkalsokkal több úthenger
A Helles kafé maradhat#130512 radi8tor
Nem fogják ledöngölni.Anno ez volt már téma valamelyik híradóban.
Akkor egy kocsmával szemben szórták le a cuccot, bele lett nagyjából taposva,
aztán annyi. A közút szerint majd az autók rendezik a többit; és egyébként ez így szakszerű, vagy mi van." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
csoszogi
tag
válasz ro_bert17 #130524 üzenetére
sutszi teljesen jól hallotta, szakmámból adódóan, mind hazai, mind EU-s pályázati pénzeket használunk. És tényleg úgy van, hogy valami okból, akár ugyanazon típusú pályázattól függően is, az egyikből ezt a másikból azt nem vehetsz, teljesen illogikátlanul. Mintha kocsid lenne, benzint vehetsz, de ablakmosót nem, olajat vehetsz cserélhetsz, de hűtőfolyadékot nem, gumit csak nyárit vehetsz, télit nem a pályázat terhére, de elő van írva, hogy kötelező gépjárművet használnod... Napokban amibe belefutottam: kiflit vehetsz szép kártyával, de a lebomló zacskót/papírzacskót (ezért fizetni kell) amibe a kifli van azt nem veheted meg...
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130524 üzenetére
Lényegében a múltkori cikk a kerékpár sávoktól indult, és ugyanoda futott ki, mint ez, vagyis, hogy egy bonyolult, komplex problémáról van szó.
Szerintem ez az általad linkelt cikk sem objektív írás, hanem vannak benne teljesen szubjektív véleményrészek is.Engem a napokban ismét ért egy sokk, a bicikli sávokkal kapcsolatban.
Olyan területén jártam, ahol egyébként nem szoktam, így nem tudtam, hogy egy újabb városrészén ugyanaz lett, mint a körúton, vagy az Üllői úton.
Óbudáról mentem az Etele Plázába.
Az Erzsébet hídtól végig egy sávban araszoltunk, és kvázi a Gellért szállótól végig kiiktattak egy komplett autós sávot, és csináltak belőle kilométereken keresztül kerékpár sávot.
A Gellért szállótól az Etele Pláza kb. 25 perc volt autóval és az egész út alatt 2 db biciklis használta a részükre kialakított sávot.
Nem tudom mikor történt ez az átalakítás, de számomra egyértelmű volt, hogy azóta eltelt idő alatt nem álltak át az emberek a kerékpáros közlekedésre.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130536 üzenetére
Nem értem, miért kell eleve pejoratíve, megbélyegezve (bukott konzervatív politikus) írni az egyik szerzőről és miért, objektívnek nevezni a másik cikket.
Ezzel, anélkül, hogy bármilyen részletbe belemenne bárki, már meghatározod az előítélet keltésével az irányt, vagyis, hogy melyik írást fogadjuk el, vagy minimum melyiket ildomos alapul venni e témában.A cikkek végkimenetére nem térek ki ismét, arról már leírtam a véleményemet.
Egy dolgot azért kiemelnék az “objektív”-ből:
A kedvező áru, saját kerületi parkolással kapcsolatos megnyilvánulással abszolúte nem tudok egyetérteni. Számtalan kollégám, ismerősöm és családtagom is parkol a közterületen a lakása előtt úgy, hogy minden nap autóval jár onnan dolgozni.
Azt állítani, hogy ez a lehetőség kvázi elveszi más (fizető! ellenszenv keltés 1) autósok lehetőséget, mert a helyi lakosok csak ott tárolják az utcán, használat nélkül a járműveiket, óriási túlzás!
Nem mondom, hogy nincs ilyen, de hogy arányai közel sem olyanok, mint a cikkben vizionálják, az tuti.
Hatványozottan agyrém, hogy az önkormányzat milyen támogatást ad ezért cserébe azokat, akiknek nincs autójuk Természetesen nincs ilyen “nekem nincs autóm“ támogatás, amely megint egy ellenszenv keltés (2) a szerző részéről.
És ez csak egy dolog, amivel nem értek egyet a totalcar-os írásból.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130551 üzenetére
Juj, itt nagyon elcsúszott a dolog. Én nem ezekről beszéltem.
1. Ellenszenv keltése.
Te félre értetted amit én írtam. Azt írtam, hogy úgy általánosságban az autósok ellen uszít a totalcar-os cikk.
2.Hogyan is kellene támogatni az autoval nem rendelkezőket? Ez egy számomra felfoghatatlan kérdéskör.
