- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Milyen alaplapot vegyek?
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hobby elektronika
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Saját AI-chipet visz az adatközpontokba az Apple
it A jelentések szerint az Apple saját chipeket fejleszt, hogy AI-szoftvereket futtasson az adatközpontokban.
-
Javított aktuális csúcslapkáján a MediaTek
ph A Dimensity 9300+ némi extra processzorerőt kínál.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
weres78
senior tag
Tornado tisztito pisztolyt használ valaki rendszeresen? Autókozmetikába kellene, amit eddig használtam szervizelik (hetekig), addig kellene valami, ami persze később is megmaradna tartalékként...
Szóval olyan kellene, amivel jó a tapasztalat, 40000 körüli árig. -
weres78
senior tag
válasz Verner #29112 üzenetére
Az Extol excenteres. Elvileg az jobb lenne, de ennyi pénzért nem hiszem, hogy tartós darab. Mondom, nem hiszem, attól lehet az!
Az Einhell lehet jó, ha annak a felfogatása M14, akkor én azt választanám. Egyrészt 2 év garis, másrészt ha teszel rá egy 150mm-es tárcsát és 150-es korongokkal használod valószínűleg sok-sok évig használhatod problémamentesen. Ennek még ereje is van, volt a kezemben. Sajnos a felfogatást nem néztem...Nálam van a szekrényben egy Skil 9955MA F0159955MA nevű cuccos. Nem régen a Praktikerben valami 17000 ft volt akcióban, én még 40000 körül vettem jó pár éve. Ez egy teljesen jó gép kezdetnek, életre szóló befektetés hobbicélra. Letoltam vele több mint száz autót, semmi probléma nincs vele. Mondjuk ezt is 150-es koronggal használtam.
Nehezebb, mint egy profi gép, de a töredékébe is kerül. Valamit valamiért... -
weres78
senior tag
válasz MunezXBK #29123 üzenetére
Annyit tud erő tekintetében, amit azért az árért véleményem szerint elvárhat az ember. Kettőnk közt szólva én nem venném meg azt sem, és a másikat sem, inkább gyűjtögetnék hozzá még egy keveset, és venném amit ajánlottam a végén. Vagy ha még több pénz van rá, akkor már sokkal könnyebb a dolog. De ha csak azok közül lehetne választani, akkor már inkább az...
Szerencsésebb egyébként ha a motor áll le ha nyomja, mintha a fogaskerekeket darálná le. És egy kezdő ne nehezedjen rá a gépre, csak szépen, lassan haladgasson, abból nincs vagy legalábbis később van baj...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz JHONNY 79 #29142 üzenetére
Ha mélyebb a karc, mint a lakkréteg vastagsága, akkor nem fog nyomtalanul eltűnni. Ha kipucolod a karcot és megnézed az alját akár nagyítóval, ez könnyen kiderül.
Tapasztalatból mondom, ha megakad a körmöd a karcban, az nem tűnik el (kivétel talán az újrafényezett felület nagyon vastag lakréteggel).
Viszont tompítja a megfelelő csiszolás/polírozás még a mély karcokat is. Ilyenkor a karc szélén lévő éles szélet kell tompítani csiszolással anélkül, hogy mélyítenéd az alját... Ezt azért érdemes sokszor gyakorolni egy bontott elemen... -
weres78
senior tag
Kipróbálok új waxokat. Első körben biztosan rendelek Soft99 fusso - t, illetve Collonite a másik amire gondoltam, miután nagyjából átolvastam a fórumot.
A kérdésem az lenne, hogy Collonite-ből konkrétan melyiket vegyem?Ha jól olvasom, akkor a Collonite amivel könnyebb kicsit dolgozni, de kevésbé tartós?
Esetleg ajánlotok mást? Szempont, hogy tartós legyen valamennyire (nem quick wax szintű pár mosásos, olyanom van), könnyen felvihető és visszatörölhető legyen, és ne legyen sok por utána.Műhelyben dolgozom, hőmérséklet probléma nincs. Csak polír után teszek fel waxot. Mindenféle színű autót elvállalok.
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29171 üzenetére
Wolfot jövőhét elején rendelem, beszámolok róla nekem milyen ha érdekel.
Menzerna amit rendelni tervezek mellé, 400,2500,3800. Van tapasztalatod a 400 mellett a többivel esetleg? Rupes miben jobb?
A srác akivel beszéltem küldött mintát az összes termékből (menzerna), de ugye abból messzemenő következtetéseket nem tudok levonni, tapasztalatom szerint kell pár óra munka minden pasztával, hogy ráérezzek. -
weres78
senior tag
válasz Formaster #29168 üzenetére
Fusso-n látod mikor jó (lehet visszatörölni-pl bemattul), vagy rá kell érezni? Nyilván a száradási idő függ hőmérséklettől, páratartalomtól, stb.
Ha túl szárad, géppel hogyan szeded le a felesleget? Mármint fekete, gyapjú, mikroszálas?
Van bármi (látható) különbség a soft99 két színe között tapasztalatod szerint?[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz kelly7 #29188 üzenetére
Nem konkrétan ez, de hasonló volt nálam hagyott autóban. A kuncsaft hozzájárulásával természetesen, de kipróbáltam. Engem finoman szólva nem győzött meg. Személy szerint inkább vennék egy sűrű, puha kefét egy kis műanyag lapáttal vagy lappal amíg az autóban várok, mellé egy mikroszálas ha valami véletlenül kifolyik...
Persze ez a konkrét modell lehet erős, ami nálam volt az kb minden morzsát egyesével szívott fel ha fentről hermetikusan rácuppantottam a fejet, sokszor azt sem elsőre...
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29191 üzenetére
Szopat a UPC. Nem annyi akart lenni a válasz, de már nem hagy szerkeszteni.
Nyáron komolyabb beruházást eszközöltem gépfronton, körbejártam a témát, beszéltem szervizekkel, forgalmazókkal, kollégákkal, stb.
Vannak ugye a hatalmas kapacitású (60-80 literes) sokmotoros (2-3) gépek. Ezek előnye egy kozmetikában szerintem nem jön ki, nem nagyon van szükség arra a kapacitásra amit tudnak legfeljebb ha az egész műhelyt takarítod egy mosás után. Előnyük, hogy (legalábbis az olasz modellek esetén) 15-20k egy motor, ami ha esetleg vizet szív (a motorba, mert pl felborul - véleményem szerint durvának kell lenni, ha felborítasz munka közben egy ilyen monstrumot) akkor cserére szorul. Nálam ezek hamar kiestek a rostán, szerintem ezek inkább csarnokokba vagy építkezésekre valóak, hiába hirdetik őket profi kozmetikákba. Egyik előző munkahelyemen volt ilyen gép, ott sem győzött meg, sem szívóerőben, sem mobilitásban.
Aztán vannak az száraz-nedves ipari porszívók. Itt nálam három gyártó termékeire szűkült a kör, ezeket kipróbáltam, teszteltem (értelem szerűen azokat a modelleket amik tetszettek a leírás/műszaki adatok alapján).
Makita (Magyarországon gyártják), Metabo (Bosch), Karcher.
Az részemről hamar eldőlt, hogy egyben nekem a száraz és a nedves felszívás nem játszik. Minden gépnél át kell állni ugye egyikről a másikra, tehát én külön vettem szárazra egy kicsi gépet, nedvesre egy nagyobbat, illetve egy kárpittisztítót. Először azt hittem járható lesz, hogy egy géppel elvégzek mindent, a gyakorlatban ez azonban nekem nem ment.
A [Metabo] és a Makitaelőnye a hosszú (3 év) garancia. Fontos számomra, hogy a gégecső 3,5 illetve 5 méteres, így könnyen elérhető a kocsiban minden a gép mozgatása nélkül. Meg kell nézni, hogy milyen kiegészítőket adnak a cucchoz alapból, mi aza mit még meg kell venni külön (autósfej, kárpitfej, stb).
Fontos a szívóerő, de fontosabb a szűrő mérete, illetve tisztíthatósága, hogy ennek a szívóerőnek a nagy része a munkafolyamat egészében megmaradjon, ne csak az elején amíg tiszta a szűrő. Fontos, hogy mennyibe kerül egy porzsák. Ha külön gépeket vennél akkor nem árt odafigyelni, hogy a kiegészítők mindkét géppel kompatibilisek legyenek...
A fenti gépekből az egyiket kibéreltem, a másikat kölcsön kaptam. Mindkettő jól dolgozott, bármelyikkel szívesen ellenék, de végül Karcher gépeket vásároltam, és nagyon nem bántam meg (eddig legalábbis).
Karcher T10/1 professional lett a száraz, Karcher NT 35/1 Ap a nedves, illetve Karcher PUZZI 10/1 szőnyeg és kárpittisztító. Nagyon jó minőségű cuccok, igaz sok kiegészítőt kell megvásárolni hozzájuk külön, de egyben igen jó áron meg tudtam szerezni ezeket a gépeket.Ha bármelyikről kellene további infó, szívesen elmondom amit tudok, akár privátban vagy telefonon is visszahívlak.
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29194 üzenetére
Ott arra figyelj, hogy jó legyen a fej (kocsiba kicsi kell), nagyon erős vákumot tudjon, hogy minél kevesebb nedvesség maradjon a szövetben, és megbízható márka legyen.
Ezekben többnyire a pumpa membránja megy tönkre ami a vegyszert/vizet nyomja, illetve a motor ha vizet kap.
Karcher ilyen szempontból jó, motor gyakorlatilag nem tud beázni (főleg ha nem adod kölcsön ), a membránt pedig véded ha a végén tiszta vízzel megjáratod a gépet amíg tiszta vizet nem fúj.
Szerintem annak, hogy hány bárral fújja a cuccot a kárpitra nincs nagy jelentősége. Én általában Tornadóvan vagy spricclivel viszem fel a vegyszert, a gépbe csak tiszta vizet teszek és addig szórom/szívom amíg habmentes cucc nem jön a fejen. A tisztítószert pedig annyiszor viszem fel, amíg hófehér hab nem jön a fejen...Azt a Karchert amim van merem ajánlani, de a 8/1 is tökéletes autóra - viszont ahhoz nincs nagy fej, és ha a Párod kitakaríttatja Veled a padlószőnyeget, na az hiányozni fog.
Sajnos kárpittisztítóból mást nem próbáltam, csak a Karchert.Ja, és ha nem használod napi szinten tuti jó amit fent linkelt a fórumtárs.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29201 üzenetére
Én is úgy okoskodtam, hogy majd veszek egy száraz-nedves cuccost, és kész. Befújom a kárpitot valamivel, és azzal kiszívom, hát az nem működik, kell a külön kárpittisztító az öblítés miatt és ha nem akarod az idődet folyamatos fújkálással és vízszívással tölteni, illetve arra várva hogy a túlságosan elázott kárpitot kiszárítsd.
Tornadorbol a Z20 van "szervizben" de ugyanazt rendeltem még egyet, napokban meg is kell érkezzen. Az előző iszonyat sokat ment, és ha nem tolom rá a kocsit most is menne. Ha sokat használod merem ajánlani!
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29203 üzenetére
Az igazi különbség az alkatrészek minőségében, tartósságában van. Ezen felül hosszabb távon is magasabb a szívóerő egyes modelleknél a nagyobb és komolyabb szűrők miatt, illetve amiatt, hogy a beszívott levegő útja más. Most hogy ez mennyire igaz azt nem tudom, szervizes emberke mondta.
A kiegészítők minősége is más az ipari szektorban.Ha hetente egy-két alkalommal használod a berendezést véleményem szerint felesleges lehet a profi gép. A szívóteljesítménybeli különbség nem nagy, ezt kipróbáltam. Mondjuk ennek igazából ilyenkor van jelentősége, nyáron mindegy. Viszont ilyen időben órányi lehet a különbség száradási időben.
Ja és szárazra mindenképp vennék a helyedben valamit, nem használnám arra a kárpitost.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Sata pisztolyokat nem tudja valaki ki javít/újít fel?
-
weres78
senior tag
válasz csongi #29398 üzenetére
Audit és Mercedest biztosan nem porfestik (szerintem a többi márkát sem) . Robotokkal gépsoron szórással viszik fel az anyagot. Előbb van mártással a különböző alapozók, kezelők, korróziógátlók, majd jön szórással az általában vizes bázis, arra az oldószeres lakk.
A porfestés teljesen más, ipari cucc. Jól írta a topikgazda, úgy működik. Általában védőkorlátokra, fém szekrényekre stb alkalmazzák.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Teejay83 #29436 üzenetére
Sorban leírom én hogy csinálnám.
Először fémtisztára kipucolnám a rohadást. Hozzáteszem ha kilyukadt kihegesztetném amennyiben szükséges.
Zsírtalanítás, lemosom mondjuk nitrohigítóval.
Megcsiszolom a környékét valami nem túl durva papírral, jöhet rá egy jobbfajta alapozó (amit a kolléga ajánlott tökéletes).
Száradás után jöhet a gittelés.
Gittelés után vízzel csiszolás. Töltőalapozó alá (ott ahol gittelve illetve csiszolva van) mondjuk 500as, mellette ahová nem megy töltőalapozó finomabbal, mondjuk 1200as.
Maszkolás.
Zsírtalanítás, portalanítás, töltőalapozó.
Ezután kicsiszolom vízzel simára az egész elemet. Felmegyek mondjuk 1500 finomságig, így mehet rá a festék és a lakk.
Maszkolás.
Szilikonlemosó, portalanítás.
Festék csak a foltra, lakk az egész elemre. Mindenhol, ahová lakk megy legyen lemattítva, sehol ne csiszold túl.
Ha a lakkot is csak foltban fújom, akkor túl kell csiszolni, ne menjen olyan helyre a lakk, ahol nincs mattítva, mert nem tapad be rendesen és szakad a széle. Ahol túlcsiszoltam, ott összepolírozom.Standox lakkal dolgoztam, ahhoz van anyag ami összemarja az új lakkot a régivel, így nem lesz széle. Nem tudom Te mivel dolgozol majd, érdeklődj annál akitől veszed.
Pisztoly és nyomás attól függ milyen anyaggal és pisztollyal dolgozol. Próbáld ki valahol 5 és 7 bár között, hol dolgozik szépen.
A lakk és a festék szórása is kényes művelet, talán a lakk picit kényesebb.
Ha nem készíted elő az elemet megfelelően sok helyen jöhet a cumi. Pl szétfut az anyag, stb.
Ha nem megfelelő az anyagmennyiség, akkor narancsos lesz a felület, ha sok vagy túl híg az anyag akkor megfolyhat.
Az is előfordulhat, hogy az új lakk belemar az alatta lévőbe, főleg ha valami gagyi anyaggal felújított elemet festesz újra, vagy ha valami durva cuccot használsz.
Szóval van buktató bőven. -
weres78
senior tag
válasz Teejay83 #29465 üzenetére
Sajnos nem ismerem azt a pisztolyt. Próbálgasd, hol dolgozik szépen...
Nekünk csak Optima és Sata pisztolyaink vannak, azzal van tapasztalatom.
Lehet annak a pisztolynak sok is az amit javasoltam, tényleg nem ismerem.
A nyomásnak van jelentősége, igen. Attól függ a porlasztás például...[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
A Wolf's felnitisztítót megvédeném. Teljesen jól dolgozik, és tudja amit ígér, érintés nélkül tisztít, és nem mar semmibe amibe nem kellene.
Amit Te ajánlottál nem ismerem, és biztosan igazad van abban, hogy erősebb szer, de ez nem minden esetben jó. Részemről futottam már bele túlságosan erős (maró) felnitisztítóba, ami teljesen jól működött sokáig, aztán egyik autónál úgy bemart, hogy csak lestem...Keféből egyszerű közepesen keményet, vékony, sűrű műanyag sörtéset használok. Nem Ebay vásárlás volt, személyesen vettem valamelyik nagyáruházban (talán OBI). Többet tartok, de jellemzően ez a közepes szerepel a legjobban. Rengeteg múlik azon, hogy mivel tisztítod illetve kezeled a gumit. Több, mint a kefén.
A betonnal érintkezős részt, illetve a felni alsó oldalát próbáld úgy megoldani, hogy mikor végeztél a felső résszel félmétert guríts az autón valamerre...Víztörlésre olcsó és nálam bevált a Mobelix mikroszálas kendő is. Olcsó, nem kiemelkedő, de teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Magnum_ #29721 üzenetére
Flexipads és Meguiar's is gyárt ilyet, ezeket amatőr felhasználóknak természetesen.
Olcsóbban Ebay és AliExpress tele van vele. Car polishing pad keresésre nekem hozta...Javasolni ilyenből talán a flexipads termékeket merném, ott találsz talpat, adaptert, szivacsokat. Mondjuk ezek egy szivaccsal is kb 10000 körül jönnek ki...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Magnum_ #29733 üzenetére
Tapasztalatom alapján a kimondottan egylépcsős polírok inkább feltöltik a karcokat (menzerna, 3m, scholl amivel volt dolgom), nem fizikailag tüntetik el, vagyis nem "csiszolják" le a sérült réteget. Látványosnak látványos, de pár mosás és éppen ott tartunk, ahol előtte. Megjegyzem, ha valóban nagyon apró a karc, azt kiszedik...
Minőségben szerintem az a sorrend ahogy felsoroltam őket.Olcsóbb megoldás lehet ha esetleg befektetsz egy Wolf’s durva és egy finomabb polírra. Ezzel két lépésben egy közepes párnával igen szép eredményt lehet elérni. Különösebb kockázat nincs, nem dolgozik durván, hosszú ideig nedves marad, szerintem könnyű vele dolgozni, ár-értékben pedig nagyon jó. Viszont lényegesen tovább tart velük a munka nekem, mint mondjuk egy megfelelő Menzerna párossal, de saját autóval ez nem olyan fontos szempont...
-
weres78
senior tag
válasz Magnum_ #29737 üzenetére
A Menzerna 3800 egy finish, nem egylépcsős polír, legalábbis az én olvasatomban. A 3:1 termék amit egylépcsős polírnak mondanék, kiszedi a mindenféle karcokat, finishel (fényesít), valamilyen védelmet ad ideiglenesen...
A Menzerna 3800 egy több lépcsős polír rendszer befejező eleme, ami csodás színt, telítettséget, fényt és simaságot tud adni, AMENNYIBEN előtte megfelelően elő volt készítve a felület. Érthetőbben ha van egy használt autó, használt lakkal akkor a megfelelő előkészítés után kap egy durva polírt mondjuk Menzerna 400-zal, jön egy közepes ha kell mondjuk a Menzerna 2500, befejező lépésnek pedig opció lehet a Menzerna 3800.
Magában a 3800 ilyen módon felesleges, valamennyire akár veszélyes is lehet... Főleg fúrón, tapasztalat nélkül.[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Feltöltő polír paszta kellene nekem. Olyan, amivel átmenetileg szép lesz a lakk, könnyen és gyorsan lehet vele haladni. Kb mint a carpro essence, de mondjuk harmad áron...
Ismertek ilyet? -
-
weres78
senior tag
válasz jozsi252 #30577 üzenetére
Hasonló problémám nem megfelelően mosott mikroszálas miatt volt. Túl jót akartam, és több mosóport használtam a kelleténél. Kiderült, ha nincs rendesen kitisztítva a kendőből a mosópor sokkal rosszabb, mintha esetleg halványan marad egy-két folt. Rá kell számolni, hogy a mosópor részecskéihez is jobban ragaszkodik a mikroszálas, mint egy egyszerű szövet.
Próbáld meg újramosni a szövetet nagyon kevés mosóporral, esetleg amit nem használtál simán, mindenféle mosószer nélkül. Ha ez sem segít, akkor ennyit bírt a cucc. Nálam segített. -
weres78
senior tag
válasz BigBlackDog #30609 üzenetére
Perl-t tedd oda is.
-
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31503 üzenetére
Formaster jól beszél, ha esetleg még képet is tudsz keszíteni a karcokról amit el szeretnél tűntetni, még jobb!
-
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31522 üzenetére
Mindenképpen magadnak fogod csinálni?
Mennyi a keret amit rá akarsz/tudsz költeni? Esetleg van polírozó géped, vagy tudsz szerezni? Van bármid, wax, korong, mikroszálas kendő, szilikoneltávolító... ?[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31525 üzenetére
Nem tudom hol nézted, amit mondok általánosságban mondom. 25000 ft-ért szerintem nagyjából lesz eltűntetve a karcok nagy része. Azt nem hiszem hogy valaki elvállaja körbe az egész autót lepucolja, gyurmázza, maszkolja, csiszolja ahol kell, durvázza ahol kell, finisheli. Lehet van ilyen, és akkor én vagy szkeptikus.
ITT egy videó. Magadnak ha bátor vagy valahogy így tudod megcsinálni. Én nem mernék nekiugrani, és Neked sem ajánlom. Ez picit ilyen hobbi-tűzszerészkedés. Ha netán kicsit túl csiszolod, vagy nem megfelelő technikával csiszolsz máris nagyobb a cumi mint most.
Hogy konkrétan választ is adjak, én vennék egy 250ml-es menzerna 400 pasztát, és néhány mikroszálas kendőt (Összefoglalóban). Azzal kezdeném polírozni a patyolat tiszta felületet. Ha egy ilyen karcos bevonatot 3-4 ismétlésen keresztül polírozol kézzel a fenti pasztával akkor kapsz egy korántsem tökéletes, de a jelenleginél lényegesen szebb felületet.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31536 üzenetére
Nem emlékszem a videóban mit használ a csaj, nem is amiatt néztem meg anno amit csinál, hanem mert bejött a Nő. Mondjuk most is bejön.
Ha végképp csiszolni akarsz amit gyakorlat nélkül !!!határozottan nem javaslok!!!, akkor talán a vizes P2000-es papír megfelelő lehet. Természetesen csak kristály tiszta felületet szabad csiszolni!
A P2000 csiszolás nyomkat viszonylag egyszerűen ki lehet polírozni a pasztával amit javasoltam.A szettet én Ebay-en nézném meg, bár biztos van Magyarországon is.
-
weres78
senior tag
válasz rasotamas #31549 üzenetére
Nem vizezném össze az alvázat alvávédelem előtt ha nem muszáj. Szárazon takarítanám le, drótkorongga/kefével, csiszoló koronggal/vászonnal/papírral. Ahol laza az alvázvédő lekaparnám valamivel, esetleg ott is jó a csiszolókorong ha odafér. Ha nem akkor akár egy spakli vagy egy kaparóvas.
Minimális por nem probléma ha marad, a többit szépen le lehet takarítani szárazon.
Ha lejött a felesleg (kosz, fellazult alvázvédő, rozsda), akkor a korrodált részekre valamilyen rozsdaátalakító.
Ezután ha akarod alapozhatod, de van sok jó alvázvédő ami mehet közvetlenül fémre is.
A spray témát hanyagolnám, ha nem csak egy kis részt akarsz javítani, bár abban az esetben is inkább ecset. Jobban bedolgozza az anyagot, és ha van időd (gondolom van ha magadnak csinálod) alaposabb munkát tudsz vele végezni. Esetleg ott fújnék akár sprayből, ahová nem férek oda ecsettel.
Ebben az esetben maszkolni is csak ott kell, ahol nem akarsz alvázvédőt de különben összekennéd. Kipufogót mindenképp, mert egy jó ideig büdös lesz mikor ég róla az esetlegesen rákerült anyag.
Ha szórod az anyagot, akkor érdemes az egész kocsit letakarni kívülről. Maszkolhatod például takarófóliával a küszöb külső szélétől körbe. De akkor hozzájön még a már említett kipufogó (ha le nem szeded, ami nem ártana, mert alatta is ildomos normálisan megcsinálni!), futómű azon részei amit nem akarsz összekenni vagy mert látszik, vagy mert gumi aminek nem tesz jót az alvázvédő, illetve a motortér. -
weres78
senior tag
válasz rasotamas #31553 üzenetére
Igen arra gondolok, hogy teljesen száraz legyen a felület mielőtt rámenne a bevonat. Nedves felületen jobb esetben nem is tapad meg egyáltalán, rosszabb esetben később dobja a bevonatot amikor már kikeményedett.
Egy rozsdaátalakító is elég alaposan rozsdamentesíti a felületet, ráadásul nem lesz tőle nedves amitől újra oxidál valamennyit. -
weres78
senior tag
válasz rasotamas #31563 üzenetére
Sajnos nem tudok, már évek óta nem vállalok alvázvédelmet és amit használtam megszűnt, még a cég is ami gyártotta.
Amit használtam az egy fehér port képzett amikor megszáradt. Ez a fehér por leseperhető volt szárazon, alatta tökéletesen fémtiszta felület. Ha bevonatra került nem okozott problémát, onnan is leseperhető volt száradás után. Ilyesmit keress egy festékboltban, vagy hátha valaki ajánl itt.Hallgass Dodira, közben megelőzött. Az én ismereteim már elavultak.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Motion_Blur #31873 üzenetére
Ha arra gondolsz, hogy nehezebben kopik ki, akkor igen. De a vastagsága nem nő attól, hogy mondjuk sapphire, vagy más karcálló móka. Ha tehát van benne egy 10 mikor mély karc, akkor annyit kell leszedni, mindegy milyen lakk. Csak egy átlagos lakkból lényegesen könnyebb leszedni 10 mikront.
-
weres78
senior tag
Nagynyomású mosók esetén ezekkel a 2-3-5 év garikkal csak óvatosan, főleg az olcsó cuccoknál. Többnyire kiderül, hogy nem megfelelő volt a használat (víz minősége, áram ingadozásról is hallottam már, üzemóra), és ugrott a garancia...
Biztosan nem minden gyártó minden termékénél, de lehet vele cumizni sajnos. -
weres78
senior tag
válasz KisBundi #31934 üzenetére
Általában nem is a karcok miatt kell csiszolni, hanem a gyári "lakk" bemattulása (sárgulása), vagy foltokban illetve bizonyos területekről történő lekopása miatt. Ilyenkor kell leszedni a már felesleges réteget (lecsiszolni), majd vagy újra lakkozni, vagy felpolírozni és valamilyen bevonattal lezárni.
-
weres78
senior tag
válasz KisBundi #31936 üzenetére
Mint a fényezésen is, igen. Amellett, hogy a lakk szép fényes, emiatt esztétikailag kívánatos, fontosabb szerepe is van, mégpedig a felület védelme. Véd többek között a különböző sugárzásoktól (nem csak az uv sugaraktól), kopásoktól. Röviden emiatt lesz hosszú ideig szép fényes a felület.
Szóval a fényszórón lévő bevonat is nagyon fontos. Ha leszeded mindenképpen szükséges valami helyette. Ha csak felpolírozni fogod, akkor nem kell rá, de én akkor is tennék rá egy waxot.[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz ProdyG #31961 üzenetére
Szia! Ha a fussora rákeresel itt topikon belül lesz vélemény bőven.
Véleményem szerint a legjobb bevonatok egyike (kicsit több, mint wax). Ha teljesen kezdő vagy mégsem biztos, hogy ezt ajánlanám, mert bár nem nehéz vele dolgozni azért némi tapasztalat nem árt.
Esetleg egy Collinite hasonló eredményt ad, kevésbé tartós ugyan, de szinte lehetetlen elrontani.
Gyurmázni nem kell ha most volt polírozva, és ha folyamatosan van rajta wax egy darabig a jövőben sem kell még.
Egy nagyon alapos mosás és törlés után nem kell mást tenned. Most persze abból indulok ki, hogy friss a polír, normálisan meg volt csinálva, és vigyázva van azóta az autóra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Proxmox VE
- Futás, futópályák
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Lejtőre került a streaming
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Fűnyíró topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Külpolitika
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest