Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gyáliSanyi

    őstag

    Sziasztok!

    Az lenne a kérdésem, hogyha a nyári gumik egy 100-as skálán 50-et érnek és a téli gumik pedig 100-at, akkor hova sorolnátok be a négy évszakos gumikat?

    A télre irányuló karbantartáskor a négy évszakos gumik nyújtanak-e akkora védelmet, mint a téli gumik?

    Live poor, die ritch.

  • gyáliSanyi

    őstag

    válasz Winner_hun #4810 üzenetére

    Köszi, ez mindent elárult!

    Jerry311 neked meg igazad van. Amúgy nem mindig közlekedik az ember tiszta jégen úgy mint a videókon, de ettől függetlenül szerintem enyhén havas úton is ugyanezek lennének az eredmények.

    Elolvastam pár cikket és ezek, meg a videó alapján ezt szűrtem le.
    Téli gumi
    pro: a legjobb tapadást ez biztosítja ezáltal télen nagyobb biztonságot nyújt, jeges és havas úton a hólánc után ez fog a legjobban.
    kontra: relatíve drága, jobban kopik mint a többi 2-ő, ezáltal kevesebbszer tudjuk használni, ha melegebb a téli időjárás akkor jó ha 3 szezont tudjuk használni.

    Négy évszakos gumi
    pro: nem kell szerelgetni a gumit, kevésbé kopik mint a téli gumi száraz úton, minden évszakba alkalmazható, 7 fok alatt és száraz úton majdnem 100%-ban ugyanazt nyújtja mint egy téli gumi.
    kontra: kevésbé tapad, drágább mint a nyári gumik, a nyári gumikhoz képest kicsivel jobban kopik, csúszósabb útszakaszoknál méterekkel elmarad a téli gumi tapadása mellett.

    Nyári gumi
    pro: általában olcsóbb mint a fenti 2 gumi, minden méretben lehet kapni, kevésbé kopik még terhelésnél is.
    kontra: kevés védelmed nyújt már vizes útszakaszon is, télen jeges és havas úton 2-3x-os lehet egy féktávolság, mint a téli gumival.

    Annyit még hozzá kell tenni mindegyik gumihoz, hogy jeges és havas úton egyik sem nyújt 100%-os védelmet és fékezi úgy az autót, mint egy száraz útszakaszon ezért mindig az útviszonyoknak megfelelően kell vezetni.

    Live poor, die ritch.

  • gyáliSanyi

    őstag

    Sziasztok!

    Ma cseréltem 7 ezer km után olajat az egyik kocsinkból.
    Olajszűrő levétele után látom, hogy rossz olajszűrőt adtak a boltba, így visszaraktam a régit, miután kiöntöttem belőle az olajat. Gázolaj szűrő csere is volt és ment bele az új olaj.
    Szerintetek maradhatna a régi szűrő benne? Szerintem azért lecserélem, de jobb lett volna, ha az új olajhoz és burkolatbontás után egy új/megfelelő méretű szűrő is megy.
    Ki milyen időnként cserél üzemagyag és motorolaj szűrőt?

    Live poor, die ritch.

Új hozzászólás Aktív témák