Kb. ugyanaz, hogy miért nem kap támogatást pl. akinek nincs gyereke, míg akinek van, az kap adókedvezményt.3. Az autós nem arról beszél, hogy a kerékpáros nem fizet adót, útdíjat stb. Ezt nem is tudom, hogy honnan gondolod, hogy ez lenne a gondjuk. Magával a kerékpárosokkal úgy általánosságban nincs is baja az autósoknak, éppen azzal van baj, hogy nem gondolkodnak el azok, akik biciklisávot alakítanak ki, hogy ezzel milyen hibát vétenek jelen városunkban, vagy egy városrészben. A kerékpársáv rossz helyen van.
Ott is, ahol van hely máshol vezetni azt, és ezt szándékosan az autósok haladásának kárára teszik, ami egyrészt nem oldja meg a dugók probléma köret, hanem éppen azt generálja, másrészt nincs kinek fenntartani a sávot, mert nincs kerékpáros.
Leegyszerűsítve, a kerékpárosnak kinyaljuk a seggét, az autós meg dögöljön meg.
Ez a problémája az autósnak." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130554 üzenetére
Továbbra sem értek veled egyet.
Ugyan nagyon jól hangzanak az úthosszat mutató km számok/arámnyok, de ha eddig egy 2 sávos útból 1 sávosat "állítanak elő" és ott addig is dugó volt, akkor ebból mi következik?
Az, hogy ott kb. 2x akkora dugó lesz.
Erről miért is tehet az autós?
Jah, hogy van autója és azt használja.
De itt jön az, amiről néhány hónapja is diskureáltunk is.
Először kellene megoldást találni a meglévő helyzetre, amely véleményem szerint nem az, hogy egész egyszerűen átautózhatatlanná teszem a várost.
Mert azért azt te is láthatod, km hossz ide, km arány oida, hogy olyan helyen van kerékpár sáv, ahol azzal nagymértékben ellehetetlenítik az egyéb közlekedőket, ráadásul úgy, (ahogy tegnap is írtam), hogy lenne más megoldás pl. a 6-8 méter széles jelenlegi járdán simán elférne több helyen is a biciklis, de nem, szándékosan az autósokat szivatják.Itt is leírtam már, hogy én nem vagyok a kerékpározás ellen, tök jó dolog maga a biciklizés minden szempontból, ezt szerintem senki nem vitatja. (Bár az én helyi adottságaim miatt nem tudnám igazából használni, mert sok a hegy körülöttem.)
Tehát a megközelítéssel, és szó szerint a politikai ráerőltetéssel van gond.
Mondhatnám úgy is, hogy fordítva ülünk a lovon.
Véleményem szerint két probléma is van.
Az egyik az, hogy először lezárják/kialakítják/elkerítik stb. és nem érdekli őket, hogy ezzel mit csinálnak.
Ezzel párhuzamosan várják, hogy legyenek biciklisek.
De a legnagyobb baj az, hogy nincsenek.
Így sincsenek, hogy ezek a sávok ki lettek alakítva.
Magyarul az emberek nagy többségének erre nincs igénye, de a politika ezt mindenkire ráerölteti.
Hogy miért mondom azt, hogy mindenkire?
Mert a dugóban áll a magánautosn kívül a szállító jármű (többet fog elkérni a szállító cég), dugóban áll a taxis (többet kell fizetni a taxiért) és dugóban áll a tömegközlekedés (jelen esetben ugye a busz) tehát aki rajta utazik, az is szív.Hatástanulmányok (használni fogják-e a kerékpárosok) valódi megoldások nélkül (mi lesz az egyéb forgalommal, az ott lakókkal, hova menjenek, hol menjenek, mivel menjenek az emberek ezeken a részeken) csak és kizárólag az a cél, hogy legyenek biciklisávok.
A hétvégén ide leírt példám pontosan ezt mutatta.
Nagy dugó, biciklis meg sehol.Én ezt nem gondoltam volna, hogy egyes autósok anyagi kérdésként közelítik ezt meg, vagyis, hogy a kerékpárosoknak nem kell adót fizetni az utak használatáért. Én ilyet még nem hallottam az biztos.
A seggnyalási részt továbbra is tartom, és erre kb. 1 hónapja hoztam is példát.
Lehet azt nem láttad, mikor a Szilágyi E. fasor- Hűvösvölgyi úti felújításnál miként köszönték meg a kerékpársávot alig érintő felújjítással okozot bosszúságot a naponta itt elhaladó kb 30 biciklisnek, és hogyan nem, a napi több ezer autósnak.Ismét hangsúlyozom, nem a kerékpárosokra "haragszom" emiatt, mert nekem nincs bajom a kerékpározással.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
válasz ro_bert17 #130558 üzenetére
Az általam említett kerékpárosok közt egy sem volt, aki fülhallgatóval, vagy fejhallgatóval teker, legfeljebb szünetelteti a tekerést és esetleg benéz a kereszteződésbe, mikor a piroson áthajt. Az autó a sárga utáni piroson még átmegy. A kerékpáros már bőven a piroson érkezik a kreszteződéshez és még bővel a zöldre váltás előtt el is hagyja azt. Nem mindegy. Persze, az autós ettől nem lesz kevésbé rossz, de na.
A vasúti átjáróban igazad van, hogy a 10% még átmegy a piroson, de a kerékpárosokból 10% marad csak a helyén, 90% átmegy, ha még nem látja a vonatot.Ami viszont az autósnál vissza tartó erő, az azonosíthatóság. Ott van rajta a rendszám, vannak térfigyelő kamerák, már sok autóban van kamera és nem lehet tudni, ki küldi el a rendőrségnek, bpautosoknak a felvételt, ami alapján büntetnek is.
Az a baj, hogy senki sem toleráns, senki sem akar egy kicsit sem engedni a másiknak, pedig az néha sokkal gördülékenyebbé tenné az életet.
Gyalogosként példul szoktam inteni a balra nagyíven kanyarodónak, hogy engedem a zebránál. Nekem belefér, hogy 2-3 lépést lassítok, de a mögötte lévő 5 autósnak sem kell állóra fékeznie. Ugyanígy intek a robogóról is, hogy előre engedem, mert alattam sem a gyorsulás, sem a végsebesség nem olyan, mint amit a robogós futároktól megszoktak.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz ro_bert17 #130567 üzenetére
A felelős az egyén, aki a járművet vezeti, esetleg a gyalogos, aki ott megy, ahol semmi keresnivalója nincs. De tényleg meg tudok fogalmazni olyan "alapigazságokat" a kerékpárosokkal kapcsolatban, mint amilyeneket a BMW-sekkel, vagy elektromos rolleresekkel kapcsolatban fogalmaztak már meg.
Az a kerékpáros, aki a nagykörút kerékpársávjában közlekedve a piros lámpához ér, az esetek többségében igenis mérlegeli a piroson áthajtás lehetőségét. Látszik a mozgásán, hogy nem arra készül, hogy megálljon.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130563 üzenetére
Nem sok választási lehetőséget hagytál a feltett kérdéseiddel ..
Viszont ez azért eléggé mutatja, hogy a budapesti vezetők milyen komolyan is veszik a témát: [link]
Szégyen….
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130578 üzenetére
Popaganda média?
Ezt most komolyan mondod?
Ez nem volt neked elég objektív?
És ráadásul, hogy kerül ide a pénzelvonás?
Mi köze van ennek ahhoz, hogy Karácsony Gergely főpolgármester az általa szervezett autómentes hétvégén így jár, kell?Éppen most, több posztban diskuráltunk arról, hogy mi, miért történik az autómentességgel összefüggésben, és akkor jön ez a hír...
Egy autómentes élharcos, aki politikai alapon dönt az általa vezetett főváros zöldítéséről, bicikli sávjairól, tömegközlekedéseinek népszerűsítésének keretében az autómentességről, pofátlanul jár-kell a benzines autójával (igen, a Toyota egy PHEV-hybrid, vagyis kb. 30 km tud megtenni elektromosan utána átvált benzim üzemre) és az "obejktív" médiában meg szórják a tömegközlekedési eszközön pozoló "instagyanús" képeit.
Én nem szeretnék kiábrándítani a főpolgármester úrból senkit, de valahogyan rá kellene jönni az őt ajnározóknak is, hogy ő sem egy szent!
Dettó ugyanaz a csapat, mint a másik!
Mindenki csak a saját, önös érdekeit nézi, álca mögé bújva, sütögeti mindenki a saját pecsenyéjét.
Felesleges védeni bármelyik oldalt is...Szerintem itt részemről befejeztem.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130585 üzenetére
Azt "mondtam", hogy nem írok e témában, de azért mégis tennék megjegyzést.
"A videót a bors nevű gané, szennylap készítette. Erre írtam, hogy foglalkozhatnának valós, komoly problémákkal."
Szerinted ez nem valós, komoly probléma?
Az nem valós, és nem probléma, hogy egy prominens személy bort iszik és vizet prédikál?Hát így én is szívesen kiállok mellé, és támogatom teljes mellszélességgel a főpolgármestre urat, hogy cseréljük le az autókat mindehol tömegközlekedésre, és kerékpárokra, de azért vigyen már el az autójával, mert azért úgy csak másabb...
Hát ettől nagyobb blama e téren nem kell szerintem.
Ha te ennek ellenére pont a videó készítőit, és a közzétevőjét bírálod, akkor akárhogyan is nézem, te egyeseknek behunyod a szemed, másoknak pedig (pl. nekem) elmondod, hogy :
"Szerinted sok az autó Budapesten, vagy sok az autó Budapesten?
"Szeretnél-e olyan helyen élni, ahol a növekvő autók számával még nagyobb az autós közlekedés, vagy szeretntél olyan helyen élni?"Szóval én azt látom, hogy annak ellenére, hogy téged (állítólag) nem érdekel Karácsony Gergely főpolgármester, szépen mosdatod, és ezzel párhuzamosan próbálod terelni a gondolatmenetünket a felé, hogy ezzel amúgy sem kell foglalkozni, mivel a videót a Bors készítette.
Szerintem ez nem így van, mert pontosan az itt 2 napja/1 hónapja/ 4 hónapja/stb. felvetett problémához kapcsolódik, nevezetesen a budapesti utakhoz, közlekedéshez, autómentesítéshez, kerékpározáshoz, viszont amit te belekevertél, az már erősen politikai téma, amelynek itt a PH!-n van külön topikja.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
macilaci78
nagyúr
válasz ro_bert17 #130597 üzenetére
A Nyugati téren, Blahán évtizedekig működött, a Blahán most sincs semmi akadálymentesítve, se a metróba nem vezet lift, se az aluljáróból a felszínre. Én se szeretem az aluljárókat az ott lévő állapotok miatt, de Butapesten az dívik és a közúti forgalomnak kedvez.
De ha már ekkora pártolója vagy, remélheted, hogy például az Örs vezér terén is megvalósulnak a felszíni gyalogátkelőhelyek.A felszíni gyalogátkelővel van gond?
- Nem, hanem azokkal a gyalogosokkal, akik a szabad jelzés ellenére nem indulnak el. Illetve azokkal, akik a villogó zöldön, főleg a 4. villanás után indulnak el. Azok is a bögyömben vannak, aki nem tudják, hol is van a gyalogátkelőhely és mellette mennek 1-2 méterrel és én vagyok a fasz, mert az átkelőig kurulok a járgánnyal. Ők remélem, hogy a híd külső felén kelnek át a korlátba kapaszkodva és az utolsó pár métert az út lerövidítése érdekében ugorva teszik meg.Valaki szerint célszerű lenne az összes gyalogos szabad jelzést egybe nyitni, és addig álljon a közúti forgalom. Ez működhetne?
- Ha jól tudom, Tokyo-ban így csinálják és működik. De az egy olyan országban van, ahol a személyes privát zóna a töredéke az európainak, ahol nem vesztegetik az időt a gyalogátkelőhelyen való átkelés során bámészkodással, ahol már az átkelés előtt tudják, hova indulnak és haladnak, ahol utat engednek a szemből érkező gyalogosoknak és nem adj király katonát játékot játszanak.Se szeri, se száma a Magyarországon kudracba fulladt olyan kezdeményezéseknek, amik máshol működnek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130590 üzenetére
Nem is tudom hol kezdjem.
Szerinted én nem értem mit szertnél írni, szerintem meg te nem azt, amit írok.
Én továbbra is azt olvasom ki a hozzászólásaidból, hogy te igenis véded Karácsonyt, annak ellenére, hogy leírod, hogy nem.
A politikai döntés és a politika között szerintem van különbség.
A politikai döntést én arra értettem, hogy közlekedéstechnikai döntésről nem igazán lehet szó, mert az e tárgykörben megjelent "bukott konzervatív politikus"-tól kezdve az "objektív újságíróig" mindenki nagy problémát lát a megvalósításban.Én nem az "éppen kinézek az ablakon" tapasztalatomat írtam le, hanem azt, hogy közlekedtem kb. 1/2 órát, és azalatt az időszak alatt szinte senki nem járt kerékpárral azon az igen hosszú útszakaszon.
De szívesen veszek tőled ellenpéldát, hogy a Gellért szálló-Etele Pláza közötti útszakaszon hány kerékpáros közlekedik.
(Csak halkan jegyzem meg, hogy míg autókat forgalomtechnikai szempontokból sokszor számolnak, addig én spec. nem tudok arról, hogy egy-egy ilyen útszakaszon lett volna visszacsatoló, tényleges kerékpáros számlálás. Lehet van valami oka ennek...)Még akár igazat is adnék neked abban, hogy sok az autó Budapesten, de már többször beszéltünk arról, hogy igazából ezt valahogyan kezelni kellene, és a probléma itt kezdődik, hogy nem terveznek, hanem olyan ad hoc lépéseket tesznek, ami miatt nem, hogy javulna az érzetünk e téren, hanem pontosan ellentkezőleg, még nagyobb dugókat látunk, még nagyobb az ellenszenv egyrészt az autósokat utáló emberekben az autósok ellen, és az autósokban pl. a kerékpárosok ellen.
Én nem értek hozzá, de valószínüleg felszín alatti parkolókkal a panelházak környékén lehetne kezelni az esti iszonyatos parkolási problémákat, és a korábban már említett járdán kialakítandó bicikli sávokkal lehetne egyfajta megoldás nyújtani az autósok és a kerékpárosok elkülönítésére.
Általánosságban a többi fórumtársnak írnám, aki e témához hozzászolt.
A bort iszik és vizet prédikál szerintem épp erre a helyzetre szolgáló közmondás.
Néhányszor az elmúlt pár hozzászólásomban leírtam, hogy abból a szempontból kell megvizsgálni a "szennylap" videóját, hogy
-kiről szól,
-milyen összefüggésben és
-hol, jelen esetben pedig milyen rendezvényen.Arról a városvezetőről szól, aki (ahogy írtam) legnagyobb élharcosa a tömegközlekedés népszerűsítésének, és gyakorlatilag egy komoly autószám csökkenési célokat tűzött ki.
Ebből az aspektusból még nem is lenne baj, hogy ő autóval közlekedik, mert mindenkinek lehet olyan elfoglaltsága, ami miatt nem fér bele a tömegközlekedés.
De akkor ez azt is mutatja, hogy valójában nem is olyan jó a tömegközlekedés, hogy az ő autózását kiváltsa.
A következő probléma az, hogy itt egy autómentes hétvégéről szóló rendezvényről van szó.
Az összefüggés tehát az, hogy a főpolgármester úr hétvégi tevékenysége, többszörösen problémás.Szinte biztos, hogy készültek a "leleplező videóra" annak készítői, de azért azt nem kellene rájuk fogni, hogy Karácsony Gergely alá tettek egy autót, és megkérték rá, hogy jöjjöj menjen már az autómentes hétvégén egy Toyotával az autózás gyérítését elérni kívánó rendezvényekre.
Másik talán ide illő mondás (pontosabban Balzac idézet) "nem elég, ha valaki becsületes ember, szükséges, hogy annak is látsszék".
Peace!
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130601 üzenetére
Igen jól írtad, az érzetem engem minősít, mint mindenkit, de szerintem nem úgy, ahogy te sugallod.
Köszönöm, hogy linkelted a BKK adatait, én erről nem tudtam.
Bele is néztem, és azért az elég durva adat, hogy kb. minden 4. autóra jut egy "mikromobilitási eszköz". (Nem tudom, hogy ebbe benne van -e a robogó, és egyéb motorkerékpár?)
Ha ez így van, akkor nincs itt semmi baj, nagyon jó itt a helyzet, minden ötödik ember kvázi kerékpárral jár. (Ha egy autóba egy vezetővel számolunk ugye.)
Szívesen megtudnám azért, hogy ezt a léptékű kihasználtságot ki és hogyan mérte meg.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
tibbike01
őstag
válasz ro_bert17 #130609 üzenetére
Én is mentem már át piroson, volt hogy nem adtam elsőbbséget a zebrán volt, hogy szándékosan, volt hogy véletlenül és biztos vagyok, hogy veletek is előfordult már és fog is a jövőben. Vannak, akiknek pechük van és épp van ott egy kamera, ami felveszi, majd a többeiek ezen moziznak.
Az ittas vezetés, lejárt műszaki, lopott autó, jogsi nélkül vezetés...stb az, amiről érdemes lenne beszélni, keményen büntetni. Én így látom.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ro_bert17 #130609 üzenetére
Hát ez nagyon komoly.
A videó első része (nevezük így) még csak csak, de már az is határeset, de a BMW balra kanyarodása, a jó ideje piroson, egy ilyen csúcsforgalomban, az szerintem nehezen magyarázható és brutálisan veszélyes is.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest