Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Melack #40301 üzenetére

    "- eldobható gép: Jó ötlet, csak annak a költsége is lesz annyi, mint egy-két órányi profi fotós díja, és még élő sem lett hívva a film"

    Ki lehet fogni akciókat: 2 éve egy párom pont ilyen céllal vett 30 db kis gépet, már nem emlékszem melyik cég (Porst, DM, stb.) árusított ki éppen valami miatt. ha nem felejtem el megkérdezem őket, hogy pontosan mennyibe került, meg az előhívást is.

    "- ismerősöm is esküvői fotós (barátnőjével csinálják), és már most tele van a nyaruk. Januárban kiírta FBra"

    Ez az, hogy keresett kollégáknak tele a naptárjuk: már 2016-ra jönnek a foglalások, még 2017-re is egy-kettő. :) A párok sokszor azt hiszik, hogy elég pár hónappal előtte keresgélni, aztán meglepődnek, amikor senki sem ér rá. Az általános biztonsági ráhagyás 1+ év.

    "- ha az egészre nem futja, akkor csak a szertartásra"

    Az olyan statikus témánál mint a polgári a rokonok is jelen vannak és így vagy úgy, de meg tudják lőni a kötelezőket. Inkább a kreatív képekre érdemes profit fogadni: a legalapvetőbb előnye a vérbeli profinak, hogy egyrészt a tapasztaltságának köszönhetően bárkit képes úgy instruálni, hogy a képeken előnyösen mutasson, másrészt ért a testbeszédhez, amivel a gyakorlatlan, félénk és visszahúzódó modelleket segítheti az érzelmeik kimutatásában: könnyedén címlaplánnyá / fiúvá tudja varázsolni őket a képein még akkor is, ha addig nem tudták magukról hogy képesek rá. :)

    "Amikor mi számoltuk, hogy 'nagy' lagzi, ott a fotós (bár ismerős) lett volna 150k, asszem 250 fotó"

    Ez a darabszám (ahogy látom) mindig sarkalatos pontja a történetnek: a párok igénylik a sok képet, konkrétan elvárják az 1000 db feletti átadásra kerülő képszámot ("A Julcsinak is 2000 képet adott a szomszéd srác!"). Én pl. azért tértem át az időpont szerinti fájlnevekre, mert korábban volt egy menyasszony, aki a képek átadása után küldött egy listát a fájlnevek alapján hiányzó képekről, hogy azt még kéri. :N Michelangelo-tól elkérték a Sixtusi kápolna freskóinak megfestése után a maradék festéket? Vagy a Dávid-szobor maradék márványát? :N Jeff Ascough mesélte egyszer, hogy őt is megtalálják néha az "...És hány képet ad át?" c. kérdéssel (ő egyébként 100-at: deklaráltan nem fényképez *mindent*, hiszen nem leltárazni megy). Az egyik, ezt kérdező menyasszonynak elővett egy korábbi esküvő papírképeivel teli dobozt, szép komótosan kitette az összes képet a szőnyegre körbe, majd megkérdezte a menyasszonyt:

    - Ennyi elég?
    - Ön szerint hány darab?

    A válaszok: igen, nem tudom (100 db kép volt). ;) Tavaly egyetlen pár volt, akinek odaadtam az összes (1265 db) képet, mindenki más 400 db körül kapott. A slideshow-kat is nem véletlenül csinálom kb. 4 percesre: tudom, hogy többet nem nagyon tudnak odafigyelve végigülni a nézők...

    (#40314) macilaci78:

    "Egy ötlet még esetleg: egy laptopot valami jó féle memóriakártya-olvasóval el lehet vinni az esküvőre, ahol a távozó vendégek leadhatják a képanyagot."

    Vésztartaléknak lopom. :D

    "A profi fotós 3 fő ismérve (szerintem):
    - alkalmas felszerelés és szakértelem
    - a jó pillanat felismerése és el nem mulasztása
    - a készült nyers képek megfelelő feldolgozása

    Ebből a kérdezőnek az első kettőre van igénye. El lehet csevegni, hogy melyik ismérv milyen súllyal szerepel az árban."

    Szakmai önérzet is van a világon: szerintem nem tévedek, ha azt gondolom, hogy a kollégák nevében is mondom, hogy fotóst általában a képei (látásmódja) miatt kérnek fel. A harmadik pont nélkül viszont ez a jelen esetben nem igaz, mert nem biztosított számára a saját látványvilágának a megteremtése, aminek elengedhetetlen feltétele az utómunka.

    (#40316) Petyyyyy:

    "Ha csak pl. házasságkötő teremben beállított képeket lőnek, akkor akadhat aki vállalja 20-30K ellenében is."

    Az előző postomban írtak miatt ez nagy valószínűséggel olyan valaki lesz aki nem ebből él, tehát mindegy neki, hogy mit és mennyiért vállal el. ;) Egy fotózásból élőnek fent kell tartania a vállalkozását: fizetnie a felszerelése felújítását, a továbbképzéseket, az adókat, a könyvelőt, az esetleges alkalmazottakat...Ebből nem lehet.

    (#40318) Saint_: Múltkor már írtam viccesen valakinek, hogy a jó fotós nem attól jó fotós, hogy jól fotóz, hanem, hogy még annál is jobban tud válogatni a képek közül. :))

    (#40320) Melack: Volt már, hogy az esküvőről a koszorúslányok egyenesben FB-ra postolták az Instagram-os képeiket, a menyasszony meg másnap könyörgött néhány előzetesen, az üzenőfalára kitehető képért, hogy ne olyan széteffektezett zajtengerekkel találkozzanak elsőként a látogatói élete legszebb napjáról... :N

    (#40322) don_peter:

    "Köszönöm kimerítő és részletese bejegyzésed, bár nem minden részével értek egyet, de ettől függetlenül átláthatóvá tetted a másik oldalt is.
    Nyilván tudnék pár példát felhozni az érveiddel szemben és pár hasonlatot is, de nem a vita a lényeg, hanem a két oldal nézőpontjának valamilyen szintű közelítése.
    Lehet azt az árat amit feljebb beírtam kicsit tényleg alábecsültem, de el kell ezt nézni egy laikustól hiszen mivel nem ez a szakterületem nem tudhatom hogy e szolgáltatás közben milyen további egyéb költségek merülhetnek fel a vállaló oldaláról."

    Örülök, hogy nem támadásnak vetted: ezért írtam le így, kicsit bővebben, mert ha egy mondatban csak annyit válaszolok, hogy "felejtsd el", abból nem sok mindent tudsz meg, de biztosan azt hiszed, hogy kötsög vagyok. :N :D

    "...bocsássa meg nekem mindenki, de nem tudom megérteni miért kezelik ezt a teljes körű ellátást ennyire alapnak. Csak azért mert a körülmények elvileg adottak?"

    Egyrészt azért, mert a körülmények adottak (ahol 30-50-80-100-stb. főnek tudnak enni adni, ott plusz 5-6 ember már nem számít), másrészt azért, mert fejenként egy 15-20 kilós fotóstáskát cipelünk magunkkal egész nap, e mellé nem vagyunk képesek még 1-2 zsugornyi ásványvizet is magunkkal logisztikázni, ami a tűző napsütésben, 30+ fokban történő fotózás közben történő vízháztartás-veszteség pótlásához kell. Így is 3-4x váltok ruhát, hogy megadjam a tiszteletet a párnak és a polgári meg az egyházi ceremóniának. A fotózás (mint minden művészet) erősen érzelmi alapon működik: ha boldog vagyok sokkal jobb képeket készítek, mint ha bosszús. Az esküvőkre való ráhangolódás állapotát a kisbaba anyaméhben töltött állapotához tudnám hasonlítani: ott minden ideális. Viszont a korgó gyomor nagyon nem az. :N Az esküvőfotózás nagyrészt a hozzáadott értékekről szól: valójában kb. 30%-a fotózás, a többi a "minden más", ami 99%-ban az emberi kapcsolatokat takarja. A kialakuló baráti viszonynak a pár szemszögéből a jó oldala az, hogy a szerződésben felállított határokat szolgáltatóként a saját döntésünkkel átléphetjük - ha akarjuk. Ha jó a kedvünk, akkor ezek a dolgok maguktól jönnek: pl. nem tapadunk fél szemmel a stopperre, hogy mikor jár le a szerződésben foglalt idő és tekerünk el röptében mint Gyalogkakukk... ;) A pályafutásom alatt pont azon az egyetlen esküvőn feledkeztek el az étkezésünkről, ami idáig a legdrágább volt azok közül amit fotóztam: 25M összköltségvetéssel, a vőlegény a saját Ferrarijával érkezett...Na azóta van benne a szerződésemben. Ez egy érdekes kettősség egyébként, hogy barátságról beszélünk miközben szerződéssel bástyázzuk körbe magunkat: ezért vállalunk csak úgy fotózást, hogy előtte megismerjük egymást a párral, mert egyszerűen kell. Igyekszünk mindig megfelelően (a szívünk szerint) dönteni és olyan embereket választani, akiket akár barátnak is elfogadnánk - szerintem ettől lesz elenyésző az esélye annak, hogy rossz képek készüljenek.

    "Hogy ezt az oldalt is átlássák a fotósok álljon itt ez is, hiszen, ha egy éteremben szervezik le az esküvőt, (vidéken egy parasztesküvőn ez másként van) úgy minden esetben a technikai személyzetnek (Fotós, Hangosító, Zenész) is helyet kell foglalni, az esetek többségében a rendezés elején a pár nem számít egyéb költségekkel vagy csak kevéssel. Ha a technikai személyez alapnak veszi az ő teljes körű ellátását, akkor a párnak ezzel további + költséget jelentenek személyenként akár 15-20eFt-ot. Szóval egyszerűen ezt nem lehet alapnak tekinteni hiszen ez a többlet költség igen is valakit terhelni fog és az is látszik, kit..."

    Kollégával történt az eset: sem ő, sem a zenészek nem kaptak enni, hát rendeltek pizzát a helyszínre. A futár amikor meghozta, elég hangosan kellett érdeklődjön a zajban, hogy ki rendelte a pizzát, így mindenki hallotta. Nem lettem volna a pár helyében: eléggé kellemetlenül érte őket, ráadásul utána még sokáig visszatérő beszédtéma volt a násznép körében - és nem pozitív értelemben). ;) Egyébként helyszíntől függően 8-13.000 Ft az átlag ár fejenként, mivel szolgáltatóként alkoholos italt nem iszunk, így a költségek nagy része ránk nem érvényes.

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

Új hozzászólás Aktív témák