- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- iPad topik
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- SSD kibeszélő
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple asztali gépek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Éjszakai, hosszú záridős képeknél van valami recept arra, hogy az erős fényforrások mellett ne legyen zöldes-kékes becsillanás is? D5100-nél elég feltűnő látvány, régi kompaktomnál mintha kicsit szolidabbak lettek volna. Esetleg objektív hiba miatt ilyen intenzívek, vagy ez természetes?
Erről lenne szó pl.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz anonymus89 #14287 üzenetére
Meg nem próbáld! Ha bármelyiket ráteszed, egy életre elcseszed az üveget és a képeidet. Milyen gépről lenne szó? Kompakt, cserélhető obis? Sejtésem szerint az a zaj a zoommotor zaja lesz, sokat nem tudsz vele kezdeni szvsz.
-
BigBlackDog
veterán
válasz .: JuSzT :. #14342 üzenetére
Mivel közterületről készítettél képet, gondolom nem.
-
BigBlackDog
veterán
A változtatható intenzitású szürke szűr (ND filter) hogyan működik? Kiváltható lenne teljes értékűen két egymásra csavart polár szűrővel, vagy esetleg ez lenne a működési elve alapból?
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Lenne néhány kérdésem. A HDR technikát sokan ördögi eszköznek, gyerekjátéknak állítják be sok helyen. Ezt egy kicsit értem is (végül is erősen "postprocessed" kép keletkezik), de kicsit nem is (lehet azt diszkréten is csinálni). Szóval, ha előáll a probléma, miszerint adott egy égbolt, erősen megvilágított felhőkkel és adott egy szép táj, ami egésze vagy csak bizonyos részei árnyékban vannak, milyen eszközt használjak, hogy mind az eget, mind a tájat is megörökítsem kiégés és alulexponálás nélkül? Persze a HDR-en kívül gondoltam valamire. Pl. ott az átmenetes szűrő, de az is csak egy egyenestől sötétít, így az sem az igazi -
BigBlackDog
veterán
Kicsit off, de hátha van valakinek tapasztalata. Lenne két kép, amit szeretnék kinyomtatni 20*30-as méretben (~4200*2700 px). Tudna valaki ajánlani valami megbízható helyet Budapesten, ahol megcsinálják ezt normális minőségben és maximum másnapra? Vagy bármelyik egyszerű fotósboltban megbízhatok, ha digitális képek nyomtatásáról lenne szó?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Változtatható ND szűrőt milyet és hol érdemes venni (67 mm)? Megéri 2 polárszűrővel (elől linear, mögötte cirkulár) helyettesíteni, minőségben mennyivel rosszabb?
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
A hiperfokális távolsággal kapcsolatban szeretnék érdeklődni. Olvastam róla dolgokat, nagyjából értem a lényegét. A gyakorlatban viszont nem teljesen látom az eredményt. 18 mm-en, F9-es rekesszel, dx vázzal próbálkozok, egy kiszámított távolságra fókuszálva (20 méterre lévő témánál kb. 17 méterre) a távolban, kb. 100 méterre, lévő dolgok már nem karcolnak. Gondolom az azért természetes, hogy a mélységélességi tartományon belül nem mindenhol ugyanolyan éles a kép, a fókuszált távolságra lévő tárgyaknál a legélesebb, attól távoldva előre és hátrafelé is csökken az élesség. Vagy esetleg valamit én csinálok rosszul? Előre is köszönöm a felvilágosítást! -
BigBlackDog
veterán
válasz *Ropi* #15881 üzenetére
Valószínűleg nem kifejezetten a hiperfokális távolsággal kapcsolatban van konkrétan a kérdésem. Na akkor még egyszer megpróbálom.
Ha beállítom a fókusztávolságot a hiperfokális távolságra (tehát a fókuszt ráállítom egy, a kiszámolt távolságra lévő pontra, ez legyen 10 méterre), akkor miért lesz (jelentősen) élesebb a fókuszált pont környezete, mint pl. az 500 méterre lévő tárgyak?
a.) Így természetes, a mélységélesség tartományán belül is változik az élesség.
b.) Rossz műszaki, technikai paraméterek; alacsony minőségű obi, túl nagy rekesz, stb.
c.) Nem igaz az állítás, csak én látok valamit rosszul
d.) Egyéb indoklás
Remélem sikerült más számára is érthetően kinyögnöm a kérdésem.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem a makróobjektívekkel kapcsolatban. Ezeknek van ugye egy leképezési arányuk. Ha ez 1:1, akkor ugyanakkora lesz az érzékelőre leképzett kép, mint maga a tárgy, ha jól tudom. Ha 2:1, akkor kétszerese lesz az érzékelőn látható kép a tárgynak. A leképezési arány növelése nem egyenlő a gyújtótávolság növelésével? Egy 100 mm-es, 1:1 leképezési arányú objektív nem ad azonos(an nagy tárgy)képet egy 2:1 leképezési arányú, 50 mm-es objektívhez képest?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz #15241216 #18884 üzenetére
Elvileg lehet hozzá kapni gyári, 3 Voltos adapter a használati útmutatója szerint, de nekem nem nagyon sikerült megtalálni, hogy pontosan mi a típusa ennek.
Léteznek univerzális adapterek is (ezeket könnyebb is beszerezni és olcsóbbak is, mint a gyári BenQ szerintem), általában tudják a 3 Voltot, viszont arra oda kell figyelni, hogy a töltőfejet polaritásnak megfelelően rakjad rá a kábel végére. -
BigBlackDog
veterán
válasz kriszwells #18971 üzenetére
Én D5100-el és androidos tablettel próbáltam és működött a távvezérlés rendesen. Egy USB kábel és egy OTG átalakító kellett hozzá, illetve play-ből valami "nikon remote controll" app. Többet is próbáltam, első ránézésre mindegyikkel működött rendesen. Asszem volt élőkép is. Talán ez volt az egyik.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Adott egy Canon PoweShot A520-as gép, ami újabban ilyen képeket gyárt néha-néha, de akkor fél-egy órán keresztül minden második képen látszik a hiba. Vajon mitől lehet a képeken látható vízszintes csíkozódás? Esetleg van valami megoldási javaslat, hogy hogyan lehetne segíteni rajta? Előre is köszönöm a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Próbáld meg nem a PH-s képfeltöltőjét használni és teljes felbontásban feltölteni a képeket (PH-s képfeltöltő sokszor le szokta rontani rendesen a képminőséget). Mondjuk így elsőre azt mondanám, hogy többet kéne tudnia szerintem. Beállításoknál minden rendben van? JPEG minőségnél mi van kiválasztva? Beltéri képeknél vaku ki volt kapcsolva (ha igen, akkor esélyes, hogy bemozdultak)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz kameraman77 #19531 üzenetére
Én csak annyit tudok (tapasztaltam), hogy állványon, hosszabb záridővel, bekapcsol optikai stabi mellett homályos képek születnek (bár elvileg léteznek olyan gépek is, amiknél automatikusan kikapcsolódik a stabilizátor, ha érzékelik az állványra helyezésüket). A gépkinyírós sztoriról nem hallottam még eddig.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz kameraman77 #19534 üzenetére
-
BigBlackDog
veterán
válasz Lassú Víz #19546 üzenetére
Én a Zoner Photo Studionak egy elég régi változatát (v8) használom. Nem rossz, de a színkezelése valahogy nem annyira korrekt. Hiába van beállítva a színprofil, valamiért minimálisan mégis más árnyalatú ugyanaz a kép az LR-ben megjelenítetthez képest. Újabb verzióval viszont nincs tapasztalatom.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Nem teljesen fotózáshoz kellene, de bedobom a kérdést, hátha tud valaki segíteni. Létezik kifejezetten infravörös tartomány kiszűrésére alkalmas szűrő (hagyományos, pl. 52 mm-es kialakítással)? UV-IR cut szűrőt már találtam, de csak az IR kiszűrése lenne a cél.
Előre is köszönöm a választ! -
BigBlackDog
veterán
Nem teljesen a fotózáshoz, inkább az utómunkához kapcsolódik a kérdés. DNG képeket mivel érdemes tömöríteni. Lenne egy jó adag, amihez nem nyúlok nagy valószínűséggel a közeljövőben, de azért meg akarnám tartani őket veszteségmentesen.
-
BigBlackDog
veterán
válasz *Ropi* #21401 üzenetére
DNG adott sajnos (telefonos "raw"). Akkor amit nem tartok fontosnak, törlöm (jpeg elvileg van úgyis), a többi meg megy tömörítésre. A normális NEF képeket tömörítetlenül tárolom, ami pedig csak dokumentálási szerepkörre esélyes, az megy 50%-os jpegbe, 3840px oldalszélességgel.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Alkalomszerű igazolványkép szerű "portré" képek készítéséhez milyen hátteret ajánlotok? Egyre többször előfordul, hogy szűk ismerősi körben valakinek szüksége lenne egy-egy igazolványképre (pl. önéletrajzhoz), de 1500-2000 Hufot elkérnek már egy egyszerűbb fotókellék boltban is, hogy csináljanak egy képet és elküldjék az 500-1000 pixel nagyságú, agyontömörített jpeget (ami eddig minden esetben szemből telibe vakuzva készült, mindenféle utómunka nélkül). Itthon meg megvan a technika, idő is van rá és szívesen pepecselnék vele, viszont homogén háttérként csak a fehér fal lenne. Érdemes valami "hordozható" fehér fotós hátteret összevadászni (akár pl. ebayről), vagy létezik bevált, kreatívabb megoldás is?
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Nem éppen fotós kérdés, de valamennyire kapcsolódik hozzá. Adott egy Calibrite Colorchecker Display Plus kalibrálóeszköz. Jó pár monitoron és gépen próbáltam, de mindegyik esetben a kalibráció után van egy vöröses-sárgás árnyalat. Olyan, mintha el lenne csúszva. Van olyan monitor, ahol alig észrevehető, de többnyire szignifikáns.
Van két monitor is, amik korábban már kalibrálva lettek 6500 kelvinre. Ezeket újrakalibrálva ezzel az eszközzel, az eredmény köszönőviszonyban sincs a korábbi kalibrációval. Viszont az eszköz szerint minden rendben, 6450-6550 kelvin közötti értéket mér.
Próbaképpen mindkét monitoron visszatöltöttem a korábbi kalibrálás eredményeit (ICC profil + színcsatornák értékei). Kitettem teljes képernyőre egy fehér képet, egy D5100-en ez alapján állítottam be a manuális fehéregyensúlyt, majd csináltam egy képet. Ezt mindkét monitoron eljátszottam. Ellenőrizve Lightroomban a készült képeken a fehéregyensúlyt, 6350 kelvin értéket volt mindkettőt képhez.
Ha így ellenőriztem az új eszközzel történt kalibrálást, akkor viszont 4800-5500 kelvin körüli értéket kaptam.Szerintetek elképzelhető, hogy a kalibráló eszköz a hibás? Lehet bízni a D5100 manuális fehéregyensúly értékeiben?